Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
  1. #31
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Kahdet saappaat!

    Just sai techseiskoja motonetistä á 230€.

    Tori.fi tarjoushaukan toinen ystävä.

    Sitten toisista liukupohjat.

    Kyllähän tätä on täällä jo jankattu. Ihme ettei porukka lähe noille spooreille kesänappuloilla ihmettelemään, että onpa vaikeeta
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #32
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lopen enduro Lauantai 6.2
    Omalla kalustolla 85€
    Vuokrakalustolla 280€
    Kuulemma 50 kilsaa spooria

    Mä olen menossa tietenkin, mutta jos kiinnostaa, niin Ilmoittautumiset tai kyselyt erland.kassari@lopenenduro.fi
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  3. #33
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Joo. Tuolla oltiin reilu viikko sitten nuoskassa availemassa. Nyt harkinnassa lähteä nauttimaan työn hedelmistä.

    Jos raju pakkanen, niin ehkä jokin lähibaana parempi vaihtoehto.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #34
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Lopen enduro Lauantai 6.2
    Omalla kalustolla 85€
    Vuokrakalustolla 280€
    Kuulemma 50 kilsaa spooria

    Mä olen menossa tietenkin, mutta jos kiinnostaa, niin Ilmoittautumiset tai kyselyt erland.kassari@lopenenduro.fi
    Tämä siirtyy viikolla eteenpäin. Syynä sääennuste -25
    Eli Lauantai 13.2
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  5. #35
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Tämä siirtyy viikolla eteenpäin. Syynä sääennuste -25
    Eli Lauantai 13.2
    Voi perse! Toi viikonloppu buukattu emännälle justiinsa
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #36
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Voi perse! Toi viikonloppu buukattu emännälle justiinsa
    Unohda buukkaus. Ja jos aivan putkeen menee niin saat uuden emännänkin
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  7. #37
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Unohda buukkaus. Ja jos aivan putkeen menee niin saat uuden emännänkin
    En uskalla pelata wallstreetbets-panoksin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #38
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Semmonen tarkistus Lopen enduroon, että pakkasraja -15. Seurataan sääennustuksia.

    Pekka Poudan stalkkaamisen voi lopettaa. Ilmoittivat että ajot siirretty ensi Lauantaille.
    On tämä perkeleestä kun koko viime talvi odoteltiin pakkasta. Nyt sitä on liikaa.
    Viimeksi muokannut: Bolt; 04.02.2021 klo 11:52.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  9. #39
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kahdet saappaat!
    Mä kokeilin talviajoa kolme kertaa ensimmäisenä enduro-talvenani. Viimeinen kokeiluista oli kerhon yhteisajelu. Kyllä oli tuskaista ja hävetti siellä olla nutullaan joka 200 m välein.

    Sen jälkeen on ollut liukupohjat kesät-talvet. Myös jalkatapit on kesät-talvet täynnä silikonia Ei haittaa mitään. Alkutalvesta täytyy vaan huoltaa liukupohjat liukkaiksi, jotta luistaa hyvin. Kevyt hionta ja suksien liukuvoidetta reilusti!
    Braaaaap
  10. #40
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Jalkatappien täytön vois tehdä kyllä. Silikonia ei oo kyllä tallilla, mut emännän kuumaliimapyssyllä?

    Itse siirryin kaksien saappaiden taktiikkaan, kun vanhoista alkoi henki hiljalleen hiipua ja uudet sai niin halvalla.

    Nyt vanhoissa liukupohjat. Eivät ole vielä puhki, eikä ne talvella niin kulukaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #41
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jalkatappien täytön vois tehdä kyllä. Silikonia ei oo kyllä tallilla, mut emännän kuumaliimapyssyllä?
    Kuumaliima voipi olla liian kovaa, idea on että se täyttö on joustavaa, esim Sikaflex 221 on oikein hyvää. Toisaalta pari kierrosta jesaria hoitaa saman homman... Tai sopiva pätkä vanhaan sisärengasta.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  12. #42
    Eilen ropailin vähän. Etujarrusatulan pesu ja herkistys. Nappasin iskareiden klikkerit ylös, niin pääsee ens kerralla niitä säätämään huolettomasti.

    Lämmitin liukkarit liukupohjiin. Pihalla kun vähän juoksentelin, niin tulihan muuten mahtavat!
    Valmiista unohdin ottaa kuvan, mutta sellasta se on. Kaapalla vetäsin ylimääräiset pois ja nylonharjalla vielä vähän hinkkasin.

    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jalkatappien täytön vois tehdä kyllä. Silikonia ei oo kyllä tallilla, mut emännän kuumaliimapyssyllä?
    Kuumaliima on todennäköisesti liian kovaa. Mutta empä tiiä onko siitä millaista haittaa? Kunhan se pysyy siellä ja täyttää reijät. Vedä ihan täyteen, mutta jätä yläosan hampaiden verran tilaa. Eli hampaat esiin.
    Mä oon laittanut jotain tosi halpaa silikonia, mitä kaapista on sattunut löytymään. On toiminut hyvin useamman vuoden. Ekat silikonit siis vielä kiinni ja ovat täysin ehjät.

    Eka testaus mulla oli jesari-kierros jalkatapin ympäri. Vaikka painoin sen teipin niiden hampaiden läpi, niin että hampaat oli esillä, niin silti tuntui jalkatapit liukkailta. En tykännyt. Silikoni paljon parempi.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    • File Type: jpg 1.jpg (54,7 Kt, 53 katselua)
    • File Type: jpg 2.jpg (51,8 Kt, 48 katselua)
    • File Type: jpg 3.jpg (57,6 Kt, 53 katselua)
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 04.02.2021 klo 12:08.
    Braaaaap
  13. #43
    Minulla on ollut Sika 221:tä tapeissa ja nimeomaisesti vedin hampaiden yläreunaan saakka. Olen ajatellut idean olevan se että joustava massa sylkäisee koloon tamppautuneen jään/lumen irti heti kun jalan nostat.
    Kotarin vakiotappiin saa muutes pitoa ihan perkeleesti lisää kun teroittaa ne tapin päät piikeiksi parin millin matkalta. Ajoin vähän aikaa lainatuilla alutapeilla kun odottelin ehjiä vakiotappeja ja ehdin tykästyä siihen pitoon. Eli ei pyramidia teräväksi vaan pyramidin huipulle ulkohuussi.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: skuikka; 04.02.2021 klo 13:41.
  14. #44
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Vahdon hieman Järilää teknisemmässä kunnossa ollut spoori ja jalkaura sytytteli taas lamppuja. Jalkaa ei niin lepuuteltukaan joka paikassa kivien, kantojen ja risujen seassa.

    Spoorissa pysyminen on jännä yhdistelmä tasapainoa ja kaasun käyttöä. Loppua kohden äksänä veto kintut ilmassa suorilla väheni ja toinen jalka pysyi tapilla paremmin toisen ollessa enimmäkseen ilmassa.

    Vittumaisesti vasen kinttu tiputtaa randomisti vapaalle ku tuolla yrittää niillä jotain järkevää touhuta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #45
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vahdon hieman Järilää teknisemmässä kunnossa ollut spoori ja jalkaura sytytteli taas lamppuja. Jalkaa ei niin lepuuteltukaan joka paikassa kivien, kantojen ja risujen seassa.

    Spoorissa pysyminen on jännä yhdistelmä tasapainoa ja kaasun käyttöä. Loppua kohden äksänä veto kintut ilmassa suorilla väheni ja toinen jalka pysyi tapilla paremmin toisen ollessa enimmäkseen ilmassa.

    Vittumaisesti vasen kinttu tiputtaa randomisti vapaalle ku tuolla yrittää niillä jotain järkevää touhuta.

    Nyt kun homma sujuu, niin ilmoa kehiin https://www.kamoke.fi/kangasalaenduro/ 👍
    Tänään reilu pari tuntia latua avattiin. Tulee ihan SM -tasoa fyysiset haasteet.
    KL Service kx250x -23
  16. #46
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Kuin tilauksesta. Olenkin etsinyt seitsemännelle spooriajokerralle elämässäni juuri sm-tason fyysisiä haasteita.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #47
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Vittumaisesti vasen kinttu tiputtaa randomisti vapaalle ku tuolla yrittää niillä jotain järkevää touhuta.
    Mulla teki eilen samaa. Luulin pitkään, että spoori liikuttaa vaihdevipua. Mutta kun ton tajusin, niin pidin jalkaa enemmän sivussa (sen minkä pystyi). Ei ollut kauhean kivaa. Täytyy miettä mikä voisi olla sopiva lääke.
    Braaaaap
  18. #48
    "Mikäs siinä on, kun ei takajarru tunnu ottavan yhtään, vaikka kuinka koittaa "painaa" poljinta. Jarrupoljin huhuu! Missä sinä oleeeeet?"
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
  19. #49
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Kovat on pakkaset. Äärimmäistä lämpötaipumaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #50
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mulla teki eilen samaa. Luulin pitkään, että spoori liikuttaa vaihdevipua. Mutta kun ton tajusin, niin pidin jalkaa enemmän sivussa (sen minkä pystyi). Ei ollut kauhean kivaa. Täytyy miettä mikä voisi olla sopiva lääke.
    Katso ettet istu liian takana, spoorissa munat tankkiin ja jalkaa laahataan edessä.
    Toki kun väsyy niin jalat ja koko ukko alkaa valua taakse.

    Sitten kun tosi syvä ja kapea spoori niin jokainen patti heittää isompaa silmään!
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  21. #51
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Katso ettet istu liian takana, spoorissa munat tankkiin ja jalkaa laahataan edessä.
    Toki kun väsyy niin jalat ja koko ukko alkaa valua taakse.

    Sitten kun tosi syvä ja kapea spoori niin jokainen patti heittää isompaa silmään!
    Tattista! Pistetään tarkkailuun. Varmaan normaalisti istun keskellä pyörää, mutta kyllä sinne taakse välillä tuppaa valumaan.

    Mulla on steppi-penkki, eli parin sentin koroke takaosassa, joka pysäyttää. Samalla penkin päällinen on aika pitävää. Mutta kyllä sitä siinä pyörän päällä eletään aika paljon.
    Braaaaap
  22. #52
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Katso ettet istu liian takana, spoorissa munat tankkiin ja jalkaa laahataan edessä.
    Toki kun väsyy niin jalat ja koko ukko alkaa valua taakse.

    Sitten kun tosi syvä ja kapea spoori niin jokainen patti heittää isompaa silmään!
    Tämä varmaankin. SXC:n penkki syvennyksineen ei ole eduksi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #53

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Katso ettet istu liian takana, spoorissa munat tankkiin ja jalkaa laahataan edessä.
    Toki kun väsyy niin jalat ja koko ukko alkaa valua taakse.

    Sitten kun tosi syvä ja kapea spoori niin jokainen patti heittää isompaa silmään!
    Mulla ei ainakaan perse kestä istua penkissä tuolla patteikossa, vaikka takasiskarin reipas löysääminen auttoi paljon. sillain toinen jalka tapilla ja koitan vähän ottaa pyörästä tukea sisäreisillä, niin menee parhaiten.
    Ehkä laahaan myös hitusen takajarrua. On muuten näillä lapasilla edes 25km/h keskinopeus spooriin aika kiven alla
    ---
  24. #54
    https://youtu.be/rvIr9wFEzRg

    Selab on ainakin pitävä. Löytyy hyllystä ainakin RX Moto ja Motokeidas.
    KL Service kx250x -23
  25. #55
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    On muuten näillä lapasilla edes 25km/h keskinopeus spooriin aika kiven alla
    Rajapyykkinsä kullakin, mulla on keskinopeus luokkaa 15km/h. Jotain positiivista kuitenkin, nyt en oo enää _ihan_ joka välissä turvallani, kuten vielä kuukausi sitten.
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  26. #56
    Lainaa t33muki kirjoitti Katso viesti
    Rajapyykkinsä kullakin
    Kyllä se on spooristakin kiinni, että kuinka kovaa missäkin voi päästä. Lähtö- ja saapumisajan sekä reitin pituuden katsoin, niin keskinopeus siellä 20 km/h lähellä näytti eilen olevan. Ja mahtu tohon aikaan parit lipatkin ottaa
    Braaaaap
  27. #57
    Komppaan tuota tapilla seisomista, vaikka olen nähnyt vanhoja vetomiehiä ajavan penkistäkin yllättävänkin kovaa. Mulla ei myös selkä kestä ottaa patteja vastaan penkistä, joten kaikki pitää käytännössä ottaa jaloille. Toki se vaatii vähän paukkua etureidestä, mutta säästää roppaa pitkässä juoksussa reilusti. Edes järvenkierrossa ei muuten kulu pakarat kun vetää jommalta kummalta tapilta.

    Iskareiden säätämisetä sen verran että olen sitä tiiviisti seurannut nyt hieman yli 10 vuotta ja se seilaa ja vaihtelee trendin mukaan. Välillä pitää vaimennukset olla auki ja välillä tietäjät väittää, että samoilla kepeillä kuin kesällä voi vetää myös spooria. Jokata pauksessa iskareitten toiminta ja säätö riippuu todella paljon kuljettajan kyvystä käännellä oikean käden rullaa. Ehkä harrastajalle tärkein vinkki on laittaa jouset kohalleen ja etenkin takajousi, joka yleensä tarkoittaa hieman löysempää vieteriä perään. Itse tykkään myös perän paluuvaimennusta (rebound) tiukkata, mutta sitäkin jos tiukkaa liikaa, niin se vaikuttaa todella rajusti myös sisäänmenovaimennukseen eli comppiin jolloin vehje tuntuu tahmealta patikossa.

    Itse ajamiseen voisin ehkä antaa sellaisen neuvon, että pattia päin pitäisi uskaltaa ajaa ja ottaa patti vastaan jaloilla. Jos pattiin tullessa höllää ja ottaa patin vastaan istuen, heittää perä melkeen takuuvarmasti kuljettajaa ylös penkistä. Eli pateista pitäisi pystyä ajamaan läpi. Sitten spoorissa tähtäämisestä sellainen, että oleelista on saada eturengasta tähdättyä osumaan uraan, mutta takasella ei ole niin väliä. Eli käytännössä kun oppii ajamaan pattia päin ja se hieman siitä hypähtää niin etusen kun asettaa uraan niin takanen seuraa kyllä. Katse vaan riittävän etäällä ja hartiat velttona niin hyvä tulee.

    Spoorissa pitää saada lisäksi vauhti aikaiseksi, koska muuten siinä ei vaan pysy pystyssä. Helpoiten vauhdin löytää hyvin vähän kuluneessa peltospoorissa, jossa ei ole puita tai kiviä vastassa jos käy könöllä. Tällä hetkellä kuvailtua peltospooria löytyy kilometrikaupalla askolasta Holmin Tapsan tiluksilta. Ensiviikonlopun jälkeen sitä onkin sitten hangattu useammankin kuskin toimesta.

    Sitten vaan vetoja ja tavoite riittävän korkeelle. Itse olen kaksi kertaa kiertänyt järven, ekan kerran kahden talven reenin jälkeen 2013 ja toisen kerran 2019. Molemmilla kerroilla on ollut huisin hauskaa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  28. #58
    ^^kokolailla samaa mieltä. Kun spoorit kovenee saa mopon hyppäämään pateista mukavasti toinen jalka tapilla.
    -80-90 -luvulla ajoin kesät talvet samoilla alustan säädöillä. Nyt on kesän suomienskasäädöistä keulan comp yhden naksun auki ja perän nopea comp 3/4 kierrosta auki. Niin kauan kuin ranteet kestää en turhia säätelee. Vauhti korjaa virheet.
    KL Service kx250x -23
  29.  
  30. #59
    Noniin viimein tapahtui jokin oivallus ja spoori alkoi jollain tasolla kulkea. Varmaan eniten vaikutti, että uran reunat ja vallit oli nyt sulanut ja jäätynyt moneen kertaan ja sen seurauksena ne oli ihan kovat. Vauhti nousi sieltä kävelyvauhdista n. 23 kmh keskivauhtiin ja homma tuntui viimein tosi mielekkäältä. Tällaista lisää! Tapsan lenkit oli kaikki ihan huippukunnossa ja ajettiin peltoradallekin tuore ura

    Etätyöläisen vanne kiristää taas pikkaisen vähemmän ohimolla
    ZXR750 J "K"
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12