Sivu: 14 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 533:sta
  1. #391
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Konetehoa joo. Eturattaat, jos sulle on jäänyt, lunastan mielelläni jos ja kun on varmaan sopivalle ketjulle. Optimi olisi jos sattuisit ne löytää jo ennen kautta.

    Nää menee nyt vähän off topic tän ketjun otsikosta, sorry
    Kyllä mä tiedän missä ne on, mutta kun siinä samassa läjässä on ainakin kolmen eri pyörän rattaita niin ei enää mitään hajua mitkä niistä on Hondasta. 520 ketjulle nuo kaikki on.
    Superbike #7
  2. #392
    Tässä aikani kuluksi aattelin topicille tarjota jotain konkreettista dataa tämän vuoden kisoista vauhdin suhteen. Tämä siis lähinnä niille joita kiinnostaa kisaaminen ja mietityttää vauhti.

    Eli MotOrg nopean ryhmän rajat ovat
    Alastaro alle 1:30
    Botniaring alle 1:55
    Motopark alle 1:42

    Ajamalla nopean ryhmän ylärajan kierrosaikaa niin sijoitukset olisivat olleet suunnilleen
    Alastaro 35/38
    Botniaring 24/27
    Motopark 22/27

    Jos top20 haluaa niin vauhti olisi pitänyt olla
    Alastaro alle 1:25.5
    Botniaring alle 1:51.0
    Motopark alle 1:39.3

    Jos Top10 kiinnostaa niin kierrosaika pitäisi tänä vuonna olla
    Alastaro alle 1:24.7
    Botniaring alle 1:47.2
    Motopark alle 1:35.3

    Toki täytyy muistaa että nämä ovat suuntaa antavia, kisoissa on monta muutakin muuttujaa.

    Kymiringille ei MotOrg ole julkaissut vielä virallisia ohjearvoja, ja Kemoralla ei tänä vuonna päästy ajamaan.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #393
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Oisko kymin nopean raja se 2.10
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #394
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Oisko kymin nopean raja se 2.10
    Sama kävi mulla mielessä mutta en mene arvaamaan mitään, mieluummin odotan että orgin vastaavat laittaa jonkin arvon.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #395
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Sama kävi mulla mielessä mutta en mene arvaamaan mitään, mieluummin odotan että orgin vastaavat laittaa jonkin arvon.
    Jollain Ring Race Clubin päivällä taidettiin vetää nopean raja just tuohon 2.10, jos en ihan väärin muista. Mikä sillä sijoitus kisoissa olisi jokkiksessa ollut, niin viimeinen, mutta eipä ollut viivalla kuin just hikisesti se 15 pyörääkään.
  6. #396
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Jollain Ring Race Clubin päivällä taidettiin vetää nopean raja just tuohon 2.10, jos en ihan väärin muista. Mikä sillä sijoitus kisoissa olisi jokkiksessa ollut, niin viimeinen, mutta eipä ollut viivalla kuin just hikisesti se 15 pyörääkään.
    No siis noissa mun listaamissakin ni käytännössä sillä nopean ryhmän rajalla olit joko viimeinen tai toiseksi viimeinen. Ainoat jotka jäi taakse oli ne jotka keskeytti tai ei startannu.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  7. #397

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Sopiva ajatusmalli kisailemaan lähtiessä ei ole välttämättä katsoa omaa aikaa ja todeta että olen 27./ 34.

    Mieluummin katsoo, että mikä se oma aika on ja mitä toimenpiteitä pitää tehdä, että on reippaasti korkeammalla. Jos oma aika on jo lähtiessä luokkaa Alastaro 1.20, niin harkitsee vaikka jotain toista luokkaa.

    Aika usein sitä olisi ollut viimeinen, jos paikalle saavuttua ekan setin jälkeen toteaisi, että tahti on nyt tätä.
    ---
  8. #398
    En käsittääkseni sanonut mitään ajatusmallista, puhuin referensseistä. Mut joo, ehkä en sano mitään.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #399

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    En käsittääkseni sanonut mitään ajatusmallista, puhuin referensseistä. Mut joo, ehkä en sano mitään.
    Enkä minä lainannut referenssi aikaa keskusteluun Kyyti oli 2021 tuota tasoa, sitä ei käy kiistäminen. Moni jättää lähtemättä, kun ei se oma paras riitä tarpeeksi korkealle.
    ---
  10. #400
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Moni jättää lähtemättä, kun ei se oma paras riitä tarpeeksi korkealle.
    Kuinka korkealle se pitäisi riittää? Mukaan vaan, niin ne ajat paranee ja kisat.
  11. #401
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Kuinka korkealle se pitäisi riittää? Mukaan vaan, niin ne ajat paranee ja kisat.
    No esso.k luovutti heti alkuunsa ku ei neljääsataa mutkapätkää enitentäysiijeeee riittänytkään haastamaan SM-kärkeä vaikka kanssakaahaajat vakuutteli
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  12. #402
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kymiringille ei MotOrg ole julkaissut vielä virallisia ohjearvoja.
    Ensi kesäksi ohjearvot tulee, kuha päästää palaveeraamaan.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  13. #403
    SML CR-lajirhmän tiedote 25.11.2021

    LUOKKANOUSIJAT JOKAMIESLUOKASTA 2022


    Seuraavat kuljettajat nousevat Jokamies-luokasta SM-luokkiin kaudelle 2022.

    Alle 750cc
    • Hiski Rönkkönen
    Yli 750cc
    • Joni Bäckman
    • Ville Myllymaa
    • Marko Sinkkonen
    • Ville Nurkka
    • Kari Pikkusaari

    Lajiryhmä onnittelee kaikkia nousijoita.

    Lajiryhmä
  14. #404
    Toi "nouseminen" jaksaa naurattaa mua joka kerta... lähinnä siitä syystä että ei kukaan estä menemästä suoraan ajamaan SM-sarjaan, se ei ole millään tavalla suljettu sarja... joten ei sinne "nouseminen" ole varsinaisesti mikään palkinto, lähinnä rajoite
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  15. #405
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Toi "nouseminen" jaksaa naurattaa mua joka kerta... lähinnä siitä syystä että ei kukaan estä menemästä suoraan ajamaan SM-sarjaan, se ei ole millään tavalla suljettu sarja... joten ei sinne "nouseminen" ole varsinaisesti mikään palkinto, lähinnä rajoite
    Joo, joskus piti junnujen tai been kautta lajista riippuen kahlata, jos sm:stä mieli ajaa.
  16. #406
  17. #407
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Joo, joskus piti junnujen tai been kautta lajista riippuen kahlata, jos sm:stä mieli ajaa.
    Vähän turhahan noita väliluokkia on nykyään ajaa, kun kaikki ns. aikuisten luokissa ajavat kuskit olis mahtunu viime kauden lopussa kahteen lähtöön. Noin äkkiseltään vois olla ihan kova, kun jaettas vaan porukka varikolla yli ja alle vaikkapa 750cc ja vedettäs kaks starttia per päivä. Tahi vaikka semmoset ihan kisan pituset kisat eikä noita ainaisia sprinttejä.

    Luokat vois nimetä jotenkin niin, ettei jokkiksen kärkiukkojakaan pelottas ajaa siellä seassa ja varattas sen verta paljon muovikippoja jaettavaksi, että jokainen saisi jotain kotiin viemistä. (Oon ymmärtäny, että nuo muovikipot on ensiarvosen tärkeitä motivaatiolle.)
    Superbike #7
  18. #408
    Päättäjät eivät varmaan ole miettineet sitä, että kaikilla ei välttämättä ole sm-luokkien sääntöjen mukaiset mopot. Tulee aika kallis nousu, jos pitää kalusto uusia samalla...
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  19. #409
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Päättäjät eivät varmaan ole miettineet sitä, että kaikilla ei välttämättä ole sm-luokkien sääntöjen mukaiset mopot. Tulee aika kallis nousu, jos pitää kalusto uusia samalla...
    Ymmärtääkseni noususta oli ainakin tarkoitus keskustella kuskien kanssa ja ottaa resurssit huomioon nousijoista päätettäessä.
  20. #410
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Vähän turhahan noita väliluokkia on nykyään ajaa, kun kaikki ns. aikuisten luokissa ajavat kuskit olis mahtunu viime kauden lopussa kahteen lähtöön. Noin äkkiseltään vois olla ihan kova, kun jaettas vaan porukka varikolla yli ja alle vaikkapa 750cc ja vedettäs kaks starttia per päivä. Tahi vaikka semmoset ihan kisan pituset kisat eikä noita ainaisia sprinttejä.

    Luokat vois nimetä jotenkin niin, ettei jokkiksen kärkiukkojakaan pelottas ajaa siellä seassa ja varattas sen verta paljon muovikippoja jaettavaksi, että jokainen saisi jotain kotiin viemistä. (Oon ymmärtäny, että nuo muovikipot on ensiarvosen tärkeitä motivaatiolle.)
    Joo, eipä Motoparkissa ihan ruuhkaksi asti osallistujia ollut. Olis melkein pitänyt osallistua STK600:iin (en tosin ole ihan varma tuon Jamaha-vanhuksen sääntöjen mukaisuudesta ) ja ajaa SM-pisteille... Mutta toisaalta, jokkiksesta sai kippoja ja sunnuntain sateessa ajaa vähän kilpaakin.
  21. #411
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Joo, eipä Motoparkissa ihan ruuhkaksi asti osallistujia ollut. Olis melkein pitänyt osallistua STK600:iin (en tosin ole ihan varma tuon Jamaha-vanhuksen sääntöjen mukaisuudesta ) ja ajaa SM-pisteille... Mutta toisaalta, jokkiksesta sai kippoja ja sunnuntain sateessa ajaa vähän kilpaakin.
    Jos sääntöjä tavataan tiukasti, niin ainoastaan uusin R6 malli (-17 ->) täyttää homologisointisäännön.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  22. #412
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Jos sääntöjä tavataan tiukasti, niin ainoastaan uusin R6 malli (-17 ->) täyttää homologisointisäännön.
    Lajiahan on sitten vielä entistäkin yksinkertaisempaa ja halvempaa harrastaa
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  23. #413
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Jos sääntöjä tavataan tiukasti, niin ainoastaan uusin R6 malli (-17 ->) täyttää homologisointisäännön.
    Kawa ja MV Agusta on kans luokitettu. Ens vuodelle varmaan tulee sit aika iso kirjo uusia homologoituja malleja.

    Tosin eipä noita Suomessa oo paljon kateltu, kun viivalla ei olis ketään ja pyörät käytännössä ihan identtisiä. Esim. Suzukin K9 tonnarin homologointi meni umpeen 2014 ja jarrut päivittämällä homologointi tais riittää 2018 asti. Kotomaisissa säännöissä oli tosta homologoinnista erikseen poikkeus kauden 2019(?) sääntöihin asti, mutta sit se poistu kaudelle -20, mut käytännössä mikään ei muuttunu.
    Superbike #7
  24. #414
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Jos sääntöjä tavataan tiukasti, niin ainoastaan uusin R6 malli (-17 ->) täyttää homologisointisäännön.
    Tollaset näyttäis olevan FIMin luokituksissa:

    Yamaha
    YZF-R6 1JS, 2CX Jan '12 Jan '22 Updates
    YZF-R6 BN6 Jan '17 Jan '27

    SML tais sanoa jotenkin FIM, FIM Europe ja SML säännöt ja lisäksi tekniset säännöt yms. jne..

    Eli parempi vaan ajella jokkista ja hupia kaluston ja taitotason mukaan.
  25. #415
    Kuussatkuissa oli viime kesänä kyl hitoksiin hyvä taso olkoonkin, että porukkaa ei kaikissa kisoissa liiaksi ollut.

    Tämä loppuvuosi on ollut omalla subjektiivisella somemittarilla mitattuna niin hiljainen, että toivottavasti ensi kesällekin riittäisi kuskeja.
  26. #416
    Mä yritän ekaan ja vikaan jokkikseen. Toivottavasti ois muitakin nopeita 600:a kurvailemassa. Mutta käy ne tonnaritkin, jos vaan ajelee samoja vauhteja 🙂 Niiden kanssa kisailu on pääsääntöisesti jarruissa.

    PS. Osaisko muuten joku kertoo mulle, miten jarrutetaan hyvin. Oon dataani kattellut, niin ei oo kyllä mun vahvuus. Tosi kevyitä jarrut. Harvoin yli 0.8G.
    Braaaaap
  27. #417
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    PS. Osaisko muuten joku kertoo mulle, miten jarrutetaan hyvin. Oon dataani kattellut, niin ei oo kyllä mun vahvuus. Tosi kevyitä jarrut. Harvoin yli 0.8G.
    No siis lyhyt vastaus : jarruta kovempaa.

    Pidempi vastaus : jos aristaa ajatus jarruttaa kovempaa mutkiin ni harjoittele suoralla ensin.

    Yks yksinkertainen menetelmä : Otat vauhtia vaik satkun verran ja sit alat suoralla pätkällä merkistä jarruttamaan siitä nollaan. Kun pysähtyy, laita siihen merkki. Seuraavalla kerralla tavoite on pysähtyä ennen aikaisempaa merkkiä. Kun alat pikkuhiljaa puristamaan kahvaa kovempaa ni jossain vaiheessa takarengas haluaa nousta maasta ylös (olettaen että sulla on kilpa renkaat alla ettei lähde katurenkailla etunen alta). Siinä vaiheessa kun takarengas nousee maasta, alkaa jarrutus olemaan suht tehokas. Tässäkin vaiheessa siitä voi vielä jarruttaa vieläkin kovempaa mutta sit vaatii jo muutoksia ajoasennossa ja pyörän päällä istumisessa.

    Tossa yks menetelmä millä vaarattomasti pääset alkuun koviin jarrutuksiin ilman että olis vaara ajaa lepikkoon mutkassa tai kaataa etunen alta liian kovan mutkavauhdin takia.

    Toki tuo on se ala-aste versio. Sit ku lähdetään mutkaan jarruttamaan ni muuttujia tulee rutosti lisää, mutta ensin kannattaa hommata se tuntuma siihen jarrukahvaan ennenkuin alkaa marquezia leikkimään.

    Ja tämä on siis vain minun mielipide joka tunnetusti on asiantuntijoiden silmissä täyttä paskaa, joten unohda kaikki mitä juuri kirjoitin.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28. #418
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mä yritän ekaan ja vikaan jokkikseen. Toivottavasti ois muitakin nopeita 600:a kurvailemassa. Mutta käy ne tonnaritkin, jos vaan ajelee samoja vauhteja  Niiden kanssa kisailu on pääsääntöisesti jarruissa.

    PS. Osaisko muuten joku kertoo mulle, miten jarrutetaan hyvin. Oon dataani kattellut, niin ei oo kyllä mun vahvuus. Tosi kevyitä jarrut. Harvoin yli 0.8G.
    Eihän sulla jarrupainekäppyrää olis?
    Superbike #7
  29. #419
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    PS. Osaisko muuten joku kertoo mulle, miten jarrutetaan hyvin. Oon dataani kattellut, niin ei oo kyllä mun vahvuus. Tosi kevyitä jarrut. Harvoin yli 0.8G.
    Mulla ihan samaa vikaa. Löysää on ja hitosti liian aikaisin vielä.

    Kuulemma pitäis päästä sellaisiin jarruihin, että jarruraita näkyy myös kalsareissa, muuten on himmailtu liikaa

    Analyysitkin vain hidastuvuuksien varassa, kun Bemarin loggeri ei jostain syystä kerää jarrupainedataa, vaikka käsittääkseni pitäis saada, kun absipumppu on vielä paikallaan.
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  30.  
  31. #420
    Lainaa t33muki kirjoitti Katso viesti

    Analyysitkin vain hidastuvuuksien varassa, kun Bemarin loggeri ei jostain syystä kerää jarrupainedataa, vaikka käsittääkseni pitäis saada, kun absipumppu on vielä paikallaan.

    Ihmettelin samaa aikanaan. Alla vastaus kun kysyin asiaa.
    2010-11 ABS unit cannot display brake pressures in bar… only an activation of front and/or rear brake with values 0/1 will be shown!
    K8-1000
Sivu: 14 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen