Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Ruusuja Motoredille täältä.

    Viime keväänä tuli himo vaihtaa mopoa ja Motoredin listalta löytyi pari minun makuun olevaa vaihtolaitetta. Tarjous kyselyyn vastattiin pian soittaen ja watsatapin kautta vielä videokuvaa mopoista ympärikävellen ja mahd. ongelmakohtia korostaen.

    Viikko meni netin kautta laitteita kaukohimoillen ja tuumien. Kakkos vaihtikseen ilmestynyt myyty lätkä pisti ukkoon vauhtia ja tein netin kautta ennakko varauksen pääsiäispyhien aikaan. (Maksetaan netin kautta pieni n.200€..? summa).

    Arkena varauksen jälkeen tuli puhelu jossa sovittiin laitteen toimittamisen aikoja kotipihaani n.600km:n päähän liikkeestä, ilmaiseksi.

    Toimituksen tapahtuessa kuriiri vielä soitti edellisenä iltapäivänä ja ilmoitti arvioidun saapumis ajan, ei tarvinnut suotta kyttäillä kotona sen vuoksi.

    Sain loisto mopon ja loisto palvelua, varsinkin tuo kotiinkuljetus susirajalaiselle avaa markkinat ihan uuteen kuosiin.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  2. #2
    Täältä myös kehut Motoredille. Pyörä varaukseen, viikon kuluttua paikan päälle töllistelemään ja siitä viikon päästä kuljetuksella talliin. Kaikki sujui hienosti ja myyntipäällikkö hoiti paperihommat vapaapäivänään.
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  3. #3
    Risuja rahoituskampanjoinnista. Markkinoidaan "rehdisti" jollain kahden tai neljän prossan rahoituskorolla.
    Harmi vaan kun jo 24kk osarilla menee tonni rikki noissa muissa kuluissa.

    On noita oikeasti hyviäkin rahoitustarjouksia jossain päin. Itsellä esim. yksi pyörä ostettu rahoituksella, jonka todellinen vuosikorko pienempi kun meikän asunto- tai opintolainassa.
  4. #4
    Eihän käytettyjen ajoneuvojen rahoitus about koskaan ole ollut mitään edullista, nykymuodin mukaisesti ovat vain siirtäneet ne isot korko-% noihin kiinteisiin kuluihin ja siksi just sen sun tartteman lainan kok.korko on se jonka pitäisi asia viimeistään paljastaa. Näin ollen luonnollisestikin pienemmässä lainamäärässä on suuremmat kokonais-% koska kulut ovat kuitenkin samat.

    Uusien kohdalla tilanne on ollut ihan toinen, itselläkin on tuossa kinnerissä pätkä päällänsä kuluton 1%, joka on jo reippaasti alle meidän euribor-sidotun asuntolainankin. Mutta näitähän sanotaankin jämärille tulleen myyntiin ns. tonni takaluukussa, jolloin tuo kamppis onkin sen maahantuojan, ei jälleenmyyjän.

    Mitä tulee Motorediin noi liikkeenä, niin oikeastaan se ainut minua häiritsevä piirre tuossa on myyjien yliaktiivisuus. Hyvä että on edes ovi takanasi sulkeutunut kun jo joku sieltä pomppaa kimppuusi ja tarjoaa apujaan eikä pe...le lähde siitä kimpustasi vaikka kuinka yrittäisit kertoa että olet vain katselemassa, ne ostohousut on himassa pyykkikorissa vielä pesukonetta odottamassa. Mutta ei, ei vaan mene jakeluun, joten eipä auta kuin kävellä ulos tuosta takiaisesta eroon päästäksesi. Kolmasti olen tuolla jo käynyt, ekan kerran jo aikanaan kun oli vielä Evidensian vieressä ja sittemmin pari kertaa tässä uudessa hallissa, mutta sama meno vaan jatkuu, ei kiwa.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #5
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Luultavasti asia olisi toisinpäin eli palvelua joutuisi miltei jonottamaan
    Kyllä siihen riittää ihan tavallisen asiallinen pukeutuminen ja jo lähes valkoisen harmaa tukka, niin ei ihan helpolla löydy enää auto- tahi mp-kauppaa jossa ei sulle myyjä palvelujaan tarjoaisi - kokemuksesta

    No miksi sitten olen tunkenut nokkaani tuonne Motorediin? Koska siellä ja varsinkin nyt tuossa uudessa, suuremmassa hallissa on sitä erilaista pyörää kylmätyypitettäväksi vieri-vieressä ihan laidasta laitaan todella kattavalla valikoimalla = sieltä useimmiten löytyy myös se pyörä jota olen nettimotossa jo etukäteen sihdannut. Ja mikä parasta, kaikki pyörät on puhtaan kiiltäviä, suorastaan houkuttelevan näköisiä mitä ei todellakaan voi sanoa joistain kilpailijoista.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Mitä tulee Motorediin noi liikkeenä, niin oikeastaan se ainut minua häiritsevä piirre tuossa on myyjien yliaktiivisuus. Hyvä että on edes ovi takanasi sulkeutunut kun jo joku sieltä pomppaa kimppuusi ---
    Ainakin Vantaalla sai ihan rauhassa töllistellä vehkeitä ilman että kukaan tuli tyrkyttämääm mitään, itse menin lopulta tiskille kyselemään varauksessa olleen pyörän perään. Osin voi johtua "persaukinen hampuusi" -lookistakin
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  7. #7
    Lainaa jusutus kirjoitti Katso viesti
    Ainakin Vantaalla sai ihan rauhassa töllistellä vehkeitä ilman että kukaan tuli tyrkyttämääm mitään, itse menin lopulta tiskille kyselemään varauksessa olleen pyörän perään. Osin voi johtua "persaukinen hampuusi" -lookistakin
    Niin juu tosiaan, heillähän on nykyisin useampiakin toimipisteitä ja Vantaasta on kaikissa näissä omissakin kokemuksissani siis kyse, jos se ei vielä tuosta Evidensian naapurustosta Tammistossa vielä selvinnyt. Nykyisinhän tuo on sen Alepa Backas (ex. Veikon Kone muistaakseni) liik.ympyrän kyljessä, teollisuushallissa, yhä kuitenkin Tammistossa, vain kivenheiton päässä tuosta ex. toimipisteestään.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Hyvin samaa mieltä HiTecin kanssa. Sopiva myyjän aktiivisuus on tyyliin: "Voinko olla avuksi? Jos tulee kysyttävää, niin nappaa hihasta" ja sen jälkeen häipyminen takavasemmalle, on se paras lähestymistapa. Jotkut kuitenkin haluavat ihan itsekseen ja rauhassa kokeilla ajoasentoa, tutkia yksityiskohtia jne...

    Tuollainen huonekaluliikkeille (mm. Masku, Sotka ym) tyypillinen tyrkyttäminen ja suorastaan väkisin myyminen, tai oikeammin sen yrittäminen, saa ainakin minut häipymään aika pian myymälästä.

    Tämä siis ei koske Motorediä, koska en ole siellä koskaan käynyt. Mikä sinänsä on harvinaista, koska pääkaupunkiseudun Mp- liikkeet on tullut koluttua liiankin usein. Mutta näin yleisenä kommenttina sopiviin ja miellyttäviin kauppatapoihin.

    Meni nyt kyllä jo hieman ohi otsikon aiheen, mutta täytyy korjata asia, eli käydä Motoredissä ihan vaikka vain mielenkiinnosta jossakin vaiheessa.

    Kirjoittelen sitten kokemuksia miltä Motored vaikutti.
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  9. #9
    ^Monessa paikassa seurataan jokaisen myyjän aikaansaamaa myyntiä, ja myynti voi vaikuttaa palkanmuodostukseen. Vaikkapa Intersportissa myyjä laittoi kynällä hintalappuun oman nrokoodinsa, joka sitten kassalla liitettiin myytyyn tuotteeseen.
  10.  
  11. #10
    Mulla positiivinen kokemus Vantaan liikkeestä vaikka kauppa jäi tekemättä kun väliraha jäi turhan suureksi. Asiallinen palvelu ja koeajot yms. onnistui hyvin. Nuoria kavereita toki täältä päin katsottuna.
    FJR -17