Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Esim. uudemmissa Gessuissa on tft-näyttö. Millähän se kannattais putsata?
  2. #2
    Melkein voisi veikata että ohjekirjassa mainitaan pehmeä pyyhe ja mieto saippua, tai jotain tuohon suuntaa...
    Isommat irtokivet huuhtelee ensiksi pois naarmuttamasta.
  3. #3
    Samalla tavalla kuin visiiri, eli hankausta välttäen, kuivana en pyyhkisi lainkaan.

    Näyttöihin saa kuulemma vastaavia lasisuojia kuin kännyihin, voisi olla hyvä, lasi kestää pyyhkimistä ihan eri malliin kuin pehmeä muovi. Löysin tablettiin tarkoitetun suojamuovin josta voi leikata sopivan kappaleen sf: mittaristoon, se kun on 5-kulmainen.. Noi lasiset on niin äreetä ainetta ettei niiden muotoilu onnistu.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #4
    Itse puhdistan irtolian pois, ja sen jälkeen lasinpesuainetta (siis sitä jolla kotona putsataan pelit yms) liberaali määrä, ja pehmeällä talouspaperilla liat pois.

    Noihinhan saa myös suojia, jolla itse näyttö säästyy, vaikka hieman enemmänkin olisi töhnää.

    https://www.ebay.de/itm/BMW-R1250GS-...Cclp%3A2334524

    Tai muovinen.

    https://www.ebay.de/itm/DASHBMW008-P...AAAOSw5j1e7O9N
    .
  5. #5
    Hyvä neuvo muuten, mutta talouspaperi naarmuttaa muoviset mittareiden pinnat. Se on pehmeyden tunteestaan huolimatta hieman karkeaa. Itse olen putsannut niin visiirin kuin pyörän mittaritkin näin: Ensin huuhtelu vedellä irtolian poistamiseksi. Sitten miedolla pesuaineliuoksella pesu ja runsaalla vedellä huuhtelu ja sen jälkeen kuivaus mikrokuituliinalla tuottaa hyvän lopputuloksen. Pesu- ja kuivaus luonnollisesti kevyellä kädellä tehtynä.
  6. #6
    BMW manuaalissa lukee seuraavasti.

    TFT-näyttö
    Puhdista TFT-näyttö lämpimällä
    vedellä ja astianpesuaineella. Kui-
    vaa lopuksi puhtaalla liinalla, esi-
    merkiksi paperipyyhkeellä

    Itse en koskaan käytä paperipyyhettä, vaan aina pehmeällä mikrokuituliinalla
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  7. #7
    Ei se näyttö noin herkkä ole. Viisi vuotta olen kotarin näyttöä puhdistanut talouspaperilla ja pyyhkeellä eikä minkäänlaista havaintoa naarmuuntumisesta tai hankausjäljistä. Toisaalta, ei siihen nyt niin helposti lika tartukkaan. En kyllä itse näe mitään tarvetta näytönsuojille.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  8.  
  9. #8
    Lainaa kotterokuski kirjoitti Katso viesti
    Ei se näyttö noin herkkä ole. Viisi vuotta olen kotarin näyttöä puhdistanut talouspaperilla ja pyyhkeellä eikä minkäänlaista havaintoa naarmuuntumisesta tai hankausjäljistä. Toisaalta, ei siihen nyt niin helposti lika tartukkaan. En kyllä itse näe mitään tarvetta näytönsuojille.
    Mulla on kolmesta pyörästä kokemusta aiheesta, yksi kotari ja pari duksua. Jos näyttöön ei koske muuten kuin märkänä puhdistuksen yhteydessä kevyesti niin kyllähän se kestää.

    Mutta jos sattuu laittamaan hanskat tai kypärän siten että se nojaa mittaristoon niin jäljet jää, etenkin jos tankoa sattuu kääntämään vähänkin. Jaa mistäkö tiedän...laitan suojan.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport