Terve. Itellä otsikon mukainen pyörä joka on käynyt kylellään. Oli tullut semmonen 1cm mittanen repeämä siihen vauhtipyörän alle moottoriin. Joka ylttää yhden staattorin kopan kiinnityspultin jengoihin, ja öljyä valuu pyörän käydessä ulos. Millä oletta noita korjannu? Voiko tuommoseen paikkaan esim laittaa kemiallista metallia tai jotain liimaa tms?
Viimeksi muokannut: Kawa12; 22.11.2020 klo 11:56.
Halkeama kopassa vai lohkossa? Koppia löytänee järkirahalla ebaysta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitähän koneen poskea tarkoitat... Vauhtipyörää siellä tuskin on.
Mutta noita poskia on (kuten JMH mainitsi) helposti löydettävissä, esim. tuossa https://www.ebay.com/itm/Left-Engine...Cclp%3A2334524
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Ajattelin vaan kun sielähän kiertää öljyä vähä jäähdyttämässä staattoria. Että kestääkö sielä sisällä mikä aine. Ja ongelma nyt vähä seki kun tuolta kohdin ei kestä kiristää staattorin kopan pulttia oikeaan momenttiin. Nii jääkö sitte löysälle koppaki vähä.
Jos et hitsaa niin paikaa puhtaaksi/kuivaksi karhenus ja sitten kemialisat pp metallia tai
vuodon korjaus ainetta siis tuo ulkopuolelle,
ja posken tiivisteesen vaikka supra black lissteriä reilusti molemmin puolin
kiristys ehjillä pulteilla, siihen vioituneen kierteen pultin tilalle kierre tangonsta pinnapultti minkä liimaa enen kopan/tiivisteen laittoa, sitten kopan kirstys ensin nillä ehjilä ristiin rastiin ja lopuksi sitä risaa vain vähn sen verran että hiukan kirstää niin sillä konsitilla onstumisen mahdolisuu on hyvä
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Sika Tackdrive tuulilasiliimalla olen onnistuneesti paikkaillut pariakin haljennutta lohkoa. Kunnon puhdistus teräsharjalla, asetonipesu, sen lasinkorjauspaketin mukana tuleva primeri ja sitten liimaa. Pysyy enskapyörän lohkossa vaikka saa välillä panssarin läpi iskuja. Kemiallinen metallikin varmaan toimii katumopossa kun sitä ei kukaan hakkaa.
Nuo omat on toista vuotta kestäneet. Toinen on yhä ajossa, seuraamme tilannetta. Purkuun menneetä koitin liimoja repiä irti, tiukassa on yhä.