Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Hei arvoisat kanssamotoristit!
    Rekisteröidyin foorumille, sillä olen ostamassa pyörää pitkästä aikaa, ja kaipaan kipeästi neuvoja ja perspektiiviä viisaammilta ja kokeneemmilta motoristeilta.

    Valmistuin siis vasta, aloitin vakituisen duunin ja nyt on vihdoin mahdollisuus ostaa pyörä. Ajoin viimeksi kyykkykevaria noin 15 vuotta sitten muutaman kesän. Olen silmäillyt pyörävaihtoehtoja läpi, ja karsinut mahdollisuudet nyt hinta-laatusuhteen sekä ulkonäön perusteella kahteen: Vuoden 2020 CB500F (7600e) tai vuoden 2021 CB650R Neo Cafe (11500e).
    Asun Helsingin keskustassa, ja ajot muodostuisivat pääasiassa kaupunkiajosta Pohjois-Helsinkiin sekä satunnaisista ajoista Kehillä sekä pääkaupunkiseudun ympäristössä. Pääasiassa ajaisin yksin, välillä toki avovaimo pomppaisi takapenkille matkalla esim. alle tunnin matkojen päähän mökille yms.
    Liksa on nyt sen verran hyvä että rahoituksen ja hinnan kanssa ei ole sinänsä ongelmaa, mutta toki CB500F maksaa 2/3 isoveljestä. Tulevaisuuden suunnitelmistani en tiedä, joten jälleenmyyntiä ajatellen en ole varma kuinka monta kesää pyörällä huristelisin, ainakin yhden nyt alkuun, luultavasti toisenkin.

    Molemmat kävin eilen koe-istumassa, 500 tuntuu mukavan kevyeltä ja ketterältä, 650 myös hyvältä, ja 650 on toki aika nätin näköinen.

    Olenko jättänyt jotain huomiotta, onko muita perspektiivejä mitä ottaisin huomioon, tai onko Honda-tietoisilla muuten suositusta pyörään tahi toiseen?
  2. #2
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Tämä lähtisi about samaan hintaan kuin tuo Neo Cafe, ja olisi moottoripyörän kokoinen. Parempi kaksi päällä:

    https://www.hondabikes.fi/mallisto/2...det/nc750x-dct

    Tallissa on oman pyörän vieressä uusi Neo Cafe. Olen jo vanha pieru ja tarkastelen pyöriä siitä näkökulmasta, omaan silmään tuo Neo Cafekin on aika pieni, faitterimainen. Varmasti paras vaihtoehto kyllä Stadissa pyörimiseen, mutta kehien ulkopuolelle ja kaksi päälle suosittelisin tuota seitenpuolikasta. Noita varmaan saa vuoden, parin vanhanakin, edellistä mallia jos uusi ei ole ihan must. Tuollainen on vähän käytettynä hyvin varma ostos. Minä siis mitään tiedä kun oma pyörämaku jäi 80-luvulle, mutta tällaisia tuli mieleen.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  3. #3
    Tyttärelle ostin käytettynä tuollaisen CB500F:n, ja kyllä sillä olen itsekkin tykännyt käydä päivän reissuja ajelemassa. Eihän se mikään tykki ole, mutta mistään en ole vielä myöhästynytkään. Ja A2 pyöristä näyttää olevan kokoajan puutetta markkinoilla, joten jälleenmyyntikin luulisi onnistuvan helposti.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  4. #4
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Tämä lähtisi about samaan hintaan kuin tuo Neo Cafe, ja olisi moottoripyörän kokoinen. Parempi kaksi päällä:

    https://www.hondabikes.fi/mallisto/2...det/nc750x-dct

    Tallissa on oman pyörän vieressä uusi Neo Cafe. Olen jo vanha pieru ja tarkastelen pyöriä siitä näkökulmasta, omaan silmään tuo Neo Cafekin on aika pieni, faitterimainen. Varmasti paras vaihtoehto kyllä Stadissa pyörimiseen, mutta kehien ulkopuolelle ja kaksi päälle suosittelisin tuota seitenpuolikasta. Noita varmaan saa vuoden, parin vanhanakin, edellistä mallia jos uusi ei ole ihan must. Tuollainen on vähän käytettynä hyvin varma ostos. Minä siis mitään tiedä kun oma pyörämaku jäi 80-luvulle, mutta tällaisia tuli mieleen.
    Kiitos vastauksesta! Omaan mieltymykseeni NC750X:n nokka ei sovi, ja pyörä on itselleni ehkä vähän turhan iso.
  5. #5
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Molemmista muutaman vuoden takaisia malleja ajaneena pidän viissatasta parempana kaikki tekijät huomioiden. Se on tavallaan myös hauskempi luonteeltaan. Mutta 650 on kyllä aika hienon näköinen.
    Tuskin kummankaan kanssa kovin pahasti huti menee.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  6. #6
    Minä valitsisin noista vaihtoehdoista CB650R Neo Cafen. Ihan moottorin takia. Siinä kun on lähes tuplaten kaikkea (sylintereitä ja tehoa, vääntöäkin roimasti enempi) vs CB500F:n kone. Erityisesti siksi, kun on tarkoitus ajella kaksi päällä. Siinä hommassa 35kW teho on aika kuolettavan tylsä.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  7. #7
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Minä valitsisin noista vaihtoehdoista CB650R Neo Cafen. Ihan moottorin takia. Siinä kun on lähes tuplaten kaikkea (sylintereitä ja tehoa, vääntöäkin roimasti enempi) vs CB500F:n kone. Erityisesti siksi, kun on tarkoitus ajella kaksi päällä. Siinä hommassa 35kW teho on aika kuolettavan tylsä.
    Onko kaksi päällä lupa hurjastella? Jos ei, niin sitten riittää vähempikin teho.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  8. #8
    Lainaa HARDLYSTONED kirjoitti Katso viesti
    alle tunnin matkojen päähän mökille yms.
    Tämä pomppasi silmään.

    Et sitten koeistunut CB500X:ää?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  9. #9
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Tämä pomppasi silmään.

    Et sitten koeistunut CB500X:ää?
    Sitä en koeistunut, mutta vähän sama homma, että tässäkään ei se tyyli tai nokka niin miellytä. :/
  10. #10
    Kannattaa käydä koeajamassa (ehkä jopa kaksipäällä)ja valita se kumpi enemmän miellyttää. Itsellä on CB500X ja yksin ajaessa tehoa on ihan riittävästi, mutta jos tykkää kovin kaasutella ja ohitella, voi kaksipäällä tosiaan tulla tehosta pulaa. En ole CB650R:ää kokeillut tai istunut, mutta oletan ajoasennossakin olevan selvä ero näiden välillä, CB500(X) on vallan leppoisa ajettava, todennäköisesti mukavampi myös kyytiläiselle.
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  11.  
  12. #11
    Lainaa HARDLYSTONED kirjoitti Katso viesti
    Sitä en koeistunut, mutta vähän sama homma, että tässäkään ei se tyyli tai nokka niin miellytä. :/
    Näin sen pitääkin mennä, valitsee sen joka miellyttää eniten.

    X tuli siksi mieleen jos ajelet mökillä hiekkateitä ja pystyllä ajoasennolla on mukava ajaa myös kaupungissa.
    Kylätason kurapyöräilijä.