Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Hei.

    Onko kenelläkään teistä kokemusta kyseisestä kypärästä?
    Plussia ja miinuksia odotellessa.
  2. #2
    Ei ole.
    Klim on minun tietojen mukaan tehnyt hanska, kypärähuppu ja jne. kamaa.
    Ovat näköjään sitten siirtyneet myös kypäräpuolelle.

    Klim talvivarusteet on aika laatukamaa kylmiin olosuhteisiin.
  3. #3
    Ei ole kokemusta minullakaan. Mutta tuo uusi Koroyd-iskunvaimennusmateriaali perinteisen ”styroxin” sijasta vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ratkaisulta. Harmi kyllä tuota Klimin kypärää ei vielä näy Sharpin testituloksissa.
  4. #4
    Käyttökokemuksia ei ole, mutta olen sovitellut päähän ko. kypärää. Ei sopinut omaan päähän.
    Suomessa tota kypärää ei taida olla kivijalkaliikkeissä, mutta netistä sen saa tietysti. Himassa myös voi rauhassa testailla, kun myyjä ei vieressä tuijota silmät kiiluen

    No mutta ne ensivaikutelmat.

    Plussat:
    - Kevyt
    - Siisti
    - Photokromaattinen visiiri vakiona+ mukana kirkas visiiri (vanhassa mallissa pelkkä kirkas)

    Miinukset:
    - Lipan ja visiirin kiinnitys hepposen oloinen.
    - Ei paikkoja kuulokkeille
    - Hinta (tosin ADV-kypärät maksaa paljon)

    Toistan: Ei sopinut omaan päähän, joten laitoin palautukseen. Verrokkina voidaan pitää Arain Tour-X4 ja Shoei Hornet, jotka molemmat istuvat omaan päähän vallan hyvin. Klim puristi niskasta jotenkin oudosti.

    Kannattaa laittaa tilaukseen ja testailla rauhassa omaan päähän. Kypärähommat on vähän sellasia, että turha käyttää hirveesti aikaa kypärän arpomiseen, jos ei ole koskaan kokeillut päähän. Harvan pää on muovailuvahaasta tehty
    KTM 690 ENDURO R -16
    BMW F800R -11
    (EX) BMW F800GS -08
    (EX) BMW R1200R -17
    (EX) YAMAHA MT-07 -18
  5. #5
    Ja on vielä väitetty että esim. Shoei tekee samasta kypärästä eri muotoisia markkina-alueen mukaan. Mene ja tiedä onko urban legend.
    FJR -17
  6. #6
    Moro, pääpiirteissään sama kypärä kuin Nishua enduro Carbon (joka taas on entinen Uvex). Oli taas hetki sitten Louiksella tarjouksessa 199:-
    Mulla on molemmat (siis vanha Uvex ja kolaroitu Nishua), jostain syystä minun kuupalle äärimmäisen sopiva kypärä. On kuin tehty mun päähäni.. Nämä eivät siis ole koroidi-sisustalla. Tuo Carbon on oikeasti kevyt..

    Muoks. Ja molemmissa kypäräpuhelimet, kuuluu ja toimii ihan ok.
    Husqvarna 701LR
  7.  
  8. #7
    On toki kenellä kokemusta, eli minulla. Olen nyt vuoden verran käyttänyt ko. kypärää (siis tämä uudempi Pro-malli). Ja täytyy sanoa, että paras jonka koskaan olen hankkinut. Minulla on kokemusta 5 eri merkistä, eniten Schuberthia (C3, C3 PRo, E1 jne.). Arvostan Klimiä niitä paremmaksi. Toki pitää ottaa huomioon, että Klim on ensisijaisesti ADV (Dual Sport) -kypärä. Sitten kypärästä itsestään: ensimmäisenä minua miellytti sen keveys. Siitä johtuen pottaa on mukava pitää päivät pitkä päässä. Niska ei rasitu eikä muutkaan pään osat. Sopivuus on erittäin hyvä Schuberth-päälle. Ei painepisteitä eikä muutakaan korjattavaa sovituksessa. Lippa on hyvää keskitasoa, ei mikään crossipotan lippa toki. Mutta auttaa auringossa ja ehkäpä soran lentämiseen. Aivan mahtavina yksityiskohtina pidän magneettista hihnan lukkoa. Riittää, kun hihnan päitä heiluttelee toistensa lähellä, niin magneetti kaappaa lukon oikeaan paikkaan. Sitten tummuva visiiri, joka omissa ajoissani on toiminut ihan hyvin. Schuberthissa oleva mekaaninen aurikovisiiri on toki nopeampi, mutta kyllä tuo tummeneva visiiri Klimissä toimii 15-20 sekunnissa joka on minulle riittävä. Tähän hitaampaan toimintaan kun varautuu esim. Norjan tunneleihin mentäessä, niin ei mitään ongelmaa. Klim on niin hyvä kypärä, että ajattelin seuraavaksi ostaa heidän katukypärän, jossa on ihan samaa tekniikkaa kuin Kriosissa. Voin suositella lämpimästi, ja toki eri mieltäkin saa olla.
    -juha-