Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 39:sta
    Tervehdys ik ja lajitoverit.

Iknk ja rata- ajo.. monitehot siviiliss ja ptetyss kytss. Kyprn kanssa ei toimi.
    Krossilaseja saa vahvuuksilla ja kytss mutta saako visiiriin jotain ratkaisua?
    Viel ei kannata silmi leikata muutamaan vuoteen kun nk oletetusti viel heikkenee.
    Suzuki gsx-r K6 rata
    Suzuki Hayabusa katu
    Ootko piilareita kokeillu? Kaveri ajaa kartingia piilareilla ja ainaki hnelle toimii oikein mainiosti. Omaa kokemusta laseista/piilareista ei ole.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Radalle voi hyvin vaihtaa yksitehoihin, joilla nkee kauas ja linssit tarpeeksi korkeat, jotta nkee ylviistoon leuka tankissa. Moniteho pilaritkin menettelee.
    Aina rakentelu mieless.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Kadulla ja radalla olen kyttnyt kertakytt piilareita. Samat piilarit toimineet jopa viikko tai kaks. Irronneet lopuksi itsestn. Edullinen toimiva systeemi.
    Moniteholasit hieman "vrent" kuvaa. Sen lisksi lasit ei ehk turvallisin vaihtoehto varsinkaan radalla.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Radalle voi hyvin vaihtaa yksitehoihin, joilla nkee kauas ja linssit tarpeeksi korkeat, jotta nkee ylviistoon leuka tankissa. Moniteho pilaritkin menettelee.
    1DennisTaylor.jpg
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Kyllhn sit voi ostaa mys kehyksettmt lasit.
    kehyksettmt kiikarit.jpg
    Tll hetkell mopoton.
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan n mutkat oikein mr..
    Ajeltu piilareiden ja rillien kanssa rataa. Meni hermot. Varsinkin piilareiden kanssa jotka irtoili kesken ajamisen Nytten ajelen ilman. Ei pelotakkaan niin paljon kun ei n kaikkia pomppuja ja railoja
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Ajeltu piilareiden ja rillien kanssa rataa. Meni hermot. Varsinkin piilareiden kanssa jotka irtoili kesken ajamisen Nytten ajelen ilman. Ei pelotakkaan niin paljon kun ei n kaikkia pomppuja ja railoja
    Oon kans kuullu huhua, ett ei kannata sitten sekoittaa silmtippoja ja allergiatippoja jos meinaa kytt piilareita. Huhut kertoo, ett yhdell silmll viel voi ajaa kilpaa, mutta jos molemmat linssit on poskilla, on nkeminen vhn haastavaa.
    Superbike #7
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    kehyksettmt kiikarit.jpg
    Ei ne kehyksettmt linssit oikotie onneen ole... samanlailla nkyy reunat kuin kehyksetkin ja lisbonuksena sivusta valo psee linssin sivusta sisn aiheuttaen omat "spesiaaliefektit"

Kuvassa olevat sangat on melko varmasti rusetilla parin kyprn survomisyrityksen jlkeen. Kasari-salorat olis melken varmempi valinta koon, muodon ja rakenteen pohjalta...
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    kehyksettmt kiikarit.jpg
    Tietysti, ainakaan paksut kehykset ei ole hyvt, mutta silti linssit pit olla riittvn korkeat tai katselee ylhlt yli. Ja aisat sen verran tukevat ett kest tynt paikalleen kypr pss. Lasit olen vuosia valkannut kyprkytt edell, tai sitten kahdet erilaiset.

Piilareita en ole koskaan saanut putoamaan, mutta nk vlill vaihtelee, ja ajokyttn kertakyttiset on kypset. Ja linssit silmiin jo hyviss ajoin ennen ajoa, ett silmt tottuu.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 30.01.2021 klo 19:04.
    Laserleikkaus. Suosittelen.
    Kawasaki ZX-10R
    Yamaha R6R
    BMW R1200R LC
    Joo vaikee on laseista mopokytss mitn hyv keksi. Jos vaan jonkun muun ratkaisun keksii...

Mulla on ollut kytss n. 20 vuotta tommoset kehyksettmt, moniteholinssein - sellaisiin oon mieltynyt.

Aika tarkkaa on kytt; korvasangat vnneltv niin ettei pse nokalta valumaan huolimatta siit ett p on alaspin. Korvasangat pit sitten kuitenkin saada kyprn, hupun kanssa ei tahdo onnistua. Ja helposti ne sangat sitten painaa...Kiire ei saa olla kun lhtee setille.

Heijastumia en ole kokenut ongelmaksi, paitsi pimess sitten heijastumat on erittin hankalat.. (OT)

Monet lipat on tullut otettua endurohommissa mutta lasien kanssa ei turvallisuusmieless mitn ongelmaa. Yksi kyprn katuun iskeytymiseen johtanut lippakin siirtymll, muttei lasien suhteen mitn riski. Huurtuminen enskahommissa isoin kiusa, ajolaseja ei tee juuri mieli laittaa silmlasien plle.

Nyt oon miettinyt et tilais tommoset raksamiehen turvalasit vahvuuksilla, mutta mahtaako sangat painaa? Monesti tynantaja tommoset mys maksaa...
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    EXC-F 250 2016
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jsen
    Lainaa m1kk0 kirjoitti Katso viesti
    Kerttiksill mennn. Alastaron rataenkka ajettu toinen poskella. Suosittelen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Laserleikkaus. Suosittelen.
    Kuis toi laser pelaa iknn kanssa? Liian aikasin tehtyn hetken hyv ja sit jatkaa huonontumista?
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuis toi laser pelaa iknn kanssa? Liian aikasin tehtyn hetken hyv ja sit jatkaa huonontumista?
    Itse kvin operaatiossa jo 10 vuotta sitten. Dominoiva silm leikattiin tarkaksi ja toiseen silmn jtettiin varaa likinn kehittymiselle in myt. Hyvin on pelittnyt.
    Kawasaki ZX-10R
    Yamaha R6R
    BMW R1200R LC
    Lasit m oon joutunut uusimaan n. 2 vuoden vlein kun nk heikkenee tai sahaa vlill paremmaksi tai sitten linssit on niin naarmuilla tai sitten sangat loppuun pidetyt. Kustannus 200...850/kerta. Leikkausta en ole halunnut...
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    EXC-F 250 2016
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Lasit m oon joutunut uusimaan n. 2 vuoden vlein kun nk heikkenee tai sahaa vlill paremmaksi tai sitten linssit on niin naarmuilla tai sitten sangat loppuun pidetyt. Kustannus 200...850/kerta. Leikkausta en ole halunnut...
    Oli yllttvn vaivaton ja kivuton operaatio. Itse leikkausvaihe kesti muutaman sekunnin ja nk selvsti parempi kuin lasien kanssa. On kymmeness vuodessa toki vhn huonontunut, mutta ajattelin menn uudelleen operaation, jos laseja alkaisi tarvitsemaan.
    Kawasaki ZX-10R
    Yamaha R6R
    BMW R1200R LC
    Miinus nk korjataa laaserleikkauksella ei iknk
    Lainaa Joojoo kirjoitti Katso viesti
    Miinus nk korjataa laaserleikkauksella ei iknk
    Toiseen silmn jtettiin miinusnk -0.5 muistaakseni ajatuksena, ett iknk muuttaa tuota. Nin ainakin ymmrsin asian.
    Kawasaki ZX-10R
    Yamaha R6R
    BMW R1200R LC
    Linssileikkaus on se hoito mik toimii iknkn. Lisksi se poistaa mahdollisen tulevan kaihin.
    Bmw f900xr
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    Toiseen silmn jtettiin miinusnk -0.5 muistaakseni ajatuksena, ett iknk muuttaa tuota. Nin ainakin ymmrsin asian.
    Sama mulle, vasuriin jtettiin miinusta. Lkriset sanoi, ett about kymmenen vuotta saa tuolla lis aikaa ilman lukulaseja. Puoli vuotta otti aikaa aivojen tottua tuohon, sen jlkeen menty nyt 9 vuotta ilman laseja ja korjaustarpeita.

Paras investointi mit olen ikin tehnyt, jopa parempi kuin blipperi rkutoseen
    The Lakkivaari

Yamaha R6RR ja BSA A7SS caferacer

Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jsen
    Eiks tss nyt lhinst puhuta? Tartteeko sit ajaessa? Kuulareissuissa yks britti ei ne lukea tankin plt tiekirjaa vauhdissa, mut kyl se luukuttaa nkee
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Moi,

Kokemusta sek iknst ett lasien kanssa ratailusta omaksi huviksi. Itsellni on sen verran allergiaa ett piilolasien kytt ei onnistu ja toisaalta niisshn ei monitehoisuutta olekkaan.

Iknst todettakoon se ett siin vaiheessa kun se alkaa enempi oireilla (45-50 v. vlill) niin tyypillist on se ett alussa nk muuttuu usean vuoden ajan mutta sitten tilanne tasoittuu. Siin kohtaa saattaa joutua kymn optikolla 1-2 vuoden vlein. Mutta sen jlkeen usein tilanne vakiintuu ainakin siihen saakka kun kaihi iskee

Optikoilla tuntuu olevan tapana koettaa saada nn tarkkuus maksimoitua linssej mritettess ja jos silmt on eripariset (niin kuin itsell), tm johtaa helposti siihen ett stereonk alkaa heiket. Eli net kyll tarkasti mutta etisyyksien hahmottaminen heikkenee. Itse olen nyt jo 5-6 vuotta optikkoa ohjeistanut ett nyt optimoidaan stereonk eik sit ett kummallakin silmll on maksimaalinen tervyys. Ihmisillhn on jompi kumpi silm ns. ampumasilm ja kunnon optikko osaa stereonn kyll tarkistaa.

Moniteholinsseiss ajohommiin kannattaa pyyt optikkoa pudottamaan sit lhinkaluetta pari naksua alemmas jolloin kauas katsottaessa ei ky niin ett lhialue hilyy siin nkkentss jos kypr vaikka vhn nostaa laseja painaessaan sankoja. Tss samaisesta syyst ne sangat kannattaa olla sellaiset ett menevt ohimoilta koko lailla pss kiinni eik vliin j sormenmentv rakoa. Silloin kypr ei pse painamaan sangoista laseja mihinkn suuntaan.

Ja monitehoissa ne paremman hionnan omaavat linssit ei ole pelkk mainoskikka. Eli kun valitsee vhn korkeamman taitekertoimen materiaalin ja kunnon hionnan jossa huomioidaan mys se millaisiin sankoihin linssit tulee niin nkkentn alareunoihin ei tule mitn vristymi. Ja lhialue on leve eik tarkka alue ole vain kapea kaistale keskell.

Itselllni on hieman kaarevat lasit joissa linssitkin on siten kaarevat. Vaatii vhn enemmn hionnalta mutta nkkentt on parempi ja sangat eivt ny niin paljon reuna-alueilla. Lisksi tykkn noista suorista sangoista jotka on helpot kytt kyprn kanssa. Tss kuva nykyisist : https://v2tre.wordpress.com/2021/01/30/ajolasit/ Titaani on kevyt ja kestv materiaali.

Eli kyll laseilla prj mutta kannattaa optikolle mainita ett millaista kytt niille tulee. Osaava optikko pystyy aika hyvin hakemaan optimia ajohommaankin. Jos hn ei kuitenkaan sit kytt tied tulee peruslasit joissa stereonk voi olla haastava ja lhialue alkaa varsin korkealta. Silloin vhnkin kun lasit liikkuu kyprn painaessa menee homma pipariksi.

Itsekin tutkiskelin sit leikkausta pitkn mutta iknkn totesin sen aika riskialttiiksi ensinnkin siksi ett nk muuttuu monen vuoden ajan ja toiseksi siksi ett jos toinen silm leikataan nkemn lhelle ja toinen kauas niin epilen ett se stereonk ja etisyyksien hahmotus krsii. Mieluummin arvioin tarkemmin sit mutkan etisyytt kuin ett nen mittariston tai vaikka sen mutkankin aivan viimoisen plle tervsti.

T: JuhaV

PS: Nyttptelasit mulla on muuten yksitehot, koska kun katselen sit ruutua riitt ett se on terv. Monitehoja aina tuohonkin suositellaan mutta silloin nytt pit katsella p takakenossa ja niskahan siin kipeytyy.
    The older I get, the faster I was ...
    Minulla on ollut jo vuosia night-day piilarit, vasemmassa silmss pystyy pitmn vaikka kolme kk yt piv yhteen menoon, ei huomaa ollenkaan kytss ja pysyy paikallaan.
    Oikeassa silmss vastaava linssi voi pit vain muutaman pivn ennen kuin silm rtyy punaiseksi. Onneksi oikeassa on miinusta vain -0,5, joten se kompensoi hyvin iknk.
    Piilari on Air Optix Night & Day Aqua. Bausch and Lombin vastaava Purevision ei toiminut minulla yht hyvin saattoivat irrota sumentaa nn.
    Iknk mulla ei viel ole, mutta tarviiko siihen lhelle edes nhd? Vaihtovalo kyttn, jos kuulo on mennyt.
    Toisessa silmss on miinusta -7 ja toisessa -6,5. Thn viel hajataitto ja syvyysnn jonkin asteinen puute.

Yhdess sbk lhdss irtosi toinen piilari joskus ihan alussa. Ihan ok tulos sielt viel tuli, vaikka tarkkuus toki hitusen krsii yhdell silmll.
    ---
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Iknk mulla ei viel ole, mutta tarviiko siihen lhelle edes nhd? Vaihtovalo kyttn, jos kuulo on mennyt.
    Toisessa silmss on miinusta -7 ja toisessa -6,5. Thn viel hajataitto ja syvyysnn jonkin asteinen puute.

Yhdess sbk lhdss irtosi toinen piilari joskus ihan alussa. Ihan ok tulos sielt viel tuli, vaikka tarkkuus toki hitusen krsii yhdell silmll.
    Jummi jammi noilla miinuksilla jotain optiikkaa jo tarvii mulla vaan -2 jotain. Prjn ilman. Viime syyskuun lopun alastaron kisan harkat illalla oli pikkasen haasteelliset matalalta paistava aurinko, naarmuinen mopon pleksi ja kyprn tumma pleksi (ois pitny kirkas vaihtaa) ja viilehk ilma ja puuskutin sen huuruun meni vhn kruisailuksi. Lemminkisen jarruun piti vhn kurkkia, ett koskas pitikn jarrutella
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Nyt oon miettinyt et tilais tommoset raksamiehen turvalasit vahvuuksilla, mutta mahtaako sangat painaa? Monesti tynantaja tommoset mys maksaa...
    Kattelin mys tmmsi optikolla tll viikolla. Nytti olevan varsin kapealla sanagallakin, ei juuri normi rillej paksummilla.

Meinasin ottaa testiin kesll enska hommiin jos ei huurtumisenestot riit laseihin.
    Duke 790
    EXC 200
    Suzuki DL 650 V-strom
    Kysyk optikolta osaako hn tehd syvtervn hionnan laseihin ja kyk se mopohommiin. Ne on tarkoitettu yleislaseiksi lhinn lhialueen katseluun lukualueelta eteenpin mutta miksei sit vois kytt mys kauemmaksikin katseluun.
    Se ei ole moniteho vaan ottaa huomioon silm huonontuneen tarkennusalueen.
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jsen
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    ...syvyysnn jonkin asteinen puute.
    Mulla on mys syvyysnss jotain hikk, erityisesti hmrss. Tosi vittumaista, kvin oikein silmlkrillkin ihmettelemss sit, mutta se sanoi ett sen kanssa pitis vaan osata el. Hankalaa, kun ei oikein osaa nhd, kuinka jyrkk mutkaa sielt olisi tulossa ja kuinka pian.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Honda RS250R * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  30.  
    Mulla on ollu lasit ylasteelta asti. Monitehotkin vhn vajaa 20 vuotta. Laseista en luovu. Pakko pit ihan jo ulkonksyist. Kaikki mik peitt on hyvksi. Siksi mys parta saa kasvaa...
    Relax!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen