Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Radalle voi hyvin vaihtaa yksitehoihin, joilla näkee kauas ja linssit tarpeeksi korkeat, jotta näkee yläviistoon leuka tankissa. Moniteho pilaritkin menettelee.
    Monitehopiilarit ei hyvä idis, ovat eri paksuutta jotta toimisivat oletetusti sekä lähelle että kauas.. silmälekuri sano mulle, et joka kerta ku räpäytät silmää ni se piilari heilahtaa vähän.. eli jos yxtehot et huomaa mitää, mut jos monisellaiset niin näkökenttä keinahtaa kuin juopuneella joka räpäytyxellä .. itelle en sit ottanu niitä
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
  2. #32
    Mä vedän radalla lasit päässä.
    Piilareilla oli aina parin setin jälkeen silmät kuin kaksi tomaattia. Jos koko viikonlopun veti niin silmätippoja sai hakea litran pullossa että pärjäs alkuviikon.

    Kurapaskapyöräilyssä sitten piilareilla kun ne harvemmin mennyt huuruun.
    Leikkauksesta haaveillut jo vuosia, mutta aina aina tullut joku este kun prosessi aloitettu.
    Blaablaa
  3. #33
    Lainaa usagi kirjoitti Katso viesti
    Monitehopiilarit ei hyvä idis, ovat eri paksuutta jotta toimisivat oletetusti sekä lähelle että kauas.. silmälekuri sano mulle, et joka kerta ku räpäytät silmää ni se piilari heilahtaa vähän.. eli jos yxtehot et huomaa mitää, mut jos monisellaiset niin näkökenttä keinahtaa kuin juopuneella joka räpäytyxellä .. itelle en sit ottanu niitä
    Eksä sanoi, että optikko oli hänelle ehdottanut monitehoja silleen, että toisessa silmässä on kaukolinssi ja toisessa se lähiversio. En kyllä muista, että ottiko. Eikä nyt ollut kyseessä rata-ajo. Ihan autolla ajaaammatikseen. Hänellä on kaukonäkö plussaa ja lähinäkö vielä enemmän plussaa.
    Relax!
  4. #34
    Paljon hyvää keskustelua aiheesta, onnex vasta laseista eikä tenoista.
    Käväisen optikolla ja sovittelen kehyksettömät lasit.
    Suzuki gsx-r K6 rata
    Suzuki Hayabusa katu
  5. #35
    Lainaa usagi kirjoitti Katso viesti
    Monitehopiilarit ei hyvä idis, ovat eri paksuutta jotta toimisivat oletetusti sekä lähelle että kauas.. silmälekuri sano mulle, et joka kerta ku räpäytät silmää ni se piilari heilahtaa vähän.. eli jos yxtehot et huomaa mitää, mut jos monisellaiset niin näkökenttä keinahtaa kuin juopuneella joka räpäytyxellä .. itelle en sit ottanu niitä
    No itse menin kyllä idistä pidemmälle, eli oikeasti ostin monitehopiilarit ja ajoin radalla useamman kerran. Lähinnä se entuudestaan tuttu silmien kuivumiselta vaikuttava ilmiö oli häiritsevin. Lähelle en niillä kummoisesti näe, paremmin kuitenkin kuin yksitehoilla. Aika pieni on kustannus kokeilla ihan itse. Dailies Total 1 maksoi jotain 2€/pari 30kpl lootassa. Optikon sovitus oli ilmainen. Vahvuus -4.5 luokkaa.
  6. #36
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Silmien kuivuminen on aika yksilökohtaista. Itsellä en kerttiksillä suurta ongelmaa. Aina on varapari kuitenkin mukana ratapäivillä, enskailemassa tai muuten vain ajelulla.

    Kuukauspiilareiden käyttö loppui siihen, kun osumisprosentti kuppiin muodostui 50% kosteampien iltojen jälkeen

    Rilleillähän tässä enimmäkseen mennään.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #37
    Siviilissä käytän aina laseja, mutta radalla ja enskaa meen ilman laseja. Ei se haittaa, jos kaikkea ei näe!

    Mulla kaukonäkö on vähän huono. Siitä 3 m jälkeen rupee sumenemaan
    Braaaaap
  8. #38
    Muutaman vuoden käyttänyt monitehopiilareita kiekkoa ja futista pelatessa sekä lasketellessa. Ei ole vielä näkökenttä keikahtanut ja näkee sentään rinneravintolassa ruokalistan. Ja pelatessa kiekon ja pallon.
  9.  
  10. #39
    Ikää on tulevana aprillipäivänä on taas vuosi lisää eli 65 silloin plakkarissa. "Siviilissä" käytän kaksiteholaseja, samoin autolla ajaessa, mutta radalla vain yksitehoisia. Tarve on nähdä vain eteenpäin. Mittaristoa en ajaessa tarvitse, mutta vaihtamisen merkkivalon olen aina halunnut nähdä ja kawassani se on sellaisessa paikassa, että katsetta joutuu kääntämäään kohti mittaria. Moto-Villessä koko mittariston päälle asennettiin "hervoton" valosetti vaihtamista varten ja sitä en voi olla huomaamatta ja katsetta ei tarvitse siirtää kohti mittaristoa.

    Sangat valitsen niin, että ne ovat ohuet ja taipuisat. Helppo ujuttaa tiukkaankin kypärään ja liensseihin tietysti hyvä hionta, joka ohentaa niitä ja myös suojaa.

    Olen ottanut myös samanlaiset kaksi- ja yksitehoversiot aurinkolaseina ja yleensä RayBanin G15-linsseinä. En ole varman muistanko tuon numeron oikein, mutta se on Raybanin klassisin linssi. Mutta niitäkään en käytä enää rata-ajossa, vaan näen parhaiten niin, että aurinkoisina ja kirkkaina päivinä käytän tummaa visiiriä. "Siviilissä" voin sitten ajella myös kirkkaalla visiirillä ja aurinkolaseilla.

    Niin ja vielä loppuun, että näkö aikoi heiketä 42-44 -vuotiaana ja on siitä lähtien koko ajan hitaasti, mutta varmasti heikentynyt.
    <p>Ninja 636 2013 Motoville</p><p><span style="font-size: 12px;">Yamaha XSR 700 2019</span></p>
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12