Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
  1. #31
    Vielä kun saisi mainitusta kohteessa sellaisen valokuvan, josta näkisi jotain...
  2. #32
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Minun silmään gessut kyllä näyttää siltä että jokainen osa on erikseen ja eri paikassa suunniteltu ja ja sitten niistä pitää jonkun kasata mopo. Ihme kun noinkin hyvin osuvat yhteen.
    Tämä! Kun viimeksi kattelin gessua niin tuli jotenkin sellainen vaikutelma että romuläjästä on kerätty erinäisiä kappaleita ja pultattu ne sitten runkoon kiinni ilman mitään varsinaista suunnitelmaa.

    Kai se on sitten sitä insinööritaitoa kun tuollakin menetelmällä on saatu aiwan yliwertainen laite aikaiseksi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  3. #33
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Nehän on Dr Oetker:in - joka sittemmin muistaakseni suunnitteli myös lentävän lautasen tmv. - suunnittelemia että pääpaino on tasapainoisuudella ja turbulenssinkestävällä aerodynaamisella rakenteella joten jos joku lamppu on laidassa niin se on siinä aivan taatusti ihan tieten!
    Niinkö? Itse tempaisin juuri Ötkerin pakastepizzan, kebab-version, oli hyvää. Nälkä kyllä auttoi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #34
    selkeesti kiinalaisen alihankkijan kosto kovasta tinkimisestä........
  5. #35
    Jo yli 30 vuotta useammankin bmw- pyärän käyttäjäohjastajana voin kyllä vakuuttaa, ettei meän huusholliin enää ilmesty yhtään bmw-kampetta! Jämpi o ni!
  6. #36
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Jo yli 30 vuotta useammankin bmw- pyärän käyttäjäohjastajana voin kyllä vakuuttaa, ettei meän huusholliin enää ilmesty yhtään bmw-kampetta! Jämpi o ni!
    eli ne oli hyviä vain siihen asti kun sait ne myytyä meille tietämättömille ? ristillistä kauppaa...
    Fireball
  7. #37
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    eli ne oli hyviä vain siihen asti kun sait ne myytyä meille tietämättömille ? ristillistä kauppaa...
    Lähinnä tarkoitin, nuita pilttuussa olevia kolomee .....
  8. #38
    no eipä ollut luetun ymmärtäminen vahvuuteni tälläkään kerralla...sorry
    Fireball
  9. #39
    Joskus Jossain käytetyn osto opasa jutussa neuoivat että tarkista että osat on kohdillaan ja muutenkin linjassa, kateiden liitokset ym tasa suurilla raoilla jne
    ja jos ei niin kyse huonosti korjatusta kadetusta...
    liekö olisi jotain kipattuja testi pyöriä,
    kuljetuksessa kaadettuja/kaltoin kohdeltuja tms

    E: jos ei valln väärin muista niin jossain vanhemissa bemareissa oli toinen jalkatappi edempän kuin toinen
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  10. #40
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vielä kun saisi mainitusta kohteessa sellaisen valokuvan, josta näkisi jotain...
    Kuten aikaisemmin joku mainitsi & kuvasi. Niin ei siitä pysty ottamaan
    sellaista kuvaa missä näkyisi takalamppu & rekisterikilpi&heitto. Nuo minun
    ottamat kuvat yritetty ottaa niin, että selviää mistä kyse. Takalamppu&
    alla olevat hilppeet ovat kyllä kaikki linjassa Ok. Mutta se koko hässäkkä
    sen n20 mm #itullaan!
  11. #41
    Ensimmäiselle sivulle postaamaani Adven pe..saus näytti olevan noin 2cm oikealla (rengas vs. kilpi) epätieteellisellä viivotin renkaanreunaan menetelmällä mitattuna. Joten ei aivan mahdoton ajatus, että se on just niinkuin pitääkin tai sitten sekin on "runkovammainen" kolarikorjattu väärin kuskattu p..kakasa. Voisitko päästää meidät pahasta ja ajella vaikka BMW huoltoon tai johonkin osaavaan pyörähuoltoon jotta saat asiaan varmuuden. Tai oikeastaan, että me saadaan tietää miten sen pitää olla koska tähän ei oikein löydy lihaa luiden päälle. Jotenkin tulee Hiacen tunkki vitsi mieleen.
    R1200R
  12. #42
    Mitenkäs pyöristä mitataan rungon suoruus, kun takarenkaan asennolla voi ”korjata” aika paljon?
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  13. #43
    Vähän tossa pihassa koitin katsao omaa sillä silmällä...näyttää minun silmään kaikki olevan linjassa.
  14. #44
    No keskiseisontajalalla varustetun kardaani Bemarin linjaus pitäisi olla ihan kotikonstein selvitettävissä. Ihan narunpätkä riittää. Ja jos linjaus on ok, niin kaipa sitä takarengasta voi sen jälkeen verrata runkoon/takahilppeisiin??

    https://www.motorcyclistonline.com/h...age-tech-tips/
    R1200R
  15. #45
    Lainaa Jussiboy kirjoitti Katso viesti
    Ensimmäiselle sivulle postaamaani Adven pe..saus näytti olevan noin 2cm oikealla (rengas vs. kilpi) epätieteellisellä viivotin renkaanreunaan menetelmällä mitattuna. Joten ei aivan mahdoton ajatus, että se on just niinkuin pitääkin tai sitten sekin on "runkovammainen" kolarikorjattu väärin kuskattu p..kakasa. Voisitko päästää meidät pahasta ja ajella vaikka BMW huoltoon tai johonkin osaavaan pyörähuoltoon jotta saat asiaan varmuuden. Tai oikeastaan, että me saadaan tietää miten sen pitää olla koska tähän ei oikein löydy lihaa luiden päälle. Jotenkin tulee Hiacen tunkki vitsi mieleen.

    No eikö tuo asia jo tule jo aloituksessa selväksi!
    En minä ole sitä itse keksinyt. Mitattu merkki huollossa.
    Siellä todettu että on ominaisuus!
    Jotenkin tuntuu erikoiselta että se kuuluu uuteen pyörään.
    Kun suoriakin tässä joukossa on!
    Ajatuksena herätellä porukkaa... pohtia onko se vika &
    jotain muuta. Kyllä minun 16vm adve oli myös suora!
  16. #46
    No kyllä minuakin nyppii nämä nykyiset muotopuolet pyörät. 70-luvulla GT380:seen Suzuki oli sentään laittanut symmetrisesti neljä äänenvaimentajaa, vaikka pyttyjä olikin vain kolme. Toisin kuin nykyään, kun joka laitteeseen saadaan vain yksi pönttö vain jommalle kummalle puolelle.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #47
    Lainaa Gsadv kirjoitti Katso viesti
    No eikö tuo asia jo tule jo aloituksessa selväksi!
    En minä ole sitä itse keksinyt. Mitattu merkki huollossa.
    Siellä todettu että on ominaisuus!
    Jotenkin tuntuu erikoiselta että se kuuluu uuteen pyörään.
    Kun suoriakin tässä joukossa on!
    Ajatuksena herätellä porukkaa... pohtia onko se vika &
    jotain muuta. Kyllä minun 16vm adve oli myös suora!
    Sori unohdin. Muistini on hyvä mutta pirun lyhyt.

    En ole yhdenkään Adv. Kessun perää katsonut sillä silmällä, mutta pitääpä tänään tiirailla kun tulee käytyä marmoritiskillä.
    R1200R
  18. #48
    Nyt on kelit olleet niin....syvältä ! Että onko keretty ahtereita tutkimaan...siis Gessun ;)
    2 astetta lämmintä, niin ei mitään kovia poltteita ole kurvailemaan !
  19. #49
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs pyöristä mitataan rungon suoruus, kun takarenkaan asennolla voi ”korjata” aika paljon?
    ei sillä oikein voi korjata mitään, kun kardaanissa ei voi korjata. ja ketjulla menee ketju reunakanitukseen jos korjaa takapyörällä.

    yleensä olen mitannut runkoja siten, että mittaa takapyörän suoraan takahaarukkaan pitkällä työntömitan kaltaisella haarukka-akselin keskiöstä taka-akselin keskiöön. ja sitten linjaarilla mittaa takapyörän ja etupyörän linjaa. samalla voi myös asettaa takalevystä esim pyörän vatupassiin ja katsoa etulevystä että nekin ovat samalla vatupassissa.

    monihan kyllä ajelee ketjullisella pyörällä takapyörä vinossa joka vastaa sitä että runko olis kiero. sen sillä voi korjata kun laittaa sen pyörän suoraan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  20. #50
    Lainaa Gsadv kirjoitti Katso viesti
    Tänään Lättiksellä asiaa vatvottiin... Mittailtiin ihan noin abaut mitalla. Oli siellä ihan suoriakin.
    Voimmeko siitä päätellä että kyseessä vika.
    Eilen katselin Raision BT luovutus kunnossa olevaa Advea "Ei HYVÄÄ PÄIVÄÄ"
    Kommentoikaa nyt jotain, ettei nyt ihan yksin kirjoitteluksi mene!
    No jos ei vesigessussa muuta vikaa ole niin asiat on hyvin!
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  21. #51
    Lainaa tapjar kirjoitti Katso viesti
    No jos ei vesigessussa muuta vikaa ole niin asiat on hyvin!
    Mä voisin vaihtaa paukuttavan vaihteiston (vapaalta ykköselle) vinoon perään.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  22. #52
    Lainaa tapjar kirjoitti Katso viesti
    No jos ei vesigessussa muuta vikaa ole niin asiat on hyvin!
    Niin olisin minäkin 😶
  23. #53
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Mä voisin vaihtaa paukuttavan vaihteiston (vapaalta ykköselle) vinoon perään.
    Tuo kolaus on normaalia varmaan abaut kaikissa moottoripyörissä missä kytkin ei hulluna luista, kytkinlevyjen, ekä vaihteiston akselin ja kytkinkorin laakerissa on aina kitkaa jonkun verran, että se aiheuttaa vaihteiston kytkimen puolen akselin pyörimisen vapaalla (onko se nyt ensiövetoakseli? vai miksi sitä sanotaan, "input shaft"). Siellä on rattaiden sivuissa vahvat "tapit" ja vastinkolot millä vaihde kytkeytyy päälle, varovainen ykköselle vaihto ehkä saattaa kuluttaa noita, mutta nopea, kevyt vaihteenvaihto ei merkittävästi. Koska moottooripyörissä ykköseltä on vähän pidempi matka kakkoselle (vapaa on välissä) tuppaa kakkosen kytkentätapit kulumaan hitaasti ja varovaisesti vaiuhdettaessa pyöreiksi ja se sittenaiheuttaa kakkosen hyppimistä pois päältä vedoissa. Eli kyllä kolaus kannattaa ottaa ennemmin kuin väärä (taka)runko, jos ykkönenn ei kolahda, niin voi miettiä että onko kytkinremppa tulossa
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #54
    Ihmeteltiin kerran kaverin pyörän ykkösen kolahdusta. Kokeilin sitten itse eikä se mitään kolahtanut. Kaveri puikkoihin ja taas kolahti. Tarkempi analyysi paljasti että kaverilla varpaat ja sormet lähti liikkeelle samalla hetkellä kun itsellä meni kytkin ensin ja hetkeä myöhemmin vaihde silmään. Eli voi johtua myös siitä että ensiöakseli ei ole yhtään hidastunut kun polkaistaan vaihdetta. Tai sitten kytkin ei yleensäkään irrota kunnolla.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  25. #55
    Olis takymetri tallis nytten, ja joudunkohan käydä itekkin kartoittamassa takarenkaan ja eturenkaan eron Ihan mielenkiinnosta.
    Bmw 1200gsa -15
    Ex-motot Bandit 1200 -96,Honda Varadero -05, Kawasaki Z1000sx -12
  26. #56
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Minun silmään gessut kyllä näyttää siltä että jokainen osa on erikseen ja eri paikassa suunniteltu ja ja sitten niistä pitää jonkun kasata mopo. Ihme kun noinkin hyvin osuvat yhteen.

    Saksalaisen motto on että miksi tehdä yksinkertaista jos voi tehdä monimutkaisen.
    Niin se maailman paras moottoripyörä tehdään
  27.  
  28. #57
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Minun silmään gessut kyllä näyttää siltä että jokainen osa on erikseen ja eri paikassa suunniteltu ja ja sitten niistä pitää jonkun kasata mopo. Ihme kun noinkin hyvin osuvat yhteen.

    Saksalaisen motto on että miksi tehdä yksinkertaista jos voi tehdä monimutkaisen.
    Mun silmä kertoo samaa. Erikoisen muotoisia osia (jätepaloja) on kiinnitetty sinne tänne sen mukaan mihin koloon sattuvat osumaan.

    Mutta ei hätää, kun sitä katselee riittävän kauan, olettaisin että siihen tottuu. Kuten Fiat Multiplaan.

    Voihan se silti teknisesti olla vallan hyvä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12