Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 77:sta
  1. #31
    Onko porukalla kokemuksia Nolan N100-5 kypärästä ja siihen sopivasta N-Com-kypäräpuhelinjärjestelmästä.
    Toinen vaihto ehto HJC RPHA 90 ja siihen kuulokesetti.
  2. #32
    Nykyjään on Nolan 104 ja siinä N-com B5,toimii OK ainakin oman Tompan kanssa.
    Tuon N-comin valinnassa on syytä olla tarkkana navigaattorivalinnassa kun esim.TomTom Rider 410 ei pelaa joka N-Com mallin kanssa.
    Muuten kurapyöräillessä on HJC R-PHA MAX jossa on "reipas" ilmanvaihto.
    Sitä ennen oli yleiskäytössä Shoei Multitec joka on vielä varalla > on ilmeisen ovaali päämalli.
    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT
  3. #33
    Pään muoto määrittelee parhaan kypärän. Omaan kuulaan Neotec kakkonen mahtui parhaiten. Onko muuten paras, mene ja tiedä. Mainostavat hiljaiseksi, no ei ole. Mutta muuten ohan kelpo mielestäni. Laadukkaan oloinen hattu.
    Ajatuksessa on ostaa siihen talvella hifit. Onko siitä sitten hyötyä vai haittaa, en tiedä. Mutta kun rahaa on ja jonnekin ne pitäisi sysätä...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  4. #34
    Lainaa basic kirjoitti Katso viesti
    Pään muoto määrittelee parhaan kypärän. Omaan kuulaan Neotec kakkonen mahtui parhaiten. Onko muuten paras, mene ja tiedä. Mainostavat hiljaiseksi, no ei ole. Mutta muuten ohan kelpo mielestäni. Laadukkaan oloinen hattu.
    Ajatuksessa on ostaa siihen talvella hifit. Onko siitä sitten hyötyä vai haittaa, en tiedä. Mutta kun rahaa on ja jonnekin ne pitäisi sysätä...
    No nyt on niin hyvin kiteytetty, että pilalle menee jos jotain muuttaa .

    Ehkä se vaan on hyväksyttävä, että siedettävän hiljaista, avattavaa ruukkua ei ole.

    Neotecin äänitason ero esim. GT-Airiin on ihan jäätävä, jopa ihan "puhtaassa ilmassa, oli testiarvot mitä tahansa.
    Vanhassa, halvassa ja "paskassa" Raid II:ssakin meno on kuin huopatossutehtaassa
    Neoteciin verrattuna.

    Tulpat.... joo.... Mutta onneksi löytyy omaan kuulaan ainakin pari ruukkua joilla ei tarvii.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #35
    Rueger RS-983 bluetooth kypärä itsellä käytössä, tuossa on valmiina nuo puhelinjutut. En ole käyttänyt navia vaan puhelimen googlemapsia. Radio, Spotify ja puhelut kuuluvat todella hyvin. Merkki on ilmeisen tuntematon mutta itse olen ollut tyytyväinen.
  6. #36
    Lainaa 19VTR68 kirjoitti Katso viesti
    Rueger RS-983 bluetooth kypärä itsellä käytössä, tuossa on valmiina nuo puhelinjutut. En ole käyttänyt navia vaan puhelimen googlemapsia. Radio, Spotify ja puhelut kuuluvat todella hyvin. Merkki on ilmeisen tuntematon mutta itse olen ollut tyytyväinen.
    No, eipä ole hinnan kiroissa! Toimiiko luukku yhdellä kädellä sujuvasti? Lukittuu helposti ja tukevan oloisesti? Onko mikkipuomi tiellä päähän laittaessa, vai joutuuko sitä kääntelemään? Äänimaailma? Onko verrokkia tunnetummista merkeistä? Onko tuo luupää-pulikka yhteensopiva muiden laitteiden kanssa?
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  7. #37
    Saa auki suht helposti, menee helposti kiinni ja lukkiutuu tukevasti. Puomin olen siirtänyt sivuun päähänlaitettaessa. Kyllä tuo on vaatinut tulpat korviin mutta siitä huolimatta puheen ja musiikin kuulee hyvin. Vertailua ei ole kalliimpiin merkki kypäriin. Bluetooth on toiminut hyvin ainakin Samsung ja lg puhelinten kanssa. Ostin tuon sikanasäkissä ja on se kyllä hintaansa nähden todella hyvä kypärä ollut.
  8. #38
    Lainaa 19VTR68 kirjoitti Katso viesti
    Saa auki suht helposti, menee helposti kiinni ja lukkiutuu tukevasti. Puomin olen siirtänyt sivuun päähänlaitettaessa. Kyllä tuo on vaatinut tulpat korviin mutta siitä huolimatta puheen ja musiikin kuulee hyvin. Vertailua ei ole kalliimpiin merkki kypäriin. Bluetooth on toiminut hyvin ainakin Samsung ja lg puhelinten kanssa. Ostin tuon sikanasäkissä ja on se kyllä hintaansa nähden todella hyvä kypärä ollut.
    Näyttää olevan ihan sama vehje kuin esim. FC-moton Bogotto V271.
  9. #39
    Lainaa Juvi kirjoitti Katso viesti
    Näyttää olevan ihan sama vehje kuin esim. FC-moton Bogotto V271.
    Ja ilmeisesti Sharkspeedin myymä Blinc RS983 on myös sama tuote.
    KTM 1290 Super Duke GT '20
    ex. Suzuki GSX-1300R Hayabusa '09
    ex. Suzuki GSX-R1000 '07
  10. #40
    Ongelmana tuntuu olevan, ainakin täällä päin, kypärien löytyminen sovitettavaksi. Eiköhän tässä seuraavan kolmen kuukauden aikana löydy joku hyvä omaan päähän. Jos siihen menee 600€ niin ei voi mitään, mutta toki jos löytyy 300€ niin vielä parempi 

    Ehkä eniten kaipaisi palvelua eikä kalleimman tyrkytystä. Merkillä ei niin väliä, kunhan on hyvä pitää päässä vaikka koko päivän.

    Löytyykö Suomesta tälläistä palvelua? https://www.fortamoto.com/brands/sho...itting-system/
  11. #41
    ^ Seinäjoella Jokiniemi Motorsilla on ainakin omasta mielestä aika iso valikoima hyllyssä sovitettavana. Oman ostin sieltä viime kesänä eikä juuri kalliimpia tyrkytetty kun sanoin suoraan että jotain keskihintaista haen, muutenkin asiallista palvelua. Muistaakseni HJC ja Airoh löytyi vaihtoehdoiksi, näistä Airoh istui paljon paremmin päähän joten sellaisen ostin.
  12. #42
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, sivusto-, jäsen- ja kauppavaravastaava oskarik:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi May 2018
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Latefn kirjoitti Katso viesti
    Ehkä eniten kaipaisi palvelua eikä kalleimman tyrkytystä. Merkillä ei niin väliä, kunhan on hyvä pitää päässä vaikka koko päivän.
    Kävin kesällä eurobikerilla ostamassa uutta kypärää ja mielestäni siellä ainakin palvelu oli hyvää. Kypäriä kävin 4 eri sorttia koeajamassa jotta tiesin että mikä niistä toimii parhaiten myös pyöräni kanssa. Mikäli olisin ottanut sen ensimmäisen joka sopi päähän olisi mulla nyt tuulessa suhiseva kypärä, mutta kun pääsi oman pyörän kanssa kokeilemaan niin löyty semmonen mikä sopi päähän ja pyörään.
    Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
    ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
    ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
  13. #43
    Lainaa oskarik kirjoitti Katso viesti
    Kävin kesällä eurobikerilla ostamassa uutta kypärää ja mielestäni siellä ainakin palvelu oli hyvää. Kypäriä kävin 4 eri sorttia koeajamassa jotta tiesin että mikä niistä toimii parhaiten myös pyöräni kanssa. Mikäli olisin ottanut sen ensimmäisen joka sopi päähän olisi mulla nyt tuulessa suhiseva kypärä, mutta kun pääsi oman pyörän kanssa kokeilemaan niin löyty semmonen mikä sopi päähän ja pyörään.
    Näinhän tuo pitäisi aina mennä.... ja siihen olla yleisellä tasolla
    muutakin kuin satunnainen mahdollisuus siellä täällä.

    Propsit kauppiaalle
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #44
    Olikos kokemuksia Shoei Neotec 2 + integroidusta Sena SRL2:sta?
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  15. #45
    Itsellä myös kypärän hankinta edessä. Olen siitä poikkeuksellinen, että vaikka ikää jo on niin ensimmäistä kypärää olen hankkimassa. Silmälasien takia pitäisi olla avattava.

    Kaverin Schuberth C3 Basicilla (L) ajelin syksyllä muutaman pidemmän taipaleen (oli sopivan muotoinen ja hyvä päässä, mutta ilmanvaihto oli kyllä heikko eikä jaksaisi jatkuvasti leikkiä visiirin kanssa) ja yritin käydä testailemassa muita pottia alan liikkeissä, mutta en oikein päässyt yksimielisyyteen itseni kanssa mikä olisi sopiva.

    Nettilegendan mukaan C3 Pro, C4 basic ja C4 Pro olisi taas ihan eri mallisia. Osaako tähä joku sanoa varmempaa? Mikä näistä uudemmista Schubertheistä olisi tuon C3 kanssa samaa muotoa, kerran se itselle tuntuu sopivan. Tarkoituksena olisi myös laittaa kypäräpuhelin, joten sillä olen näitä schumeja katsellut kun niihin saa näppärästi nuo integroidut Senat.

    Schuberthin sivuilta ei vastausta bongautunut eikä youtuben testivideoistakaan. Schuberthing asiakaspalautelomake ei edes toiminut, kun yritin sieltä suoraan tätä kysyä.

    Vinkkejä / neuvoja?
  16. #46
    Lainaa Dingendangeli kirjoitti Katso viesti
    Itsellä myös kypärän hankinta edessä. Olen siitä poikkeuksellinen, että vaikka ikää jo on niin ensimmäistä kypärää olen hankkimassa. Silmälasien takia pitäisi olla avattava.

    Kaverin Schuberth C3 Basicilla (L) ajelin syksyllä muutaman pidemmän taipaleen (oli sopivan muotoinen ja hyvä päässä, mutta ilmanvaihto oli kyllä heikko eikä jaksaisi jatkuvasti leikkiä visiirin kanssa) ja yritin käydä testailemassa muita pottia alan liikkeissä, mutta en oikein päässyt yksimielisyyteen itseni kanssa mikä olisi sopiva.

    Nettilegendan mukaan C3 Pro, C4 basic ja C4 Pro olisi taas ihan eri mallisia. Osaako tähä joku sanoa varmempaa? Mikä näistä uudemmista Schubertheistä olisi tuon C3 kanssa samaa muotoa, kerran se itselle tuntuu sopivan. Tarkoituksena olisi myös laittaa kypäräpuhelin, joten sillä olen näitä schumeja katsellut kun niihin saa näppärästi nuo integroidut Senat.

    Schuberthin sivuilta ei vastausta bongautunut eikä youtuben testivideoistakaan. Schuberthing asiakaspalautelomake ei edes toiminut, kun yritin sieltä suoraan tätä kysyä.

    Vinkkejä / neuvoja?
    Rillit pitää ottaa pois joka tapauksessa kypärää laittaessa tai pois otettaessa, oli avattava tai ei.
    Lajin halpuus viehättää.
  17. #47
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Rillit pitää ottaa pois joka tapauksessa kypärää laittaessa tai pois otettaessa, oli avattava tai ei.
    Joo, minäkin ostin avattavan Scubertin ja kun ymmärsin että se ei auta rilleihin niin myin kyprärän pois ja jatkoin Raid II:lla.
    FJR -17
  18. #48
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Rillit pitää ottaa pois joka tapauksessa kypärää laittaessa tai pois otettaessa, oli avattava tai ei.
    Jaa, tuota en tiennytkään.
    Pitää varmaan jatkossa ottaa ne lasit pois päästä, kun laittaa avattavan taai avokypärän päähän...
  19. #49
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, sivusto-, jäsen- ja kauppavaravastaava oskarik:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi May 2018
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Rillit pitää ottaa pois joka tapauksessa kypärää laittaessa tai pois otettaessa, oli avattava tai ei.
    Miksi? Kyllä mulla ainakin rillit pysyy hyvin päässä kunhan kypärä on vähän sisäänajettu ja tekniikkaa harjoteltu.
    Suzuki GSX-R 600 ´01 Kilvetön
    ex - Triumph Sprint ST 1050 ABS ´10
    ex - Suzuki GSF 650 S Bandit ´07
  20. #50
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Rillit pitää ottaa pois joka tapauksessa kypärää laittaessa tai pois otettaessa, oli avattava tai ei.
    Jaa minkähän takia. Mulla ei juuri muita oo ollukkaan ku avattavaia, koskaan ei oo tarvinnu ottaa rillejä pois kypärän päähän laittamisen tai pois ottamisen takia.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  21. #51
    Moro

    Se on tekniikkalaji tuo kypärän käyttö,hyvin käy schuberthin päähän laitto ja pois otto ilman että pitää klaseja riisua ja vaikka pitäisi niin onkos se nyt kypärän vaihdon paikka jos muuten tykkää siitä
  22. #52
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Rillit pitää ottaa pois joka tapauksessa kypärää laittaessa tai pois otettaessa, oli avattava tai ei.
    Ei todellakaan tarvitse.
    .
  23. #53
    Teillä on hyvin lasit paikallaan pitävät korvat tai liian isot kypärät
    Lajin halpuus viehättää.
  24. #54
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Teillä on hyvin lasit paikallaan pitävät korvat tai liian isot kypärät
    Sopivat lasit, sopivan kokoinen kypärä ja ennen kaikkea ainakin minä käytän aina kypärähuppua.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  25. #55
    Lainaa Dingendangeli kirjoitti Katso viesti

    Nettilegendan mukaan C3 Pro, C4 basic ja C4 Pro olisi taas ihan eri mallisia. Osaako tähä joku sanoa varmempaa? Mikä näistä uudemmista Schubertheistä olisi tuon C3 kanssa samaa muotoa, kerran se itselle tuntuu sopivan. Tarkoituksena olisi myös laittaa kypäräpuhelin, joten sillä olen näitä schumeja katsellut kun niihin saa näppärästi nuo integroidut Senat.

    Schuberthin sivuilta ei vastausta bongautunut eikä youtuben testivideoistakaan. Schuberthing asiakaspalautelomake ei edes toiminut, kun yritin sieltä suoraan tätä kysyä.

    Vinkkejä / neuvoja?
    Viimeksi mp-messuilla kokeilin E1- ja C4-malleja. Muistaakseni sopivin koko mulle oli toisesta L ja toisesta M. Kaupassa sanoivat että E1:n kuori olisi sama kuin C3 Pro:ssa.

    Lipallinen eli E1 olis harkinnassa, mutta pitää kyllä päästä vielä sovittamaan. Nykyinen C3 pro on hankittu muistaakseni 2011 tai -12, mutta hyvin se on aikaa kestänyt. Tosin radiokaulus lakkasi toimimasta ja se on hankautunut ajopukua vasten. Hommasin sitten uuden SRC-kauluksen. Sen hyvä puoli on kypärän ulkopuolella olevat nappulat. Joissain malleissa napit ovat visiirin sisäpuolella, mikä tarkoittanee sitä että satasen kauko-ohjain on pakkohankinta. Ja yksi värkki lisää illalla ladattavaksi.

    Sovittamatta en ostaisi mitään kypärää. En tartte ajellessa enää rillejä, mutta avattavaa tykkään silti käyttää. Juuroopan nettikaupoissa mainostetaan noita halvalla. Sitten kun tarkistaa niin koko on S tai XXXL. Ostan mieluummin paikalliselta kauppiaalta, siitä paikasta missä pääsen varmistamaan koon.

    Pari tilannetta tulee etsimättä mieleen joissa avattavasta on hyötyä:
    -pikavälipalan tai -juoman nauttiminen
    -aivastaminen (kunhan kuuntelee ennusmerkkejä että ehtii avata)
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  26. #56
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Rillit pitää ottaa pois joka tapauksessa kypärää laittaessa tai pois otettaessa, oli avattava tai ei.
    Eipäs tartte ku osaa oikean pukemistekniikan avattavalla kypärällä (avaa sen leukaosan enste, vinks vinks)
    Toki kypärähuppu auttaa ni kypärä ei hankaa sankoja mennen tullen puettaessa. Mulla ainakin ilman huppua lasit ei pysy oikeassa asennossa vaan kääntyy väkisin. Hupun kanssa no prblm whtssoevr.
    Viimeksi muokannut: Havis; 22.01.2021 klo 22:14.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  27. #57
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Eipäs tartte ku osaa oikean pukemistekniikan avattavalla kypärällä (avaa sen leukaosan enste, vinks vinks)
    Toki kypärähuppu auttaa ni kypärä ei hankaa sankoja mennen tullen puettaessa. Mulla ainakin ilman huppua lasit ei pysy oikeassa asennossa vaan kääntyy väkisin. Hupun kanssa no prblm whtssoevr.
    Riippuuhan se nyt aika paljon niistä laseistakin. Itsellä esimerkiksi mahtuu tuossa ohimon etureunassa etusormi pään ja silmälasinsangan väliin, niin tyköistuvan kypärän murjominen siitä yli on vähintään riskialtista pokien vääntymiselle. Toki osa avattavista on aika väljiä poskipalojen kohdalta, ja niillä homma voi onnistuakin.
  28. #58
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Eipäs tartte ku osaa oikean pukemistekniikan avattavalla kypärällä (avaa sen leukaosan enste, vinks vinks)
    Toki kypärähuppu auttaa ni kypärä ei hankaa sankoja mennen tullen puettaessa. Mulla ainakin ilman huppua lasit ei pysy oikeassa asennossa vaan kääntyy väkisin. Hupun kanssa no prblm whtssoevr.
    Ei oo kyllä onnistunut koskaan, kaupassa tai omalla potalla. Aina on rillit miten sattuu ja pahimmassa tapauksessa jumissa siten ettei uskalla liikuttaa kypärää minnekään ennen kuin toisella kädellä on saanu lasit ujutettua jostain kypärähupun alta pois
    Sama homma kaksilla eri laseilla, tai kolmilla jos arskat otetaan mukaan laskuihin. Lisäksi rillit on viileemmällä kelillä aina huurussa, vaikka visiiri pysyiskin auki. Laserin alle kai se on mentävä.
    Lajin halpuus viehättää.
  29. #59
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Ei oo kyllä onnistunut koskaan, kaupassa tai omalla potalla. Aina on rillit miten sattuu ja pahimmassa tapauksessa jumissa siten ettei uskalla liikuttaa kypärää minnekään ennen kuin toisella kädellä on saanu lasit ujutettua jostain kypärähupun alta pois
    Sama homma kaksilla eri laseilla, tai kolmilla jos arskat otetaan mukaan laskuihin. Lisäksi rillit on viileemmällä kelillä aina huurussa, vaikka visiiri pysyiskin auki. Laserin alle kai se on mentävä.
    Kieltämättä lasien ja kypärän sopivuus on tarkkaa hommaa.
    Itsekin laseja valitessa yritin nimenomaan valita sellaiset joiden sangat menee lähellä ohimoita, ja jotka pysyy paikallaan vaikka käyttäisi kypärän aurinkolippaakin. Se meinaa joskus saattaa osua laseihin jos lasit on kovin kookkaat, varsinkin sankojen saranoinnin kohdalta.

    Eikä mullakaan kypärää voi laittaa päähän kun oikeestaan yhdessä asennossa. Potta pidetään vähän takakenossa, ja kypärän hihnan kohdat koitetaan viedä mahdollisimman läheltä korvia. Ja tosiaan onnistuu mukavasti vain hupun kanssa. Ilman huppua sangat vääntää korvia epämiellyttävästi kypärää mennen tullen puettaessa.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  30.  
  31. #60
    Kauheasti vastauksia, kiitos niistä. Ei tosin liity kysymykseeni vaan siihen kuka tykkää käyttää kypäräänsä mitenkin lasien kanssa. Itse olen kokenut mukavimmaksi huppu päähän, lasit päähän ja avattava kypärä sitten päähän ja luukku kiinni. Nopeaa ja helppoa. Umpikypärien kanssa lasien ujuttaminen päähän potan jo siinä ollessa on ollut minulle hankalaa.

    Silti, osaisiko joku pysyä aiheessa ja ottaa kantaa tuohon alkuperäiseen kysymykseeni Schuberthien malleista?
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen