Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  2. #2
    Kivaa tekstiä. Itsekin ollaan suunniteltu Etelä-Ranskan suuntaan menoa jossain vaiheessa. Tähän liittyen, tuliko missään vaiheessa juttua niistä moottoriteiden kypäräheijastin vaatimuksista.

    Ja itsekin pleksiä miettineenä, onko tuosta ylimmästä pikkupleksistä oikeasti hyötyä?
  3. #3
    Mukavasti kirjoitettua tarinaa, hauska lukea. Mites muuten, ratsasiko virkavalta pakolliset varusteet? Eikös Ranskanmaalla pitäisi olla mukana turvaliiviä, alkometriä, varoituskolmioita, kondoomeja, taskulamppuja, hätävilkkuja, paloletkuja ja ties mitä?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #4
    Ei siellä tuntunut kiinnostavan mitkään heijastimet.

    Minulle tuosta wunderlichin pleksistä on todella paljon hyötyä. Suosittelen.


    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Kivaa tekstiä. Itsekin ollaan suunniteltu Etelä-Ranskan suuntaan menoa jossain vaiheessa. Tähän liittyen, tuliko missään vaiheessa juttua niistä moottoriteiden kypäräheijastin vaatimuksista.

    Ja itsekin pleksiä miettineenä, onko tuosta ylimmästä pikkupleksistä oikeasti hyötyä?
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  5. #5
    Eivät ratsanneet mitään varusteita. Mahtoivatko niistä itsekään tietää.. Muistaakseni minulla oli keltainen liivi ajotakin päällä tuossa kohtaa, mutta en kyllä muista varmaksi.


    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mukavasti kirjoitettua tarinaa, hauska lukea. Mites muuten, ratsasiko virkavalta pakolliset varusteet? Eikös Ranskanmaalla pitäisi olla mukana turvaliiviä, alkometriä, varoituskolmioita, kondoomeja, taskulamppuja, hätävilkkuja, paloletkuja ja ties mitä?
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  6. #6
    Eiköhän homma hoidu plakkariin sillä käytännössä olennaisimmalla....
    tarpeen tullen ladun varteen jäädessä niskaan heitettävällä tipuliivillä.

    Joku patterituikku ei varmaan haittaa... vaikka mopossa omat valot palaa suht pitkäänkin.

    Paljon on asioita... että teoriassa kyllä..... käytännössä vain pieni osa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #7
    Kiitos kuuluu kaikille, jotka haluavat/ viitsivät rakennella lyhyemmän tai pitkänkin tarinan reissuistansa. Mukava niitä on lueskella ja vertailla omiin reissuihin. Itsekin olen kovasti tykästynyt Ranskaan, maisemaa ja reittiä löytyy hyvinkin monenlaista. Ihmiset pääosin hyvin ystävällisiä, eikä ruokaa ja juomaakaan voi moittia.
    ZZR 1400
  8. #8
    Hyvä vaikutelma mullekin jäi patonkimaasta kun siellä 2010 (11?) kävin. On ollut liivi penkin alle jemmattuna siitä asti. Toivottavasti noille kulmille vielä joskus päästään.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  9. #9
    Ensireissulla tuli puettua tuo huomioliivi kuuliaisesti päälle, kun kerran sellainen "muka" oli pakollinen. Vaan kun kellään vastaantulijalla (paikalliset) sellaista ei näkynyt, liivi sai seuraavasta päivästä lähtien jäädä laukun pohjalle. Vaan en menisi kiistämään, ei sellaisen mukana olo pahakaan ole. Sen verran pieneen tilaan sen pakkaa, joten pidemmillä reissuilla olen sen mukaan ottanut.
    ZZR 1400
  10. #10
    Lainaa Partisaani kirjoitti Katso viesti
    Ensireissulla tuli puettua tuo huomioliivi kuuliaisesti päälle, kun kerran sellainen "muka" oli pakollinen. Vaan kun kellään vastaantulijalla (paikalliset) sellaista ei näkynyt, liivi sai seuraavasta päivästä lähtien jäädä laukun pohjalle. Vaan en menisi kiistämään, ei sellaisen mukana olo pahakaan ole. Sen verran pieneen tilaan sen pakkaa, joten pidemmillä reissuilla olen sen mukaan ottanut.
    Olen ollut siinä käsityksessä että liivi pitää olla mukana niin että jos pakosta joutuu vaikka motarille pysähtymään, on se silloin päälle puettavissa (ja silloin pakollinen). Ei mikään huono idea.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #11
    Kyllä, mukana pitää olla. Muistelen aikoinaan selvitelleeni Ranskan moottoripyöräilijöiden säännöksiä. Silloin tulkitsin niin, että ajotakissa pitää olla vähintään tietynkokoinen heijastava osa, härpäke, tai sitten liivi. Muistaakseni silloin piti, ainakin autoissa olla myös alkometri. Siitä on varmaan jo kymmenen vuotta aikaa, enkä ole myöhemmin asiaa tarkistanut. Ajellut vaan niin kuin maassa ajellaan. Periaate mitä olen pyrkinyt reissussa noudattamaan, maassa maan tavalla. Sopeudu paikalliseen ajokulttuuriin, älä yritä tehdä tästä suomalaisesta ajotavasta vientituotetta.
    ZZR 1400
  12. #12
    Ajoin vuoden Ranskassa moottoripyörällä. Ei siellä mitään sääntöjä ole, en ainakaan huomannut. Kerran mopogyybeli näytti käsimerkeillä, että painu nyt v:uun sieltä vasemmalta kaistalta jos kerran pyörä ei tuon kovempaa kyyryssäkään kulje. Nuo toki paikallisilla kilvillä - ulkomaalaisia voidaan syynätä vähän tarkemmin.
    Se pitää vain muistaa, ettei jarruttele muiden menoa ja muutenkin keskittyy omaan suoritukseen eikä toisten.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #13
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Se pitää vain muistaa, ettei jarruttele muiden menoa ja muutenkin keskittyy omaan suoritukseen eikä toisten.
    Tämä olis hyvä periaate härmässäkin .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  14. #14
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Tämä olis hyvä periaate härmässäkin .
    No TODELLAKIN
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
  15. #15
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ajoin vuoden Ranskassa moottoripyörällä. Ei siellä mitään sääntöjä ole, en ainakaan huomannut. Kerran mopogyybeli näytti käsimerkeillä, että painu nyt v:uun sieltä vasemmalta kaistalta jos kerran pyörä ei tuon kovempaa kyyryssäkään kulje. Nuo toki paikallisilla kilvillä - ulkomaalaisia voidaan syynätä vähän tarkemmin.
    Se pitää vain muistaa, ettei jarruttele muiden menoa ja muutenkin keskittyy omaan suoritukseen eikä toisten.
    Joskus 20 vuotta sitten vetelin Pariisin kehällä autojen välissä splittaamalla omasta mielestä uhkarohkeaa vauhtia ja hetken päästä kun vilkaisin peiliin niin takana useampi prätkä. Ei muuta kun sivuun ja paikalliset pääsi ajamaan omaa nopeuttaan. Kulttuuri taitaa tosiaan olla eri kuin Suomessa.
    FJR -17
  16. #16
    Sama kävi mulle aikoinaan Pariisin kehällä. Ensin jonottelin autojen kanssa, mutta kun ohi suhahteli nuoria likkoja jollain hyvin kulkevilla skoottereilla, niin liityin splittaajiin. Skootteripimut kyllä uskalsi ajaa lujempaa, varmaan sen verran kuin ne vehkeet kulkivat.
    3S - Slim, Sleek & Sexy
  17. #17
    Juu, meille hallintoalamaisille aina muistutetaan että monessa maassa on !nollatoleranssi! nopeuksien suhteen, kuten esimerkiksi Ruotsissa.

    Ja sitten kun lähtee Tukholmasta kohti Köpistä ja ajelee nätisti kympin kaks yli tikkarin niin hurrit päästää ohi kotiloillaan vasemmalta ja oikeelta. Vaikutti olevan 150-160 sellainen paikallisten suosima marssivauhti, maassa maan tavalla, ja olinkin köpiksessä pari tuntia aiemmin kuin aamulla laskeskelin.

    Yhtään fööniä en toissa kesänäkään nähnyt, ilmeisesti mittauksia tehdään vain sellaisissa paikoissa joissa nopeuksista on todellista vaaraa.

    Tätä postaustahan ei tietenkään ole tarkoitettu ohjeeksi kenellekään, kunhan tässä maailman menoa ihmetellään.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18. #18
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Yhtään fööniä en toissa kesänäkään nähnyt, ilmeisesti mittauksia tehdään vain sellaisissa paikoissa joissa nopeuksista on todellista vaaraa.
    Ajan paljon ruotsissa ja huomannu että 145kmh motarilla ei aiheuta mitään toimenpiteitä poliisilla. Kerran pysäytetty tutkaratsiaan pikkutiellä ja sillonkin oli varmaan 10-15 ylimäräistä, puhallutti ja katsoi kortin, vissiin kun huomas että suomalainen niin kortti takas lapaan ja adjö😀
    -Elämä voittaa joka kerta, paitsi sillä viimeisellä kerralla-
  19. #19
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    mittauksia tehdään vain sellaisissa paikoissa joissa nopeuksista on todellista vaaraa.
    Tätä olen ihmetellet että miksi näin ei ole kotimaassamme. Jotenkin ajattelen että johtuuko siitä että liikennettä on niin vähän että joutuvat kiintiöiden täyttämiseksi tutkaamaan missä vain saisi jonkun kiikkiin. Ja sellaisiahan paikkoja Suomesta löytyy. Tienpätkiä joissa ei liiku juuri kukaan, näkyvyys on hyvä ja jostakin käsittämättömästä syystä putoaa nopeus hetkeksi 60->40 tai 80->60. Ja nyt ei todellakaan puhuta mistään koulujen läheisyydestä. Olen jopa tehnyt joskus virkamiehille rajoituksista muutospyynnön, mutta tietäähän sen kuinka niille käy .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  20. #20
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Olen ollut siinä käsityksessä että liivi pitää olla mukana niin että jos pakosta joutuu vaikka motarille pysähtymään, on se silloin päälle puettavissa (ja silloin pakollinen). Ei mikään huono idea.
    TÄMÄ !

    Silloin mennään maassa maan tavalla ja oli se lista muuten miten pitkä
    tahansa, sillä sitten pyyhkii niin paikalliset kuin vieraatkin.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21.  
  22. #21
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Tätä olen ihmetellet että miksi näin ei ole kotimaassamme. Jotenkin ajattelen että johtuuko siitä että liikennettä on niin vähän että joutuvat kiintiöiden täyttämiseksi tutkaamaan missä vain saisi jonkun kiikkiin. Ja sellaisiahan paikkoja Suomesta löytyy. Tienpätkiä joissa ei liiku juuri kukaan, näkyvyys on hyvä ja jostakin käsittämättömästä syystä putoaa nopeus hetkeksi 60->40 tai 80->60. Ja nyt ei todellakaan puhuta mistään koulujen läheisyydestä. Olen jopa tehnyt joskus virkamiehille rajoituksista muutospyynnön, mutta tietäähän sen kuinka niille käy .
    Osaa ne muuten Gyntheritkin varsinkin tämän homman aika hyvin .
    (ellei ihan parin vuoden sisään ole tavat muuttuneet)

    Aika monta kertaa on tullut WTF keskellä ei mitään ketään missään silmänkantaman sisällä.
    Joku pieni pöppyrä tms. keskellä laajempia peltoalueita.
    Ainoa paikka mihin saa edes hieman wagenia smyygiin ja rahastuksen käyntiin.
    Onneksi ei ollut koskaan niin kiire lomalla..... mutta juueikyllä voinut "kotoisalta tunnelmalta" välttyä .

    Onhan tuolla myös ikiaikaisena traditiona haavia rajan yli vauhdilla tupsahtelevia spaguja.
    Parhaimmillaan hyödyntävät heidän temperamenttiaan ihan täysillä .

    Jos ei ole peräkkäin kolmea rysää, niin tuplat ainakin .

    Tuolla kohtaa ei aina kykene tuntemaan suurta myötätuntoa makarooneja poraavia kolleegoita kohtaan....
    vaan se "aidoin ilo" tahtoo ihan väkisin nostaa päätään ja tuoda hymynkaretta suupieliin.

    Ihan intensiiviseltä kuulostavaa kielenkäyttöä on tarjolla kun Giuseppe purkaa tuntojaan
    toisella... tai varsinkin kolmannella rastilla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY