Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Onko tuosta navista kellään kokemuksia? Pitäisi siis löytää navi, jolla voisi sormella vetää suorat mutkiksi vähän Google mapsin tapaan. Omat vähäiset kokemukset vanhan Riderin reitinsuunnittelusta ovat melko masentavia ja automaattiset "vältä pääteitä" valinnat tekevät aiva hulluja reittiehdotuksia.


    Siis navissa pitäsi olla toimiva "maisemareitti" tai sitten todella helppo reitin muokkaus.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  2. #2
    Mulla on ollu Garmin LM590 ja 595 (käytännössä sama laite). Sen "Adventurous Routing" on toiminut odotettua paremmin. Ja jos reittiä katsoo kartalta eikä se tyydytä, on aika helppo lisätä välietappi (tai uusi loppukohde).

    En osaa sanoa olisiko se riittävän hyvä henkilökohtaisiin preferensseihin verrattuna, mutta itselläni ei tuon suhteen ole valittamista. Reitinvalinnassakin on liukusäädin eli valinnat eivät ole ehdottomia.

    Yli puolet ajasta mulla ei ole kuitenkaan kohdetta valittuna, käytän sitä vaan karttanäyttönä ja katson vaan pääsuunnan. Sitten kun haahuilu kyllästyttää, syötän kohteen.

    Suurin ongelma tossa on himmeä näyttö, ei juuri näy parhailla ajokeleillä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  3. #3
    Tai joku muu käikäle: Garmin Zumo XT. Todella hyvä näyttö. Ja tähän saa ladattua ilmaiseksi myös maastokartan (kartat.hylly.org). Reitin suunnittelu näillä laitteilla voi olla hankalaa, saas nähdä, kun hiukan oppii käyttämään paremmin.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  4. #4
    Itsellä on tämän kesän ollut käytössä "calimoto" appi jolla reitin suunnittelu on helppoa ja random reitin teko on näppärä. En osaa sanoa kuinka kauan puhelin kestää tuossa pyörän keulilla.
    Tähän kaipailisin itsekin moto-navigaattoria johon saisi yhtä helposti kuin ”calimotolla” ladattua itse tai jonkun muun tekemän reitin.

    Sitä päivää odotellessa, että google mapsin reitit saisi nappia painamalla siirrettyä moto-navigaattoriin ilman kaapeleita ja gpx-exportteja/importteja.
  5. #5
    Minulla on kymppituumainen vanha tabletti vedenpitävässä kotelossa pikakiinnityksellä tankin päällä ja jatkuvalla virransyötöllä. Siitä saisi näppärästi yleiskuvan ympäristöstä, jos tekee mieli lähteä harhailemaan. Täytyy tsekata tuo Callimoto.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  6.  
  7. #6
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Minulla on kymppituumainen vanha tabletti vedenpitävässä kotelossa pikakiinnityksellä tankin päällä ja jatkuvalla virransyötöllä. Siitä saisi näppärästi yleiskuvan ympäristöstä, jos tekee mieli lähteä harhailemaan. Täytyy tsekata tuo Callimoto.
    Calimotosta löytyy jo jotain keskustelua tuolta varustepuoleltakin:
    http://www.moottoripyora.org/keskust...sovellus/page2
    Ilmaisversio toimii hyvin lähiseuduilla, mutta sitten pitäisi ottaa tuo vuosimaksullinen versio jos kauemmas menee.