Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Moro!

    Nyt mä sen tein.. Ostin ensimmäisen moottoripyöräni ja kaiken kukkuraksi vieläpä ulukomailta! Triumph toimitetaan työpaikalleni Pirkanmaalle. Nyt noobina tarvitsen vinkkejä/varmistelen, että homma luistaa kuin kusi lautaa pitkin.

    Elikkäs:

    -Käyttöönottoilmoitus *check*
    -Autoveroilmoitus (/anomus) *check*

    Mitä ei pystynyt vielä tekemään:

    -Uteleminen katsastusasemilta, missä menisi periaatteessa paperinpyörityksellä poju rekisteriin.
    -Vakuutus (Viron kilvillä olevaa ei pysty Suomessa ainakaan netissä vakuuttamaan)


    Sitten; Mitä muuta PITÄÄ tehdä ja mitä KANNATTAA tehdä? Kaiken pyrin hoitamaan hyvin tai vähintäänkin priimasti, mutta mitä EI saa unohtaa?

    Lisäksi, jonkinnäköinen lämmitinlisävirtamuuntaja tsydeemiä on näkynyt useilla mopoharrastajilla näin talvisaikaan, joten selittäisikö nopeasti joku laitteen funktion ja tarpeellisuuden näin lopputalvesta? Pannaanko tilaukseen? Trumppa menee "lämpimään" talliin lumien sulamiseen asti.

    Muitakin tarvittavia härpäkkeitä voipi listata..

    Kiitos jos jaksat vastata
  2. #2
    Rekisteröinti onnistuu konttorilla käytännössä pelkällä paperinpyörittelyllä. Tyyppihyväksyntätodistus on hyvä olla ja valot/vilkut kunnossa ja pöntössä E-hyväksyntä. Meinaatko ottaa suoraan ajoon vai miksi käyttöönottoilmoitus jo tähän aikaan vuodesta?
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  3. #3
    Onneksi olkoon!

    Minä ottaisin vakuutuksen soittamalla vak.yhtiöön. VIN on hyvä olla mutta ei sekään pakollinen. Vakuutus voimaan siitä hetkestä alkaen kun omistusoikeus siirtyy sinulle. Kasko (laaja) olisi hyvä olla voimassa rahtauksen aikana, sitten sen voi katkaista, ei ehdi pariakymppiä enempää maksaa.
    Talvisäilytyksen aikana sitten vakuutukset (laajuus) oman riskikantokyvyn mukaan.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  4. #4
    Maksoitko jo pyörän? Tottakait.
    Ja pyörän olemassaolo/oikeellisuus on jollain tavalla tarkastettu? Tottakait.

    Odota että saat verotuspäätöksen pyörästä.
    Maksa verot ennen kun menet katsastamaan pyörää.

    Näin saat heti oikeat kilvet, eikä tarvitse kikkailla niiden tarrakilpien kanssa.
    .
  5. #5
    Nyt jännittää menikö kaikki niin kuin strömsöössä
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  6. #6
    Joo, vakuutus kannattaa ottaa valmistenumerolla soittamalla vakuutusyhtiöön. Näin olen ainakin itse tehnyt varmuuden vuoksi aina Saksassa paikan päällä kun olen ostanut sieltä auton.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  7.  
  8. #7
    Rekisteröintikatsastus on edessä kun saat pyörän pihaan ja sitten on vaihtoehtona ottaa ajoluvat tarrakilvellä veropäätöstä odotellessa, tai maksaa verot ja ottaa lopullinen kilpi suoraan. Mulla oli katsastus tyyliin inssi katso konttorin ovelta pyörää ja kysyi ajokilometrit ja veropäätöksessä tais mennä pari viikkoa.
    -Elämä voittaa joka kerta, paitsi sillä viimeisellä kerralla-