Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 38:een 38:sta
  1. #31
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tänx, TTX-manuaali tulikin tarpeeseen.

    Mistä muuten kannattaa ostaa Öhlinsin takaiskarin jousia, jos nyt mikään täällä tarjottu tai yksikään noista omista jousista ei ole hyvä?
    Hyvin monella iskareita huoltavalla firmalla on joku kytkös Öhlinsiin, eli sellaisen kautta.
    Jos MotoVilleä olit käyttänyt, niin kysy sieltä.

    Uusien jousien hinnoissa tuskin on suuria eroja. Tehdas varmaan sanoo jonkun OVH-hinnan, millä yritysten niitä pitäisi myydä. Joillain huoltopajoilla saattaa olla vanhoja jousia hyllyssä, mitkä tuurilla saattaa olla sopivia. Tai sitten voi laittaa ostokyselyä vaikka tänne orgiin tai vaikka facebookin road racing kirppikselle. Nuo nyt tuli mieleen. Tietty ebayssakin on kaikkea tarjolla.

    PS. Mä painan ~80 kg ilman ajokamoja ja mulla on 95 N/mm jousi. Kesällä juttelin useamman kanssa (Mm. Ram Racingin vetäjien, Petteri Gustafssonin ja Jarkko Honkasen), niin kaikki sanoi että 90 N/mm ta 95 N/mm olisi mun painolle ja vauhdille sopiva. Molemmilla saa toimivan setupin tehtyä. Ram Racingin porukka ehdotti enemmän jopa 90 jousta, koska he tuntuvat tykkäävän löysemmistä alustoista (tuo vika osuus on mun oma mielipide).

    PPS. Ens kesänä kun varikolla pyörit ja odottelet omaa ajovuoroa, niin mee vaan rohkeesti kysymään tutuilta ja tuntemattomilta, saako niiden pyörien päällä käydä istumassa ja iskareita painelemassa. Useimmat ihmiset tykkää, kun niiden vehkeitä hiplataan ja niistä kysellään. Itse tätä harrastin jonkin verran viime kesänä ja kyllä siinä pieni aavistus syntyi, millainen voisi olla ok ja millainen joko liian kova tai löysä. Mutta pyörät ja jousien jäykkyydet vaikuttaa tohon paineluun, että ei siitä mitään absoluuttista ok/not ok -infoa saa kehiteltyä.
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 22.01.2021 klo 16:06.
    Braaaaap
  2. #32
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Tänx, TTX-manuaali tulikin tarpeeseen.

    Mistä muuten kannattaa ostaa Öhlinsin takaiskarin jousia, jos nyt mikään täällä tarjottu tai yksikään noista omista jousista ei ole hyvä?
    MP-Racing on maahantuoja ja myy sekä suoraan että jälleenmyyjien (=iskari pajat) kautta.

    https://www.mp-racing.fi/12-ohlins-katu#!/

    Ainakin kurapyöräpuolella noi MP-R:n hinnat on kilpailukykyiset.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  3. #33
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    PS. Mä painan ~80 kg ilman ajokamoja ja mulla on 95 N/mm jousi. Kesällä juttelin useamman kanssa (Mm. Ram Racingin vetäjien, Petteri Gustafssonin ja Jarkko Honkasen), niin kaikki sanoi että 90 N/mm ta 95 N/mm olisi mun painolle ja vauhdille sopiva. Molemmilla saa toimivan setupin tehtyä. Ram Racingin porukka ehdotti enemmän jopa 90 jousta, koska he tuntuvat tykkäävän löysemmistä alustoista (tuo vika osuus on mun oma mielipide).
    Tässä nyt pitää muistaa, että oikean jousen valintaan vaikuttaa se alla olevan pelin linkuston geometria. Esim. uuden gixerin linkku tarttee tyypilliseen verrattuna huomattavasti jäykemmän jousen, kun taas uus bemari sitten huomattavasti löysemmän.

    Eli noita jousivakioita voi verrata suht luotettavasti eri pyörien välillä vain jos se linkuston välityssuhde ja takahaarukan pituus on tiedossa. Lisäksi toki toimivan jousen valintaan vaikuttaa jonkin verran ratastus.
    Superbike #7
  4. #34
    Tämäkin projekti nytkähti hieman eteenpäin. Elämme jännittäviä aikoja.

    Kävin Villen luona pähkäilemässä mitä kannattaisi pyörän etupäälle tehdä ja mikä jousi Öhlinsiin pistetään. Lopputulema oli, että laitetaan Öhlinsiin 110nm jousi ja sen lisäksi Ville halusi tutkia mitä iskari on syönyt. Keulaan tulee K-Techin SSRK mäntäsarja, FCV säätimet sekä uudet jouset. Villen kiireiden vuoksi pitää kyllä eka ratapäivä ajella vielä vakioalustalla mutta saanpa sitten paremman vertailukuvan talvitauon jälkeen päivitettyyn alustaan.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  5. #35
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Keulaan tulee K-Techin SSRK mäntäsarja, FCV säätimet sekä uudet jouset.
    Mitkä jouset?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #36
    Mitkä jouset?
    Ville sanoi laittavansa hieman vakioita jäykemmät jouset sinne. Tarkemmat speksit niistä ei jäänyt mieleen. Selvittelen asian.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  7. #37
    Nyt on sitten Gixerin alusta päivitetty.

    Hankkimani Öhlins huollettiin täydellisesti - onneksi. Iskari oli peräisin kiihdytyspyörästä ja sen rebound ominaisuudet oli sen verran omituisia, ettei olisi toiminut ratapyörässä. Ville päivitti Öhlinsin vastaamaan SU7881 mallia. Öljyt oli myös outoja, ei ainakaan Öhlins Suspension Fluidia, jota sinne sitten laitettiin. Iskariin valittiin lopulta 105N jousi.

    Keulaan laitettiin K-Techin SSRK kitti, FCV säätimet ja 10N/mm jouset. Lisäksi sieltä poistettiin vakiona olleet hydraulistopparit. Iskunpituudeksi tuli lopulta 125mm. Keulaan tuli jousen esijännitystä 4mm säätimen ollessa auki, öljypinta 100mm, öljynä Motul Factory Line 5W. Keulan perusastukset on nyt: Esijännitystä 4 kierrosta, Reb 10 auki, CompLS 13 auki ja CompHS 3 auki.

    Olihan tuo pyörä kotiin ajettaessa kokolailla erilaisen tuntuinen. Jännityksellä odotan maanantaita, jolloin pääsee sitä Alastarolle testaamaan ja ihmettelemään uuden alusta ihmeellisyyksiä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    -- Brake later and open the gas earlier --
  8.  
  9. #38
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Olihan tuo pyörä kotiin ajettaessa kokolailla erilaisen tuntuinen. Jännityksellä odotan maanantaita, jolloin pääsee sitä Alastarolle testaamaan ja ihmettelemään uuden alusta ihmeellisyyksiä.
    Älä sit säikähä jos siinä ei ole yhtään mitään ihmeellisyyksiä. Kiitää kuin juna, ja liitää kuin taikamatto.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12