Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Minulla on pitkät kädet ja sama sukurasite on siirtynyt jälkikasvulle. Takin löytäminen on ollut kauniisti sanottuna haastavaa. Minulla pikkuisen helpompaa, kun keski-iän myötä on tullut enemmän täytettä takkiin, mutta silti ongelma ei ole hävinnyt.

    Minulla on kaksi takkia: Heldin joku myynnistä poistunut malli kokoa 56 ja Harley Davidson brändätty kokoa L. Yllättävää kyllä L kokoinen HD-takki ei ole mikään teltta, vaikka on siinä sen verran tilaa, että kylmällä kelillä (Suomen koko kesä) voi laittaa vähän välikerrosta alle. Heldiin ei alle mahdu mitään ylimääräistä.

    Jälkikasvu (aikamiehiä jo) käyttää toinen Halvarssonin takkia ja toinen Richaa. Malleista ei muistikuvaa, mutta olivat ainoita joissa oikeasti riitti hihassa mittaa ilman muuten älyttömiä ulkomittoja. Richan takki on aika paljon ohuempaa nahkaa kuin Halvarsson.

    Kävin syksyllä kokeilemassa Rukka Aramosta ja se oli minulle sopiva koossa 52. Hinta vaan oli niin suolainen, että jäi vielä kauppaan.
    2x HD, 2x Savage
  2. #32
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Minulla on pitkät kädet ja sama sukurasite on siirtynyt jälkikasvulle. Takin löytäminen on ollut kauniisti sanottuna haastavaa. Minulla pikkuisen helpompaa, kun keski-iän myötä on tullut enemmän täytettä takkiin, mutta silti ongelma ei ole hävinnyt.

    Minulla on kaksi takkia: Heldin joku myynnistä poistunut malli kokoa 56 ja Harley Davidson brändätty kokoa L. Yllättävää kyllä L kokoinen HD-takki ei ole mikään teltta, vaikka on siinä sen verran tilaa, että kylmällä kelillä (Suomen koko kesä) voi laittaa vähän välikerrosta alle. Heldiin ei alle mahdu mitään ylimääräistä.

    Jälkikasvu (aikamiehiä jo) käyttää toinen Halvarssonin takkia ja toinen Richaa. Malleista ei muistikuvaa, mutta olivat ainoita joissa oikeasti riitti hihassa mittaa ilman muuten älyttömiä ulkomittoja. Richan takki on aika paljon ohuempaa nahkaa kuin Halvarsson.

    Kävin syksyllä kokeilemassa Rukka Aramosta ja se oli minulle sopiva koossa 52. Hinta vaan oli niin suolainen, että jäi vielä kauppaan.
    Joo omankin kokemuksen mukaan Richa ja Halvarsson on ne merkit, missä ei ole jätetty ”etureppu” varaa takkiin ihan liikaa vaan on selvästi suunniteltu niin, että hartioissa on tilaa ja hihatkin on tehty pitkäkätisille. Eli itselleni ne sopivimmat. Hinta on myös esim. Rukkaa halvemmat.
  3. #33
    Dainese tekee joistain malleissa myös pitkän mitoituksen takkeja, joissa kokomerkintä 106, 110 jne. Pitkät koot lähinnä vain perusmustana.

    FC-moton sivuilla näkee kokovaihtoehdot kun vie kursorin takin kuvan päälle.
  4. #34
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Dainese tekee joistain malleissa myös pitkän mitoituksen takkeja, joissa kokomerkintä 106, 110 jne. Pitkät koot lähinnä vain perusmustana.

    FC-moton sivuilla näkee kokovaihtoehdot kun vie kursorin takin kuvan päälle.
    Noissa daineseissa on vaan se ongelma, että ne on tosi rumia.
  5. #35
    Mulla vanha Sinisalon nahkarotsi, hihat riittää ja muutenkin mitoitus mulle sopiva. Olen siis pitkätinen ja suht pitkäselkäinen pituuteen nähden. Vatsakumpu orastava mutta aika huomaamaton
    Olin netistä katsovinani että tuolla tuotemerkillä tehdään mutta oli aika hintava mikä ensimmäisenä sattui google hausta.
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  6. #36
    Lainaa smugu kirjoitti Katso viesti
    Päivitystä tilanteeseen. Muutama nahkatakki lisää taas sovitettu ja nyt ollaan jo lähellä oikeaa. Finaalissa taistelee nyt kaksi merkkiä, Halvarssons ja Richa. Harmittaa vaan että tätä tilannetta ei pysty edes selvittää rahalla kun tuntuu, että aina se koko mitä tarvitsee, on koko maailmasta loppu.
    Ota se Halvarssons, se on kunnon nahkaa, Richan takkien nahka tuntuu pahvilta ja korpulta .
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  7. #37
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Ota se Halvarssons, se on kunnon nahkaa, Richan takkien nahka tuntuu pahvilta ja korpulta .
    Mulle on nyt richaa tulossa postissa. Richa oli tosiaan vähän jäykempi kuin Halvarssons, mutta richalla taas D3O suojat vakiona, mitkä vähän joustavammat päällä. Eikös jäykkyys myös kerro jotain turvallisuudesta?
  8. #38
    Messuilta tarttui aikoinaan mukaan Halvarssonsin musta nahkarotsi. On mitoitukseltaan ja hihojen pituudeltaan ok. Lisäksi paksua nahkaa ja kunnon metallivetskarit. Hyvä ostos.
  9. #39
    Tuli kokeiltua Richa, Furygan, Spidi ja Roland Sands nahkatakkeja ennenkuin tilasin riskillä Englannista Ebayn kautta Bering Rezek takin koossa S. On muuten hyvä takki, paksua nahkaa, irrotettavalla vuorella lämmin ja avattavia tuuletusaukkoja edessä ja takana. Pidempi takaa ja hihat just sopivat 58cm hartian saumasta. Näyttää samanmalliselta kuin Bering Mendes XLmotossa. Uskoisin että yhtä hyvä. Ihmettelin alkuun että oho tässähän tarkenee +5 astetta ja lämmin tulee mutkatiellä.

    https://www.xlmoto.fi/mp-ajovarustee...pid-PM-0111089
    Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
  10. #40
    Täältä löytys L-kokoinen Halvasson oisko joku classic-malli ,käytetty n. 5 kertaa , on minulle liian iso, mustaa, ruskeaa ja oranssi viiva, sen verran ymmärrän ,että on laatutavaraa, ei kuitenkaan tommonen megapaksunahkainen, tilalle ostin käytetyn Halvarssonin josta hihoja lyhennettiin, hyvä kun mikä, oma mitttani oli 173/75kg. Tuolle takin ostamiselle jäi mieleeen vielä, että kun se ostettiin tsekistä lauantaina, maksoin muistaakseni 280e silloinkin, pieni maaseutu mp -myymälä, mieletön valikoima, ja tuon hintaisen osto aiheutti kauppaan juhlatunnelmaa, oston jälkeen olut tarjoilu ja kauppa meni heti kiinni...en ole tuota myyntiin laittanut kun on niin hieno, mutta ei kai tää kroppa tästä mihinkään kasva....
  11. #41
    Jos haluaa paksua nahkaa ja pitkät hihat, niin suosittelen katsomaan:

    https://www.foxcreekleather.com

    Itselläni on "tall" mitoituksella oleva takki ja hihat ovat riittävän pitkät. Etusivun harrikoita ei kannata pelästyä, normimallit ovat mielestäni ihan tavallisen näköisiä ja laatutyötä.
    "Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
  12. #42
    Lainaa smugu kirjoitti Katso viesti
    Mulle on nyt richaa tulossa postissa. Richa oli tosiaan vähän jäykempi kuin Halvarssons, mutta richalla taas D3O suojat vakiona, mitkä vähän joustavammat päällä. Eikös jäykkyys myös kerro jotain turvallisuudesta?
    Tämä postissa tullut Richa Daytona 60s oli täydellinen istuvuudeltaan ja myös laatu ja ulkonäköseikat olivat kohdallaan. Eli tältä erää omalta osaltani takin metsästys on ohi. Kiitos vastanneille.

    Ainut mitä en näissä mp-takki asioissa ymmärrä on nämä takkien koot. Vapaa-ajan takeissa olen kokoa L/XL, mutta esimerkiksi tämä richan takki piti olla kokoa 4XL.
  13.  
  14. #43
    Mikä ois hyvä/paras hengittävä kaksiosainen nahkapuku ~500€ hintaluokassa?
    Tattista
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12