Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Pakko se kai on ruveta tekemään viisivuotissuunnitelmaa. Viisikymppiset lähestyy siis ja tuon nykyisen museoikäisen pitäminen ns. "arkikäytössä" siihenkin saakka voi olla lievästi sanottuna haastavaa. Jotta jos säästäisi ja ostaisi itselleen lahjaksi uuden tai lähes uuden pyörän. Edes kerran.

    Jostain perverssistä syystä rinnakkaistwinit lämmittää mieltä. Ja Kawasakit. Tolkuton yli- ja yläpaino ei. Optimitehot oman kokemuksen mukaan haarukkaan ovat siinä 50-75hp. Yhtään kaasarikonetta ei enää tule. Ja ilman abseja ei vissiin uusia pyöriä enää myydäkään ?

    Eli tuossa olisi paperilla sopiva parivaljakko. Erilaiset mutta jostain syystä "samankaltaiset".

    Kummankin muotoilu miellyttää kovasti silmää - mitä ei voi sanoa monestakaan uudesta pyörästä.

    Kummastakaan en ole ottanut (vielä) edes kylmiä tyyppejä.

    Vähänlaisesti on noista keskustelua täällä. Saati että olisi vertailua keskenään. Mitään kokemusta moisista laitteista kellään ?

    Täydennän valmiiksi:
    TurboBusa: ei
    Delvac: kyllä
    Tissit: kyllä kiitos!
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  2. #2
    Kokemuksia on Vulcan S:stä, vaimolle sellainen viisi vuotta sitten hankittiin, eli ensimmäistä mallivuotta. Muutoksia noihin ei liene värien muutoksia lukuunottamatta taida tulleen. Noita ei jostain syystä liiemmälti vastaan tule. Samoin ei tälläkään palstalla ole keskustelua, maailmalla enemmänkin. Teknisiä ongelmia on ollut yksi; alkusarjan pyörissä oli, kuten meilläkin, vaihteistossa ikävä "ominaisuus". Pienemmälle vaidettaessa ei poljin aina palautunut, eli vaikkapa 6-5 vaihto, jäi poljin alas ja eipä sitten 5-4 onnistunut. Paskamainen vika esim liikenneympyrään mennessä. Korjaus meni vaivattomasti takuuseen, oli loppupeleissä ilmeisen tunnettu juttu, vaihtoon meni siis koko vaihteisto. 24t huollossa oli kaksi venttiiliä alarajoilla (taisi olla imu) eli ne meni säätöön, huolto oli hieman ihmeissään, kuulemma tuon tyypin koneissa ei ennen 48t juuri ole välykset muuttuneet. Muuten on ollut kaikin puolin luotettava ja viaton. Emäntä tykkää ja mitä itse olen ajanut, yllättävänkin pirteä ja miellyttävä ajettava.
    Vulcan S on on "ergo-fit" eli eri kokoiset kuskit saa sovitettua jalkatapit kolmeen etäisyyteen, satulan ja stongan samoin eri mitoille saatavana. Meillä vaihdettiin jalkatapit lähemmäs, välitangon vaihtamalla ja polkimet siirtämällä taisi tulla 2,5 cm lähemmäs. Tanko maksoi alkuperäisosana Sumekon kautta muistaakseni n. 6€.
    Eli ei moittimista, nyt mittarissa n. 30k.
  3. #3
    Vulcan S:stä semmoinen havainto, että siinä minua häiritsi kovin oikean polven tielle tuleva ilmaputsarin kotelo. Etukäteen olin jo vähän vetämässä ostohousuja jalkaan, mutta koeajaessa en vain löytänyt jaloille asentoa, jossa tuo ei olisi häirinnyt. En tosin kokeillut erilaisia säätöjä, ehkä siitä olisi löytynyt apuja. Kannattaa kokeilla.
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600
  4. #4
    Vuokrannut W800 noin viikoksi, oliskohan reilu tuhat kilsaa. Pyörässähän on idea yhdistä 60-lukuun viittaava ulkonäkö modernin toimivaan joskaan ei numeroilla koreilevaan tekniikkaan. Vois sanoa että tavoitteessa onnistuttu.

    Ulkonäkö tosiaan hyvin paljon 60-luvun britti-mopoja muistuttava mutta asioita tietävä spottaa esim. vilkuista, levyjarruista, valupintojen liian hyvästä laadusta tai yleisestä mallituntemuksesta että oikeasti kyseessä uudempi tuote.

    Ajoasento ei ole mikään custom vaan paremminkin peruspyörä. Helppo pyörä käsitellä ja toimintansa muutenkin vaivatonta eikä vikuroinut missään. Tehoa riittävästi normaaliin operointiin kaupungissa ja maanteillä, en muista kävinkö motarilla, oletus että olis sielläkin jaksanut muun liikennevirran mukana kyllä. Mutkatielläkin ongelmaton, toki varmaan jos olis yrittänyt pakottaa pyörää rajumpaan etenemiseen niin jousitukesn, rungon ja jarrujen keskinkertaisuus olis tullut ilmi.

    Eli kaikenkaikkiaan pikkukiva peruspyörä retroluukilla. Mutta henkilökohtaisesti en haluaisi itselle omaksi, liian pliisu. Mun oma pyörä pitää olla joko magee nätti tekniikkapakkaus italialaisella Sophia Ducati Loren -tavalla. Tai rehti maatalouskone savivellissä uittamiseen (KTM). Tai sitten aidosti vanha tutiseva paskakasa (HD). Mutta kellä ei ole tämmöisiä omituisia näkemyksiä niin miksei W800 olis hyvä valinta.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 04.11.2020 klo 00:57.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  5. #5
    Lainaa GKO kirjoitti Katso viesti
    Vulcan S:stä semmoinen havainto, että siinä minua häiritsi kovin oikean polven tielle tuleva ilmaputsarin kotelo.
    Hieman erikoinen havainto, sillä putsari on tankin alla. Olikos tehty modauksia, vai kyseessä ei ollut Vulcan S, vaan ilman ässää ?
  6. #6
    Lainaa heppi kirjoitti Katso viesti
    Emäntä tykkää ja mitä itse olen ajanut, yllättävänkin pirteä ja miellyttävä ajettava.
    Vulcan S on on "ergo-fit" eli eri kokoiset kuskit saa sovitettua jalkatapit kolmeen etäisyyteen, satulan ja stongan samoin eri mitoille saatavana. Meillä vaihdettiin jalkatapit lähemmäs, välitangon vaihtamalla ja polkimet siirtämällä taisi tulla 2,5 cm lähemmäs. Tanko maksoi alkuperäisosana Sumekon kautta muistaakseni n. 6€.
    Kuinkas taittuu mutkatiellä ?

    Tuo ergo-fit on kyllä hyvä ominaisuus, nimim. nykyistä penkkiä moralla modifioinut.

    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Vuokrannut W800 noin viikoksi, oliskohan reilu tuhat kilsaa.
    Saattaisi muuten vuokraaminen olla hyvä tapa toteuttaa pitempää koeajoa..

    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Tehoa riittävästi normaaliin operointiin kaupungissa ja maanteillä, en muista kävinkö motarilla, oletus että olis sielläkin jaksanut muun liikennevirran mukana kyllä.
    Jos mun nykyinen 20kW saksantuonti pysyy motarilla mukana niin miksei sitten tuo

    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Mun oma pyörä pitää olla joko magee nätti tekniikkapakkaus italialaisella Sophia Ducati Loren -tavalla. Tai rehti maatalouskone savivellissä uittamiseen (KTM). Tai sitten aidosti vanha tutiseva paskakasa (HD). Mutta kellä ei ole tämmöisiä omituisia näkemyksiä niin miksei W800 olis hyvä valinta.
    Ymmärrän näkökulman. Alkaa vain tuo nykyinen olemaan liian aito kasaripeli Nykyisten peruspyörien muotokieli ja muovin määrä ei vain miellytä omaa silmää.

    Ainahan on tietty se uusi Royal Enfield.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  7. #7
    Sotken käteni saveen ja liityn keskusteluun.

    Jos jotain haluaa, niin silloin se on siinä.
    Minulla odottelee tallissa mutterientisöity MOTO65, jota ei ole käynnistetty viimeistelyn jälkeen.
    Sitten minulla on Cagiva River 500, jossa on reilu 30hv, jolla kävin Norjan turneella majoituskamat mukana.

    Joten ei teho tai mikään muukaan, vaan fiilis ja tunne.

    Jos kaveri tahtoo uuden rivikakkosen, niin... Eletään fiiliksessä mukana ja tuetaan kaveria aikeissa.

    Ps. Tuo vuokrahomma on kyllä oikein hyvä ajatus, jos on epävarma aikeissa.
  8. #8
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas taittuu mutkatiellä ?
    Kai se taittuu kun en H2:lla pääse kuusikymppistä mummoa karkuun. No eihän se mikään ratapyörä ole. Ei ole tarkoitus minkäänlaista myyntipuhetta pitää, osta se mikä miellyttää omaa silmää/persettä. Itselle noista kahdesta ottaisin W800:n.
  9. #9
    Lainaa heppi kirjoitti Katso viesti
    Hieman erikoinen havainto, sillä putsari on tankin alla. Olikos tehty modauksia, vai kyseessä ei ollut Vulcan S, vaan ilman ässää ?
    Nyt täytyy tunnustaa, etten tarkastellut enkä enää muista sen tarkemmin, mikä boksi siinä oikean polven kohdalla oli. Jotain häiritsevää kuitenkin, vaikka olin ihan ostomielellä testaamassa.

    Kyse oli kuitenkin Vulcan S:stä, olisiko ollut vm2016 mitä kokeilin.

    Mutta kannattaa koeajaa itse.
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600
  10. #10
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  11. #11
    Lainaa GKO kirjoitti Katso viesti
    Nyt täytyy tunnustaa, etten tarkastellut enkä enää muista sen tarkemmin, mikä boksi siinä oikean polven kohdalla oli. Jotain häiritsevää kuitenkin, vaikka olin ihan ostomielellä testaamassa.

    Kyse oli kuitenkin Vulcan S:stä, olisiko ollut vm2016 mitä kokeilin.
    Ei siinä kyllä ainakaan kuvien mukaan mitään erikoista pitäisi olla.

    https://www.kawasaki.fi/fi/products/...g5cXltaUVpcWlg
  12. #12
    Koeajoin Vulcan S:n kun oma mopo oli huollossa, ensin tuntui kovin pikkuiselta, mutta 5 minuutin ajon jälkeen pyörä oli jo osa minua. Mahtavan ketterä kaupunkiajossa, potku riitti kuljettamaan 110 kilon ruhoani motarillakin, eikä mutkatielläkään pelottanut.
    Oikea polvi ei ottanut mihinkään kiinni, mutta mulla onkin tottumusta Jammun XV950 Boltin imukopasta, joka tosiaankin häiritsi ajamista.
    Jos mun Jammu joskus vaihtuu toiseen pyörään, on Vulcan S kova vaihtoehto.
  13. #13
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Ettei lähtisi mopo keulimaan ?

    Lainaa gonzarello kirjoitti Katso viesti
    Koeajoin Vulcan S:n kun oma mopo oli huollossa, ensin tuntui kovin pikkuiselta, mutta 5 minuutin ajon jälkeen pyörä oli jo osa minua. Mahtavan ketterä kaupunkiajossa, potku riitti kuljettamaan 110 kilon ruhoani motarillakin, eikä mutkatielläkään pelottanut.
    Kuullostaa ihan hyvältä!

    Juu, jostain rivien välistä olin kuulevinani että tuollainen pikku rivikakkonen olisl vähän - öh - nössö tai jotain. Ehkä se onkin. Mutta etenkin tuossa mun entisessä Rexissä oli mulle liikaa tehoa. Ei niin ettenkö olisi sen kanssa pärjännyt vaan niin että se kasvatti aina sarvet päähän. Kortinlähdön riski oli kaiken aikaa läsnä - samoin kuin muun ylimääräisen toiminnan.

    Matkalehmää en halua enkä tarvitse. Ratapyörää (luoja mua ratakärpäseltä varjelkoon - ei riitä aika eikä rahat eikä taito) jos katsoisin olisi lähtökohta "vähän" toinen - mutta se mikä pelaa radalla ei kyllä pelaa arkiliikenteessä. Ainakaan mulle. Joku makkaranpaistoenduro voisi kyllä olla kiva kakkospyörä, KLR, KLX tjsp.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  14.  
  15. #14
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Pakko se kai on ruveta tekemään viisivuotissuunnitelmaa. Viisikymppiset lähestyy siis ja tuon nykyisen museoikäisen pitäminen ns. "arkikäytössä" siihenkin saakka voi olla lievästi sanottuna haastavaa. Jotta jos säästäisi ja ostaisi itselleen lahjaksi uuden tai lähes uuden pyörän. Edes kerran.

    Jostain perverssistä syystä rinnakkaistwinit lämmittää mieltä. Ja Kawasakit. Tolkuton yli- ja yläpaino ei. Optimitehot oman kokemuksen mukaan haarukkaan ovat siinä 50-75hp. Yhtään kaasarikonetta ei enää tule. Ja ilman abseja ei vissiin uusia pyöriä enää myydäkään ?

    Eli tuossa olisi paperilla sopiva parivaljakko. Erilaiset mutta jostain syystä "samankaltaiset".

    Kummankin muotoilu miellyttää kovasti silmää - mitä ei voi sanoa monestakaan uudesta pyörästä.

    Kummastakaan en ole ottanut (vielä) edes kylmiä tyyppejä.

    Vähänlaisesti on noista keskustelua täällä. Saati että olisi vertailua keskenään. Mitään kokemusta moisista laitteista kellään ?

    Täydennän valmiiksi:
    TurboBusa: ei
    Delvac: kyllä
    Tissit: kyllä kiitos!

    Kawasaki ryhmä Facebookissa https://www.facebook.com/groups/404104059972179
    Taivas saa odottaa