Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 32:sta
    Moi! Alkaa talvi lhesty ja harrastus muuttua enemmn huoltopuolen hommiksi. Kaiken lisksi olen kyllstynyt knymn tallin lattialla, vaikka siin onkin lattialmmitys. Katselin motonetin ja bilteman nostimia ja nostopyti. Itsell ei ole noista mitn kokemuksia.

Huollettavia on tallissani skootteri ja kolme motskaria, joista matalin maavara on Honda Shadow:lla. Huoltotoimia, mit pitisi tehd on renkaiden vaihdot, silloin tllin ketjujen ja rattaiden vaihto, ljynvaihdot, kaasaripuhdistukset, venttiillivlysten tarkistukset - nm nyt tulevat ensin mieleen. Tulevana talvena mys tuon pikkuskootterin moottorin tarkistus (siit en viel ymmrr mitn, mutta ty neuvoo ja jos ei neuvo, niin google-youtube-moottoripyora.org antavat vinkkej).

Pyt vai joku muun tyyppinen nostin? Pyt olis kyll ktev, kun laite olis vhn korkeammalla, mutta miten sen pll onnistuu renkaiden vaihto? Nyt olen kyttnyt kaikenlaisia viritelmi mm. pyrn etuosan pitmiseksi ilmassa...
    Suzuki DL650 (2009) - m
    Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - m
    EX-pyr: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
    Lainaa yLiitj kirjoitti Katso viesti
    Moi! Alkaa talvi lhesty ja harrastus muuttua enemmn huoltopuolen hommiksi. Kaiken lisksi olen kyllstynyt knymn tallin lattialla, vaikka siin onkin lattialmmitys. Katselin motonetin ja bilteman nostimia ja nostopyti. Itsell ei ole noista mitn kokemuksia.

Huollettavia on tallissani skootteri ja kolme motskaria, joista matalin maavara on Honda Shadow:lla. Huoltotoimia, mit pitisi tehd on renkaiden vaihdot, silloin tllin ketjujen ja rattaiden vaihto, ljynvaihdot, kaasaripuhdistukset, venttiillivlysten tarkistukset - nm nyt tulevat ensin mieleen. Tulevana talvena mys tuon pikkuskootterin moottorin tarkistus (siit en viel ymmrr mitn, mutta ty neuvoo ja jos ei neuvo, niin google-youtube-moottoripyora.org antavat vinkkej).

Pyt vai joku muun tyyppinen nostin? Pyt olis kyll ktev, kun laite olis vhn korkeammalla, mutta miten sen pll onnistuu renkaiden vaihto? Nyt olen kyttnyt kaikenlaisia viritelmi mm. pyrn etuosan pitmiseksi ilmassa...
    Renkaiden vaihtoon siis siihen pyrn pitmiseen ilmassa rengasta on paras kapistus "moottorinorsu"
    eli siireltv kokon taittuva nosturi mik tarkoitettu auton moottorin nosteluun, seuravaksi paras on tukeva lenkki katossa ja talaja molemata tietenkin listyn nosto liinalla mik sopivaan kohtaan runkoa,
    sitten kun tuohon lis viel nostopydn tai saksi nosturin niin ei tarvitse kumarella,
    jos tallissa on tillaa niin saksi nosturi ei tarvitse mietti ett nouseeko vaikkapa goldwing tai joku muu painava ja siit toisesta ajo sillasta saa remontin ajaksi ktevn pydn
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Ryskl27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
    Itsell on tuo Bilteman pyt ja pois en antais. Toki renkaanvaihtoon yms tarvii sen lisksi viel varikkopukin ja haarukasta nostavan etupnostimen mutta niill kun nostaa pyrn irti pydn pinnasta ja sitoo kuormaliinoilla kiinni ei se siit ole yhtn mihinkn menossa. (Bilteman pydn mukana tulevan eturenkaan puristimen voi omasta kokemuksesta jtt suoraan asentamatta, se on niin pieni ja heppoinen ettei se mitn auta)
    Yamaha XJR 1300 '99
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumnkkri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
    matalien pyrien nostamiseen kaikista ktevin on tmntyyppinen
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...ottoripyoralle

Nostopyt olis itsellin haaveissa. Mutta renagshommia varten niisskin pit saada pyr ilmaan, esim. yllmainitun kaltaisella.
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Joissakin custom pyriss pit nostaa takarengas tosi korkealle, ennenkuin renkaan saa pois. Matalissa customeissa taas ongelma ettei oikein mikn nostin sovi alle ja toisaalta joissain customeissa rungon alaputket loppuu kesken vasemmalta puolen, joten nostinta on hankala asettaa oikein. Aika monesti pelastaa vaikkapa ketjukyttinen talja, joka on kiinnitetty palkkiin. Taljaa voi liikutella kuin lauttaa palkkia pitkin.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45 -42 _FLH74 -57 _FLSTC -94 _T120R -69 _K100RS -91 _CR500Hm -05 _CR 500-88&nbsp; _RD125 -70 _HVA120 -71_KTM EXC300 -05_R 1200 GSA-12_ Kawasaki G5 100,&nbsp;</p>
    Viel ehtii ennen brexiti ostamaan Big Bluen tai Original Redin.

Minulla on tuo sininen, kun psiassa amerikkalaista jtemalmia on omassa tallissa. Kun tallissa tehdn muutakin kuin rassataan moottoripyri on rimmisen mukavaa, ett siirtminen on helppoa. Tokin nostopydnkin saa siirretty, mutta paljon hankalammin.
    3x HD, 2x Savage
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    matalien pyrien nostamiseen kaikista ktevin on tmntyyppinen
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...ottoripyoralle

Nostopyt olis itsellin haaveissa. Mutta renagshommia varten niisskin pit saada pyr ilmaan, esim. yllmainitun kaltaisella.
    Vastaavan nostimen tein ite joku vuosi sitten enk luovu siit koskaan, koukkupisill pikaliinoilla kun laittaa pyrn kiinni nostimeen niin on aika tukeva nosto ja voi ropata pyr rauhassa.

Tuon kanssa prj hyvin lattiatasolla mutta sen kaveriksi kun laittaa nostopydn niin jopas on kiva ruuvailla kun pyrn saa tunkattua sopivalle korkeudelle.
    Kyltason kurapyrilij.
    Miula on Motonetin nosturista omin pikku ktsin rakennettu nostopyt.
    Nostopyt on rakennettu niin, ett etu- ja takaosan saa tarvittaessa pois, eli lis tilaa alapuolelle
    Eli rtk ajetaan sen plle, kiinnitetn ja aletaan tekemn...

Renkaanvaihdot olen psntisesti tehnyt ilman nostopyt, koska sen kanssa puljaaminen pelkn renkaanvaihdon kanssa on liian hankalaa.

Renkaanvaihto on helpoin tehd edell mainituilla tavoilla, eli varikkopukki tai sitten ketjutaljan tai vinssin avulla.
    Minulla on lattiapaikalle kattoon tehty paikat sit varten.

Jos taas huoltohommia, niin sitten nostopyt.
    Olen oman tien kulkija ja jokaiselle pyrlle on tehty omat kannakeraudat, jolla pyrn saa tukevasti kiinni ja molemmat renkaat on ilmassa.
    kiinnikeraudat on tehty sill mitoituksella, ett nimikkolankut renkaiden alle, raudat rtkn runkoon kiinni ja laudat pois.
    Tmn jlkeen rtk on ntisti siin oikeassa asennossa, molemmat pyrt irti nostopydst.
    Nin on helppo touhuta rtkn kanssa, ilman, ett tarvitsee pelt kaatumista tai touhuta liinojen kanssa.

Kerran on pyr kaatunut nosturilla, mutta se johtui etuosan hitsisauman pettmisest heti viiden kyttvuoden jlkeen.
    Etulevyn rungon (itse tekem) hitsisauma petti ja etulevy nykhti reilu viisi sentti alaspin, mutta se riitti antamaan vauhtia koko pyrlle, joka sitten irroitti itsens eturenkaan puristimesta, joka oli sill hetkell ainoa kiinnityskohta, koska pyr oli suunnilleen peilien ja tangonpiden asentamista vaille valmis.
    Eturenkaan puristinta kytn, jos on joku pikahomma tiedossa, jolloin kiinnitysraudat on liikaa aikaa vievt, esim. purkamisen takia. Samassa yhteydess olen kaatumisen jlkeen kyttnyt liinaa varmistukseen.
    Siit selvittiin, ihme kyll vain toisen takakatteen korjauksella ja maalauksella.
    SAM_0487dsd.jpg
    Lainaa Veijo Esso kirjoitti Katso viesti
    Viel ehtii ennen brexiti ostamaan Big Bluen tai Original Redin.

Minulla on tuo sininen, kun psiassa amerikkalaista jtemalmia on omassa tallissa.
    Mulla on mys tuo big blue, tuli taannoin hankittua kun sit merkkikerhon foorumilla suositeltiin. Olen sit toki kyttnyt mutta itse koen hankalaksi ett tsydeemi j lhelle pyrn oikeaa puolta. Sinlln laadukasta tekoa, ei mikn rimpula. Jos jotakuta tuollainen himotuttaa, niin laita privaa, voisin luopua omastani edukkaasti.
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Jos jotakuta tuollainen himotuttaa, niin laita privaa, voisin luopua omastani edukkaasti.
    Laitoin viestin.
    Suzuki DL650 (2009) - m
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    No nyt. Ilmeisesti jalat saisi taitettua silytysasentoon niin ettei arvokasta lattiapinta-alaa trvnny. Mun talli on niin pieni ettei sinne sovi saksinosturi, ne kun ovat alaslaskettunakin 20 cm korkeita, joten peruskoslaa ei voi ajaa siihen plle. Eik viitsis viritell ajourille korotuksia, menee lattian puhtaanapito tylksi.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    Minulla on Motonetin MP-nostopyt: https://m.motonet.fi/fi/tuote/807517...00kg-180-760mm

Oli myynniss tll vuosi tai kaksi sitten ja myyj kertoi sen olevan vhn kytetty. Enk epile yhtn, koska kahden mopon ja yhden kevarin huollon jlkeen se nytt huomattavasti kytetymmlt. Tosin italialaisen mopon huoltaminen kovan ajon ja huonon huollon jljilt ei ole mikn yhden illan homma

Edut:
    -Pieness tallissa oikeastaan ehdoton vaatimus on, ett nostopyt saa siirrelty. Seinn viereen siirtminen auttaa paljon, koska nostin on ala-asennossaan niin korkea, ett se on todella tiell.

Haitat:
    -Etupyrn kiinnitystuella ei tee muovipyrien kanssa yhtn mitn. Etupn tai takapn nostopukki korvaa itsellni tuon tll hetkell. Tulevaisuudessa thn olisi kyll ideoitava jotakin fiksumpaa.
    -Alin korkeus on turhan korkea. Ei hiritse huoltaessa ellei pyr ole korkea, mutta pyr tynnelless tai nosturia silyttess hiritsee. Ramppia on pakko kytt, jos mielii saada pyrn nosturille.
    -Ei vakuuta tukevuudellaan. Tm oikeasti haittaa kun tallissani on itseni lisksi muitakin puuhaajia. Lasken yleens pydn alas jos tiedn etten heti pse jatkamaan. Ei ainakaan kaadu niin korkealta ja satuta (toivottavasti) ketn pahasti. Olen joskus liinoilla varmistellut ettei kaatuisi jos joku tnii pyr.
    -Minusta pyt saisi olla kapeampi mieluummin kuin leve. Itse en silyt irroitettuja osia tai ruuveja nosturin pll vaan pydll/hyllyss, joten leveydest on vain haittaa varsinkin kun talli on pieni.
    -Vain kaksi korkeutta, johon nostimen voi lukita.
    -Vuotaa jo nyt pienen kytn jlkeen ljy jos ei muista laittaa lukitustankoa paikalleen. Vuotaa kyll muutenkin, mutta huomattavasti vhemmn. Portaatonta korkeudenst ei siis ole tai sitten lattialla on ljy - riittvsti. Ei nouse en ylempn lukitukseen asti ennen kuin lisn ljy.

Eli minknlaiseen vakavaan kyttn tuota ei voi harkita, mutta kyll se iso apu on tuollaisenaankin.
    CBR1000RR -14
    Meill on tallilla tyypeill vino pino erilaisia huoltopukkeja, tuollanen laattatunkki, nostopyt ja sivulta nostavia ollu parikin.

Yleiseen huoltamiseen sivultanostava on ktevin, ei tukevin. Ja nostopuolela on vhn tiell. Erittin tilakompakti ratkaisu. Hintava

Huoltopukeilla saa kaiken paitsi taka swingin/iskarin ja ohjauslaakerin huollot hoidettua. Kolmiosta nostava etypukki/eturengastelite+laattatunkki saa taka swingin hoidettua. Keulaan takapukki+laatta. Edullinen ja toimiva ratkaisu. Pit huomioida ett pit kikkaillesaa varmistaa sivusuuntaan jotenki, helposti tulee epvakaa tila. Normaalisti kytettyn pukit on hyvt.

Nostopyt on luksusta, joka vie hulluna tilaa. Jos on monikytttila ja joutuu siirteleen pois tielt, ae on riesa.
    Sen pll on kiva teh, mut kuten tuolla muuallakin todettu, eturenkaan tuki vaihettu kunnon rengastukeen/kuletus telineeseen ja keulahommat tehn lattialla tai vaihetaan tuki pukkiin. Pydll vaihtuu takarengas ok, mut ite teen sen yleens takapukilla lattialla. Kaikkeen muuhun se on hyv, ei poista pukkien tarvetta kokonaan. . Mutta kokonsa takia harkinnu sen myymist pois.

Roikuttamalla nosto toimii kans. Nostopisteit voi joutua miettimn ettei esim riko muoveja ja saa kaikki kohteet auki. Ite en tykk siit ett se yleens heiluu jonkun verran. Mut siin saa kaiken tehty ktevsti kyll.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJykt
    Kun ei ole tallin katossa kiinnikkeit, niin olen suunnitellut, josko ostaisi edullisen moottorinnostimen, jolla voisi nostaa pyr. Heilumisen voisi est liinalla tai parilla nostimen ja pyrn rungon vlill. Pitisi vaan lyt laite, joka pakkautuisi tarpeettomana mahdollisimman pieneen tilaan.
    Kawasaki VN900 classic
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Kun ei ole tallin katossa kiinnikkeit, niin olen suunnitellut, josko ostaisi edullisen moottorinnostimen, jolla voisi nostaa pyr. Heilumisen voisi est liinalla tai parilla nostimen ja pyrn rungon vlill. Pitisi vaan lyt laite, joka pakkautuisi tarpeettomana mahdollisimman pieneen tilaan.
    Tallin sein, kattoa mukaileva A pukki,

tai tuollainen
    https://m.motonet.fi/fi/tuote/807561...osturi-1000-kg

vie kokon taiteltuna lattia tilaa suunillen kalajkorin verran, nostellut kokko pyr tai jompaa kumpaa ptt,
    sen verran tukeva on ett on tullut mys roikotettua pyr siin samaan aikaan kun tynellyt pitkin tallia
    2013Joensuu 2X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Ryskl27X1/4Maili
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    No nyt. Ilmeisesti jalat saisi taitettua silytysasentoon niin ettei arvokasta lattiapinta-alaa trvnny. Mun talli on niin pieni ettei sinne sovi saksinosturi, ne kun ovat alaslaskettunakin 20 cm korkeita, joten peruskoslaa ei voi ajaa siihen plle. Eik viitsis viritell ajourille korotuksia, menee lattian puhtaanapito tylksi.
    2 saksinen nostaa pn ylpuolelle suuniteletu upotettavaksi lattiaan,
    tai sitten tehd "lankku" korotus siltojen eteen tai ymprille
    1 saksinen on niin matala ett ei ota peruskoslan pohjaan suuniteltu pinta asenukseen
    nostaa suunillen saman mit vaikapa bilteman nosto pyt,
    lis etuna sekin ett voi sitten nostaa sit perus koslaa helposti vaikkapa renkaita
    veihdelessa
    2013Joensuu 2X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Ryskl27X1/4Maili
    Ehk vhn overkill sun kytttarkoitukseen, mutta itselle tm on mrk pivuni. Ja joskus tollasen viel ostan

https://abbastands.co.uk/product-detail.asp?pid=44
    Braaaaap
    Mulla on muutaman vuoden ollut kytss ton Abban "halpismalli" eli se perusnostin ja siihen lisksi hankittuna lisosat ett saa etupyrn ilmaan ja tarvittaessa takahaarukan irti. On tukeva, menee pieneen tilaan ja ainakin mun mielest varsin asiallisen hintainen laite.
    Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jsen
    Mulla kun on pieni talli tynn romua, oon haaveillut saksimallin nostopydst. Maksavat vaan pirulaiset aika paljon, joten jatkan lattialla kyykkimist ja kiroilua.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Honda RS250R * Suzuki GSX1100S Katana * KTM 690 Enduro R * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R *
    Minulla on sama vaiva. Kiskot katossa ja niist liinat joilla saa pyrn killumaan. Korkeus styy, eik vie lattiatilaa. IKH:lta saa pressuverhokiskoja joiden yksi rulla kantaa muistaakseni 180kg.
    Mulla on saranoitu terspalkki pystyss tallin reunassa. Siit haarautuu ylhll 3,5m pitk kiskopuomi jossa on eestaas rullaava lenkki. Lenkiss on kiinni ketjutalja. Ketjutaljaan laitan pikaliinat ett saa koukun kytketty pyrn.

Abban keskinostin ja takapukit ovat mys, mutta keulan tuolla saa mys ilmaan kki. Pidemp duunia varten joku ilmaankillutin olis kyll kova. Tai siis nostopyt / skylift. Aina joku pyr on huollon tai korjauksen kohteena joten kai tilan vieminen olisi perusteltua. Lisksi poikaa kyll olisi jokin keino saada pyri silttty kahteen kerrokseen (kokonaisena) kun niiden mr tuntuu olevan aidosti kasvava eik se perusteltukaan lattiatilan kytt tilannetta helpota. Vaihtoehtoisesti pitisi kai myyd joku romu pois tai pykt uusi lato.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, ZZR1400 '09, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (nousemassa haudasta)
    Aprilia RSV Tuono '03
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Tommoisella

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...-kg-2000021674

olen nyt intikkaa muutaman kerran nostellut, liinoja tulee mukana 4 niin voi tukea ite nostimen koukkuihin, ei juurikaan pse heilumaan. Jos on pieni maavara, niin ei vlttmtt sovi alle.
    Suzuki Intruder C1800R -09
    ex Kawasaki Versys 1000 -13
    ex Suzuki V-Strom 650 -09
    ex Tunturi SuperSport
    Kerronpa oman lytni: Roclan shkhydraulinen pinkkari oli pakko ostaa kun halvalla sain. En nyt thn htn omasta kuvaa saa jaettua mutta tuossa samanlainen:
    https://www.tori.fi/pirkanmaa/Rocla_....htm?ca=18&w=3

Katkaisin nuo krjet poikki ja tynsin selkpuolen sein vasten. Tein 500x500 levyn piikkien plle ja niihin saranoidut luiskat. Taso on silloin ala-asennossa 100mm lattiasta ja luiskat putoaa nostettaessa alas. Renkaanvaihdot ym sujuu tll pikkutasolla.

Lisksi tein jo olevaan pyrramppiin pikakiinnikkeet ja sill voikin nostaa pyrn kuten nostopydll. Aika hyvin mahtuu mys takapuolella puuhailemaan kun nostimen teho liitt ihan tysulottuvuudellakin. Ja helppo siirt tietysi keskemmlle tallia, jos tarvis. Ja kauko-ohjain tietysti piti tehd, kun kyttnapit on takasivulla.
    X-ADV + LC4-400MIL + Kanguro
    Kaveri teki rtknosturin sairaalan moottoroidusta sngyst.
    Nostakyky on jossain 400kg huitteilla.
    Nyt on Big Blue tallissa. Jotkuthan tekee noita mallin mukaan itsekin, mutta siihen menee aikaa ja vaatii hyvn verstaan. Sen sijaan apuvlineit ja tukia on helppo tehd itsekin. Talvi sitten nytt, mihin laite pystyy meiklisen tallissa.

Mukava oli lueskella ihmisten (onko motoristi ihminen?) kokemuksia eri nostolaitteista/tunkeista.

Ai niin tss tuli tutustuttua siihen seikkaan, miten ihmisi "petetn" nosturikaupoilla. Jos laitteella pitisi pysty nostamaan 680kg, niin sit ei ole siihen kuitenkaan suunniteltu, vaan ainakin jossain pin maailmaa nostovoiman vlittvn hydraulisen pullotunkin (tai miks tota sanois?) kapasiteetti suoraan yls nostettaessa on 680kg ja sill sitten mainostetaan. Mutta sehn ei nosta suoraan yls, vaan vnt vipua, jonka pss kuorma on. Joku laskeskeli, ett pullotunkilta vaadittaisiin oikeasti 2,5 x 680 kg nostokyky, jotta moisen viritelmn voidaan oikeasti sanoa kestvn. Sama kaveri videolla nytti, miten 680kg nostolaitteen tiivisteet hajoaa, kun sill nostaa oikeasti painavaa pyr. No, kaveri oli niin nppr, ett laittoi siihen 4000kg nostavan pullotunkin. Vaikutus oli huomattava... varsinkin kuormaa alas laskiessa.
    Suzuki DL650 (2009) - m
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jsen
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Minulla on sama vaiva. Kiskot katossa ja niist liinat joilla saa pyrn killumaan. Korkeus styy, eik vie lattiatilaa. IKH:lta saa pressuverhokiskoja joiden yksi rulla kantaa muistaakseni 180kg.
    Mulla on siit hankala homma, ett talli on rakennettu ryssn paskoista ontelolaatoista, johon olen propannut enemmn tai vhemmn onnistuneesti kakkoskakkosta, johon puolestaan kipsilevy. Oli vhn haastava propata, kun ne ontelot menee vhn miten sattuu, ja vaikka kuinka mittasit, kvi useammin kuin kerran niin, ett olikin paksuksi oletetussa kohdassa ehk tuurilla 5mm betonia. Ja vaikka osuikin paksuun kohtaan, ne saattoi olla aivan pehme paskaa. Eli vaikka kiskon saisikin tukevasti kiinni kakkoskakkoseen, en luota niiden kiinnitykseen niin paljon, ett viitsisi mitn raskasta alkaa roikottelemaan.

Ehk joskus viel hommaan sen nosturin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Honda RS250R * Suzuki GSX1100S Katana * KTM 690 Enduro R * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R *
    Jos prrss on keskiseisontatuki, niin pieneen talliin hyv ja halpa varuste on tuo.
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...keskituen-alle

Mulla oli vhn aikaa kytettyn ostettu IKHn nostopyt, mutta pieni tallini tyttyi siit liikaa. 360 astetta kntyvt pyrt joka kulmassa olisi helpottanut vhn. IKHn mallissa oli keulapss kiintet pyrt, joten nostinta ei saanut pois oven edest kun pyr oli kyydiss.

https://www.ikh.fi/fi/huoltopoyta-mo...meganex-meg118
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mulla on siit hankala homma, ett talli on rakennettu ryssn paskoista ontelolaatoista, johon olen propannut enemmn tai vhemmn onnistuneesti kakkoskakkosta, johon puolestaan kipsilevy. Oli vhn haastava propata, kun ne ontelot menee vhn miten sattuu, ja vaikka kuinka mittasit, kvi useammin kuin kerran niin, ett olikin paksuksi oletetussa kohdassa ehk tuurilla 5mm betonia. Ja vaikka osuikin paksuun kohtaan, ne saattoi olla aivan pehme paskaa. Eli vaikka kiskon saisikin tukevasti kiinni kakkoskakkoseen, en luota niiden kiinnitykseen niin paljon, ett viitsisi mitn raskasta alkaa roikottelemaan.

Ontelolaattoihin kiinnitettess pit nimenomaan kiinnitt onteloiden kohtiin, ei kannaksien. Kannaksissa on punokset. Venjll on kyll ihn omana tuotantona valmistettu ontelolaattaakin ihan harjaterksin raudoitettuna, joka on ihan jotain muuta kuin Suomessa valmistetut jnnepunos laatat.

Hiltilt lytyy HUS3-H6 ruuviankkuri joka on tarkoitettu ontelo kiinnityksiin.

Toki en ehk mitn raskasta kiinnittelisi noihin laattoihin, jos laatu tuntuu olevan mit sattuu.
  30.  
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti

Mits jos laittaa niin pitkn kiskon ett ylt seinst seinn
    ja sitten sinne seinn viereen pysty tuet kiskon pitten alle
    2013Joensuu 2X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Ryskl27X1/4Maili