Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Tuossa aloin pähkäilee,että nykyinen ja niin kovin hieno tumma kromi kypäräni alkaa olla aika iäkäs. Sitten kun tarkemmin aloin laskemaan niin tajusin,että totta tosiaan, sehän on n. 20 vuotta vanha. Se oli siihen aikaan ainakin kovin tyylikäs ja edelleenkin mielestäni ajattoman hieno. Turvallisuuden takia tarttis kyllä hommata uusi. Haaveissa olis vähän edes massasta poikkeava kypärä,joka kuitenkin olisi mahdollisimman hiljainen,turvallinen ja mahdollisesti vieläpä kevyt. Jostain videosta bongasin Iconin airflite peacekeeperin ja googletettuani löysin hinnankin sille,eli n. 300-350€. Ainakin omaa silmää miellyttää. Onko noista kokemuksia,että onko laadukkaita? Olisko muuta vaihtoehtoa suositella näillä yllämainituilla toiveilla?
  2. #2
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    https://sharp.dft.gov.uk/helmets/icon-airflite/

    En välttis ite olis ihan tuota valmis maksamaan, vaikka makee ruukku onkin.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  3. #3
    1700g on melkoinen tiiliskivi. Menis hylkyyn jo pelkästään painon takia. Ajoin aikaisemmin ”halpis”kypärillä välittämättä painosta, kunnes ostin shoein 1000xr ja mietin mitä helv olen tehnyt kaikki nämä vuodet. Ainakin nakupyörällä kypärän painolla on valtava merkitys ajomukavuuteen.
    -Elämä voittaa joka kerta, paitsi sillä viimeisellä kerralla-
  4. #4
    Pari kautta ko. ruukulla ajelleena ei mulla ole mitään valittamista. Sopii omaan nauriiseen hyvin, ilmastoinnit pelaa jne. Varmasti ei ole yhtä laadukas kuin esim. Arain tuotteet joista kokemusta on paljonkin. Mutta kuten todettu, ei valittamista.

    Muotoilultaan Airflite on sellainen, että ainakin omilla nakumallin pyörillä se on vapaassa ilmassa todella vakaa. Tätä kautta ravistelun loistaessa poissaolollaan ei tuo painokaan tunnu niin pahalta mitä specsit voisi antaa olettaa.
    Yamaha XVS950 Bolt, Suzuki GS1000G sivuvaunu & Kawasaki GPZ900R
  5. #5
    Itellä pari Iconin kypärää ollut. Taisivat olla Airmada mallia.

    Ostin molemmat värityksen takia lähinnä.
    Ainakin noissa oli koko yhtä pienempi mitä Nolanissa.
    Normaalisti käytän kokoa L, mutta L oli tuossa liian pieni.

    Molemmat lähti kiertoon (pääosin väärän koon ja sitä kautta käyttämättömyyden takia)

    Jos vertaan nykyiseen Nolan N86 kypärään niin omasta mielestä Airmada oli samaa luokkaa tasossa.
    Sanoisinko, että ihan ok. Eniten tuntuva juttu on tietysti se miten kypärä istuu päähän.
    Siinä Nolan on yllä mulle ykkönen. Ja hyvin se pärjää sharpin testeissäkin.

    Luulen että saman hintaiset tuotteet on aika lailla samaa tasoa.
    Miten sopii päähään ratkaisee.

    Kypärän hankinta on omissakin suunnitelmissa ja tähtäimessä Shoein GT-2.
    Jos oikein rikastuis, voisi ostaa sen spessu väreinkin
    R1200GSA LC
  6. #6
    Pähkäilin tässä kanssa parisen kuukautta toisen kypärän uusimisen kanssa. Lopulta vaihtoehdoiksi jäivät HJC RPHA 70 ja Scorpion EXO R1 Air. Molemmat saaneet hyviä arvosteluja Youtubessa ja suht kevyitä sekä hiljaisia. HJC oli juuri sopivan nafti päähän L 58-59 cm koossa kun kävin kokeilemassa. Ja vaikutti muutenkin laadukkaalta.

    Päädyin kuitenkin tilaamaan viime viikolla Scorpionin vaikka en sitä ole kokeillut. Siitä löytyi haluamani grafiikat&värit ja kypärä tulee kahdella visiirillä (tumma&kirkas) pinlockin kera. Kypärässä ei ole laskettavaa aurikovisiiriä. Lisäksi Scorpionissa on airfit eli leukaosassa on pumppu jolla saa pumpattua poskipalojen alle ilmaa taskuihin tarvittaessa eli istuvuus paranee. Toki hintakin hieman vaikutti koska sain kyseisen kypärän suomalaiselta toimittajalta 250 €:lla eli noin satasen halvemmallla kuin ebaysta Saksasta.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  7. #7
    Toi scorpion on myös ihan hieno. Ei niin erikoinen kuitenkaan,mutta aika paljon kevyempi. Vois ollakki hyvä vaihtoehto! Mistä sen tilasit tuohon hintaan?
  8. #8
    Biketeam myi Scorpion exo 1400:aa ainakin Tampereella syksyllä hyllyssä olevilta osin tuohon 250€ hintaan, nykytilanne ei tiedossa.
  9. #9
    Kypärämelu on sitten poijaat semmonen homma, että jos meinaa ns. "kunnolla" harrastaa niin sitä on AINA liikaa.

    Eli opetelkaa käyttämään tulppia, muotoiltuja kuulokkeita, tulppia + laatukaiuttimia pottapuhelimissa yms. Ja sitten vielä se pyörteily itse prätkästä näyttelee hemmetin isoa osaa metelin kanssa kuten myös sen kanssa miltä potta tuntuu ajossa / ilmavirrassa. Samoin leukasuojan alaosan pyörteet ja mahdolliset deflectorit siellä...

    Mua on pikkusen pitkään naurattanu jotta kypärän teoreettinen "hiljaisuus" on jollekkin ihan oikeesti valintakriteeri. Lähtökohtasesti kaikki on liikaa ellet vedä jonku hugepleksin takana sitä baanaa tyyliin "silmistä ei valuis vesi vaikka olisin avopäin."

    Istuvuus päähän = siitä se lähtee. Loput mukamas epämukavuudet voi eliminoida maalaisjärjellä, omalla tapakoulutuksella ja pahimmassa tapauksessa ja pienellä tukolla eeroja. Jälkimmäinen siis jos tosiaan haluat vastailla puhelimeen myös ajaessasi.
    Viimeksi muokannut: Zeniitti; 09.02.2021 klo 00:47.
    Yamaha XVS950 Bolt, Suzuki GS1000G sivuvaunu & Kawasaki GPZ900R
  10. #10
    Lainaa Whiteee kirjoitti Katso viesti
    Toi scorpion on myös ihan hieno. Ei niin erikoinen kuitenkaan,mutta aika paljon kevyempi. Vois ollakki hyvä vaihtoehto! Mistä sen tilasit tuohon hintaan?
    Ainakin Mimoto ja Customride löytyy tarjoukset tuosta mallista.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  11. #11
    Lainaa Zeniitti kirjoitti Katso viesti
    Kypärämelu on sitten poijaat semmonen homma, että jos meinaa ns. "kunnolla" harrastaa niin sitä on AINA liikaa.

    Eli opetelkaa käyttämään tulppia, muotoiltuja kuulokkeita, tulppia + laatukaiuttimia pottapuhelimissa yms. Ja sitten vielä se pyörteily itse prätkästä näyttelee hemmetin isoa osaa metelin kanssa kuten myös sen kanssa miltä potta tuntuu ajossa / ilmavirrassa. Samoin leukasuojan alaosan pyörteet ja mahdolliset deflectorit siellä...

    Mua on pikkusen pitkään naurattanu jotta kypärän teoreettinen "hiljaisuus" on jollekkin ihan oikeesti valintakriteeri. Lähtökohtasesti kaikki on liikaa ellet vedä jonku hugepleksin takana sitä baanaa tyyliin "silmistä ei valuis vesi vaikka olisin avopäin."

    Istuvuus päähän = siitä se lähtee. Loput mukamas epämukavuudet voi eliminoida maalaisjärjellä, omalla tapakoulutuksella ja pahimmassa tapauksessa ja pienellä tukolla eeroja. Jälkimmäinen siis jos tosiaan haluat vastailla puhelimeen myös ajaessasi.
    No nythä sie vasta juttuloi päästelekkii
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  12. #12
    Hiljasuus tulee tosiaan tulpilla.

    Minua häiritsee eniten leuan alta tuleva ilmavirta.
    Erityisesti tietysti viileämmällä kelillä. Nousee silmiin ja vettä alkaa valua.

    Nykyiseen N86 Nolaniin on värkännyt leukaan suojaa.
    Toisesta Nolanista leukakangas ja päälle mustaa gorilla jesaria.
    Ei erityisen tyylikäs ratkasu mutta toimii jollakin tavalla
    R1200GSA LC
  13. #13
    Lainaa TommiTL kirjoitti Katso viesti
    No nythä sie vasta juttuloi päästelekkii
    Nojuu, ehkäpä varsin räväkästi kirjoiteltu. Mutta kun homma on ihan oikeasti niin, että kerran ku ottaa asiakseen opetella ajamaan tulpilla niin ei kyllä tule mieleenkään MINKÄÄN potan kanssa ajella ilman. Aivan sama vaikka olis kuin hiljaiseksi mainostettu ja sellaisena myyty.

    Itse olen motoillut 16 vuotiaasta saakka. Ensimmäiset 10-vuotta meni ilman tulppia ja tuolloin todellakin tuli pähkäiltyä kypärämelua jatkuvalla syötöllä kaikilta mahdollisilta kanteilta... En vaan jostain syystä hoksannut tulppia edes kokeilla? Kunnes sitten erään ajokauden alussa koin jonku sortin herätyksen ja päätin opetella tulppien käyttöön. Tottakai se on alussa outoa, kun tulee ns. kotilomaisen hiljaista. Samoin tulppien valinnassa saattaa mennä hetki että löytää itselleen sopivat.

    Mutta jahka homma alkaa rokkaamaan ja tulppien käytöstä tulee ns. rutiinia, voi meluhuolet todellakin unohtaa. Kummasti laajenee kypärävaihtoehdot kun melu ei ole valintakriteerinä ollenkaan mukana. Puhumattakaan jotta kuulo saattaa säilyä vielä eläkepäiville saakka?
    Yamaha XVS950 Bolt, Suzuki GS1000G sivuvaunu & Kawasaki GPZ900R
  14. #14
    Lainaa Zeniitti kirjoitti Katso viesti
    Nojuu, ehkäpä varsin räväkästi kirjoiteltu. Mutta kun homma on ihan oikeasti niin, että kerran ku ottaa asiakseen opetella ajamaan tulpilla niin ei kyllä tule mieleenkään MINKÄÄN potan kanssa ajella ilman. Aivan sama vaikka olis kuin hiljaiseksi mainostettu ja sellaisena myyty.

    Itse olen motoillut 16 vuotiaasta saakka. Ensimmäiset 10-vuotta meni ilman tulppia ja tuolloin todellakin tuli pähkäiltyä kypärämelua jatkuvalla syötöllä kaikilta mahdollisilta kanteilta... En vaan jostain syystä hoksannut tulppia edes kokeilla? Kunnes sitten erään ajokauden alussa koin jonku sortin herätyksen ja päätin opetella tulppien käyttöön. Tottakai se on alussa outoa, kun tulee ns. kotilomaisen hiljaista. Samoin tulppien valinnassa saattaa mennä hetki että löytää itselleen sopivat.

    Mutta jahka homma alkaa rokkaamaan ja tulppien käytöstä tulee ns. rutiinia, voi meluhuolet todellakin unohtaa. Kummasti laajenee kypärävaihtoehdot kun melu ei ole valintakriteerinä ollenkaan mukana. Puhumattakaan jotta kuulo saattaa säilyä vielä eläkepäiville saakka?
    Sama täällä.
    Mulla on käytössä Orelon minulle tehdyt korvatulpat. Niiden läpi kuuluu pottaradio riittävästi ja tarvittaessa navin äänet. Mopoillessa en muuta tarvi/halua kuunnella. Ei todellakaan puheluja.
  15. #15
    Vielä kypäristä.
    Mulla himottais Schuberth E1.
  16. #16
    Lainaa vapaaduunari kirjoitti Katso viesti
    Vielä kypäristä.
    Mulla himottais Schuberth E1.
    Ei muuta kuin ostamaan, niitähän on myynnissä jopa Kärkkäisellä, pikaisella haulla halvin ja vielä värillinen löytyy BikeWorldin verkkokaupasta; 449€.
  17. #17
    Tämmöiseen sivustoon törmäsin https://helmetreviews.org/

    Täällä voi kypäriä vertailla.
    R1200GSA LC
  18. #18
    Lainaa koistve kirjoitti Katso viesti
    Tämmöiseen sivustoon törmäsin https://helmetreviews.org/

    Täällä voi kypäriä vertailla.
    Pikaisella selauksella ainakin kypärien yleisarvosana oli kyllä melko sattumanvaraisen arvonnan tulos, eikä turvallisuudestakaan annettu pistemäärä näyttänyt mitenkään johdonmukaisesti seuraavan esim sharp-testin tuloksia. Suhtautuisin sisältöön melko varauksellisesti...
  19. #19
    Whiteee, voit käydä sovittamassa ja ostamassa MC-Sport:ssa Helsingissä, https://www.mc-sport.fi/c3-kyparat-icon-p1-fi.html

    Multa löytyy tuollainen Airflite ja ihan kiva potta mutta ei hiljaisin (toinen potta on Shoei:n GT Air, joka hiljaisempi).
    Tracer 9 GT -21, Exät: MT-09SP -19 (2019-2021), MT-07 -16 (2017-2019)
  20. #20
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen satzuma:n avatar
    Hallitus
    Liittyi Dec 2012
    Bårgå
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa koistve kirjoitti Katso viesti
    Minua häiritsee eniten leuan alta tuleva ilmavirta.
    Erityisesti tietysti viileämmällä kelillä. Nousee silmiin ja vettä alkaa valua.

    Sama homma, omas RPHA 10:ssa tuli onneks mukana se viimasuoja - ja onneks tajusin kaivella sitä laatikkoa
    Life is orange - KTM 690 Duke R
    Life is also black & white - Yamaha R6R

    Jäsentuotevastaava, mainos- & markkinointivastaava, somehommat

    @TRE
  21. #21
    RPHA -70 on kanssa mukana tuo viimasuoja ja se on yksi iso syy miksi olen ko. kypärään päätymässä.
    Pääsee eroon nykyisistä jesarivirityksistä Nolanissa
    R1200GSA LC
  22. #22
    Tähtäimessä olisi hommata Iconin airflite. Ketjussa olikin porinaa ettei hiljaisin malli ole. Onko kellään kyseistä mallia kypäräpuhelimella varustettuna? Miten intercom puhumien toimii, kuuleeko kavereita ja kuuleko kaverit sua 100kmh vauhdissa? Tietysti vaikuttaa mikä luuri kypärään on laitettu. Sekin tieto olisi hyvä jos toimiva yhdistelmä joltain löytyy
    -Nopeat elävät, ainakin talven yli-
  23. #23
    Ihan se toimii kun muissakin halvoissa potissa. Mulla iconissa vanha luottopeli sena fm5. Shoeissa srl2 enkä juuri eroa ole huomannut.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  24.  
  25. #24
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Ihan se toimii kun muissakin halvoissa potissa. Mulla iconissa vanha luottopeli sena fm5. Shoeissa srl2 enkä juuri eroa ole huomannut.
    No tämähän on positiivinen asia, kiitosta.
    -Nopeat elävät, ainakin talven yli-