Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Suosituksia / kokemuksia päältä ladattavista vesitiiviistä laukusta, 40-60L
    Mikä on todettu hyväksi, mikä on koettu huonoksi?

    CB 1300 -07
  2. #2
    Jos ihan tarakalle tuleva laukku, niin ortlieb rack-pack on ollut kestävä ja tiivis.

    Tosin myös hintava ja kovin vähän mitään mullistavia hilavitkuttimia mukana.
  3. #3
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Jos ihan tarakalle tuleva laukku, niin ortlieb rack-pack on ollut kestävä ja tiivis.

    Tosin myös hintava ja kovin vähän mitään mullistavia hilavitkuttimia mukana.
    Ääni tälle. Todella hyvä ja kestävä.
    Relax!
  4. #4
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Jos ihan tarakalle tuleva laukku, niin ortlieb rack-pack on ollut kestävä ja tiivis.

    Tosin myös hintava ja kovin vähän mitään mullistavia hilavitkuttimia mukana.
    Tämä toimii, hyvät kokemukset.
    .
  5. #5
    Mulla on tuosta 30 ja 50L hyvin jäsy ja toimiva, toki kovin harmaa. Ei han niin notkeata, hieman muovisempaa kuin kumista, kuin Otlieb mutta kestävy hyvin käyttöä, ilma venttiili kätevä ominaisuus niin saa rullattua hyvin.

    https://www.louis.eu/artikel/moto-detail-trekking-roll


    Yoki siitä on värikkäämpiki
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #6
    Ääni täältäkin Ortliebille, itsellä tosin vetskarimallinen tuosta jo mainitusta. Ei näytä enää löytyvän suoraan Ortliebin sivulta, mutta näköjään Touratechin kautta noita vielä saa (ryöstöhintaan).
  7. #7
    Voi tietenkin ostaa maahantuojaltakin. Mulla on muuten punainen. https://www.northwestimport.fi/rack-pack.html
    Relax!
  8. #8
    No Ortlieb tietysti! Meillä sama laukku talvella ahkiossa, kesällä motskarissa ja kanootissa ja toimii
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  9. #9
    Tuo Ortlieb näköjään saanut paljon kehuja täällä. Itellä samantyylinen kassi, Givi EA15BK. Myöskin aktiivisessa käytössä muutenkin kuin vain pyörän kyydissä. Kohtalaisen kätevät kiinnityslenkit kantohihnojen kiinnityskohdissa niin saa niistä sidottua kiinni pyörään tai vaikka teltan tms. kassin päälle. Yhden kesän kokemuksella en vielä kestävyyteen uskalla ottaa sen enempää kantaa, mutta hyvin on ainakin tähän asti pelittänyt.
  10. #10
    Itse tilasin tällaisen:
    https://kriega.com/sports/touring/us-20-drypack19

    Ei vielä kokemusta.
    Yamaha XSR700
  11. #11
    Jos ei halua maksaa omaisuuksia pussukoista joissa on MP -lisä, niin vedenpitäviä saa vaikka Varustelekasta tai Motonetistä. Irtohihnoilla kiinni. Myönnän että kokemusta ei ole (on kyllä hommattuna pieni Homonetin kympin hintainen 10 litrainen jota soviteltu pelkääjänpaikalle remmeillä ja tuntuu tukevalta, kuvassa), mutta jos pysyy kiinni niin eipä varmasti häviä kalliille.

    Esim.:
    https://www.varusteleka.fi/fi/produc...ntosakki/25661

    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  12. #12
    Lainaa xerxes kirjoitti Katso viesti
    Voi tietenkin ostaa maahantuojaltakin. Mulla on muuten punainen. https://www.northwestimport.fi/rack-pack.html
    Mulla on ollu putkimalli joka on pitänyt kamat kuivana, mutta se on käytännössä tyhjennettävä kokonaan jos sieltä jotakin tarvii. Pitääpäs kattoo tota kassimallia, se olisi varmaan hyvä jos lähtee tekstiilimajoitteen kanssa pohjoiseen. Etelänreissukamat mahtuu sivulaukkuihin kun siellä suosin hotelleja.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #13
    Lainaa bungle kirjoitti Katso viesti
    Itse tilasin tällaisen:
    https://kriega.com/sports/touring/us-20-drypack19

    Ei vielä kokemusta.
    Mulla on tämä tai sitten se 30-litrainen - en just nyt muista kumpi - mutta hyvä se on kuitenkin. Ostin Tuusmotorilta. Menee kivasti takapenkille ja on muutoinkin näppärämpi kuin perus kuivasäkki. Toki myös maksaa enemmän.
  14. #14
    Ortlieb teki jokin aika sitten diilin, että MP-kamat myydään Touratech brändin alla. Samalla tuli pieniä muutoksia ja esim. Rack-Packiin tuli sidontaremmejä varten kunnon paikat, joita ei Ortliebin omissa malleissa ole.

    Jos ei olisi ennestään Ortliebin tuoteita kaappi puolillaan, niin ehdottomasti ostaisin Touratechiä.
    2x HD, 2x Savage
  15. #15
    Kriegan pussukat ovat käteviä. Löytyy paljon kokoja ja niitä voi kiinnittää toisiinsa. Kiinnitys pyörään kätevävillä kiinnikkeillä, ne tulee pussukoiden mukana.
    Mulla on pari, muistaakseni 10- ja 20 litraiset. Löysin Tuusmotorista sopivasti.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  16. #16
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollu putkimalli joka on pitänyt kamat kuivana, mutta se on käytännössä tyhjennettävä kokonaan jos sieltä jotakin tarvii. Pitääpäs kattoo tota kassimallia, se olisi varmaan hyvä jos lähtee tekstiilimajoitteen kanssa pohjoiseen. Etelänreissukamat mahtuu sivulaukkuihin kun siellä suosin hotelleja.
    Juurikin tuollainen sivusta aukeava, ja näppärästi mahtuu majoite sisustuksineen, eli teltta, makuupussi makuualusta yms. samaan pakettiin.
    Helpottaa leiriytymistä kummasti kun kaikki tarvittava samassa nyssäkässä.

    Ja kun tuo ortlieb ei ole poikkileikkaukseltaan pyöreä vaan enempi ovaali, helpottaa pakkaamista ja tavaroiden etsintää.
    Ja tähän mennessä pysynyt kyydissä tuumasilla rok strapseilla...

  17. #17
    Ortlieb -tuotteiden suosio (ainakin mainittu Rack-Pack) johtuu varmastikin siitä kyseessä on aidosti laadukas ja kestävä kampe. Omani on varmaan jotakuinkin 10 v. vanha, mutta ei ole koskaan vuotanut pisaraakaan. Eikä mikään paikka ole revennyt, ratkennut tai klipsit hajoilleet. Myös kiinnityspaikkoja on sopivasti, vaikkakin myöhemmät Touratech:n alla myytävät ovat tässä edelleen kehittyneet.

    Voi myös olla että Ortlieb oli etujoukoissa tuomassa tälläistä hitsattua pussia markkinoille? En sinällään epäile etteikö muiltakin merkeiltä tänä päivänä voisi löytyä vähintäänkin yhtä hyviä. Ei omaa kokemusta mutta soratieporukoissa kuulee esim. kalliista jenkkimerkeistä Giant Loop tai Mosko Moto tai halvemmasta puolalaisesta 21 brothers. Myös perinteisiltä Giviltä yms.

    Varmasti tälläisen rakenteen voi myös tehdä huonosti, esim. liian ohuella ja heikolla materiaalinvalinnalla. Eikä kaikkia, yleisesti kuivasäkin nimellä myytäviä, ole edes tarkoitettu köytettäväksi suoraan mopon päälle. Vaan alunperin kanoottiretkelle tms. pitämään tavarat kuivina. Jolloinka soveltuvat loistavasti esim. ei-vedenpitävien sivulaukkujen sisäkasseiksi.

    Jos sidotte mopoon nyssäköitä joissa ei ole kunnon kiinnityslenksuja niin huomioikaa että pelkkä kiinnitysremmin tosi-tosi tiukalle vetäminen ei takaa luotettavaa paikoillaanpysymista. Matkan aikana röykytyksestä ja remmin puristuksesta johtuen pussissa olevat vaatteet yms kuitenkin painuvat kasaan vielä lisää ja kiinnitys löystyy.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 14.04.2021 klo 23:06.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  18. #18
    Itsellä ollut tuo L-koon rack-pac vuodesta -06, tai silloin on ekat kuvat siitä ja pyörästä yhdessä...
    Ja samalla paketilla mennään edelleen...

    Ei edes ole osannut kaivata mitään extra lenkkejä tai remmejä tuohon, vähempi hajoovaa ja yksinkertaisempi käyttää.
    Rok strapit kahvojen kohtaa yli ja tiukalle, hihnojen venyvä osuus pitää myös tiukalla, kuormaverkko vielä siihen päälle pidemmillä reissuilla.
    On pysynyt kaatumiset ja risukoissa rymyämiset, kuoppaset soratiet yms. väärin ja oikein käytöt.
  19. #19
    Aah joo ehkä syytä lisätä että postaukseni varoitus koski ennenkaikkea joustamattomalla mini-kuormaliinalla tehtyä kiinnitystä jollaisiin muodin mukana itsekin joskus sorruin. Kas kun mustekalat eivät olleet riittävän katu-uskottavat. Tätä nykyä olen sitä mieltä mustekalat ovat ihan OK kunhan ei ota ihan kaikista halvinta euron kappale mallia (päätykoukut vääntyy suoriksi) ja varmistaa kiinnityksen esim. just kanoottisäkin yhdellä puoleltaan ja varmistuksena vielä kolmas poikittain. ROK-strapsit ovat tietysti kaikista parhaat.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  20. #20
    Itselläni on käytössä 250 ja 350 mallit, 350 on näköjään poistunut myynnistä. Se on malliltaan samanlainen kuin 600, eli päältä täytettävä. Hyvät kiinnikkeet ja tarvittaessa saa toisiinsa kiinni. 350 mallilla on sivulaukkujen kera heitetty kaksi Norjan reissua ja yksi Euroopan reissu.
    https://www.rmheino.fi/tuote-osasto/...avararullat-3/

    Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
  21. #21
    Lainaa eli45 kirjoitti Katso viesti
    Itselläni on käytössä 250 ja 350 mallit, 350 on näköjään poistunut myynnistä.
    Kyllä tuota näemmä saa SW-Motechilta. Heinon valikoimista vain puuttuu.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  22. #22
    https://www.louis.eu/artikel/moto-de...-roll/10027820

    Näköjään alessa Louis'lla päältäladattava Moto-detail 30 tai 50L. Olisikohan tuo mistään kotoisin
    Jos olisi lyhyempi ja paksumpi, niin laittaisin heti tilaukseen. Esim 30 litraisen pituus/leveys ja 60 litraisen paksuus tai vielä paksumpi.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  23.  
  24. #23
    Pienempi oli ja on, pitää vettä ja toimii kunhan saa jotenkin kiinnitettyä.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.