Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Pitihän se prätkä sitten ottaa olohuoneeseen talveksi. On aika hauska sisustuselementti, ja ei ainakaan sitten ikävä iske kun näkee joka päivä. Akku ilmeisesti kannattaa ottaa irti ja ladata täyteen muutaman kerran talven aikana. Pakoputkiin laitoin tulpat, ja nyt ei haise miltään. Yllättävän vähähajuinen, oletin että olisi haissut bensalta tms.

    Nostin takapään huoltopukin varaan, kestäähän lankarullat ja pukki että on koko talven sen varassa?
    Kuinka iso teoreettinen mahdollisuus on sille että joku proppu tms pettää ja laskee öljyt/bensat/nesteet alleen?
    Pitääkö renkaista vähentää ilmanpaineita?
  2. #2
    Ilman pakoputkien tulppia ei ole haissut bensalle. Lähinnä huonosti tiivistetty tankki aiheuttelee bensahaisuja.

    Lankarullat kestää, vaikka istuisit mopon kyydissä koko talven (kunhan olet normaalipainoinen)
    Mikään proppu ei itsekseen petä. Korkeintaan alkaa tiputtaa yhden tipan päivässä, minkä jälkeen ehdit helposti alkaa toimenpiteisiin.
    Ilmanpaine vähenee renkaista itsestään sen verran kuin on tarpeen - eli ei mitään väliä. Korkeintaan tyhjänä lysyssä mopon paino päällään oleva rengas pilaantuu kuopalle pitkän ajan saatossa. Renkaita voi pyöritellä tai nostaa ilmaan, jos pelkää renkaiden pilaantumista.

    Renkaan alle kannattaa laittaa matto tai vaikka tuopinalunen, jos et halua lattiaan jälkiä.

    Perää ja keulaa kannattaa välillä pumppailla, jotta stefat eivät kuivuisi.

    Pian onkin jo aika koristella mopo jouluvaloilla
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  3. #3
    Kiitos, tuossa tulikin jo hyviä vinkkejä otettavaksi huomioon.
    Maton laitoin prätkän alle, jotta renkaista ei jäisi jälkiä ja toisaalta jos jotain nesteitä sattuisi tippumaan niin ei mene heti lattialle. Pitää siis aina välillä vilkaista että matolle ei ole tippunut mitään.
  4. #4
    Ihan vain vinkkinä, että palotarkastaja ei muuten katsoisi hyvällä, jos asuinhuoneistossa on litratolkulla bensaa pyörän tankissa.
  5. #5
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Ihan vain vinkkinä, että palotarkastaja ei muuten katsoisi hyvällä, jos asuinhuoneistossa on litratolkulla bensaa pyörän tankissa.
    Sanoo sille että on vanhat bensat, ne mitään syty
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  6. #6
    Semoinenkin kun välillä ollan huolissan kuin jousituksen kuoleentumisesta
    niin kumpi lienee parempi että paino jakutuu kokonaan jousitukselle kuten käy takpukkia käytäessä
    vai se että osan painosta kantaa seisontatuki
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  7. #7
    Palavia nesteitä saa olla 25 litraa asuntoa kohden säilytyksessä, joten palotarkastajan ei pitäisi sanoa mitään.
  8. #8
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 1340R86 kirjoitti Katso viesti
    Semoinenkin kun välillä ollan huolissan kuin jousituksen kuoleentumisesta
    niin kumpi lienee parempi että paino jakutuu kokonaan jousitukselle kuten käy takpukkia käytäessä
    vai se että osan painosta kantaa seisontatuki
    Mä oon rakentanut sähköporasta välityksillä sellaisen härvelin, että pyörittää vauhtipyörästä konetta ympäri kiepin päivässä. Venttiilinjouset ei kuoleennu.

    Vähemmän kekseliäs tekee tämän käsin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #9
    Minä olen sen verran nokkela että laitan nokat humidoriin talveksi. Ei kuoleennu jouset eikä kuiva talvi-ilma vaikuta aukioloaikoihin. Olisi surullista jos iloisesti ylhäällä kiekuvat nenät olisi kevääseen mennessä kuivuneet vääntönokiksi.
  10. #10
    Nyt on vastattava sen verran että jos veisin omani olohuoneeseen niin kylläpä nousisi varmasti aikamoinen rähäkkä sen paremman puoliskon suusta.
    Olen ratkaissut asian niin että rakensin joutenolleeseen ulkorakennukseen itselleni "ykkösolohuoneen" ja mopolle lämpimän tallin. Sauna olikin jo valmiiksi mutta senkin remontoin.
    Tässä olohuoneessa on lyhyt matka käydä fiilistelemässä ajokkia vaikka suoraan saunasta tullessa.
    Win-Win.
  11. #11
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mä oon rakentanut sähköporasta välityksillä sellaisen härvelin, että pyörittää vauhtipyörästä konetta ympäri kiepin päivässä. Venttiilinjouset ei kuoleennu.

    Vähemmän kekseliäs tekee tämän käsin.

    Ei, ei ja ei! Joka pyöräänsä rakastaa, se käyttää pyöränsä talven aikana muutamaan kertaan olohuoneessa normaaliin käyttölämpötilaan.
  12. #12
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    No voi vittu. Pitää rakentaa uuni koneen ympärille, kun on just nyt irti.

    Ton jousihumpan mä oonkin hoitanut laittelemalla konetta ees taas runkoon. Siinä tulee kivasti liikettä, niin ei stefat kuivu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  13. #13
    Voihan sen vaan antaa seistä siinä, luoda siihen haikeita silmäyksiä ja huokaista syvään
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #14
    Miten olette ratkaisseet renkaiden venttiilien jousien kuoleentumisen ehkäisyn?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #15
    Tässäpä SF talvisäilytyksessä:
    https://youtu.be/oMOXoC8tJYE
    Välillä soittaa sille laura pausinia ettei tule koti-ikävä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16. #16
    ^ melko asiallinen!
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  17. #17
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mä oon rakentanut sähköporasta välityksillä sellaisen härvelin, että pyörittää vauhtipyörästä konetta ympäri kiepin päivässä. Venttiilinjouset ei kuoleennu.

    Vähemmän kekseliäs tekee tämän käsin.
    No nyt tuli lopullisesti todistettua Ducatin pakko-ohjatun venttiilikoneiston ylivertaisuus. Ei huolen häivää talviseisonnan aikana.

    Tosin kuskin kuoleentumista talvella ei pysty edes desmo-teknologia estämään ...
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  18. #18
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Kai jakohihnat löysäät ja purat kytkimen jouset?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #19
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Kai jakohihnat löysäät ja purat kytkimen jouset?
    No ilman muuta. Ja huomaattehan että tilassa ei ole ikkunaa ettei ulkoa pääse vahingollista uv-säteilyä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #20
    Lisäksi huomioitava:

    1)Lämpimässä renkaat vanhenevat eli asenna syksyllä jo ensivuoden paistoleimalla varustetut renkaat.
    2)Moottoriin vaihdetaan säilytysöljyt. Jo ajokauden vanhat öljyt hapettaa kytkinlevyt, Delvacilla tätä ongelmaa ei esiinny. Kaikista jousista on syytä vapauttaa jännitys, varsinkin venttiilijousista. Progressiivisissa jousissa on myös progressiivinen vanheneminen.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  21. #21
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Kai jakohihnat löysäät ja purat kytkimen jouset?
    Internetti kertoo, että Ducatin konetta on pyöriteltävä, koska paikallaan seisominen tuhoaa hihnat hihnapyörien mutka kohdalta.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  22. #22
    Olohuoneessa tämä toki on hankalaa mutta tilahan olisi hyvä paineistaa typellä, tai miksipä ei vaikka argonilla. Painetta yli bensan höyrynpaineen niin bensa säilyy ja inertti kaasu suojaa hapettumiselta.
  23. #23
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Internetti kertoo, että Ducatin konetta on pyöriteltävä, koska paikallaan seisominen tuhoaa hihnat hihnapyörien mutka kohdalta.
    Ou kräp ... Onneksi hihnat ovat kuitenkin menossa talvella vaihtoon. Asennan uudet vasta huhtikuussa, jotta ne eivät ehdi pilaantua.
    Faster faster until the fear of thrill overcomes the death of speed. - Sea D. Monster
  24. #24
    Ainiin. Tein pikku löydön syksyllä. En tarkkaan tiedä kuinka kauan on roikkunut aitan kuistihirressä ilman öljyjä mutta mitä sukulaisilta olen kysellyt, 40-50 vuotta lie aika lähellä totuutta.
    Mitä se tähän liittyy niin noita "käytän konetta talvella kerran kuussa että kaikki pinnat kestää öljyn peitossa"-juttuja aloin muistella kun öljypohjan avasin.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  25. #25
    Renkaiden ilmat on hyvä vaihtaa ainakin 2v välein.

    https://keskustelu.suomi24.fi/t/3616...en-ilmanvaihto
  26. #26
    Lainaa SeaMonster kirjoitti Katso viesti
    Ou kräp ... Onneksi hihnat ovat kuitenkin menossa talvella vaihtoon. Asennan uudet vasta huhtikuussa, jotta ne eivät ehdi pilaantua.
    Kukaan itseään kunnioittava ducatimies ei aja talven yli seisoneilla hihnoilla tai renkailla.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  27. #27
    Täytyy myös muistaa huomioida kesä -> talviajan siirron vaikutus venttiilien ajoitukseen, ettei mee tunnilla pieleen talviajassa konetta käyttäessä...
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  28. #28
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mä oon rakentanut sähköporasta välityksillä sellaisen härvelin, että pyörittää vauhtipyörästä konetta ympäri kiepin päivässä. Venttiilinjouset ei kuoleennu.

    Vähemmän kekseliäs tekee tämän käsin.

    Itse suosin talvisäilytystä missä moottori on täysin purettu(joskus myös kesken ajo kauden jos tiedossa yli viikon ajotauko), purkaminen/uudellen kasaus kun ei ole mikänmoinen homma, kuten muukin pyörä kaikki osat irti toisittan ja sitten säilötty optimi olosuhteissin,
    ei alustakaan sitten kuolennuu pitää vaan muistaa montako naksun puolikasta oli minkäkin suunnan vaimenusta
    ja kummin päin 0.000001 sihimmit keulassa oli,

    tuo mainittu nokien kuivuminen ja kutistumisen torjunta humindorilla on kyllä hyvä konsti,
    vaikka oikeesttan nen kanattisi säilöä kosteaan että turpoavat ja nosto/astette lisääntyisi,


    vaikka kikki tuo onkin vastoin ohjekirjasta löytvää tehtaan ohjetta täytä mottori täyttöaukon reunaan öljyllä
    oli säilytyspaikka sitten olohunessa tai muualla
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  29. #29
    Kommenttien perusteella vaikuttaa että moottoripyörän talvisäilytys on sittenkin rakettitiedettä. Ehkä on parempi viedä prätkä ensi syksynä liikkeeseen talvisäilytykseen niin tulee humidoroitua ja säilytettyä oikein😅😂🏍️
  30.  
  31. #30
    Lainaa Maikhol kirjoitti Katso viesti
    Kommenttien perusteella vaikuttaa että moottoripyörän talvisäilytys on sittenkin rakettitiedettä. Ehkä on parempi viedä prätkä ensi syksynä liikkeeseen talvisäilytykseen niin tulee humidoroitua ja säilytettyä oikein️
    Mä olen ratkaissut sen niin että en kerro prätkälle että ulkona on talvi. Toki sitä helpottaa oma ympärivuotinen lämmin tallipaikka.
    FJR -17
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen