Sivu: 3 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 400:sta
  1. #61
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    ja makkarat loppu kesken.
    Tämä! Kyllä harmitti, kun hieman myöhässä pääsin paikalle Kymiringin kisaan vain huomatakseni, että hiekkakatsomossa olleita makkaraständejä purettiin jo, eikä niille tainnut edes kelvata muu kuin käteinen raha. Painelin sitten varikolle katsomaan, josko pelastus löytyisi sieltä ja vaikka bongasinkin useita grillejä alueelta, niin harmillisesti ne olivat kisailijoiden omaan käyttöön varattuja
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  2. #62
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Nykyisen selostajan eläköitymisestä oli puhetta jo pari vuotta takaperin, joten se tontti lienee vapaana, jos tilalle löytyy jostain osaava kaveri. Luulisin, että joku nauhoitus omasta selostuksesta työnäytteenä sarjaa pyörittävälle taholle voisi toimia aika soivana työhakemuksena.
    Superbike #7
  3. #63
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Kun toistuvasti annat kuvan itsestäsi ylivertaisena ihmisenä melkein jokaisessa asiassa
    Kertoo hyvin ihmisten ennakkoasenteesta lukea viestejä tää siteeraus. Kyllä mä edelleen ihan realisti olen enkä mielestäni ole ylivertainen missään asiassa, enkä todnäk tule ikinä olemaan.

    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Ehdotan privateeriä selostajaksi tulevalle kaudelle. Kalenterissa lienee tilaa, kun alunperin meinasit kuitenkin ajaa ja jos nyt jää ajamatta renkaista johtuen
    Katsotaan nyt mitä ne saa aikaiseksi ensin. Ja kyllä minäkin oikein mielelläni selostan jos en ite ajais, mutta paikka on ollut aika vakaasti niitattu a. Ja omasta mielestäni mun frendi on monta kertaa mua parempi selostaja joten tästä syystä olen häntä yrittänyt saada koppiin kolmen vuoden ajan.. Toivottavasti se sais kipinän.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  4. #64
    Tän ketjun otsikon (modet herätys!) voisi muuttaa CR SM 2021.
    (Edit: tai Ratamoottoripyöräilyn SM 2021)

    Ja toive olisi, että pitäydyttäisiin edes vähän paremmin otsikossa. Paskis ja vittuiluthreadithan on olemassa ihan niitä varten... Viime aikojen suunta on ollut että ketju kuin ketju käydään paskantaan jonnin joutavalla lätinällä ja väännöllä. Liekö se sitten jotain savolaishuumoria jota en vaan jaksa tajuta…Toki itsekin oon välillä sortunut p:n jauhantaan…

    Foorumi on .orgin yksi "päätuote" ja varmasti tämä meno on omiaan karkottamaan oikeasti mielenkiintoiset topicit ja kirjoittajat sekä keskustelut. Ja myös me potentiaaliset jäsenmaksun maksajat ja ry:n tapahtumiin osallistujat.

    Ja esimerkkinä, tää CR SM 2021 ketju vois vaikka osaltaan houkutella jonkun katsojankin mestoille. Markkinointia se on tämäkin. Nykyään se on valtaosin pelkästään somessa.

    Tähän ketjuun ois kiva saada off seasonilla sarjasta ja osallistujista infoa, tarinaa esim. kuskien valmistautumista, kalusto- ja varustelujuttua, rengashommia ja tietty aikanaan kisakommenttia yms. Kuitenkin useampi foorumilainen sarjaan osallistuu ja todistetusti osa on myös hyvinkin kirjoitustaitoisia.

    Itte oon käyny SM-kisoja katsoon rakkaudesta lajiin sekä ollut talkoolaisena ja toimitsijana. Ja aikomus on mennä vastakin, kyllähän racing-tapahtuma aina kotiolot voittaa! Mukavaa on ollut ja järjestävät tahot varmasti tehneet parhaansa käytettävissä oleviin resursseihi9n nähden.

    Ohi vilahtavien pyörien numerot ei näy lippumiehellekään - kyllä ne pyörät pitää yrittää tunnistaa väristä ja pilottien asujen väristä. Noihin osa kilpailijoista onkin kiitettävästi kiinnittänyt huomiota. Ihan sama isojen poikien kisoissa maailmalla, sponssiväreistä/kypärän väristä ne fillarit ja kuskit tunnistaa eikä numeroja tule katsottua juurikaan.

    Selostajiin en ole kiinnittänyt huomiota hyvässä enkä pahassa. Käsiohjelman ja lopullisten osallistujien välillä on monesti ollut ristiriitoja ja ketä lopulta viivalla lähdössä on ollut, on joskus vähän epäselvää. Mitään monitoreja tai screenejä kun näissä Suomen kahinoissa ei harmi kyllä ole ollut juurikaan.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  5. #65
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Tän ketjun otsikon (modet herätys!) voisi muuttaa CR SM 2021.

    Ja toive olisi, että pitäydyttäisiin edes vähän paremmin otsikossa. Paskis ja vittuiluthreadithan on olemassa ihan niitä varten... Viime aikojen suunta on ollut että ketju kuin ketju käydään paskantaan jonnin joutavalla lätinällä ja väännöllä. Liekö se sitten jotain savolaishuumoria jota en vaan jaksa tajuta…Toki itsekin oon välillä sortunut p:n jauhantaan…

    Foorumi on .orgin yksi "päätuote" ja varmasti tämä meno on omiaan karkottamaan oikeasti mielenkiintoiset topicit ja kirjoittajat sekä keskustelut. Ja myös me potentiaaliset jäsenmaksun maksajat ja ry:n tapahtumiin osallistujat.

    Ja esimerkkinä, tää CR SM 2021 ketju vois vaikka osaltaan houkutella jonkun katsojankin mestoille. Markkinointia se on tämäkin. Nykyään se on valtaosin pelkästään somessa.

    Tähän ketjuun ois kiva saada off seasonilla sarjasta ja osallistujista infoa, tarinaa esim. kuskien valmistautumista, kalusto- ja varustelujuttua, rengashommia ja tietty aikanaan kisakommenttia yms. Kuitenkin useampi foorumilainen sarjaan osallistuu ja todistetusti osa on myös hyvinkin kirjoitustaitoisia.

    Itte oon käyny SM-kisoja katsoon rakkaudesta lajiin sekä ollut talkoolaisena ja toimitsijana. Ja aikomus on mennä vastakin, kyllähän racing-tapahtuma aina kotiolot voittaa! Mukavaa on ollut ja järjestävät tahot varmasti tehneet parhaansa käytettävissä oleviin resursseihi9n nähden.

    Ohi vilahtavien pyörien numerot ei näy lippumiehellekään - kyllä ne pyörät pitää yrittää tunnistaa väristä ja pilottien asujen väristä. Noihin osa kilpailijoista onkin kiitettävästi kiinnittänyt huomiota. Ihan sama isojen poikien kisoissa maailmalla, sponssiväreistä/kypärän väristä ne fillarit ja kuskit tunnistaa eikä numeroja tule katsottua juurikaan.

    Selostajiin en ole kiinnittänyt huomiota hyvässä enkä pahassa. Käsiohjelman ja lopullisten osallistujien välillä on monesti ollut ristiriitoja ja ketä lopulta viivalla lähdössä on ollut, on joskus vähän epäselvää. Mitään monitoreja tai screenejä kun näissä Suomen kahinoissa ei harmi kyllä ole ollut juurikaan.
    Ninja kirjoittaa asiaa.
  6. #66
    Hyvä kirjoitus Ninjalta.
    <p>GSX 1300 R -07&nbsp; KTM LC4 640 -06&nbsp; FJ 1200 -90&nbsp; CBR 600 RR -08 kilvetön</p>
  7. #67
    Taisin osua muurahaispesään näillä katsomopuolen kommenteilla, tarkoitus ei ollut provosoida ja tiedossa on hyvin että kotimaisessa kaksipyörämotorsportissa sama se mikä laji on kyseessä niin vapaaehtoisia on aina yhtä helppo löytää kuin viikonloppupäivystäjiä intissä ja rahaa liikkuu yhtä paljon kuin herätysliikkeen kossuarvonnassa.

    Vähäsen nyt vielä siitä informoinnista. Katsojaahan tietenkin kiinnostaa luokat, kilpailijat, trivia radoista ja eri kilpailuluokista, uusimmat lajiuutiset, vauhdin hurma, jännitys, ja niin edelleen. Näitä on kyllä syytä olla esillä kuten nytkin on.

    Jahka itse asia kiinnostaa ja pitäisi miettiä voiko paikalle tulla seuraamaan, kiinnostaa tapahtumapaikan osoite, aikataulu, pysäköinti, liput, paikalla olevat palvelut ja tänä päivänä pandemiarajoitteet. Viimeistään paikalle päästyä nämä kilpailun seuraamiseen liittyvät käytännön järjestelyt pitää jostakin myös löytää kuten osallistujaluettelot, tulokset, ajanotto.

    Syynäsin taas kerran 2020 sivut, ja kaikki ylläoleva on periaatteessa löydettävissä SM Road Racing-sivuilta ja ratojen omilta sivuilta, paitsi ehkä että maksaako pysäköinti. Minä nyt kaipasin jo paikalle saapuneelle tietoa siitä että netistä näkee tilanteen livenä. Edelleen ehkä se on sellainen pikkujuttu jonka voi vaikka käsiohjelmaan painaa. Jos intoa riittää niin olisi tuossa silti mahdollisuus tehdä hieman enemmän katsojia palveleva sivu. Etenkin nykyinen kilpailuinfo "Medium Article Text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit" saa lajin kalskahtamaan hieman hienostelulta.

    Joka tapauksessa on mahtavaa, että on olemassa (vaikkakin pienellä budjetilla pyörivä) Promotion Oy joka tätä asiaa tekee parhaansa mukaan, sillä selvästi SML ja SRRA eivät niinkään asiaan ole fokusoituneet vaan ymmärrettävästi pitävät omista sidosryhmistään huolta.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  8. #68
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Tän ketjun otsikon (modet herätys!) voisi muuttaa CR SM 2021.
    Hyvä kirjoitus

    Haasteena on, että tuskin kukaan löytää tärkeitä ketjuja siinä ajassa mitä on valmis uhraamaan aikaa niiden etsimiseen. Täällä kuitenkin näitä viestejä riittää. Kuinka moni osaisi hakea hakusanoilla "CR SM 2021"?

    Jos org. tuota haluaa SM sarjan näkyvyyttä tukea, yksi vaihtoehto voisi olla laittaa pysyvä linkki/linkkejä etusivulle. Silloin satunnainen matkailija löytyisi halutessaan aikataulut, tulokset, kisaraportit, kuskit, jne... riittävän nopeasti.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  9. #69
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mikä haaste etusessa on?
    Ei pidä, ei toimi loogisesti tai kuluu tolkuttomasti?

    Koitit ehkä tehdä jotain korjausliikkeitä, niin saatko niitä tähän ehkä kirjattua?
    Ei pidä eikä mitään logiikkaa ainakaan mun pelissä


    Kokeiltiin muutama setti saada jotain pitoja siihen keulaan.
    Sit oltiinkin jo naamallaan, eikä vielä oltu lähelläkään normivauhtia.
    Loppupäivä putsailtiin vehkeitä että pääs ees motorg kisaan viivalle.
    Siihen lähdin ottaan vaan ihan lähtöreeni, mut olisko 5 kierrosta tullut ajettua ja pois.

    Vika korjaantui helposti ruuvaamalla reilu 500 kierrosta ajettu vanha Pirelli alle.
    Sillä kumilla lähdetään enskauteenkin vielä. Niin ja sellainen, että mä en säädä iskareita ennenkuin menee Alastarossa 1.20. Korkealla 1.21 ajalla menty vielä täysin niillä säädöillä mitä sedät KTM tehtaalla on ohjekirjaan painanut.
    Blaablaa
  10. #70
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Tämä! Kyllä harmitti, kun hieman myöhässä pääsin paikalle Kymiringin kisaan vain huomatakseni, että hiekkakatsomossa olleita makkaraständejä purettiin jo, eikä niille tainnut edes kelvata muu kuin käteinen raha. Painelin sitten varikolle katsomaan, josko pelastus löytyisi sieltä ja vaikka bongasinkin useita grillejä alueelta, niin harmillisesti ne olivat kisailijoiden omaan käyttöön varattuja
    Joo, jäi makkarat saamatta, olin kyllä suhteellisen ajoissa paikalla, mutta ajattelin syödä kun pahin ruuhka hellittää. No hävisihän se jono, mutta niin tekivät makkaratkin. Taisi yleisöryntäys ylittää kaikki odotukset, portillakin oli ruuhkaa kuin isommillakin kinkereillä. Toivottavasti ensi kesänä ollaan vähän isommin liikkeellä, sillä laji tuntuu kuitenkin yllättävän monia kiinnostavan.
  11. #71

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Laitetaas tänne jotain mietteitä näin kuskin näkökulmasta. Kisailu omalla kohti osuu aiheeseen, eli 2021 vuoteen ja Sm-luokkiin. Jos kotimaan kärkikuskien kynästä haluaa tarinaa, kannattaa tämä viesti skipata ja odotella seuraavia rohkeita. 2019 otin aika pahan loukkaantumisen ja koko viime vuosi meni toipumiseen ja kuntoutumiseen. Kävin testaileen yhden kisan verran, että onko itsestä ylipäätään koko touhuun. Ei mikään kovin juhlava tulos, mutta siellä Sbk-luokan puolessa välin suunnilleen.

    Vaikka kalusto ja puitteet on hitusen nuukemmalla budjetilla kasattu, niin kyllä tämä taas urheiluksi laskettava toimintaa on. Tulevaan valmistaudutaan pitämällä tuntumaa yllä endurolla ja jääradalla. Kahvakuulaa tulee heiluteltua ja sekalaista liikuntaa tulee aika paljon. Peili kertoo, että painossa olis vara pudottaa 79kg --> 73kg tasolle. Lajissa hyvästä peruskunnosta, voimasta ja liikkuvuudesta ei todellakaan ole haittaa. Ajotekniikkaan on helpompi keskittyä ja kisakumppani on kiva ajaa puuduksiin siinä 20 min aikana, jos vastapuolella onpi haettu oikotietä onneen
    Välillä tulee myös esim. crossiradalla mentyä aika isosti sinne epämukavuus alueelle treenin takia, ettei sitä jää junnaamaan paikalleen. Sitä muuten kesällä jatkaa herkästi samaa mukavaa ajelua "helppoa omaa kovaa".

    Michelin tulee ilmeisesti olemaa ensi kauden rengas ja se on sama kaikille. Helppo valita, niillä ajetaan ja myös misukalla on menty kotimaassa ja maailmalla tosi kovaa. Pientä säätö jumppaa on varmaan tiedossa, mutta kunhan saa molemmat päät luisataan tasaseen, niin pyörä on silloin kiva ajaa.

    Lajia seurataan tosiaan jopa Suomessa. Kerran hämmästyin ihan tosissaan, kun joku 5v junnu tuli pyytään nimmaria ja tarroja. Ei ollut tarroja irrottaa edes Yamahan kyljestä, niin nakkasin vanhat ajorukkaset muistoksi ja päästin pyörän päälle istumaan. Kysyin äitiltään, että miten se just mun mahtipontisen varikkopilttuun löyti?
    Olin kuulemma keulitellut maaliin tulon jälkeen vähän pidempää siivua ja poltellut Pirellin valmiiksi. Pitäähän sitä ny jotain 6. sijaa tuulettaakin..

    Jos kisailu kiinnostaa, niin saa tulla livenäkin varikolla jutustamaan. En välttis ihan joka asiaa tiedä, mutta aina siinä voi vaikka kahvit keitellä, mikäli se keitin tuli mukaan.
    Kirjoittelu on todella epäsäännöllistä... tai lähinnä sen puute alkaa olla sääntö.

    -Mikko Koirikivi
    #52
    ---
  12. #72
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Jos kisailu kiinnostaa, niin saa tulla livenäkin varikolla jutustamaan. En välttis ihan joka asiaa tiedä, mutta aina siinä voi vaikka kahvit keitellä, mikäli se keitin tuli mukaan.
    Sponssihintaan myytävillä makkaroilla vois olla kova menekki siinä sun kojulla. Ainakin noiden edeltävien viestien perusteella.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #73
    Lainaa MotoHörhö kirjoitti Katso viesti
    Ei pidä eikä mitään logiikkaa ainakaan mun pelissä

    Kokeiltiin muutama setti saada jotain pitoja siihen keulaan.
    Sit oltiinkin jo naamallaan, eikä vielä oltu lähelläkään normivauhtia.
    Loppupäivä putsailtiin vehkeitä että pääs ees motorg kisaan viivalle.
    Siihen lähdin ottaan vaan ihan lähtöreeni, mut olisko 5 kierrosta tullut ajettua ja pois.

    Vika korjaantui helposti ruuvaamalla reilu 500 kierrosta ajettu vanha Pirelli alle.
    Sillä kumilla lähdetään enskauteenkin vielä. Niin ja sellainen, että mä en säädä iskareita ennenkuin menee Alastarossa 1.20. Korkealla 1.21 ajalla menty vielä täysin niillä säädöillä mitä sedät KTM tehtaalla on ohjekirjaan painanut.
    No perkule! Hurjat kokemukset.
    Monella michelinin takasella oon ite ajanut ja ne ovat olleet viime vuosina oikein hyviä. Yhtään etusta ei itselläni ole ollut.
    Ei millään pahalla, mutta toivottavasti sulla oli joku "user error" sen etusen kanssa, ettei kuskeilta mene maku ensi kesän kilpailuissa. Positiivista sitten tosin ois, että häntäpään kuskitkin saattaa olla podiumilla, jos eturengas on kovassa vauhdissa arvaamaton.

    We will see!
    Braaaaap
  14. #74
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sponssihintaan myytävillä makkaroilla vois olla kova menekki siinä sun kojulla. Ainakin noiden edeltävien viestien perusteella.
    Meinasin lähteä ehdottamaan samaa
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  15. #75
    Lueskelin tätä palstaa pitkästä aikaa aikani kuluksi ja huomasin, että keskustellaan samoista asioista kuin 10-11 vuotta sitten. Löytyy vielä haulla tältä samasta osiosta.

    Mikään ei ole selvästi muuttunut.

    Itse olen kokonaan ulkopuolinen nykyään, niin voin rauhassa huudella sivusta muiden pöytiin.

    Jos jotain järkeä tähän touhuun haluaa, niin ensimmäisenä varmaan kannattaa tunnustaa tosiasiat eli kuka myy, kenelle ja mitä.

    Joku myy kilpailemista niille, jotka haluavat ajaa kilpaa.

    Käytännössä markkinointikin pitäisi suunnata potentiaalisille kilpailijoille. Heiltä pitäisi irrottaa se 15000 euroa lompakosta joka vuosi.

    Tässähän on tietysti se ristiriita, että kilpailijan rahat ei mene sinne kilpailun järjestäjälle, joka markkinoi, kuin hyvin pieneltä osalta. Ja kilpailun järjestäjistäkin suurin on osa on vapaaehtoisia, niin äkkiähän siinä tulee konflikti kun toinen tekee ilmaiseksi palvelusta ja toinen maksaa itsensä kipeäksi. Sellainen asetelma ei ole pidemmän päälle kestävä.

    Ja joku tässä mainitsi tuon "jos ei kelpaa, niin tehkää itse". Sami Penna teki aikanaan itse(FORR-kisat jos muistatte) ja siihen reagoitiin uhkaamalla kaikkia Pennan kisoihin osallistuvia lisenssin menetyksellä ja Pennaa mustamaalattiin kuin Donald Trumppia. Se oli todella rumaa katseltavaa. Kaiken sen jälkeen todettiin, että "jos ei kelpaa, niin tehkää itse (röhönauru)"

    Tällä palstalla 2010 käydyssä keskustelussa, myös ehdotettiin ajettavaksi joku kilpailu jossain ihmisten edessä katuradalla, koska niihin tulisi yleisöä. Kaiken tietävät siinä ketjussa kertoivat ettei suomen lait ja säännöt salli sellaista eikä sellaiseen tulisi yhtään kuljettajaa eikä yleisöäkään, koska mikään niin vanhanaikainen ei kiinnosta. Kuusi vuotta myöhemmin oli Imatranajo ja melko paljon väkeä.

    Täällä on pari samaa nimimerkkiä siitä vanhasta keskustelusta, jotka varmaan muistavat ja tietävät mitä on ja ei ole muuttunut sen jälkeen. Ulkopuolisen silmin mikään ei ole muuttunut.

    Eli yrittäkää muistaa asiakkaan olevan se, joka maksaa(kilpailija) ja myyjä se joka saa rahat(harvemmin kilpailun järjestäjä). Laji on kallis, jokainen kilpailija maksaa sen 10000-20000e vuosi jonnekin. Sitä joka ne rahat saa olisi hyvä muistuttaa, että jos ei ajeta kilpaa, niin niitä rahoja ei tule.
  16. #76
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Ei millään pahalla, mutta toivottavasti sulla oli joku "user error" sen etusen kanssa, ettei kuskeilta mene maku ensi kesän kilpailuissa. Positiivista sitten tosin ois, että häntäpään kuskitkin saattaa olla podiumilla, jos eturengas on kovassa vauhdissa arvaamaton.

    We will see!
    Kuten tuolla mainitsin niin ei se nyt kovin huono voi olla, kun Valtonen ja Kesseli Misukalla ajeli jo viime kaudella.
    Superbike #7
  17. #77
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuten tuolla mainitsin niin ei se nyt kovin huono voi olla, kun Valtonen ja Kesseli Misukalla ajeli jo viime kaudella.

    Varmaan radikaali asennonmuutos olis tarpeen.
    Kun tosiaan sen 4 kautta ajaa samalla pirellin etusella, niin tuskin ihan parhaat asetukset sillekkään on.
    Keulaa ainakaan ei laskea voi kun nytkin saa alakatetta kuiduttaa kun raapii tonttiin
    Blaablaa
  18. #78
    Lainaa SuzukiV2 kirjoitti Katso viesti
    Ja joku tässä mainitsi tuon "jos ei kelpaa, niin tehkää itse". Sami Penna teki aikanaan itse(FORR-kisat jos muistatte) ja siihen reagoitiin uhkaamalla kaikkia Pennan kisoihin osallistuvia lisenssin menetyksellä ja Pennaa mustamaalattiin kuin Donald Trumppia. Se oli todella rumaa katseltavaa. Kaiken sen jälkeen todettiin, että "jos ei kelpaa, niin tehkää itse (röhönauru)"

    Tällä palstalla 2010 käydyssä keskustelussa, myös ehdotettiin ajettavaksi joku kilpailu jossain ihmisten edessä katuradalla, koska niihin tulisi yleisöä. Kaiken tietävät siinä ketjussa kertoivat ettei suomen lait ja säännöt salli sellaista eikä sellaiseen tulisi yhtään kuljettajaa eikä yleisöäkään, koska mikään niin vanhanaikainen ei kiinnosta. Kuusi vuotta myöhemmin oli Imatranajo ja melko paljon väkeä.
    Tulipa noista mieleen yksi tarina, jolla oli/on onneksi onnellinen loppu:

    http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6295255
    http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6420630

    Mut voi jeesus tuota itkun ja valituksen ja ongelmien kehityksen määrää tuossakin tarinassa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  19. #79
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tulipa noista mieleen yksi tarina, jolla oli/on onneksi onnellinen loppu:

    http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6295255
    http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6420630

    Mut voi jeesus tuota itkun ja valituksen ja ongelmien kehityksen määrää tuossakin tarinassa.
    Aika vähän noissa "perustakaa Rata-org -yhdistys" -keskustuissa oli itkua ja ongelmia. Lähinnä homma aina tiivistyi siihen, että tarvitaan pari aktiivista tekemään asialle jotain, ja siinä kohtaa ei juuri käsiä noussut, joten yhdistystä ei koskaan perustettu.

    Onneksi SML:n uudenlainen yhteistyömalli yhdistettynä parin aktiivisen henkilön panokseen mahdollisti MotOrg Racen toteuttamisen 2016 alkaen.
    Superbike #7
  20. #80
    Harmi ettei saa syödä omia eväitä. 5 euron makkaroita pitää syödä vähintään 20 että edes auttavasti nälkä lähtee. Yleensä otan eväät matkaan autoillessakin, miksi syödä huoltiksen ylihintaista höttöä kun murto osalla hinnasta tekee kunnon eväät?
    Hayabusa+ Massey ferguson
    Stay safe stay away from COV-19 vaccine!
  21. #81
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Aika vähän noissa "perustakaa Rata-org -yhdistys" -keskustuissa oli itkua ja ongelmia.
    Varsinkaan jos ei jaksa lukea tuota jälkimmäistä triidiä, niin juu, ei mitään ongelmaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #82

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    No perkule! Hurjat kokemukset.
    Monella michelinin takasella oon ite ajanut ja ne ovat olleet viime vuosina oikein hyviä. Yhtään etusta ei itselläni ole ollut.
    Ei millään pahalla, mutta toivottavasti sulla oli joku "user error" sen etusen kanssa, ettei kuskeilta mene maku ensi kesän kilpailuissa. Positiivista sitten tosin ois, että häntäpään kuskitkin saattaa olla podiumilla, jos eturengas on kovassa vauhdissa arvaamaton.

    We will see!
    User error tässä kohdin on yleen pudottaa keulaa alaspäin. Maalaisjärjellähän siellä on sitten painoa, alkaa pitämään ja kääntymään. Ei ole ihan niin yksinkertaista. Sitten kun vaimennukset viekä vaikuttaa jonkin matkaa tuntumaan.
    Ei oo helppo laji. Keula pitäs osata ajaa luisuun, että osaa sanoa, mitä se oikeasti tekee.

    En jaksa kirjoittamalla kuvailla, mutta kannattaa antaa jonkun toisen (vahingon sattuessa rahamiehen) koittaa joskus ja antaa mielipide.
    ---
  23. #83
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Onneksi SML:n uudenlainen yhteistyömalli yhdistettynä parin aktiivisen henkilön panokseen mahdollisti MotOrg Racen toteuttamisen 2016 alkaen.
    Tämä on kyllä hieno asia, ens kesänä toivottavasti taas viivalla, viime kesä meni koronan sotkemien aikataulujen takia pieleen.
  24. #84
    [QUOTE=suizaki;6687265]Ei oo helppo laji. Keula pitäs osata ajaa luisuun, että osaa sanoa, mitä se oikeasti tekee.

    Olipa muuten näin äkkinäiselle huikea tunne kun viime kesänä näin pääsi käymään, kai se alusta/rengas (Dunlop tässä tapauksessa) sitten hyvin toimi, koska siitä ei aiheutunut ylimääräistä harmia. Tuntui vaan melko muikealle kun tajusi, että jumankauta etunen luistaa ja homma pysyy jotenkin hanskassa.
  25. #85
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Varsinkaan jos ei jaksa lukea tuota jälkimmäistä triidiä, niin juu, ei mitään ongelmaa.
    Ihan sitä normaalia foorumikeskustelua puolesta ja vastaan. Yhdistävä tekijä, että keskustelijoita aiheen tiimoilta löytyi vuodesta 2007 asti, mutta vasta 2015 joku tarttui toimeen.

    Suurinta vastustusta noissa keskusteluissa aiheutti se erillisen yhdistyksen perustaminen. Noh...ei sitä perustettukaan ja silti ajetaan MotOrg Racea, josta on muuten ponnistanut kuskeja SM sarjaan asti.
    Superbike #7
  26. #86
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ihan sitä normaalia foorumikeskustelua puolesta ja vastaan. Yhdistävä tekijä, että keskustelijoita aiheen tiimoilta löytyi vuodesta 2007 asti, mutta vasta 2015 joku tarttui toimeen.

    Suurinta vastustusta noissa keskusteluissa aiheutti se erillisen yhdistyksen perustaminen. Noh...ei sitä perustettukaan ja silti ajetaan MotOrg Racea, josta on muuten ponnistanut kuskeja SM sarjaan asti.
    Niin, ja jos viitsii lukea niitä viestäjä, niin selviää syykin miksi olisi ollut pakko perustaa erillinen yhdistys. Eli vaikka se olisi ollut pakko, niin silti kauhea määrä vinkumista ja valittamista, johtuen siitä että juurikaan kukaan ei halunnut ymmärtää pakkotilannetta, vaan suurimman osan primitiivireaktio oli:"Toi haluu kusta Meidän yhdistyksen muroihin!"

    Silleenhän se menee joka yhdistyksessä. Me ja Ne.

    Onneksi tosiaan ratkaisu tuli lähinnä SML:n puolelta, kun muuttivat sääntöjään, niin kerrankin saivat jotain hyvää muutosta aikaan, kun se pakko poistui.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #87
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Niin, ja jos viitsii lukea niitä viestäjä, niin selviää syykin miksi olisi ollut pakko perustaa erillinen yhdistys.
    Kyllä mä nuo lukasin ja taustat on aika hyvin tiedossa, kun eka kertaa tuota itsekin olin varovaisesti potkimassa eteenpäin joskus 2012-2014 välimaastossa. P.S. Hauska nostalgiatrippi muuten toi jälkimmäinen ketju, kun tiettyjä värikkäitä persoonia muistu mieleen.

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Eli vaikka se olisi ollut pakko, niin silti kauhea määrä vinkumista ja valittamista, johtuen siitä että juurikaan kukaan ei halunnut ymmärtää pakkotilannetta, vaan suurimman osan primitiivireaktio oli:"Toi haluu kusta Meidän yhdistyksen muroihin!"
    Me nähdään kai kirjotettu teksti aika eri tavalla. Sinä näet vinkumista ja valittamista, kun mun mielestä noissa ketjuissa oli ihan normaalia mielipiteenvaihtoa puolesta ja vastaan. Tokihan polarisoivat lasit päässä kaikesta keskustelusta saa mustavalkoista.

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Onneksi tosiaan ratkaisu tuli lähinnä SML:n puolelta, kun muuttivat sääntöjään, niin kerrankin saivat jotain hyvää muutosta aikaan, kun se pakko poistui.
    Tää oli kyllä hyvä juttu, kuten todettua. Taisi ekasta kontaktista orgin ja SML:n välillä mennä aika tasan puoli vuotta ekan MotOrg Racen järjestämiseen.
    Superbike #7
  28. #88
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuten tuolla mainitsin niin ei se nyt kovin huono voi olla, kun Valtonen ja Kesseli Misukalla ajeli jo viime kaudella.
    Eikös myös Paavilainen ajellu Suomen mestaruuteen misukalla? Ja varmaan myös Sarjoskin, kun ajeli Talent Teamin väreissä?

    Hyvä etten kerenny ite viel hommaamaan Metzelerejä ens kautta varten, ois tullu turhaa ylimäärästä säätöä.
    Kawasaki ZX-6R -04
    Kawasaki ZX-6RR -04
    Yamaha R6R -08

    Superstock #32

    https://www.youtube.com/user/stydy13/
  29. #89
    Lainaa stydy kirjoitti Katso viesti
    Eikös myös Paavilainen ajellu Suomen mestaruuteen misukalla?
    Jos näin on niin vaikeaa tulee säätämisestä. Muistan sen koulutustilaisuuden ku katsottiin videolta kuskien suorittamista. Peetulla oli paineet tyyliin 0.1-0.2 pielessä optimista (ja siellä sanoi näin siis kaksi eri "hemulia") ja se pyörä kirjaimellisesti suti tyhjää kun se avasi kaasun. Jos se oli Michelin millä se ajoi ni on kyllä naurettavan herkkä paineiden suhteen.

    Se oli koomista kuunneltavaa ku lähti kahvilan mutkasta ni kuulosti drifting kisalta, niin pahasti löi tyhjää.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  30.  
  31. #90
    Moro!
    Sattuisiko kukaan tietämään, saako noita Michelinejä ostaa kisapaikalta myös jokkiskuskit samaan hintaan SM luokkien kuskit?
    Zx-10r -08, Gsx-R 1000 -10
    Yamaha MT-07 tracer -20
    Gsx-R 1000 -18
    Gsx-R 1000 -09
    Gsx-R 1000 -06
    Zx-10r -04
    Gsx-R 750 -03
    Zx-10r -05
    Hayabusa -08
    Gsxf 750 -06
Sivu: 3 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen