Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
  1. #31
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Selvästikin olet löytänyt poikkeuksellisen tehokasta bensan säilytysainetta...
    Juu - sitähän voisi alkaa myymään muillekin kalliiseen hintaan. Tämä lisäaine vähentää bensankulutuksen murto-osaan entisestä.. Laitetaanko samantien kaksi pulloa?

    Oletko testannut, että se bensahana siis aukeaa pyörää startatessa? Meinaan että jos se hanalle tuleva alipainenippa onkin tukossa koneen päästä... Ja kokeilitko oikeasti, että kohokammioitten tyhjennysruuveista tulee reilusti bensaa, kun tuosta eilisillan viestistäsi saa vähän sen kuvan, että kaasareiden bensatilanne tulkittiin tulppien silloisesta kosteudesta?
    Hana toimii, mutta en tiedä milten suuri imu tarvitaan kaasarilta sen avaamiseen. Vai syntyykö se kunnollinen imu vasta sitten, kun moottori käy. Mutta tuohan on helppo testata. Täytyy vaan laittaa lasipurkki polttoainenipan alle. Huomenna testaan!

    Kohokammioista tuli reilusti bensaa, mutten viittinyt niitä tyhjäksi laskea.

    Tarkoitus oli että ruiskutat brake cleaneria ilmanputsarista
    Taisin oikaista liikaa... ku pistin suoraan sylinteriin. Testataan huomenna. Ja jos nyt oikein arvaan, niin suodatin pois välistä (eihän ne pisarat tuommosta maskia läpäise).
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #32
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Taisin oikaista liikaa... ku pistin suoraan sylinteriin. Testataan huomenna. Ja jos nyt oikein arvaan, niin suodatin pois välistä (eihän ne pisarat tuommosta maskia läpäise).
    Itse en kyllä jarrukliineriä moottoriin ruiskuttaisi sen enempää sylinteriin kuin oikeastaan ilmanottoonkaan. Sen suunniteltu tarkoitus on poistaa metalliosista rasvaa, niin mitä tapahtuu mäntien ja männänrenkaiden voitelulle? Jos olet sitä suoraan sylinteriin laittanut, niin itse kyllä laittaisin perään pienen lurauksen moottoriöljyä ja pyörittäisin konetta startilla ilman tulppaa öljyn levittämiseksi sylinterin seinille. Tuo toki sillä varauksella, että tulpanreikä on edes suunnilleen puhdas, ettei sylinterissä ole seuraavaksi hiekkaa tms tekemässä isompaa tuhoa.
  3. #33
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Itse en kyllä jarrukliineriä moottoriin ruiskuttaisi sen enempää sylinteriin kuin oikeastaan ilmanottoonkaan. Sen suunniteltu tarkoitus on poistaa metalliosista rasvaa, niin mitä tapahtuu mäntien ja männänrenkaiden voitelulle? Jos olet sitä suoraan sylinteriin laittanut, niin itse kyllä laittaisin perään pienen lurauksen moottoriöljyä ja pyörittäisin konetta startilla ilman tulppaa öljyn levittämiseksi sylinterin seinille. Tuo toki sillä varauksella, että tulpanreikä on edes suunnilleen puhdas, ettei sylinterissä ole seuraavaksi hiekkaa tms tekemässä isompaa tuhoa.
    No laitoin sitä vaan yhteen sylinteriin. Tämäpä hyvä pitää mielessä.

    Tänään en muuta kerennyt kuin tarkistaa, että kyllä startatessa tulee sellainen imu tankin hanalle, että bensaa alkaa tulla aikas reippaasti.

    Tässä välissä täytyy tehdä pari säädettävää lisäosaa Big Bluehen, kun en viitsi irtokapuloiden kanssa säädellä, että saa pyörän ilmaan nostettua. Muuten hyvä, mutta pakoputki siinä keskellä notkuu alempana kuin rungon putket... Pahoin pelkään, että sama on noitten muidenkin pyörien kanssa, joten osan (ts osien niitähän on kaksi) täytyy olla säädettävä niin leveys- kuin korkeussuunnassa.

    Kuulin myös sellaista juttua, että joskus voi olla vika puolassa (?!), jolloin jännitettä on sen verran, että kipinöi sylinterin ulkopuolella, mutta ei enää sylinterin paineessa.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  4. #34
    Jokohan kohta olis aika päättää, onko homman tarkoitus vaan "saada olla pois kotitöistä",
    vai laittaa mopo soimaan .

    Alkaa touhussa olla jo hieman humoristista vivahdetta..... ja ihan nyt ilman sarvia ja hampaita .

    Asiat asioina.... Niin kovin usein ja monella homma ei sinällään karkaa harhateille "käden taitojen"
    olemattomuuden kautta..... vaan totaalisen järjestelmällisyydenpuutteen vuoksi.
    Eli nypitään ihan randomisti vähän sieltä silleen ja tuolta tolleen

    Ei Sukisukissa niin montaa/vaativaa tarkistusta vaadita sen selvittämiseksi, että missä ongelma piilee.

    Kaasarijumppa nyt ei koskaan ole ihan suosikkilaji, mutta kun sille ilmenee tarvetta, asia ei
    juurikaan korjaannu kuin systemaattisella läpikäynnillä.... jotain, jostain ladunvarresta kotiin
    pääsemisen juuri mahdollistavaa "hätäpaskaa" lukuun ottamatta.

    Tulppien mahdollinen ongelma on "halvin", nopein ja helpoin varmistettava lyömällä
    suoraan uutta tulppaa kehiin. Toki.... aina joskus.... jollain.... osuu se Musta-Pekka käteen
    uudenkin tulpan kanssa, mutta aika lailla lottovoittaja tuossa pelissa sitten on.... ja varsinkin
    monipyttyisessä laitteessa. Että sattuisi kaikki uudet olemaan susia..... No vittu juueikyllä.... ole .

    JÄRJESTELMÄLLISYYS, VAIHTOEHTOJEN POISSULKEMINEN.

    Ennemmin tai myöhemmin tulee..... BINGO!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #35
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Jokohan kohta olis aika päättää, onko homman tarkoitus vaan "saada olla pois kotitöistä",
    vai laittaa mopo soimaan .
    Sekä että ... tallissa on kiva harrastaa - kyllä tuon tilan rakentamiseen meni sen verta monta vuotta muitten töitten ohella, että on parasta sillä olla muutakin käyttöä kuin pelkkänä varastona!

    Kaasarijumppa nyt ei koskaan ole ihan suosikkilaji, mutta kun sille ilmenee tarvetta, asia ei
    juurikaan korjaannu kuin systemaattisella läpikäynnillä....
    Ei siinä ole muuta hankalaa (ja pelättävää) kuin paikalleen laitettaessa yhden kaasuvaijeriparin pujottelu paikalleen... Muuten ihan mielenkiintoista hommaa. Aloitan toiveikkaasti (ja pahinta peläten) uusilla tulpilla.

    JÄRJESTELMÄLLISYYS, VAIHTOEHTOJEN POISSULKEMINEN.

    Ennemmin tai myöhemmin tulee..... BINGO!
    Onneksi aloitin ajoissa. Pahempi juttu olisi, kun sitten keväällä pitäis lähtee ajeleen ja ei mopo käynnistyisi. Tosin ei se ajelu nyt yhdestä pyörästä ole kiinni.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  6. #36
    Itsellä kävi ex Bandit1200 sen kanssa niin, että pyörän takaa päin katsottuna sieltä vasemmalta puolelta sijaitsevasta pääsulakkeen lähellä olevasta johtosarjasta yksi johto hinkkautui puhki ja maadoittui runkoon. Kolvilla ja sähköteipillä sitten tuli se johto korjattua.

    Honda CB500 jonka omistin ennen bandittia. Oli ilmeisesti aiempi omistaja jokainen kerta ajon päätteeksi sammuttanut moottorin ensin tappokatkaisijasta painamalla. Tämä johti siihen että yhtenä kertana kun olin lähdössä ammattikoulun pihalta, siinä ihmettelin että mikä piru on kun moottori ei lähde käyntiin ja varmaan 10min ajan siinä yrittelin käynnistää moottoria milloin starttinapista painaen, yritin jopa työntää pyörää käyntiin. Varmistin vielä ettei seisontajalan tappokatkaisija ole päällä. Sitten lopulta kokeilin ohjaustangosta tappokatkaisijasta laittaa virran pois ja uudelleen virrat päälle. Moottori sitten käynnistyi heti ja pääsin ajamaan kotia. Sitten perillä kotona kokeilin uudestaan tappokatkaisijan toimintaa, siinä sitten paljastui että tappokatkaisija oli sillä tavalla viallinen että tappokatkaisijasta piti kaksi kertaa painaa virrat pois päältä ja takaisin päälle että moottorin pystyi käynnistämään.
  7. #37
    Elikkäs kone käynnistyy ja niin eespäin, jos suihkauttaa sytytysnestettä kaasariin ilmanoton kautta, mutta sammuu, jos ei suihkauta lisää - ja ennen sammumista käy huonosti, jos ollenkaan. Ongelma on siis kaasarissa. Nyt on tulossa uudet polttoaine- ja alipaineletkut Motonetista (ja tietty polttoainesuodatin). Nämä vanhat tuntuvat hiukan pehmeiltä ja liittimien päässä näkyy halkeamia. Letkut vaihtoon ja jos se ei auta (uuden bensan kanssa), niin vasta sitten otan kaasarit pöydälle. Ulkomailta saa kaasareiden korjaussarjoja (tai huoltosarjoja) hyvinkin edullisesti (tiivisteet ja kohokammion neulasysteemi ja lukuisia meikäläiselle suomenkielellä tuntemattomia osia). Mistä lie saa Suomesta?

    Sitten pohdin huoltotankkiongelmaa, kun jostain pitäisi syöttää bensaa koneeseen, vaikka ei ole tankki paikallaan. Ulkomailta saa kympillä toimivia systeemejä. Motonetin huoltotankki ei kokemusteni mukaan pidä polttoainetta sisällään, vaan muovisen härpäkkeen muovihana vuotaa heti kättelyssä!?!? Miten moista kamaa viitsivät edes myydä? (Viime kevään kokemus). Ja maksaa 2,5 kertaa enempi kuin ulkomaiden toimivat mallit (tai niin ne väittävät).

    Luova(?) ratkaisu: Läpinäkyvää polttoaineletkua + suodatin + hana -> kun letkut ovat sopivan mittaiset, voi polttoaineen ottaa pyörän omasta tankista, joka lepää motskarin vieressä pöydällä (tai no mulla on kehikko ilman pöytälevyä).

    Mitäs muuta? No tietysti co2-pullo tyhjeni kesken hitsauksen joulun pyhinä. Tänään pullo menee katsastukseen ja täytettäväksi ja samalla reissulla tulevat tuliaisina bensaletkutarvikkeet.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  8. #38
    Kaasareiden korjaussarjoissa kannattaa olla tarkkana että osat on samoja, esim. neuloissa ja suuttimissa on ollut eroja. Näkisin, ettei noinkin uudessa pyörässä välttämättä ole tarvetta kuin ehkä uusille tiivisteille, kaasarien pesu purettuna ultraäänipesurissa on toimiva ratkaisu myös suuttimille.

    Tuossa lie Mikunit, kuluuko niiden neulat/neulaputket? Bingeissä tuntuisi kuluvan.
    Lajin halpuus viehättää.
  9. #39
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Kaasareihin jos koskee, niin muistaa JIS kärkisen ruuvimeisselin. Muuten on riski, että tulee ristipäiden kanssa hiki.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #40
    Edelleen pidän outona, että kaasarit muurautuisi umpeen parin kuukauden aikana.
    Joten äänestän, että jossain on jotain vikaa.
  11. #41
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kaasareihin jos koskee, niin muistaa JIS kärkisen ruuvimeisselin. Muuten on riski, että tulee ristipäiden kanssa hiki.
    Joka kerta kun Suzukista olen avannut kaasarit ekaa kertaa, on pitänyt käyttää iskumeisseliä. Sitten tulevaisuutta helpottaakseen kannattaa suosiolla laittaa kuusiokoloruuvit.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #42
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Edelleen pidän outona, että kaasarit muurautuisi umpeen parin kuukauden aikana.
    Joten äänestän, että jossain on jotain vikaa.
    Juu - outoa on. Ennen ihmeempiä juttuja vaihdan polttoaineletkut. Alipaineletku tuli jo, mutta sain liian ison polttoaineletkun... Illalla tulee "toinen lähetys". Eikä poika tietenkään ottanut ostoksesta kuittia. ilman kuittia ei voi kuulemma vaihtaa.

    On tästä se hyöty ollut, että on joutunut tutustumaan koneen toimintaan. Kaasarihan on sittenkin kohtuullisen yksinkertainen laite, vaikken siitä aiemmin mitään ymmärtänyt. Mutta enste kokeilen uutta polttoaineletkua ynnä upouutta bensaa. Sitten jos toimii, niin hyvä! Jos ei, niin urakasta tullee isompi.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  13. #43
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Edelleen pidän outona, että kaasarit muurautuisi umpeen parin kuukauden aikana.
    Joten äänestän, että jossain on jotain vikaa.
    Näin niissä yleensä käy, huononee, huononee ja sitten tyssää kokonaan.
    Parin vuoden takaa Hondan 5hp tuuppari, keväällä vielä ajossa, heinäkuulla ei enää inahtanutkaan, ennen kuin kaasari (jumittunut neulaventtiili) oli purettu ja putsattu.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #44
    Jos kaasareita ei ole koskaan avattu, niin nyt on viimeistään aika.

    Korjaussarjat, tiivisteet, neulaventtiili yms. ja pykälää isommat TK-suuttimet.
    On jotkut hurjat heittäneet samassa savotassa pykälää isomman pääsuutimenkin.

    Toki talvella ei ole kiire, mutta vanhan viisaus sanoo kaasariremontista, että se osa mitä ei ole varalla, menee rikki...
  15. #45
    Haynesin manuaali kertoo, että kaasuttimen tyyppi olisi Keihin CVR32SS ja Pilot Jetin kohdalla luku 35 - onk tää tyhjäkäyntisuutin? Jos on, niin mikä tilalle...?

    Nämä valmistajat laittavat erilaisia kirjaimia ja numeroita peräkkäin, niin eihän sitä oudompi edes ymmärrä, mitkä ovat keskenään yhteensopivia. Ja eihän sitä ole sanottu, että tuossa edes on alkuperäiset tyhjäkäyntisuuttimet. Holder needle jetit siihen ainakin on laitettu 9 vuotta sitten. Mitä sitten lienevätkään.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  16. #46
    Ryyppypiirissä on sen verran isot suuttimet että ne eivät ole vielä ikinä tukkeutuneet. Niinpä moottorin pitäisi kyllä ryyppy päällä saada sen verran bensa/ilma-seosta että lähtee käyntiin jos vaan kohokammiossa on menovettä. Niinpä minäkin epäilen että vika on jossain muualla.
  17. #47
    Jos kerran pääset kohokammioiden ruuveihin pyörää purkamatta niin avaa vielä uudelleen bensahana kiinni. Laske tyhjäksi ja sitten bensahana auki, tuleeko tavaraa? Bensansaantivaivaan viittaisi mutta että kaikki kaasarit menisivät tuossa välissä tukkoon, kuulostaa oudolta.
    Aiempana mainitusta jarrukliinerin voiteluöljyn liuottavuudesta sen verran että on toinenkin kemikaali jota tykkään käyttää öljyn pesemiseen pinnoilta. Vähän tehokkaampi mutta haisee niin hemmetisti bensalle että käytän mieluummin bräkkäriä
  18. #48
    Case is closed - toivottavasti

    Juuh, eli vihdoin sain kätösiini 8mm polttoaineletkun ja eikun talliin kokeilemaan. En malttanut edes hakea uutta bensaa. Tein varsinaisesta tankista "huoltotankin", letkut kiinni ja itseasiassa poistin vain polttoainesuodattimen ja n. 7cm:n pituisen pätkän bensaletkua, siis sen palan, joka yhdisti suodattimen tankkiin. Uusi suodatin tilalle (vanha hajos, kun irrotin sitä, olihan tiukassa) ja suodattimelta läpinäkyvä letku tankille. Tankissa hana joksikin aikaa PRI-asentoon ja sitten jonkun ajan kuluttua katselin, että ei taida enää mennä bensaa kaasareihin. Olin siis tyhjentänyt ne yhtenä iltana.

    Jännitys tiivistyy, virrat päälle, startti pohjaan. Ihan ekaksi yskähti ja melkein heti sen jälkeen hörähti käyntiin, vaikka unohdin antaa ryyppyä - siis heti ekalla. Vähän aikaa annoin käydä ja lykkäsin pyörän pihalle ja taasen kertalaakista käyntiin. Noin kolme varttia se pihalla kävi, sitten kävin vähän kaasuttelemassa ja ehkä herättämässä pahennusta naapureissa, katsoin, että tyhjäkäyntikierrokset ok, mopo sammuksiin ja lykkäsin takas talliin. Täytyy huomenna laskea kaasareista bensat pois, niin saa levätä sellaisena kevääseen saakka.

    Vika oli siis tällä kertaa polttoaineletkussa, joka oli pehmentynyt ja vähän halkeillutkin (ei tosin läpi saakka). Varmaan sitten meni tankin ollessa kiinni mutkalle ja esti bensan valumisen tankkiin. Mutta miten noin tauon aikana, kun ei tankkia edes ole liikuteltu? Tuttu kertoi vastaavasta omasta kokemuksestaan. Oli tosin ehtinyt purkaa ja kasata kaasarinkin (siinä oli onneksi vaan yksi).

    Huolto-ohjelman mukaan polttoainejärjestelmän letkut olisi vaihdettava neljän vuoden välein. Tunnetun huoltohistorian aikana (vuodesta 2010) niin ei ole tehty. Ehkä tällä mennään taas 10-20 vuotta etiäpäin...

    Kylläpäs tuli hyvä fiilis!
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  19. #49
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Huolto-ohjelman mukaan polttoainejärjestelmän letkut olisi vaihdettava neljän vuoden välein. Tunnetun huoltohistorian aikana (vuodesta 2010) niin ei ole tehty. Ehkä tällä mennään taas 10-20 vuotta etiäpäin...
    hyvä että kinkkinen tapaus näyttäisi ratkeavan.
    mutta katsoppa seuraavaksi mitä huoltokirja sanoo jarruletkujen vaihtoväliksi ja onko ohjetta noudatettu...
    äkillinen porsiminen hyvin epätodennäköistä mutta tuntumaan vaihdolla saattaisi olla joku vaikutus.
    yksi esimerkki lisää kohteesta joka helppo ylenkatsoa kun kuiteskin toimii
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  20. #50
    Mulla kerran suli polttoaineletkut talvisäilytyksessä ( 90 luvun alkupuolella). Olin ne uusinut edellisenä kesänä (ostettu ihan autoliikkeestä) ja hyvin toimivat. Keväällä ihmettelin hetken kun ei lähtenyt käyntiin, puuttui aika isoja paloja letkuista. Onni oli että bensakin oli tihkunut pikkuhiljaa tankista niin että tulipalon vaaraa i ollut (harvarakenteinen liiteri ilman sähköjä).
  21.  
  22. #51
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    hyvä että kinkkinen tapaus näyttäisi ratkeavan.
    mutta katsoppa seuraavaksi mitä huoltokirja sanoo jarruletkujen vaihtoväliksi ja onko ohjetta noudatettu...
    äkillinen porsiminen hyvin epätodennäköistä mutta tuntumaan vaihdolla saattaisi olla joku vaikutus.
    yksi esimerkki lisää kohteesta joka helppo ylenkatsoa kun kuiteskin toimii
    Tämähän voisi olla seuraava huoltokohde. Ei ole varmaan ihan äsken - jos koskaan - vaihdettu. Vstromiin sen sijaan laitoin uudet jarruletkut, kun hiukan korotinohjaustankoa. Ei ollut paha rasti.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12