Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 37:een 37:sta
  1. #31
    Jos joku linkkujen kanssa vielä touhuaa, niin neulalaakereita löytyy myös kotimaisista verkkokaupoista. Yleensä vielä varastosta. Hinta luokkaa 5-6€ kipale.

    Minun piti uusia kaikki neulalaakerit ja lisäksi vielä alin (iskarin) akseli kaupan päälle. Neulat olivat ruostuneet siihen kiinni.
    R1200GSA LC
  2. #32
    Löysin etralta SKF 2020 laakerin, kun kyllästyin pakettia saarelta odottamaan... tullut kohta kuukauden!
    Mistä kotimaan verkkokaupoista noita laakereita saa?
  3. #33
  4. #34
    itse otin laakerit irti ja menin ne kädessä laakerikauppaan, tilasivat ja tuli seuraavana päivänä.

    erona se, että siinä uudessa neulalaakerissa taisi olla enemmän neuloja. lisäksi ne kaksi isoa laakeria oli omilla tiivisteillä kestovoidellut, kun alkuperäinen on sellainen pari joka naksahtaa yhteen nylon renkaalla ja niiden välistä puuttuu suojat. jätin sen nylonin pois ja jätin kumpaankin tehtaan rasvat ja suojat paikalleen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #35
    Laakerinetistä nuo ite tilasin. Niillä oli varastossa ja helppo haku laakerin ja tiivisteen koolla.

    Valmistaja taisi oll HK. SKF laakereita en jostakin syystä sillon saanut netin kautta hollille.


    Tilasin samasta paikasta myös stefat. Niitä en löytänyt ihan samanlaisia, joten laitoin oliko 4mm leveät. Orkkisleveys taisi olla 4,5mm.
    R1200GSA LC
  6. #36
    Lainaa tube68 kirjoitti Katso viesti
    Moi, lähtikö sulla tuo vasemman puoleinen mutteri ihan OK irti, itse yritin tuota samaa huoltoa tehdä viimesyksynä, mut en saanut millään tuota mutteri irti? Ajattelin pyytää nyt talvisäilytys paikkaa vähän tuota löystämään, mut kun tuo on ilmeisesti kertakäyttö vaikka jos sen varovasti ottaa irti niin voi käyttää uudestaan, niin ettei vain pojat siellä sitten pistä sitä rikki.

    Onko muilla hyvää konstia saada tuo irti vai pitääkö vain rikkoa se ja ostaa uusi? ja siis tästä osasta kyse T2012536, onkohan tuota saatavilla jostakin Suomesta, google ei tuolla osanumerolla Suomen sivuilta tuota löydä.
    Vähän myöhässä tämä vastaus. Ainakin minulla on mutterissa lukitus, että reunus on koputeltu akselissa olevaan koloseen. Hakkasin sinne väliin ohuen ruuvimeisseilin kärjen, että lukitus vapautui. Mutteri aukeni tehtaan jäljiltä ihan kohtuu helpolla, kun avustaja seisoi jarrulla.

    Laitoin saman mutterin takaisin ja koputtelin reunuksen koloon.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  7.  
  8. #37
    ensimmäinen vinkki on muuten avata ne isot mutterit kun rengas on vielä maassa. perä nostettuna vaikea avata. rengas maassa, jarru pohjaan ja sitten avaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12