Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    Moi! Alkaa talvi lähestyä ja harrastus muuttua enemmän huoltopuolen hommiksi. Kaiken lisäksi olen kyllästynyt könyämään tallin lattialla, vaikka siinä onkin lattialämmitys. Katselin motonetin ja bilteman nostimia ja nostopöytiä. Itsellä ei ole noista mitään kokemuksia.

    Huollettavia on tallissani skootteri ja kolme motskaria, joista matalin maavara on Honda Shadow:lla. Huoltotoimia, mitä pitäisi tehdä on renkaiden vaihdot, silloin tällöin ketjujen ja rattaiden vaihto, öljynvaihdot, kaasaripuhdistukset, venttiillivälysten tarkistukset - nämä nyt tulevat ensin mieleen. Tulevana talvena myös tuon pikkuskootterin moottorin tarkistus (siitä en vielä ymmärrä mitään, mutta työ neuvoo ja jos ei neuvo, niin google-youtube-moottoripyora.org antavat vinkkejä).

    Pöytä vai joku muun tyyppinen nostin? Pöytä olis kyllä kätevä, kun laite olis vähän korkeammalla, mutta miten sen päällä onnistuu renkaiden vaihto? Nyt olen käyttänyt kaikenlaisia viritelmiä mm. pyörän etuosan pitämiseksi ilmassa...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #2
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Moi! Alkaa talvi lähestyä ja harrastus muuttua enemmän huoltopuolen hommiksi. Kaiken lisäksi olen kyllästynyt könyämään tallin lattialla, vaikka siinä onkin lattialämmitys. Katselin motonetin ja bilteman nostimia ja nostopöytiä. Itsellä ei ole noista mitään kokemuksia.

    Huollettavia on tallissani skootteri ja kolme motskaria, joista matalin maavara on Honda Shadow:lla. Huoltotoimia, mitä pitäisi tehdä on renkaiden vaihdot, silloin tällöin ketjujen ja rattaiden vaihto, öljynvaihdot, kaasaripuhdistukset, venttiillivälysten tarkistukset - nämä nyt tulevat ensin mieleen. Tulevana talvena myös tuon pikkuskootterin moottorin tarkistus (siitä en vielä ymmärrä mitään, mutta työ neuvoo ja jos ei neuvo, niin google-youtube-moottoripyora.org antavat vinkkejä).

    Pöytä vai joku muun tyyppinen nostin? Pöytä olis kyllä kätevä, kun laite olis vähän korkeammalla, mutta miten sen päällä onnistuu renkaiden vaihto? Nyt olen käyttänyt kaikenlaisia viritelmiä mm. pyörän etuosan pitämiseksi ilmassa...
    Renkaiden vaihtoon siis siihen pyörän pitämiseen ilmassa rengasta on paras kapistus "moottorinorsu"
    eli siireltävä kokon taittuva nosturi mikä tarkoitettu auton moottorin nosteluun, seuravaksi paras on tukeva lenkki katossa ja talaja molemata tietenkin lisätynä nosto liinalla mikä sopivaan kohtaan runkoa,
    sitten kun tuohon lisää vielä nostopöydän tai saksi nosturin niin ei tarvitse kumarella,
    jos tallissa on tillaa niin saksi nosturi ei tarvitse miettiä että nouseeko vaikkapa goldwing tai joku muu painava ja siitä toisesta ajo sillasta saa remontin ajaksi kätevän pöydän
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  3. #3
    Itsellä on tuo Bilteman pöytä ja pois en antais. Toki renkaanvaihtoon yms tarvii sen lisäksi vielä varikkopukin ja haarukasta nostavan etupäänostimen mutta niillä kun nostaa pyörän irti pöydän pinnasta ja sitoo kuormaliinoilla kiinni ei se siitä ole yhtään mihinkään menossa. (Bilteman pöydän mukana tulevan eturenkaan puristimen voi omasta kokemuksesta jättää suoraan asentamatta, se on niin pieni ja heppoinen ettei se mitään auta)
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #4
    matalien pyörien nostamiseen kaikista kätevin on tämäntyyppinen
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...ottoripyoralle

    Nostopöytä olis itsellin haaveissa. Mutta renagshommia varten niissäkin pitää saada pyörä ilmaan, esim. yllämainitun kaltaisella.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  5. #5
    Joissakin custom pyörissä pitää nostaa takarengas tosi korkealle, ennenkuin renkaan saa pois. Matalissa customeissa taas ongelma ettei oikein mikään nostin sovi alle ja toisaalta joissain customeissa rungon alaputket loppuu kesken vasemmalta puolen, joten nostinta on hankala asettaa oikein. Aika monesti pelastaa vaikkapa ketjukäyttöinen talja, joka on kiinnitetty palkkiin. Taljaa voi liikutella kuin lauttaa palkkia pitkin.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  6. #6
    Vielä ehtii ennen brexitiä ostamaan Big Bluen tai Original Redin.

    Minulla on tuo sininen, kun pääsiassa amerikkalaista jätemalmia on omassa tallissa. Kun tallissa tehdään muutakin kuin rassataan moottoripyöriä on äärimmäisen mukavaa, että siirtäminen on helppoa. Tokin nostopöydänkin saa siirrettyä, mutta paljon hankalammin.
    2x HD, 2x Savage
  7. #7
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    matalien pyörien nostamiseen kaikista kätevin on tämäntyyppinen
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...ottoripyoralle

    Nostopöytä olis itsellin haaveissa. Mutta renagshommia varten niissäkin pitää saada pyörä ilmaan, esim. yllämainitun kaltaisella.
    Vastaavan nostimen tein ite joku vuosi sitten enkä luovu siitä koskaan, koukkupäisillä pikaliinoilla kun laittaa pyörän kiinni nostimeen niin on aika tukeva nosto ja voi ropata pyörää rauhassa.

    Tuon kanssa pärjää hyvin lattiatasolla mutta sen kaveriksi kun laittaa nostopöydän niin jopas on kiva ruuvailla kun pyörän saa tunkattua sopivalle korkeudelle.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #8
    Miula on Motonetin nosturista omin pikku kätösin rakennettu nostopöytä.
    Nostopöytä on rakennettu niin, että etu- ja takaosan saa tarvittaessa pois, eli lisää tilaa alapuolelle
    Eli rätkä ajetaan sen päälle, kiinnitetään ja aletaan tekemään...

    Renkaanvaihdot olen pääsääntöisesti tehnyt ilman nostopöytää, koska sen kanssa puljaaminen pelkän renkaanvaihdon kanssa on liian hankalaa.

    Renkaanvaihto on helpoin tehdä edellä mainituilla tavoilla, eli varikkopukki tai sitten ketjutaljan tai vinssin avulla.
    Minulla on lattiapaikalle kattoon tehty paikat sitä varten.

    Jos taas huoltohommia, niin sitten nostopöytä.
    Olen oman tien kulkija ja jokaiselle pyörälle on tehty omat kannakeraudat, jolla pyörän saa tukevasti kiinni ja molemmat renkaat on ilmassa.
    kiinnikeraudat on tehty sillä mitoituksella, että nimikkolankut renkaiden alle, raudat rätkän runkoon kiinni ja laudat pois.
    Tämän jälkeen rätkä on nätisti siinä oikeassa asennossa, molemmat pyörät irti nostopöydästä.
    Näin on helppo touhuta rätkän kanssa, ilman, että tarvitsee pelätä kaatumista tai touhuta liinojen kanssa.

    Kerran on pyörä kaatunut nosturilla, mutta se johtui etuosan hitsisauman pettämisestä heti viiden käyttövuoden jälkeen.
    Etulevyn rungon (itse tekemä) hitsisauma petti ja etulevy nyökähti reilu viisi senttiä alaspäin, mutta se riitti antamaan vauhtia koko pyörälle, joka sitten irroitti itsensä eturenkaan puristimesta, joka oli sillä hetkellä ainoa kiinnityskohta, koska pyörä oli suunnilleen peilien ja tangonpäiden asentamista vaille valmis.
    Eturenkaan puristinta käytän, jos on joku pikahomma tiedossa, jolloin kiinnitysraudat on liikaa aikaa vievät, esim. purkamisen takia. Samassa yhteydessä olen kaatumisen jälkeen käyttänyt liinaa varmistukseen.
    Siitä selvittiin, ihme kyllä vain toisen takakatteen korjauksella ja maalauksella.
    SAM_0487dsd.jpg
  9. #9
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Vielä ehtii ennen brexitiä ostamaan Big Bluen tai Original Redin.

    Minulla on tuo sininen, kun pääsiassa amerikkalaista jätemalmia on omassa tallissa.
    Mulla on myös tuo big blue, tuli taannoin hankittua kun sitä merkkikerhon foorumilla suositeltiin. Olen sitä toki käyttänyt mutta itse koen hankalaksi että tsydeemi jää lähelle pyörän oikeaa puolta. Sinällään laadukasta tekoa, ei mikään rimpula. Jos jotakuta tuollainen himotuttaa, niin laita privaa, voisin luopua omastani edukkaasti.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  10. #10
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Jos jotakuta tuollainen himotuttaa, niin laita privaa, voisin luopua omastani edukkaasti.
    Laitoin viestin.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  11. #11
  12. #12
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    No nyt. Ilmeisesti jalat saisi taitettua säilytysasentoon niin ettei arvokasta lattiapinta-alaa tärväänny. Mun talli on niin pieni ettei sinne sovi saksinosturi, ne kun ovat alaslaskettunakin 20 cm korkeita, joten peruskoslaa ei voi ajaa siihen päälle. Eikä viitsis viritellä ajourille korotuksia, menee lattian puhtaanapito työlääksi.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #13
    Minulla on Motonetin MP-nostopöytä: https://m.motonet.fi/fi/tuote/807517...00kg-180-760mm

    Oli myynnissä täällä vuosi tai kaksi sitten ja myyjä kertoi sen olevan vähän käytetty. Enkä epäile yhtään, koska kahden mopon ja yhden kevarin huollon jälkeen se näyttää huomattavasti käytetymmältä. Tosin italialaisen mopon huoltaminen kovan ajon ja huonon huollon jäljiltä ei ole mikään yhden illan homma

    Edut:
    -Pienessä tallissa oikeastaan ehdoton vaatimus on, että nostopöytää saa siirreltyä. Seinän viereen siirtäminen auttaa paljon, koska nostin on ala-asennossaan niin korkea, että se on todella tiellä.

    Haitat:
    -Etupyörän kiinnitystuella ei tee muovipyörien kanssa yhtään mitään. Etupään tai takapään nostopukki korvaa itselläni tuon tällä hetkellä. Tulevaisuudessa tähän olisi kyllä ideoitava jotakin fiksumpaa.
    -Alin korkeus on turhan korkea. Ei häiritse huoltaessa ellei pyörä ole korkea, mutta pyörää työnnellessä tai nosturia säilyttäessä häiritsee. Ramppia on pakko käyttää, jos mielii saada pyörän nosturille.
    -Ei vakuuta tukevuudellaan. Tämä oikeasti haittaa kun tallissani on itseni lisäksi muitakin puuhaajia. Lasken yleensä pöydän alas jos tiedän etten heti pääse jatkamaan. Ei ainakaan kaadu niin korkealta ja satuta (toivottavasti) ketään pahasti. Olen joskus liinoilla varmistellut ettei kaatuisi jos joku tönii pyörää.
    -Minusta pöytä saisi olla kapeampi mieluummin kuin leveä. Itse en säilytä irroitettuja osia tai ruuveja nosturin päällä vaan pöydällä/hyllyssä, joten leveydestä on vain haittaa varsinkin kun talli on pieni.
    -Vain kaksi korkeutta, johon nostimen voi lukita.
    -Vuotaa jo nyt pienen käytön jälkeen öljyä jos ei muista laittaa lukitustankoa paikalleen. Vuotaa kyllä muutenkin, mutta huomattavasti vähemmän. Portaatonta korkeudensäätöä ei siis ole tai sitten lattialla on öljyä - riittävästi. Ei nouse enää ylempään lukitukseen asti ennen kuin lisään öljyä.

    Eli minkäänlaiseen vakavaan käyttöön tuota ei voi harkita, mutta kyllä se iso apu on tuollaisenaankin.
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  14. #14
    Meillä on tallilla tyypeillä vino pino erilaisia huoltopukkeja, tuollanen laattatunkki, nostopöytä ja sivulta nostavia ollu parikin.

    Yleiseen huoltamiseen sivultanostava on kätevin, ei tukevin. Ja nostopuolela on vähän tiellä. Erittäin tilakompakti ratkaisu. Hintava

    Huoltopukeilla saa kaiken paitsi taka swingin/iskarin ja ohjauslaakerin huollot hoidettua. Kolmiosta nostava etypukki/eturengastelite+laattatunkki saa taka swingin hoidettua. Keulaan takapukki+laatta. Edullinen ja toimiva ratkaisu. Pitää huomioida että pitää kikkaillesaa varmistaa sivusuuntaan jotenki, helposti tulee epävakaa tila. Normaalisti käytettynä pukit on hyvät.

    Nostopöytä on luksusta, joka vie hulluna tilaa. Jos on monikäyttötila ja joutuu siirteleen pois tieltä, ae on riesa.
    Sen päällä on kiva tehä, mut kuten tuolla muuallakin todettu, eturenkaan tuki vaihettu kunnon rengastukeen/kuletus telineeseen ja keulahommat tehään lattialla tai vaihetaan tuki pukkiin. Pöydällä vaihtuu takarengas ok, mut ite teen sen yleensä takapukilla lattialla. Kaikkeen muuhun se on hyvä, ei poista pukkien tarvetta kokonaan. . Mutta kokonsa takia harkinnu sen myymistä pois.

    Roikuttamalla nosto toimii kans. Nostopisteitä voi joutua miettimään ettei esim riko muoveja ja saa kaikki kohteet auki. Ite en tykkää siitä että se yleensä heiluu jonkun verran. Mut siinä saa kaiken tehtyä kätevästi kyllä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  15. #15
    Kun ei ole tallin katossa kiinnikkeitä, niin olen suunnitellut, josko ostaisi edullisen moottorinnostimen, jolla voisi nostaa pyörää. Heilumisen voisi estää liinalla tai parilla nostimen ja pyörän rungon välillä. Pitäisi vaan löytää laite, joka pakkautuisi tarpeettomana mahdollisimman pieneen tilaan.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  16. #16
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Kun ei ole tallin katossa kiinnikkeitä, niin olen suunnitellut, josko ostaisi edullisen moottorinnostimen, jolla voisi nostaa pyörää. Heilumisen voisi estää liinalla tai parilla nostimen ja pyörän rungon välillä. Pitäisi vaan löytää laite, joka pakkautuisi tarpeettomana mahdollisimman pieneen tilaan.
    Tallin seinä, kattoa mukaileva A pukki,

    tai tuollainen
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/807561...osturi-1000-kg

    vie kokon taiteltuna lattia tilaa suunillen kalajkorin verran, nostellut kokko pyörää tai jompaa kumpaa päättä,
    sen verran tukeva on että on tullut myös roikotettua pyörää siinä samaan aikaan kun työnellyt pitkin tallia
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  17. #17
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    No nyt. Ilmeisesti jalat saisi taitettua säilytysasentoon niin ettei arvokasta lattiapinta-alaa tärväänny. Mun talli on niin pieni ettei sinne sovi saksinosturi, ne kun ovat alaslaskettunakin 20 cm korkeita, joten peruskoslaa ei voi ajaa siihen päälle. Eikä viitsis viritellä ajourille korotuksia, menee lattian puhtaanapito työlääksi.
    2 saksinen nostaa pään yläpuolelle suuniteletu upotettavaksi lattiaan,
    tai sitten tehdä "lankku" korotus siltojen eteen tai ympärille
    1 saksinen on niin matala että ei ota peruskoslan pohjaan suuniteltu pinta asenukseen
    nostaa suunillen saman mitä vaikapa bilteman nosto pöytä,
    lisä etuna sekin että voi sitten nostaa sitä perus koslaa helposti vaikkapa renkaita
    veihdelessa
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  18. #18
    Ehkä vähän overkill sun käyttötarkoitukseen, mutta itselle tämä on märkä päiväuni. Ja joskus tollasen vielä ostan

    https://abbastands.co.uk/product-detail.asp?pid=44
    Braaaaap
  19. #19
    Mulla on muutaman vuoden ollut käytössä ton Abban "halpismalli" eli se perusnostin ja siihen lisäksi hankittuna lisäosat että saa etupyörän ilmaan ja tarvittaessa takahaarukan irti. On tukeva, menee pieneen tilaan ja ainakin mun mielestä varsin asiallisen hintainen laite.
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
  20. #20
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Mulla kun on pieni talli täynnä romua, oon haaveillut saksimallin nostopöydästä. Maksavat vaan pirulaiset aika paljon, joten jatkan lattialla kyykkimistä ja kiroilua.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  21. #21
    Minulla on sama vaiva. Kiskot katossa ja niistä liinat joilla saa pyörän killumaan. Korkeus säätyy, eikä vie lattiatilaa. IKH:lta saa pressuverhokiskoja joiden yksi rulla kantaa muistaakseni 180kg.
  22. #22
    Mulla on saranoitu teräspalkki pystyssä tallin reunassa. Siitä haarautuu ylhäällä 3,5m pitkä kiskopuomi jossa on eestaas rullaava lenkki. Lenkissä on kiinni ketjutalja. Ketjutaljaan laitan pikaliinat että saa koukun kytkettyä pyörään.

    Abban keskinostin ja takapukit ovat myös, mutta keulan tuolla saa myös ilmaan äkkiä. Pidempää duunia varten joku ilmaankillutin olis kyllä kova. Tai siis nostopöytä / skylift. Aina joku pyörä on huollon tai korjauksen kohteena joten kai tilan vieminen olisi perusteltua. Lisäksi poikaa kyllä olisi jokin keino saada pyöriä säilötttyä kahteen kerrokseen (kokonaisena) kun niiden määrä tuntuu olevan aidosti kasvava eikä se perusteltukaan lattiatilan käyttö tilannetta helpota. Vaihtoehtoisesti pitäisi kai myydä joku romu pois tai pykätä uusi lato.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  23. #23
    Tommoisella

    https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...-kg-2000021674

    olen nyt intikkaa muutaman kerran nostellut, liinoja tulee mukana 4 niin voi tukea ite nostimen koukkuihin, ei juurikaan pääse heilumaan. Jos on pieni maavara, niin ei välttämättä sovi alle.
    CBR1100XX/C1800R - SS2000
    ex Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  24. #24
    Kerronpa oman löytöni: Roclan sähköhydraulinen pinkkari oli pakko ostaa kun halvalla sain. En nyt tähän hätään omasta kuvaa saa jaettua mutta tuossa samanlainen:
    https://www.tori.fi/pirkanmaa/Rocla_....htm?ca=18&w=3

    Katkaisin nuo kärjet poikki ja työnsin selkäpuolen seinää vasten. Tein 500x500 levyn piikkien päälle ja niihin saranoidut luiskat. Taso on silloin ala-asennossa 100mm lattiasta ja luiskat putoaa nostettaessa alas. Renkaanvaihdot ym sujuu tällä pikkutasolla.

    Lisäksi tein jo olevaan pyöräramppiin pikakiinnikkeet ja sillä voikin nostaa pyörän kuten nostopöydällä. Aika hyvin mahtuu myös takapuolella puuhailemaan kun nostimen teho liittää ihan täysulottuvuudellakin. Ja helppo siirtää tietysi keskemmälle tallia, jos tarvis. Ja kauko-ohjain tietysti piti tehdö, kun käyttönapit on takasivulla.
    <p>X-ADV + LC4-400MIL</p>
  25. #25
    Kaveri teki rätkänosturin sairaalan moottoroidusta sängystä.
    Nostakyky on jossain 400kg huitteilla.
  26. #26
    Nyt on Big Blue tallissa. Jotkuthan tekee noita mallin mukaan itsekin, mutta siihen menee aikaa ja vaatii hyvän verstaan. Sen sijaan apuvälineitä ja tukia on helppo tehdä itsekin. Talvi sitten näyttää, mihin laite pystyy meikäläisen tallissa.

    Mukava oli lueskella ihmisten (onko motoristi ihminen?) kokemuksia eri nostolaitteista/tunkeista.

    Ai niin tässä tuli tutustuttua siihen seikkaan, miten ihmisiä "petetään" nosturikaupoilla. Jos laitteella pitäisi pystyä nostamaan 680kg, niin sitä ei ole siihen kuitenkaan suunniteltu, vaan ainakin jossain päin maailmaa nostovoiman välittävän hydraulisen pullotunkin (tai miks tota sanois?) kapasiteetti suoraan ylös nostettaessa on 680kg ja sillä sitten mainostetaan. Mutta sehän ei nosta suoraan ylös, vaan vääntää vipua, jonka päässä kuorma on. Joku laskeskeli, että pullotunkilta vaadittaisiin oikeasti 2,5 x 680 kg nostokyky, jotta moisen viritelmän voidaan oikeasti sanoa kestävän. Sama kaveri videolla näytti, miten 680kg nostolaitteen tiivisteet hajoaa, kun sillä nostaa oikeasti painavaa pyörää. No, kaveri oli niin näppärä, että laittoi siihen 4000kg nostavan pullotunkin. Vaikutus oli huomattava... varsinkin kuormaa alas laskiessa.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  27. #27
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Minulla on sama vaiva. Kiskot katossa ja niistä liinat joilla saa pyörän killumaan. Korkeus säätyy, eikä vie lattiatilaa. IKH:lta saa pressuverhokiskoja joiden yksi rulla kantaa muistaakseni 180kg.
    Mulla on siitä hankala homma, että talli on rakennettu ryssän paskoista ontelolaatoista, johon olen propannut enemmän tai vähemmän onnistuneesti kakkoskakkosta, johon puolestaan kipsilevyä. Oli vähän haastava propata, kun ne ontelot menee vähän miten sattuu, ja vaikka kuinka mittasit, kävi useammin kuin kerran niin, että olikin paksuksi oletetussa kohdassa ehkä tuurilla 5mm betonia. Ja vaikka osuikin paksuun kohtaan, ne saattoi olla aivan pehmeää paskaa. Eli vaikka kiskon saisikin tukevasti kiinni kakkoskakkoseen, en luota niiden kiinnitykseen niin paljon, että viitsisi mitään raskasta alkaa roikottelemaan.

    Ehkä joskus vielä hommaan sen nosturin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  28. #28
    Jos pärrässä on keskiseisontatuki, niin pieneen talliin hyvä ja halpa varuste on tuo.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...keskituen-alle

    Mulla oli vähän aikaa käytettynä ostettu IKHn nostopöytä, mutta pieni tallini täyttyi siitä liikaa. 360 astetta kääntyvät pyörät joka kulmassa olisi helpottanut vähän. IKHn mallissa oli keulapäässä kiinteät pyörät, joten nostinta ei saanut pois oven edestä kun pyörä oli kyydissä.

    https://www.ikh.fi/fi/huoltopoyta-mo...meganex-meg118
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  29. #29
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mulla on siitä hankala homma, että talli on rakennettu ryssän paskoista ontelolaatoista, johon olen propannut enemmän tai vähemmän onnistuneesti kakkoskakkosta, johon puolestaan kipsilevyä. Oli vähän haastava propata, kun ne ontelot menee vähän miten sattuu, ja vaikka kuinka mittasit, kävi useammin kuin kerran niin, että olikin paksuksi oletetussa kohdassa ehkä tuurilla 5mm betonia. Ja vaikka osuikin paksuun kohtaan, ne saattoi olla aivan pehmeää paskaa. Eli vaikka kiskon saisikin tukevasti kiinni kakkoskakkoseen, en luota niiden kiinnitykseen niin paljon, että viitsisi mitään raskasta alkaa roikottelemaan.

    Ehkä joskus vielä hommaan sen nosturin.
    Ontelolaattoihin kiinnitettäessä pitää nimenomaan kiinnittää onteloiden kohtiin, ei kannaksien. Kannaksissa on punokset. Venäjällä on kyllä ihn omana tuotantona valmistettu ontelolaattaakin ihan harjateräksin raudoitettuna, joka on ihan jotain muuta kuin Suomessa valmistetut jännepunos laatat.

    Hiltiltä löytyy HUS3-H6 ruuviankkuri joka on tarkoitettu ontelo kiinnityksiin.

    Toki en ehkä mitään raskasta kiinnittelisi noihin laattoihin, jos laatu tuntuu olevan mitä sattuu.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  30.  
  31. #30
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mulla on siitä hankala homma, että talli on rakennettu ryssän paskoista ontelolaatoista, johon olen propannut enemmän tai vähemmän onnistuneesti kakkoskakkosta, johon puolestaan kipsilevyä. Oli vähän haastava propata, kun ne ontelot menee vähän miten sattuu, ja vaikka kuinka mittasit, kävi useammin kuin kerran niin, että olikin paksuksi oletetussa kohdassa ehkä tuurilla 5mm betonia. Ja vaikka osuikin paksuun kohtaan, ne saattoi olla aivan pehmeää paskaa. Eli vaikka kiskon saisikin tukevasti kiinni kakkoskakkoseen, en luota niiden kiinnitykseen niin paljon, että viitsisi mitään raskasta alkaa roikottelemaan.

    Ehkä joskus vielä hommaan sen nosturin.
    Mitäs jos laittaa niin pitkän kiskon että yltää seinästä seinään
    ja sitten sinne seinän viereen pysty tuet kiskon päitten alle
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen