Sivu: 14 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314
Tulokset 391:stä 400:een 400:sta
  1. #391
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kyllä joutuu, useimmat vie omaa rahaa 50-100k mukanaan sponsseilta tai omaa säästöä tiimiin. Hyvin harva siellä ajaa ilmaiseksi.
    On se motorsport vaa suolasen hintasta.
    -Triumph Daytona 675 '08
    -Yamaha R6R '07
  2. #392
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Willkey kirjoitti Katso viesti
    On se motorsport vaa suolasen hintasta.
    Sama se on, vaikka kyseessä olisi maastojuoksu taikka hiihto. Artisti maksaa.

    Sukset ja lenkkarit ovat vain huokeampia kuin moottoripyörät.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #393
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Willkey kirjoitti Katso viesti

    Itsellä ei ole mitään hajua, mutta miten esim Briteissä on ko. asian laita? Joutuuko siellä ns. SM kuskit maksamaan kisaamisesta?
    Edes MM-tasolla ei läheskään kaikki kuskit aja ilmaiseksi vaan tuovat rahaa tiimiin mukanaan. Raha sitten tulee joko sponsseilta tahi isukin paksusta lompakosta, kuten Formuloissakin.

    Tästä on jo jokunen vuosi aikaa, kun yksi tuttu yritti tuonne britteihin ajamaan kilpaa ja sillon kausibudjetti tais olla n. 10k€ per kisa. Tuo summa piti sisällään tiimipaikan pyörineen, renkaineen, kaikkineen. Vertailun vuoksi mun kausibudjetti Superbikeen Suomessa omalla pyörällä oli n. 10k€ + kaadot ja isommat talven aikana tehtävät huollot/korjaukset.

    Lainaa Willkey kirjoitti Katso viesti
    Anyways kyllä täällä aiheesta kiinnostuneita on. Yhtälö taitojen kehitys ja budjetin kasaaminen vain hidastaa prosessia. Ei oikeen kuitenkaan nappaa maksaa satoja tai tuhansia euroja siitä, että ajaa jonon perässä.
    Siinä vaiheessa, kun omat kierrosajat on sen 2-3sekkaa perässä jokkiksen häntäpäätä niin ei muuta kuin viivalle vaan. Mikään ei aja kehitystä kierrosajoissa eteenpäin niin kuin kisaaminen. (Paitsi ehkä laadukas kurssi). Ekan kisan jälkeen olet tod. näk. 1-2s jokkiksen häntää edellä.

    Samoin tuo hippi pitäs saada isolla pyssyllä jokkikseen sekaamaan nyt kun rutiinilla ajelee hapsutakkirajan alle.
    Superbike #7
  4. #394
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Siinä vaiheessa, kun omat kierrosajat on sen 2-3sekkaa perässä jokkiksen häntäpäätä niin ei muuta kuin viivalle vaan. Mikään ei aja kehitystä kierrosajoissa eteenpäin niin kuin kisaaminen. (Paitsi ehkä laadukas kurssi). Ekan kisan jälkeen olet tod. näk. 1-2s jokkiksen häntää edellä.

    Samoin tuo hippi pitäs saada isolla pyssyllä jokkikseen sekaamaan nyt kun rutiinilla ajelee hapsutakkirajan alle.
    Iso pyssy toisi kyllä hyvää botnea jokkiksen äänimaailmaan...

    Samaa mieltä Nitron kanssa, mukaan vaan viivalle, mulla kierrosennätys parani sekuntikaupalla ekassa kisassa ja hyvin siinä roikkui muiden mukana jopa hieman kilpaakin ajaen (kunnes kämmäsin vaihteen ja rako vähän venähti, enkä enää saanut revittyä sitä kiinni). Kiitos vielä kaikille jotka kannustivat ja rohkaisivat lähtemään viivalle, paras idea vähään aikaan.
    Kustannuspoliittisestihan tuo tosiaan on hieman normaalia ratapäiväviikonloppua kalliimpaa, mutta toisaalta se n. 300€/kolme päivää vs. n.150-250€ kaksi päivää nyt ei lopulta niin paha ole. SM-viikonloppuna ei toisaalta tule yhtä paljon ajoa, mutta se ajaminen on kyllä paljon intensiivisempää, ainakin mulla. Renkaita voi käyttää pirusti, tai sitten ajella mun tyyliin pienellä budjetilla samalla Dunlop MS3/4 -setillä kuten ajelisi ratapäivilläkin, kusiainen ei paljoa rengasta syö, etenkään jos alusta on suht kunnossa ja paineet sinne päin. Vanteita toki on hyvä se pari settiä olla ja saderenkaat myös, jos ei vettä pelkää. Muuten mitään ihmeempää ei tarvitse, lämppärit, perustyökalut ja teltta.
    Ja eihän sitä koko sarjaa tarvi ajaa, vaan ajaa sen minkä perse kestää, pari kisaa oli oma suunnitelma tälle kesälle, ens kesä sitten miten kalenteri osuu kohdalleen ja mitä tilin saldo näyttää.
  5. #395
    PrivateeR kirjoitti
    Toivottavasti uudenvuodenaattona on kans yllärikisa piikkirenkailla Räyskälän järven jäällä. Sillon saattas irrota jo vapaita.[/QUOTE]

    Huumorin SIJAAN sinuna minä AINAKIN vaihtaisin palkanmaksajaa. Nykyinen VAIKUTTAA ihan haistapaskalle JOS ei SAA halutessaan vapaita.
  6. #396
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    PrivateeR kirjoitti
    Toivottavasti uudenvuodenaattona on kans yllärikisa piikkirenkailla Räyskälän järven jäällä. Sillon saattas irrota jo vapaita.

    Huumorin SIJAAN sinuna minä AINAKIN vaihtaisin palkanmaksajaa. Nykyinen VAIKUTTAA ihan haistapaskalle JOS ei SAA halutessaan vapaita.
    Mä sain tuosta kyllä käsityksen, että Privateer oli saanut vapaansa juuri sille ajalle kuin oli pyytänyt, mutta kun kisat niiltä saaduilta vapailta siirtyy toiseen ajankohtaan, niin silloin ei sitten vapaata ole.
  7. #397
    Lainaa SuzukiV2 kirjoitti Katso viesti
    Mä sain tuosta kyllä käsityksen, että Privateer oli saanut vapaansa juuri sille ajalle kuin oli pyytänyt, mutta kun kisat niiltä saaduilta vapailta siirtyy toiseen ajankohtaan, niin silloin ei sitten vapaata ole.
    Juuri näin. Vapaat sai just sinne mihin pyysi mut ku kisat lentelee pitkin kalenteria ni ylimääräisten vapaiden (kun pekkaset yms on jo käytetty) on aika hiton vaikeaa järjestää.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  8. #398
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin. Vapaat sai just sinne mihin pyysi mut ku kisat lentelee pitkin kalenteria ni ylimääräisten vapaiden (kun pekkaset yms on jo käytetty) on aika hiton vaikeaa järjestää.
    Mun aiempi työnantaja oli aika vanhanaikainen ja joustamaton. Joka poisssaolo piti sopia erikseen, parista tunnista tuli jo sanomista. Nykyinen on paljon joustavampi. Mietin sitä kun sairastut tai joku muu niin kuinka kusessa ovat sitä kun ei voi ennakkoon sopia, jos päivän poissaoloon kaatuu firma.
    K8-1000
  9. #399
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  10.  
  11. #400
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sivu: 14 / 14:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314