Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Haluaisin keskustelua ja mielellään faktaakin siitä, että pystyykö vastamelukuulokkeet korvassa kypärän alla suodattaa äänet siedettävälle tasolle, vai olenko altis kuulovaurioille näin toimiessa? Onko tämä mahdollista vai onko korvatulpat ainoa oikea vaihtoehto, mikäli haluaa kuulonsa säilyttää? En äkkiseltään löytänyt ainakaan youtubesta mitään videoita, missä olisi aihetta käsitelty.
  2. #2
    Itsellä oli pitkään käytössä joskus 2010 alkupuolella hankitut langalliset Creativen tekemät vastamelunappikuulokkeet, ja ainakin niillä melualtistus pieneni merkittävästi, jos vertaa tilanteeseen kokonaan ilman nappeja tai tavallisilla nappikuulokkeilla. Sitä on mahdoton sanoa, että pysyykö melu työsuojelunormien rajoissa, mutta joka tapauksessa ero oli merkittävä. Harmi kyllä nuo vikaantuivat, eikä vastaavia enää saanut.

    Selvittelin juuri, miten Applen Airpods Prot toimisivat mp-käytössä, mutta lopputulos jäi epäselväksi. Yksi taho sanoi että toimii hyvin, kun taas toinen sanoi vastamelutoiminnon sekoavan liian kovassa tuulimelussa. Kokeilu houkuttelisi, mutta reilu 200€ hinta ja epäonnistumisen riski jarruttaa hankintaa. Android-puhelin ei sinänsä olisi ongelma vaikka toiminnallisuuksia vähän rajoittaakin. Jos jollakulla on kokemuksia, niitä kuulen mielenkiinnolla.
  3. #3
    Tuossa alkuun pari juttua.

    https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...tm?ref=related

    https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...tm?ref=related

    Mulla on nuo Boset, mutta eivät mahdu kypärän alle, koska kypäräpuhelimen kaiuttimet täyttävät Shoei Neotec II kypärän kolot. Ilman kaiuttimia voisivat mahtua, en ole testannut. Vastamelu on kyllä riittävän tehokas, esim. Avant pienkuormaajalla ajaessa nuo Boset ovat mukavammat ja tehokkaammat kuin EAR kertakäyttöiset tulpat, mutta eivät sentään pärjää hyville Peltor kuppisuojaimille.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  4. #4
    Jaa, onko tähän asiaan tullut vuodessa lisää käyttökokemuksia?
    Nyt kiinni oleva Sena on kärsinyt vaurioita ja mietityttänyt että olisiko aika siirtyä next levelille ja jättää kypärään ruuvattavat systeemit historiantutkijoille. Tässä toki menetetään puheluihin vastaaminen ja ajojoukkion välinen kommunikaatio mutta nämä eivät ole itselleni oleellisia.

    Mutta nuo korvanapit siis, toimivatko mopokäytössä? Mulla ei siis ole moisia vielä hommattuna.
    - pysyykö päässä kypärää laitettaessa
    - painaako korvia lyhemmän tai pidemmän ajon aikana
    - no se äänenvaimennus, pelaako se
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  5. #5
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Mutta nuo korvanapit siis, toimivatko mopokäytössä? Mulla ei siis ole moisia vielä hommattuna.
    - pysyykö päässä kypärää laitettaessa
    - painaako korvia lyhemmän tai pidemmän ajon aikana
    - no se äänenvaimennus, pelaako se
    Olen kokeillut Bosen langallisia vastamelutulppia. Vähän hankalat kypärää päähän laitettaessa ja pois otettaessa. Joutui sormen kanssa sovittelemaan kypärän välistä että sai kunnolla paikalleen. Ehkä harjoitus olisi parantanut suoritusta. Toimii kyllä, mutta on hämmentävää kun kaikki äänet häviää kokonaan. Jätti pienen häiritsevän surinan. Ei mennyt minulla jatkoon. Hyvillä valetuilla tulpilla ajellaan.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  6. #6
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    itse arvelisin että valettavat tulpat missä on äänielementit suodattimien sijasta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7.  
  8. #7
    Itselläni on todella kipuherkät korvat ja nappien pitää olla todella pienet, jotta voin niitä käyttää. Nythän niitäkin löytyy, mutta yllättävä ongelma oli aavistuksen verrän väljä potta, joka painui kunnon sivutuulessa nappia vasten, jolloin luurin kärki otti kiinni korvan pohjalle ja soitto loppui siltä puolen.

    Nyt on uusi potta, mutta se taas on senverran tiukka, että luultavasti napit aiheuttaisivat taas kipuja.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...