Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Miten on kaskon kanssa, oletteko ottanut pyörälle ? Onko siitä mitään hyötyä jos ajaa muutaman tonnin pyörällä ? ALplus-jäsenyys on entuudestaan.
    Vielä ehtii
  2. #2
    Korvaahan se oman puolen jos töhöilee mutta kovin äkkiä vakuutukset tulee maksamaan pyörän verran tuossa parin tonnin luokassa. Itse pitänyt aina osakaskoa kun kaikki pärrät olleet alle 8teur ostohinnaltaan. Näin jälkikäteen ajatellen ehkä laittaisin yli viiden tonnin pyörään jo kaskon jos ei kustanna älyttömästi enemmän.
    Yamaha Tenere 700 -23
  3. #3
    Mulla alle kolmin tonnin pyörä nykyään ja ei ole mitään muuta kuin pakollinen liikennevakuutus, joka maksaa 91€ vuodessa (ei paha tonnisesta pyörästä) . Lisäksi mulla on Autoliitto plus-jäsenyys, jolla saa pyörän pois maantieltä jos sattuu jotain. edellisessä pyörässä joka oli 15 tonnin pyörä ostettaessa ja jolla tuli reissattua kesäisin myös ulkomailla oli kasko ja jos sen hintaisen pyörän vielä hommaan niin kasko siihenkin tulee.
  4. #4
    Viime kädessähän se täyskasko on väline oman rahallisen riskin hallintaan. Itse ainakin lähden ajatuksena siitä, että onko varaa menettää pyörän arvo, jos sen jostain syystä lipsauttaisi omaan piikkiin korjauskelvottomaksi. Jos vastaus on ”ei” niin silloin lähtökohtaisesti ottaisin kaskon vaikka kahden tonnin pyörään. Jos taas pyörän hinta on omalle budjetille yhdentekevä, että ”oho mites siinä noin kävi, no mutta kaupasta saa uusia”, niin turha kai sitä täyskaskoa on silloin maksaa.

    Toki asiaa kannattaa harkita kahdesti jos se kasko maksaa esimerkkitapauksessa vaikkapa viisisataa per kausi. Toisaalta jos se kaskon hinta löytyy mutta pyörän hintaa ei, niin miksi sitä vakuutusta ei sitten ottaisi.

    Toki monen mielestä on täysin järjetöntä maksaa pyörän hinta muutamassa vuodessa vakuutuksesta, mutta jokainen pyörittää talouttaan ja rahojaan omalla tapaansa, ja huono siitä on ulkopuolisen sanoa mikä on oikein tai väärin. Aina toki löytyy besserwissereitä minkä mielestä ihminen on vaan tyhmä tai laiska tai jotain muuta, jos ei saa tarpeeksi rahaa säästettyä, tai että on niin hyvä kuski etteihän pyörää voi romuttaa omasta syystä, tai että turha sitten ajaakaan jos ei ole varaa jne jne...
  5. #5
    ^Rahallisen riskin hallinnassa kannattaa ottaa myös huomioon se, että erittäin harvalle mp on sellainen hyödyke, jonka hajotessa on pakko hankkia seuraava tilalle. Mp ei ole välttämättömyyshyödyke.

    Itselläni on 4000 ja 2500 euron pyörissä osakasko lähinnä hinaus- ja varkaustapauksia varten. Halvempi kopattiin menneenä suvena kahdesti hinurin kyytiin.
  6. #6
    Mulla ei oo koskaan yli 5 tonnin pyöriä ollu, mutta täyskaskoa oon silti pitäny joissain pyörissä. Toisissa laitteissa se on niin "halpa" ettei oo viittiny säästää ja joissain olen ottanut vaan pitemmälle reissulle nii ei tartte itte miettiä miten sen kaadetun saa kotia.
    Esim. Nykyisessä täyskaskolla alle 300€/vuosi vakuutukset ja osakaskolla olis tainnut olla pyöreästi 200€.
    Osakaskon kuitenki aina ottaisin että saa jotain jos varas vie ja hinauspalvelu osottautunu joskus ihan hyödylliseksi kun vanhemmilla laitteilla ajelee.
    En minäkään varmaan 500€ lisähintaa täyskaskosta maksaisi paitsi jos pyörän hinta >10k.
    Nyk: Ducati Multistrada 1000ds
    Ex:KTM950SM,Cagiva GC 900,Yamaha YZF750R,-93, Aprilia Dorsoduro 750,-09,Ducati Monster 1000 Ds, Suzuki DL 1000,Suzuki Gsxr 600, Suzuki DL 1000, Honda X11, Honda Cbr 600F, Aprilia Pegaso, Yamaha FZ 750, Honda VTR1000F,
  7. #7
    Omassa pyörässä on täyskasko, pyörän arvo alle 4000 euroa.
    Pyörällä ajelee joskus jälkikasvukin, ja kolarointiturva lisäsi vakuutuksen hintaa niin vähän (alle satasen vuodessa) verrattuna osakaskoon etten viitsinyt jättää ottamatta.
    DL650 V-Strom / GSX650F
  8. #8
    Ei ole kaskoa ollut ikinä. Tietenkin pyörät ovat velattomia ja hinnaltaan sellaisia, että tuhoutumisesta selviää pari viikkoa kestävällä keskivaikealla masennuksella - ilman todellisia vaikutuksia esim ruokahuoltoon tai muuhun täysin välttämättömään. En lainaa pyöriä, enkä säilytä niitä ulkotiloissa, ja toisaalta jos radalla lippaisin, silloin kasko ei muutenkaan korvaisi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #9
    Osakaskolla mennään.
    Ei ollut kovin montaa kymppiä vuodessa enemmän hintaa per vuosi.
    Omat tötöilyt menee sitten omaan piikkiin, en viitsi useita satasia vuodessa maksaa täyskaskosta muutaman tonnin pyörään..
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  10. #10
    Jättänyt kaskon ottamatta , oli pyörän arvo 6t tai 9t , . Muutama kesä töpeksimättä niin on jo mahdollisen kaadon korjauskulut säästäny...
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  11. #11
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Hondassa kasko jossa hinausvakuutus....
    Hitto jos Honda hajoaa jonnekin niin ei sitä jaksa työnnellä korjaamolle, tai jos kolaroi niin onhan kaskovakuutus....
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  12. #12
    Kyllä se hinausvakuutus on ihan hyvä olla jos poistuu kotoa hiukankin kauemmaksi.
    Esim rengas puhkeaa keskellä ei mitään etelä-italiassa niin soitto omaan vakuutusyhtiöön ja pyörä hinurilla
    rengaskorjaamolle. Jää stressitaso hiukan pienemmälle.Ei sattunut itselle mutta samassa porukassa olevalle.
  13. #13
    Täyskasko tuli 8t pyörään jonka ostin loppukesästä. Osakasko olisi 300€ halvempi vuodessa joten hintaero aika suuri. Pyörällä kuitenkin arvoa sen verran ja ensi kesä on ensimmäinen täysi kausi ajokortillisena joten taidan suosiolla maksaa tuon 300€ ainakin ensi vuoden vielä. Ottaisi päähän aika paljon jos heti ekana ajokautena menisi kaatamaan tuon. Ja onhan siinä vielä luonnonilmiö ja eläinturva (muu kuin hirvieläin) jos vaikka saa pöllön syliin kovassa vauhdissa kuten kaverille kävi
  14. #14
    Mulla pyörissä pelkät liikennevakuutukset. Toisessa museovakuutus ja toisessa IF päiväkohtainen seisontavakuutuksellinen.
    Jos jättää tielle, niin kuljetuksen pois hoitaa AL-Plusjäsenyyden matkanjatkamispalvelu. Se on voimassa kaikissa ajokeissa, joissa olen itse matkassa mukana. Siis toistenkin ajokeissa.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  15. #15
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Mulla pyörissä pelkät liikennevakuutukset. Toisessa museovakuutus ja toisessa IF päiväkohtainen seisontavakuutuksellinen.
    Jos jättää tielle, niin kuljetuksen pois hoitaa AL-Plusjäsenyyden matkanjatkamispalvelu. Se on voimassa kaikissa ajokeissa, joissa olen itse matkassa mukana. Siis toistenkin ajokeissa.
    Tossa plus-palvelussa ajoneuvolla on kai se 15v ikärajoitus muualla kuin Suomessa. Mutta niin se taitaa olla ainakin osassa vakuutuksiakin riippuen yhtiöstä. Eli kannattanee tarkistaa ennen reissuun lähtöä.
    Nyk: Ducati Multistrada 1000ds
    Ex:KTM950SM,Cagiva GC 900,Yamaha YZF750R,-93, Aprilia Dorsoduro 750,-09,Ducati Monster 1000 Ds, Suzuki DL 1000,Suzuki Gsxr 600, Suzuki DL 1000, Honda X11, Honda Cbr 600F, Aprilia Pegaso, Yamaha FZ 750, Honda VTR1000F,
  16. #16
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Mulla pyörissä pelkät liikennevakuutukset. Toisessa museovakuutus ja toisessa IF päiväkohtainen seisontavakuutuksellinen.
    Jos jättää tielle, niin kuljetuksen pois hoitaa AL-Plusjäsenyyden matkanjatkamispalvelu. Se on voimassa kaikissa ajokeissa, joissa olen itse matkassa mukana. Siis toistenkin ajokeissa.
    AL-Plus ei ole voimassa vuokra-ajoneuvoissa. Saattaa yllättää joskus.
  17. #17
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Mulla pyörissä pelkät liikennevakuutukset. Toisessa museovakuutus ja toisessa IF päiväkohtainen seisontavakuutuksellinen.
    Jos jättää tielle, niin kuljetuksen pois hoitaa AL-Plusjäsenyyden matkanjatkamispalvelu. Se on voimassa kaikissa ajokeissa, joissa olen itse matkassa mukana. Siis toistenkin ajokeissa.
    Onko palvelu voimassa myös vaimon tai mahdollisesti lapsen ajokeissa, otin itse lisämaksusta perhejäsenyyden?
  18. #18
    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Onko palvelu voimassa myös vaimon tai mahdollisesti lapsen ajokeissa, otin itse lisämaksusta perhejäsenyyden?
    Plusjäsenyys on henkilökohtainen, eli kun maksava henkilö on ajoneuvon kyydissä, turva on lähtökohtaisesti voimassa. Perhejäsenyys sitten kattaa muitakin samassa osoitteessa asuvia. Toki rajoituksia on myös tuon yksityiskäytön (ei vuokra-autoja/firman autoja) ja ajoneuvoluokan suhteen (ei linja-autoksi rekisteröityjä).

    https://www.autoliitto.fi/plus-jasen...lvelujen-ehdot
  19. #19
    Lainaa Genesis750 kirjoitti Katso viesti
    Tossa plus-palvelussa ajoneuvolla on kai se 15v ikärajoitus muualla kuin Suomessa. Mutta niin se taitaa olla ainakin osassa vakuutuksiakin riippuen yhtiöstä. Eli kannattanee tarkistaa ennen reissuun lähtöä.
    Näin on.
    Ajan museoajoneuvoillani vain Suomessa ja silloin ei ole ikärajoitusta. Aikoinaan ikivanhassa retkeiluautossani se oli ongelmana ulkomailla. Reissua varten piti ottaa ulkopuolinen hinausvakuutus. Nyttemmin vakuutusyhtiö on muuttanut ehtoja. Hinausvakuutus on voimassa TURVASSA ulkomailla 23 vuotiaassa retkuiluautossanikin.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  20. #20
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    AL-Plus ei ole voimassa vuokra-ajoneuvoissa. Saattaa yllättää joskus.
    Lisäksi ajoneuvon ikä voi myös aiheutta yllätyksen suomen ulkopuolella
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  21. #21
    ALPlussassa kannattaa myös huomata että hinaus suoritetaan lähimmälle AL:n määrittelemälle "asianmukaiselle" huoltamolle. Ei sellaiselle joka pystyy/ehtii ottamaan ongelman välittömästi työn alle. Itse joutunut ulkomailla tilanteeseen jossa piti hyödyntää toisen vakuutuksen hinausta toiselle huoltamolle, kun ALn sopimuskumppanilla olisi kestänyt useampi päivä ottaa pyörä työn alle - tämä tuli esille vasta korjaamon pihalla ja ALPlus ei kustanna ajelua huoltamolta toiselle.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  22. #22
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    ALPlussassa kannattaa myös huomata että hinaus suoritetaan lähimmälle AL:n määrittelemälle "asianmukaiselle" huoltamolle. Ei sellaiselle joka pystyy/ehtii ottamaan ongelman välittömästi työn alle. Itse joutunut ulkomailla tilanteeseen jossa piti hyödyntää toisen vakuutuksen hinausta toiselle huoltamolle, kun ALn sopimuskumppanilla olisi kestänyt useampi päivä ottaa pyörä työn alle - tämä tuli esille vasta korjaamon pihalla ja ALPlus ei kustanna ajelua huoltamolta toiselle.
    Näin se on liikennevakuutuksessakin. Aikoinaan piti oikein neuvotella vakuutusyhtiön kanssa, kun vaadin takuunalaisen auton hinauksen kauemmaksi merkkikorjaamolle.
    AL-plussakin on vienyt aina sinne, minne olen pyytänyt. Lisäksi on hyvä tietää, että AL-Plussa hakee myös kotoa ajokin. Mulla on auto kerran korjattu AL hinurin toimesta pihassa ja kerran on hinattu tallista korjaamolle, kun ei startannut.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  23. #23
    Täällä on kaikilla aina niin halpoja vakuutuksia että melkein ollaan saamapuolella

    Erääseen mopediin kyselin vakuutusyhtiöltä hintaa niin seisonta-ajallisen perushinta vuodelle (jota kukaan ei toki koskaan maksa koska bonuksia saa heti eikä tuollaista pidetä vuoden ympäri) on yksitoistatuhatta euroa Ajan vaikka talvella jos kelit sallivat joten itselle tuo ei tietenkään ole vaihtoehto, ympärivuotinen olisi pitkälti yli tontun, joten ei halpa sekään. Mutta eihän se ole harrastus eikä mikään johon ei mene kaikki rahat.
  24. #24
    Mystisiä on vakuutushintojen tiet, kyselin vakuutusta vuoden 2017 sähkökevarille ja olisi yli tonnin. Verrokiksi tsekkasin saman ikäisen bensavehkeen ja n. 300 euroa. Kai se on vaan ajettava noilla tän vuosituhannen alun vehkeillä kun paljon vähemmällä rahalla makselee useampaa tonnista ja jää vuoden bensoihinkin vielä rahat.
    Lajin halpuus viehättää.
  25. #25
    Ympärivuotinen täyskaskolla If. Raskaassa sarjassa 80%bonuksilla tekee 17.3.20-16.3.21 478,59e.
    FLHTCUSE4 S&S T111
  26. #26
    Taunoon irtosi Tapiolasta liikenne + laaja kasko inasen alle alle donitsilla kun kyseli tarjousta yhteydenottolomakkeella (liikenteessä oliko 45% bonari, kaskossa täydet), laskurilla olisi ollut pari saturaista enemmän. Asiaa kyllä auttaa se että muut vakuutukset ovat olleet samassa narikassa aikojen alusta eikä vahinkoja ole alvariinsa sattunut.

    Edit: "inasen alle"
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  27. #27
    ^ Erikoista toimintaa Lähitapiolalta kun minulle eivät suostuneet antamaan yhtään laskuria halvempaa hintaa kun erikseen kysyin. Täälläkin pitkään keskitetty kaikki Lähitapiolaan ilman vahinkoja. Ehkä asiaan vaikutti se että ehdin jo mp-liikkeen kautta aloittaa vakuutuksen ennen kuin kysyin voiko hintaa tarkastella. Olisi varmaan pitänyt ottaa muusta yhtiöstä ensin.

    Tänään meni Yamaha pois liikennekäytöstä, vaikka on vuodenaikahinnoiteltu niin pientä säästöä pitäisi tulla. Joulu-helmikuu melkein ilmaisia, muutaman kympin voi säästää, mutta maaliskuu jo heti kalliimpi. Erittäin epätodennäköistä että jo maaliskuussa ajelisi eikä koskaan tiedä millainen takatalvi tulee huhtikuussa.
  28. #28
    ^ Erikoista toimintaa Lähitapiolalta kun minulle eivät suostuneet antamaan yhtään laskuria halvempaa hintaa kun erikseen kysyin. Täälläkin pitkään keskitetty kaikki Lähitapiolaan ilman vahinkoja.
    Tuo on ihan normaalia toimintaa vakuutusyhtiöiltä. Ikävä tosiasia on se, että ns. kanta-asiakas ei saa koskaan parhaita tarjouksia, koska yhtiön mielestä kala on jo katiskassa, ei sitä tarvitse enää houkutella. Tämä sama periaate koskee myös montaa muuta palvelua; puhelinoperaattoreita, tv:n maksukanavia, lehtiyhtiöitä, sähköyhtiöitä jne. Parhaat tarjoukset saa vain yhtiöitä kilpailuttamalla.
  29. #29
    Lainaa JuuhaM kirjoitti Katso viesti
    ^ Erikoista toimintaa Lähitapiolalta kun minulle eivät suostuneet antamaan yhtään laskuria halvempaa hintaa kun erikseen kysyin.
    Minulla oli sama juttu kun edelliseen mopoon kysyin aikaisemmin Lähitapiolasta. Nyt olivat tähdet eri asennossa näköjään. Lienee vakuutusyhtiöissä semmoset algoritmit ja profiloinnit että pyyhkeen asento kylpyhuoneessa vaikuttaa hintaan.
    Stoopid is strong in this one.

    Aprilia Tuono V4 1100 RR '16
    ex: Kawasaki Z900 '18
    ex: Yamaha XVS 1100 DragStar '04
  30.  
  31. #30
    Lainaa artoodetoo kirjoitti Katso viesti
    Minulla oli sama juttu kun edelliseen mopoon kysyin aikaisemmin Lähitapiolasta. Nyt olivat tähdet eri asennossa näköjään. Lienee vakuutusyhtiöissä semmoset algoritmit ja profiloinnit että pyyhkeen asento kylpyhuoneessa vaikuttaa hintaan.
    Minä en edes kysy Lähitapiolasta. On ollut kerran sellaiset pyyhkeiden asennot korvauskysymyksissä. Lähivakuutus oli aikoinaan hyvä, mutta Tapiola tuli ja pilasi senkin.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen