Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Morjesta! Elikkäs toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja ajoin moottoripyörä kortin tänä kesänä! Työkaverilta ostin sitten ensipyöräksi tuollaisen Suzuki GSX750 Vm.2001 pyörän jolla on ajettu 47- tuhatta. Pyörä on todella hyvin pidetty sekä kaikin puolin hyvässä kunnossa. Kuitenkin uutena motoristina ajattelin kysellä hieman vinkkejä kuinka jatkossa huoltoja kannattaisi tehdä pyörän käyttöiän kannalta sekä onko jotain tiettyjä asioita kyseisessä pyörässä joihin tulisi kiinnittää erityistä huomiota.
  2. #2
    Jos siinä on sama ilma/öljyjäähdytteinen mylly, kuin gsxf:ssä, niin ei siinä ole muuta kuin riittävän tiheät öljyvaihdot ja venttiilinen tarkistus. Venttilit on helppo säätää, joten se kannattaa opetella. Nokka-akselin ovat kai tuon koneen herkin osa, ainakin yhden kokeneen huoltomiehen mukaan, mutta ei ne minulla mihinkään kuluneet.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  3. #3
    Onnea pyörän hankkimisen johdosta.

    Itellä oli GSX750 Inazuma -98 n. 4 vuotta, eikä sen kanssa mitään kummallista oikeestaan oo. Tekee huollot pääosin huoltokirjan määrämin välein. Osaamistasosta riippuu tekeekö ite vai teettääkö muualla. Aika simppelistä pelistä kuitenkin kyse.

    Perinteinen kaasari peli ilma/öljyjäähdytyksellä.

    Jakopään ketjun ääntä kannattaa vähän seurata, mutta aika harvoin mikään ongelma sekään. Moottori semmonen ikuinen puurtaja.

    Muuten tykkäsin mutta alkeellinen alusta ei oikein riittänyt minun 100kg elopainolle.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  4. #4
    Yksi muistutus itse pyöränsä huoltavalle:

    Venttiilikopan ruuvien kirisrysmomentti on todella pieni. I/ö -Suzukeissa on monta koppaa tuhottu liikakiristämisellä.
  5. #5
    Onnee valinnalle. Ite aloitin kans motoristin urani tuollaisella pyörällä noin 10 vuotta sitten. Vähän on välillä kaduttanut että tuli myytyä se pois uudemman tieltä. Haaveillut välillä että hankkisi vielä samanlaisen retroilumielessä kakkospyöräksi. Tuon pyörän muotoilussa on tehty paljon oikeita asioita minun silmälle.
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  6. #6
    Lainaa Vespister kirjoitti Katso viesti
    Yksi muistutus itse pyöränsä huoltavalle:

    Venttiilikopan ruuvien kirisrysmomentti on todella pieni. I/ö -Suzukeissa on monta koppaa tuhottu liikakiristämisellä.
    6 Newtonia, eikä silnä tuhoudu koppa, vaan nokkapukkien kierteet. Ne on toisaalta aika helppo korjata.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  7. #7
    Kiitos paljon vastauksista! Ajattelin että tällaiset perushuollot kuten öljyjen/tulppien vaihdot teen itse. Venttiilien säätö/tarkastaminen voi olla sellainen operaatio, että vien suosiolla pajalle. Ellei löydy tuttavapiiristä kaveria joka näyttäis meikäläiselle kuinka se homma hoituu.
  8. #8
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Onnea pyörän hankkimisen johdosta.

    Itellä oli GSX750 Inazuma -98 n. 4 vuotta, eikä sen kanssa mitään kummallista oikeestaan oo. Tekee huollot pääosin huoltokirjan määrämin välein. Osaamistasosta riippuu tekeekö ite vai teettääkö muualla. Aika simppelistä pelistä kuitenkin kyse.

    Perinteinen kaasari peli ilma/öljyjäähdytyksellä.

    Jakopään ketjun ääntä kannattaa vähän seurata, mutta aika harvoin mikään ongelma sekään. Moottori semmonen ikuinen puurtaja.

    Muuten tykkäsin mutta alkeellinen alusta ei oikein riittänyt minun 100kg elopainolle.
    Toisin sanoen, jos alkaa jotain erikoisia rallatuksia kuulumaan?
  9. #9
    Lainaa Vespister kirjoitti Katso viesti
    Yksi muistutus itse pyöränsä huoltavalle:

    Venttiilikopan ruuvien kirisrysmomentti on todella pieni. I/ö -Suzukeissa on monta koppaa tuhottu liikakiristämisellä.
    Itse asiassa kaikki MP:n kiristysmomentit on syytä ottaa vakavasti. Monessa kohtaa tarvttava momentti on melko pieni, ja selvästi suurempi ongelma on ylikiristyksellä tuhotut kierteet ja ruuvin kannat kuin ruuvien irtoilu vajaasta kireydestä.

    Itse olen joutunut uusimaan useammankin ruuvin ja pultin kun on huollon jälkeen vedetty niin s%&%nan kireelle että nylppääntyy ennenku irtoo. Että sapettaa.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  10.  
  11. #10
    Lainaa JonSoni kirjoitti Katso viesti
    Toisin sanoen, jos alkaa jotain erikoisia rallatuksia kuulumaan?
    Niin, jostain muistelen sellasta lukeneeni, että kannattaa vähän seurailla. Vähän ääntähän se pitää luonnostaankin, ainakin oma inazuma. Ymmärtääkseni jakopään ketjulla on jokin suositusvaihtoväli, mutta se lienee luokkaa +100000km, ehkä.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")