Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
  1. #31
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Tukholmassa (tai oikeasti Nackan puolella) hotellin parkkiksella muistuttivat kyltillä, että tavara saattaa vaihtaa omistajaa ilman vastineeksi saatavaa rahasummaa.
    Eivät sentään kehota ajamaan tse autoaan pois, vaan tyhjentämään sen.

    Eivätkä varoita tavaroiden säilyttämisestä hotellihuoneessa. Kokemus Pariisista isosta hyvämaineisesta hotellista, jossa kaverin pöydälle unohtama lompakko katosi henkilökunnan toimesta nopeemmin kuin kerkesi oven sulkemaan. Syyllinen jäi kiinni melko nopeesti, ja oli viimeistä päivää töissä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  2. #32
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    No mutta viimeisenä päivänähän voi tehdä mitä vain!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #33
    Eihän kavalan maailman riskejä kannata demonisoida ja ottaa
    reissailusta hirveätä stressiä.

    Meillä härmässä on vaan... sanotaanko että saatu.... elää aika pitkään
    varsinaisessa lintukodossa, jossa kaikenlaiset komeljanttarit ovat
    olleet pitkälti paikallisia kykyjä ja varsin hyvin "kartoitettuna".

    Nyt on sitten jo jonkin aikaa ihan kotonurkissakin saatu maistaa globaalistumisen kääntöpuolia....
    juttuja jotka ovat olleet iänkaiken pusines äs juusual pitkin maailmaa.

    Asiahan on perinteisesti monelle tuttu ihan ilman "varsinaisen rikoksen" uhriksi joutumistakin .

    "Taas / aina ne koittaa kusettaa joka paikassa" .
    Todellisuudessa homma on vaan tämä B.A.U.

    Ei siinä mitään.... raskastahan se on aina jollain tapaa kun ei voi joka paikassa tepastella kukkona
    omalla kartanolla, huolettomana kuin lapsi ja kylvää tavaroitaan pisin poikin mihin sattuu .

    Se nyt vaan on kuulkaas sillä lailla..... Kummelivalmentajan sanoin:

    "Me ollaan muuten hävitty tää peli"..... viattoman lapsuuden jatkumisesta illuusioineen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #34
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Asiaan kyllä vaikuttavat myös menneet päätökset kohdennetuista resursseista, ja sitä kautta syntyvästä kiinnijäämisen riskistä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #35
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Asiaan kyllä vaikuttavat myös menneet päätökset kohdennetuista resursseista, ja sitä kautta syntyvästä kiinnijäämisen riskistä.
    On tuo ilman muuta yksi "rikka rokassa", mutta pitkälti kyllä näin.... että yksi rikka rokassa.
    Muilla asiaan vaikuttavilla tekijöillä lienee kuitenkin hieman suurempi kulmakerroin .
    Tokihan valvonnan olemattomuus houkuttaa ihan yleisellä tasolla vähän kaikenlaiseen.... säveltelyyn.

    Asiaahan tarkastellaan näillä kuljetuilla maileilla ns. Jurakaudelta alkaen- perspektiivillä .

    ts. Hyvin lähti hommat liitoon kujien varjoisilla puolilla jo ennen "leikkauksia",
    eikä piripäissään tuhrailut ole tuossa mukana kuin lähinnä välillisesti.

    Jurakaudella.... kun jotain tapahtui nurkissa, ei tarvinnut kauheasti kylillä höpötellä ympäriinsä kun
    sai haarukoitua aika tarkkaan mistä ja keneltä voi tavaransa hakea.... ja/tai kuitata homma korkoineen...
    ellei niitä halunnut syystä tai toisesta vakuutusyhtiölle myydä.

    EU ja etelähelsinki ovat kyllä vaikuttavimmat avainsanat kotoisen kehityksen suhteen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #36
    onko siis väärin matkailun riski koholla
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  7. #37
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    onko siis väärin matkailun riski koholla
    Ei toki .

    Hommaa on aina osattu tehdä oikein tai väärin.

    Tunarointitavat on " el classico" kamaa ja homma elää koko ajan.

    Osa oppii jo alkuun muiden virheistä, toiset myöhemmin ja osalle ei tunnu
    koskaan valkenevan mitkä asiat on ikuisesti niitä nevö-nevö-evö jydaansseja.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #38
    Moro.

    Aluksi en meinannut ottaa kantaa koko hommaan, mutta otetaan nyt, kun tuosta oikein ja väärin tekemisestä tuli puhe.

    Prätkällä yli 20 vuotta reissanneena on tullut nähtyä yks jos toinenkin majatalo. Nykyään homma menee jotenkin näin, että Bookingista löydetään se halvin paikka, navigaattorin kanssa perille ja äijät sisään. Oikein vai väärin?

    Kerran Marokossa sattu seuraavaa:

    Löysimme jostain nuhjuisesta kylästä nuhjuisen majapaikan, johon päätimme majoittua, kun ilta painoi päälle, eikä lähimailla ollut oikein yhtään sen kummempia majoitusmahdollisuuksia.

    Rottaa muistuttava hotelli-isäntä toivotti matkamiehet tervetulleeksi ja neuvoi ensimmäisenä ajamaan pyörät hotellin keittiöön. Kun aikamme selitimme, että puoli metriä korkea betonikynnys on liian korkea, ja oviaukko liian kapea niin isäntä ajatti pyörät hotellin aulaan. Ilmeisesti tämä ei ollut talossa ensimmäinen kerta, koska paikalla olevat "asiakkaat" eivät noteeranneet asiaa mitenkään. Kunhan katsoivat telkusta jalkapalloa ja vetivät tupakkaa.

    Hotellihuone oli sinänsä erikoinen. Betonisessa bunkkerissa ei ollut ikkunaa, vaikka huoneessa oli ikkunaluukku. Varustuksena oli kuitenkin hehkulamppu, pari jakkaraa, pöytä ja sängyt. Käänsimme vuodevaatteet ympäri ja haimme makuupussit laukuista. Suhkua talossa ei ollut ja käytävällä oli yksi kyykkyvessa koko hotellin käyttöön.

    Ennen yöpymistä hotellin omistaja vei meidät vielä paikalliselle poliisiasemalle, jossa asialliset viranomaiset selvittivät ketä olemme, mitä teemme kotona, mitä teemme Marokossa ja niin edelleen.

    Nukkuminen oli sinänsä hataraa. Joku onneton Arabi vaelteli koko yön hotellin käytävällä yskien hyvinkin tuskaisesti. Äijällä lie hinku/asbestiyskä, tuo yksilä tuskin on enää keskuudessamme. Aamiainen ei kuulunut hintaan. Joo ja tuo hinta on edelleen muistissa majoitus 6€/asiakas ja 2 euroa siitä, että omistaja vartioi mopoja. Ja hyvin vartoikin, mitään ei oltu viety yön aikana.

    Mutta ilmeisesti tämän tyyppinen majoittuminen on väärin?

    No eipä sillä, mulle on nyt sama mihin matkamies laittaa persesilmän syrjälleen (K.Päätalo)

    Pointti tässä on se, että nuo oikein varatut majapaikat ovat vain hotelleja muiden seassa, ja niistä ei jää juuri mitään muistoja, ellei niitä ole sitte vartavasten valokuvattu. Sen sijaan tuo Marokon hotelli, ja muutama muukin säilyvät muistoissa niin kauan kuin elän. Ja näille tapahtumille nauraa käkätetään vielä vuosiakin jälkeen päin.

    Terv. Ile

    kämppä.jpg
    Viimeksi muokannut: ileumi; 04.01.2021 klo 22:00.
  9. #39
    Lainaa ileumi kirjoitti Katso viesti
    Pointti tässä on se, että nuo oikein varatut majapaikat ovat vain hotelleja muiden seassa, ja niistä ei jää juuri mitään muistoja, ellei niitä ole sitte vartavasten valokuvattu. Sen sijaan tuo Marokon hotelli, ja muutama muukin säilyvät muistoissa niin kauan kuin elän. Ja näille tapahtumille nauraa käkätetään vielä vuosiakin jälkeen päin.
    Kiteytit minusta asian oikein hyvin.

    Oon huomannut samaa että kun reissaa "varman päälle" eli tutkailee hotellit, joissa kaikki on kunnossa ja suunnittelee kaiken hyvin, niin homma toimii ja pelaa hyvin. Kuitenkin jonkun reissun jälkeen huomaa että jotain puuttuu. Asiat alkavat toistaa itseään ja jopa paikat menee sekaisin jos ei niistä pidä kirjaa.

    Parasta on minusta ettei suunnittele mitään kovin pitkälle. Itse tykkään tutkailla talven aika paikkoja mutta en tee varsinaista matkasuunnitelmaa. Reissaa sitten fiiliksien, ilmojen ja matkalla saatujen vinkkien perusteella.

    Tämä kyllä vaatii varmaan sen ettei mukana ole paljon muita kuin itse ja korkeintaan se takana istuja. Mukavuus tällaisessa reissussa vähän kärsii mutta varmasti jää myöhemmin enemmän muisteltavaa.

    Viime reissut olen tehnyt teltan kanssa ja ne on antaneet oikeastaan enemmän kuin edelliset, mutta katsotaan nyt miten homma jatkuu. Kun teltta on mukana niin on aina yöpaikka ainakin varalla ja yöpyminen huoletonta.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  10. #40
    Oikein kovasti kun yrittää niin kaikesta saa tehtyä vaikeeta.
    Nopeet liikkeet on näyttäviä...
  11. #41
    Omat majoitustarpeet hoitunevat yleensä "sopiva" sanan ympärille ja tarkennettuna, oma sopiva. Sijainniltaan sopivassa ympäristössä, sopivaan hintaan, sopivasti saatavissa Varaus yleensä saman päivän aikana, kuin tarve. Joskus edellisenä iltanakin, toisinaan jää vasta hotellin pihalla tehtäväksi. Nuo varaussivustot ovat siitä kivoja, niistä näkyy kohteen yleinen hintataso ko. paikkakunnalla.
    Välillä tulee huteja, joskus yllättyy erittäin positiivisestikin. Onhan se hotellin oma paikoitus toki mukava, mutta eivät yöunet sillä lähde, jos pyörä jää kadulle parkkiin. Niin, kuten aiemmin on todettu, ne arveluttavat hudit ja parhaat löydöthän ne mieleen jää.
    Kyllähän sitä on ihan omin silmin nähtävissä alueita, joille ei ehkä kannata majoittua. Kasvanut riski pyörän pöllimisestä ja epäilys oman turvallisuuden suhteen iltakävelyllä. Vaan voihan sitä huonolla tuurilla ja valinnoilla käydä huonot missä vain. Vaan jos niitä kovin tarkkaan rupeaa etukäteen pohtimaan, voi koko reissu jäädä tekemättä.
    Vaikka reissun etukäteisfiilistely mukavaa onkin, liika suunnitelmallisuus pilaa reissun.
    ZZR 1400
  12. #42
    Itse olen varannut hotellin etukäteen ainoastaan Traven kulmilta Finnlines-kyydin päätteeksi. Muuten olen alkanut katella majapaikkaa 16-17 jälkeen. Siinä vaiheessa vasta tiedän suunnilleen mistä päin maata punkan pitäis löytyä. Yhden ainoan kerran olen joutunut mustassa metsässä ajamaan 20-30km kun 4 ensimmäistä olivat täynnä, tuolloin taisi kello olla kyllä jo 19 paikkeilla.

    Yksin reissatessa jousto ja vapaus on maksimissa ja vaatimustaso minimissä. Jos puolisko on mukana voi painotus olla toisin päin.
    Hyvähän se on tarkistella vinkkejä, etenkin jos ei ole aiemmin reissaillut. Voi niistä löytyä uutta konkareillekin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #43
    Vinkkejä on esim. tuolla
    Transalp->Varadero->GSA
  14. #44
    Tässä taas toteutuu normiketju ja sen kaari . ja ihan hyvä niin.

    Detaljit ovat aina tarpeen ja pilkunviilauksellakin paikkansa & aikansa.

    Sitten tulee se hetki, kun joku laittaa vilkun päälle ja kääntyy tielle "oikein vai väärin ajettu, reissattu,
    majoituttu..... what ever.... .

    Noilla asioillahan (oikein/väärin) ei ole oikeastaan paskankaan väliä ja makuasioista on joutavaa kiistellä.

    Menee oikein tai väärin, sounot, kunhan ei käy hullusti.
    Hullusti käymiseen ja tämän kohtalaisesti välttämiseen taas liittyy muutamia ikiaikaisia lainalaisuuksia .
    Ei kai muu ole niin nokonuukaa.... Välillä asioissa kuin asioissa voittaa, välillä ei. Elämä on.....
    ja sen nautittavuus kasvaa heti potenssiin kun välttää pahimmat hölmöilyt.... ne joista harvemmin
    seuraa mitään hyvää.

    Ihmiselle tahtoo elämässä "sattua ja tapahtua", niin hyvää kuin huonoakin, ihan tarpeeksi vaikka
    isompia hölmöilyjä onnistuisi kohtuudella kaihtamaankin . Oli reissussa tai ei.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #45
    Lainaa vesseli kirjoitti Katso viesti
    Vuonna 2019 SUOMESSA anastettiin 490 moottoripyörää (lähde poliisi.fi). Mitään muuta en ole yllä väittänyt.
    Todennäköisesti suuri osa näistä pyöristä on ollut lukittuja, osassa lienee ollut jopa hälytin (sellaista dataa ei löydy...). Väitän edelleen että em. rikosten uhreista iso osa on myös Motorg -foorumin jäseniä.

    Ja jos moottoripyörällään matkustaa ulkomailla, ei se ainakaan varkausrikoksen riskiä vähennä.

    Ystävällisin terveisin

    Vesku
    Pahoittelen väärinymmärrystäni - luulin, että puhuit reissussa varastetuista suomalaisten pyöristä. Mutta oli niin tai näin, etenkin hälytin varmasti pienentää varkauden todennäköisyyttä ja materia on materiaa. Reissu menee ehkä pilalle, mutta muisto jää. Henkilöturvallisuus on tietty toinen juttu.

    Musiikkia aiheesta: Keko Salata - Varo vaaraa
    https://www.youtube.com/watch?v=98uo-_DAh2w
  16. #46
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Pahoittelen väärinymmärrystäni - luulin, että puhuit reissussa varastetuista suomalaisten pyöristä. Mutta oli niin tai näin, etenkin hälytin varmasti pienentää varkauden todennäköisyyttä ja materia on materiaa. Reissu menee ehkä pilalle, mutta muisto jää. Henkilöturvallisuus on tietty toinen juttu.

    Musiikkia aiheesta: Keko Salata - Varo vaaraa
    https://www.youtube.com/watch?v=98uo-_DAh2w
    Hassu homma taas tämäkin.... .

    Se vanha 20/80 sääntö .

    Pikaisella otannalla biibissä kertsiin saakka luokkaa 30 varaa jonossa .
    Näistä kun kerää puolen tusinaa tärkeintä talteen, pärjää jo aika helvetin hyvin... ilman että
    vainoharhaisuus alkaa rasittamaan ajatuksen kulkua.... ja olennaiseen keskittymistä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #47
    Nykypäivänä hotels.comit ja vastaavat kyllä helpottaa majapaikan etsimistä, mutta vanhan liiton tyylilläkin pärjää vielä ihan hyvin: loppupäivästä katsoo sopivaa majapaikka ja sit kysymään löytyykö huonetta.
    Itsellä aikankin molemmat tyylit pelanneet ihan ok.
    Jos vähän katsoo mihin majoittuu niin sitä varkausriskiäkin pystyy hallitsemaan, tosin määrätietoinen rosvo kyllä vie pyörän jos se sille päälle sattuu.
    Jos menee isompiin kaupunkeihin, nimenomaan keskustaan, niin yleensä paremmilla hotelleilla on vartioitu parkkihalli, se helpottaa asiaa.
    Tuo entinen Itä-Eurooppa on siitä ovela että niitä ei pyörät kovin paljon kiinnosta, ei ole sellaista järjestelmällistä maalittamista kuin arvoautoilla.
    On tullut kierreltyä Eurooppaa vuodesta -80 ja toistaiseksi ei ole mitään viety, edes leirintäalueelta Pariisin keskustasta kun illalla jätettiin kamat sinne ja mentiin pyörillä vähän tutustumaan keskustan yöelämään. Takaisin ei kyllä meinattu löytää, Boulognen puisto on yllättävän iso.
    Muutama ns high-risk majoitus on kyllä ollut, mainittu Pariisi, Nizza, Dresdenin keskusta. Tuurilla on ehkä ollut oma osuutensa, aina on pyörät pysyneet tallessa.
  18. #48
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Itse olen varannut hotellin etukäteen ainoastaan Traven kulmilta Finnlines-kyydin päätteeksi. Muuten olen alkanut katella majapaikkaa 16-17 jälkeen. Siinä vaiheessa vasta tiedän suunnilleen mistä päin maata punkan pitäis löytyä. Yhden ainoan kerran olen joutunut mustassa metsässä ajamaan 20-30km kun 4 ensimmäistä olivat täynnä, tuolloin taisi kello olla kyllä jo 19 paikkeilla.

    Yksin reissatessa jousto ja vapaus on maksimissa ja vaatimustaso minimissä. Jos puolisko on mukana voi painotus olla toisin päin.
    Hyvähän se on tarkistella vinkkejä, etenkin jos ei ole aiemmin reissaillut. Voi niistä löytyä uutta konkareillekin.
    Täällä sama. Tosin myös aikanaan Finnjetin jäljiltä kun se Saksojen yhdistymisen jälkeen tuli Rostockiin joskus kuuden aikaan sunnuntai-iltana. Hotelli vaikka Ludwigslustista. Meillä varmaan hyvää tuuria kun ei viidellä vuosikymmenellä koskaan ole itseltä mitään viety.
    FJR -17
  19. #49
    Joskus seisoi RG500 viisi yötä kylän parkkipaikalla, kun olin Zermattissa kesälaskettelemassa: sinne pääsee vaan junalla joten autot ja mp:t joutuu jättämään alempaan kylään juna-aseman nurkille.
  20. #50
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Joskus seisoi RG500 viisi yötä kylän parkkipaikalla, kun olin Zermattissa kesälaskettelemassa: sinne pääsee vaan junalla joten autot ja mp:t joutuu jättämään alempaan kylään juna-aseman nurkille.
    Entäs Belgradissa hotellin pihassa?
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  21. #51
    En muista kyllä Belgradissa yöpyneeni, Jugoslaviassa kyllä kun sellainen maa oli vielä olemassa 1981.
    Vrncka Banja taitaa olla Serbiaa nykyään, hotelli Sarajevo.
  22. #52
    Silloin mulla kylläkin oli Suitsa GS1000S, RG 500 tuli talliin -85
  23. #53
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    En muista kyllä Belgradissa yöpyneeni, Jugoslaviassa kyllä kun sellainen maa oli vielä olemassa 1981.
    Vrncka Banja taitaa olla Serbiaa nykyään, hotelli Sarajevo.
    Se oli sitten väärin arvattu, sorry. Belgradissa 30v. sitten tehtiin hyvinkääläiseen suitsaan pikku remonttia Dragan Stankovicin pajalla kun osa osista oli lähtenyt vorojen matkaan.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  24. #54
    Kreikassa olivat pojaat olleet kolmella pyörällä aidatulla ja vartioidulla leirintäalueella yötä. Aamulla oli uusin ja kallein pyörä hävinnyt. Vartija ei ollut nähnyt mitään, eli oli rosvojen kanssa kimpassa. Sällit olivat nukkuneet tukevaa kemialista unta heräämättä ja mitään kuulematta, vaikka lukituksen kanssa oli varmaan askarreltu . Poliisit sanoivat että oli vaan hyvä ettette heränneet, rosvoilla on aseet.

    Itse en sillä reissulla ollut, mutta myöhemmin Kreikassa yövyttiin leirintäalueella, jossa oli edellisenä yönä käynyt rosvoja. Olivat viillelleet telttoja ja kahmineet mukaansa kaiken mikä käteen osui. Hollantilaisporukalta lähti rahaa ja passit, jotka kyllä myöhemmin löytyivät jostain tienposkesta. Yllättäen rahat jäivät kadoksiin.

    Ateenan lähellä mentiin hotelliin, jossa ei ollut mitään parkkitilaa. Näyttelin omistajalle etten oikein uskalla pyörää kadun varteen jättää, niin ei kysynyt edes mitään, avasi ravintolan pariovet ja näytteli että siitä sisään. Eli pyörien varastaminen oli hotellin omistajallakin hyvin tiedossa. Parkkeerasin sitten keskelle ravintolaa. Aamulla rafla oli puolitäynnä aamupalalla olevia vieraita, kun menin pyörän hakeen. Ajattelin siinä että päräytänkö käymään ja ajan ulos, mutta korrektisti sitten kuitenkin lykkäsin ulos.
    3S - Slim, Sleek & Sexy
  25. #55
    Lainaa DOHC kirjoitti Katso viesti
    Kreikassa olivat pojaat olleet kolmella pyörällä aidatulla ja vartioidulla leirintäalueella yötä. Aamulla oli uusin ja kallein pyörä hävinnyt. Vartija ei ollut nähnyt mitään, eli oli rosvojen kanssa kimpassa. Sällit olivat nukkuneet tukevaa kemialista unta heräämättä ja mitään kuulematta, vaikka lukituksen kanssa oli varmaan askarreltu . Poliisit sanoivat että oli vaan hyvä ettette heränneet, rosvoilla on aseet.

    Itse en sillä reissulla ollut, mutta myöhemmin Kreikassa yövyttiin leirintäalueella, jossa oli edellisenä yönä käynyt rosvoja. Olivat viillelleet telttoja ja kahmineet mukaansa kaiken mikä käteen osui. Hollantilaisporukalta lähti rahaa ja passit, jotka kyllä myöhemmin löytyivät jostain tienposkesta. Yllättäen rahat jäivät kadoksiin.
    So?

    Itsekin muistan että vuonna -80 yövyttiin Nizzassa puistossa makuupussissa. Aamulla oli vorot vieneet vierestä matkatavarat.

    Enpä muista kaikkia reissuja tarkkaan mutta tuon kyllä muistan. Eli onko johtopäätös se että mitä enemmän tavaroita varastetaan ja kaikenlaista hankalaa sattuu niin sitä parempi. Ehkä ei nyt kuitenkaan, mutta liian "varman päälle" ei kannata tablata tai muuten elämä on tylsää. Valitettavasti iän lisääntyessä riskinottohalukkuus vähenee ja tylsyys lisääntyy
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  26. #56
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    So?

    Itsekin muistan että vuonna -80 yövyttiin Nizzassa puistossa makuupussissa. Aamulla oli vorot vieneet vierestä matkatavarat.

    Enpä muista kaikkia reissuja tarkkaan mutta tuon kyllä muistan. Eli onko johtopäätös se että mitä enemmän tavaroita varastetaan ja kaikenlaista hankalaa sattuu niin sitä parempi. Ehkä ei nyt kuitenkaan, mutta liian "varman päälle" ei kannata tablata tai muuten elämä on tylsää. Valitettavasti iän lisääntyessä riskinottohalukkuus vähenee ja tylsyys lisääntyy
    Toisaalta on niinkin että iän karttuessa vähempikin riski riittää tylsyyden torjumiseksi..
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #57
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Itse olen varannut hotellin etukäteen ainoastaan Traven kulmilta Finnlines-kyydin päätteeksi. Muuten olen alkanut katella majapaikkaa 16-17 jälkeen. Siinä vaiheessa vasta tiedän suunnilleen mistä päin maata punkan pitäis löytyä. Yhden ainoan kerran olen joutunut mustassa metsässä ajamaan 20-30km kun 4 ensimmäistä olivat täynnä, tuolloin taisi kello olla kyllä jo 19 paikkeilla.

    Yksin reissatessa jousto ja vapaus on maksimissa ja vaatimustaso minimissä. Jos puolisko on mukana voi painotus olla toisin päin.
    Hyvähän se on tarkistella vinkkejä, etenkin jos ei ole aiemmin reissaillut. Voi niistä löytyä uutta konkareillekin.
    Joo,lystiä on reissailla sielä täälä ja toivoo et kamat ja lullat pysyis talles.Onneks on aina sattunu tuurintynkää peliin ja sillä pärjätty.Travessa joskus jääty siihen mut monesti ajettu Hampurin nurkille hotskuun.Ja viikot hoidellaan et työnnetään iltapäivälle ja sit ruvetaan funtsiin ajetaanko jollekkin kylälle ja katellaan mitä olis tyrkyllä.Viikonloppua pitää tsuumailla päivä pari ennakkoon.Mitä pienempi kylä ja Gasthaus,sitä varmemmin saa lykkiä lullat isännän autotalliin.Isommissa hotskuissa monesti autotalli maan alla mis jemmas.

    Italias taannoin yheltä Suomen jepeltä lulla vietiin.Meillä oli sillon sielä päin joku hikinen hiljainen hotelli niin omistaja sano et lykätkää prätkät tohon katetulle etuterassille lasiseinien sisään niin siinähän ne pysyvät!

    Katotaan josko sais raavittua kuvia kasaan millasia viritelmiä reissus ollu.Mut pääasia on et lystiä on matkalla ja kamat tallessa.
    Akan vanhalla pyörällä
  28. #58
    Noin Puolassa 15 vuotta sitten. Onneksi noi jammut ei vuoda öljyä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    FJR -17
  29. #59
    Ylireagointi aiheuttaa helposti ahdistusta ja fokus siirtyy sitten helposti pois asian ytimestä.... lomailusta.

    (Yli)korostuneesti turvallisuushakuiset henkilöt vaikuttavan usein olevan sellaisia,
    joilla "ympäristön havainnointi" ei oikein tahdo toimia selkäytimen kautta.
    Ts. Ei oikein nähdä asioita vaikka seistään tuijottamassa siitä .

    Merkillepantavaa eri tavoin, eri paikoissa riittää paljon, kunhan vaan katselee ja vähän kuunteleekin.

    Nämä mopoparkkien tarjoamiset esim. sisätiloihin ovat yksi juonne aihepiirissä.
    Saattaa sattua jotain,saattaa olla ettei, mutta jos paikallisella "palveluntarjoajalla" on pienikin
    käry alueen puolivallattomasta toiminnasta, hän tarjoaa säilytystä --> työnnät mopon tupaan ja molemmilla on win-win.
    Viimeksi muokannut: Bone; 08.01.2021 klo 11:49.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #60
    Muistaakseni tuo oli Lotzissa ja respa ehdotti sitä rappuun tuomista itse.
    FJR -17
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12