Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jebbe kirjoitti Katso viesti
    Tuon ikäisistä on tyyppiviat jo korjattu isolla todennäköisyydellä. Ota se mitä on pidetty paremmassa kunnossa, huollettu ja ajettu. Jos homma maistuu niin parin vuoden sisään kuitenkin pyörä vaihtuu....
    No, asiahan tuli kiteytettyä jo tässä. 20+ vuotta vanha mopo. Mitä paremmin on selvillä tehdyt huollot ja niiden ajankohdat, niin sitä parempi. Konehan ei noista ajamalla lopu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #32
    Eli kysymykseen vastaus on että turbobusa alle ilman abseja ja radalle ajamaan, kaikki muu on tissiposkien touhua

    Ihan sama mitä kysytään niin tähän lopputulokseen päästään 99% varmuudella.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  3. #33
    Onkohan siellä radalla käymisessä joku huono vaikutus yläpäähän. Jos maksimijarrutus on se että puristaa kahvaa niin lujaa kuin jaksaa eikä löysää ennenkuin liike loppuu niin huonostihan siinä käy. Luultavasti ei ole siitä kyse? Kun ihan kunnolla jarruttelee (ihan katuolosuhteissa), tulee joskus hentoa mustaa viivaa, perä menee vähän ilmassa, rengas meinaa lukkiutua ja joutuu vähän löysäämään. Nutullaan ei oo tarvinu olla. Ei jarruttaminen mitenkään ylivoimaisen vaikeaa ole, mutta tietenkin sitäkin pitää harjoitella.
    Ready to race
  4. #34
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Hyvin lähti lapasesta tämäkin säie, aloittaja kysyi asiallisen kysymyksen # Ensipyörän ostaja kaipaa vinkkejä (Honda Shadow 600 tai 750 kiikarissa)#, muutaman postauksen jälkeen keskustelu käy kiivaana , miten rata-ajossa absit toimii vai ei toimi. Voihan tästä olla hyötyäkin säikeen aloittelijalle. Muutama asiallinen vastaus, sitten se lähti.....kohta muistuttaa Suomi24 reuhaamista.
    Normimenoa.
    Samat tietäjät tietää, radalla ei sitäjatätä, kilpakuskitkaan ei käytä ABS- järjestelmää koska tuntuma, wöö- wöö- wöööö.
    .
  5. #35
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Normimenoa.
    Samat tietäjät tietää, radalla ei sitäjatätä, kilpakuskitkaan ei käytä ABS- järjestelmää koska tuntuma, wöö- wöö- wöööö.
    Samaa mieltä, isolta osalta rata sitä rata tätä. Tästä yhdistyksestä ei perusmotoristi paljoa saa.
    .
  6. #36
    Lainaa Kirvesmiesbarrow kirjoitti Katso viesti
    Moikka,

    Alottelija hankkimassa pyörää, löytyiskö täältä vinkkejä?

    Olen tsekkaillut Honda Shadow 600 (vm 02.) ja 750 netistä (vm 98). Kummassakin kilsoja noin 30-45k. 600 koeajettu. Vaikutti ihan mukavalta peliltä aloittelijan alla.

    Mitä mieltä itse olette olleet näistä pyöristä? Erityisesti mitä eroja olette havainneet käytössä näiden pyörien välillä? Mitä kannatta erityisesti huomioida näiden ostossa? Onko ns tyyppivikoja?
    Saanko kysyä että miksi juuri Honda? Jos asustelet pk-seudulla niin neuvon pysymään kaukana Hondista koska sillon joudut todennäköisesti asioimaan BikeWorldin kanssa josta ei oo mitää muuta ku huonoa sanottavaa mun puolesta viimeisen 15 vuoden ajalta

    Olen itse omistanu 2 Hondaa, 1100XX Blackbirdin ja CBR1000RR:n ... molemmat toimivat oikein luotettavasti, eikä Hondalla luotettavuuden ja ajettavuuden kanssa ole ollut mitään ongelmia. Varaosat yms onki sitte se murheenkryyni.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  7. #37
    Yksi Honda ollut ja kaikenlaista kauppaa on tehty Bike Worldin kanssa, ei ongelmia ja aina saanut hyvää palvelua. Äskettäin uusin ajokamat sattuneesta syystä ja palvelusta sekä hinnoittelusta täysi kymppi. Eikä ole varaosat tai huolto tökkinyt silloin kun niitä aikoinaan tarvitsi, pyörämyynniltä on aina saanut palvelua ja vastauksia kysymyksiin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  8. #38
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Saanko kysyä että miksi juuri Honda? Jos asustelet pk-seudulla niin neuvon pysymään kaukana Hondista koska sillon joudut todennäköisesti asioimaan BikeWorldin kanssa josta ei oo mitää muuta ku huonoa sanottavaa mun puolesta viimeisen 15 vuoden ajalta

    Olen itse omistanu 2 Hondaa, 1100XX Blackbirdin ja CBR1000RR:n ... molemmat toimivat oikein luotettavasti, eikä Hondalla luotettavuuden ja ajettavuuden kanssa ole ollut mitään ongelmia. Varaosat yms onki sitte se murheenkryyni.
    Tämä on kaikkien keskustelusäikeiden vastausten äiti ja isä. Lainataan alkuperäinen kysymys ja vastataan mitä sattuu. Kysyjä kysyy tietyistä pyöristä, tämä ei vastaajalle kelpaa. Jopa asuinpaikkakunta on arveluttava. Samalla haukkuu paikallisen yrittäjän. Ei kait kysyjä tätä kysynyt?
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  9. #39
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Tämä on kaikkien keskustelusäikeiden vastausten äiti ja isä. Lainataan alkuperäinen kysymys ja vastataan mitä sattuu. Kysyjä kysyy tietyistä pyöristä, tämä ei vastaajalle kelpaa. Jopa asuinpaikkakunta on arveluttava. Samalla haukkuu paikallisen yrittäjän. Ei kait kysyjä tätä kysynyt?
    Vastataan mitä sattuu? Huoltopalvelut ei ole sun mielestä olennainen asia pyörän kanssa? Selkeä homma!

    Ja mitä hemmetin pahaa siinä on jos kysyjältä kysyy että miksi juuri nämä pyörät? Ite ku olin turbottamassa muinoin pyörääni ni kaveri kysyi että miksi haluat juurikin turbottaa ton pyörän ku tykkäät ajaa rataa? Miksei ratapyörä kiinnosta. No en ollu sillä hetkellä miettinyt sitä vaihtoehtoa ku luulin olevan liian kalliita... no, päädyin tämän "ääliön kysymyksen" saattelemana ostamaan kilpurin, eikä ole harmittanut päivääkään.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  10. #40
    20v Hondalla tuskin on pakko käyttää huollossa pääkaupungin merkkiliikkeessä. Eiköhän tuon huolla itse tai kuka vain. Abseja ei ole ja radallekaan ei mikään tykki, joten siitäkään ei kannata kinastella sivutolkulla Turbotukseenkin on parempia pyöriä.

    Mammalla on ollut vuosia Virago 535 ja appiukolla Shadow 750. Ovat erittäin hyviä ajaa hiljaa ja itse tykkään ajella Viragolla taajamacruisingia kesälämpöisillä shortsit jalassa ja avopotta päässä. Ei ole miehekkäin peli, mutta kestän sen. Parhaimmillaan nuo pikkukustomit ovat alle 80 nopeuksissa. Tärinättömiä koneita ja vetävät tyhjäkäynniltä alkaen. Matkaan, urheiluun ja isoille teille on parempia pyöriä olemassa.

    Tuommoinen pikkukustomi on skootterin jälkeen vaivattomin taajamapyörä. Matala ja jokaisella yltää jalat maahan. Lyhyet välitykset, jolloin helppo ajaa hiljaa. Parhaimmillaan naisen tai suht pienikokoisen miehen alla. Isolle korstolle vähän alimittaisia.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  11. #41
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    20v Hondalla tuskin on pakko käyttää huollossa pääkaupungin merkkiliikkeessä. Eiköhän tuon huolla itse tai kuka vain. Abseja ei ole ja radallekaan ei mikään tykki, joten siitäkään ei kannata kinastella sivutolkulla Turbotukseenkin on parempia pyöriä.

    Mammalla on ollut vuosia Virago 535 ja appiukolla Shadow 750. Ovat erittäin hyviä ajaa hiljaa ja itse tykkään ajella Viragolla taajamacruisingia kesälämpöisillä shortsit jalassa ja avopotta päässä. Ei ole miehekkäin peli, mutta kestän sen. Parhaimmillaan nuo pikkukustomit ovat alle 80 nopeuksissa. Tärinättömiä koneita ja vetävät tyhjäkäynniltä alkaen. Matkaan, urheiluun ja isoille teille on parempia pyöriä olemassa.

    Tuommoinen pikkukustomi on skootterin jälkeen vaivattomin taajamapyörä. Matala ja jokaisella yltää jalat maahan. Lyhyet välitykset, jolloin helppo ajaa hiljaa. Parhaimmillaan naisen tai suht pienikokoisen miehen alla. Isolle korstolle vähän alimittaisia.
    Onkohan nyt pikkuisen liian järkevä ja kiihkoton kirjoitus tähän keskusteluun...
  12. #42
    Nyt kun rupesin tarkemmin miettimään ni mähän koeajoin exän siskolle juuri tuollaisen 600:n muutama vuosi sitten. Oli kyllä todella pehmeä ja mukava kyyti. Voimaa siinä oli omaan makuun liian vähän mutta oli kyllä todella mukava vehje kadulla kruisia.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #43
    amerikoissa on muuten ruettu ajaa rataa kovalaukkucruisereilla l. ns. baggereilla

    https://www.youtube.com/watch?v=0LKepXPBt3U


    Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen niin Shadow 600 / 750 myyntimäärät Suomessa eivät taida olla niin isoja että merkittävää yleistä tietoutta mistään vikapaikoista olisi päässyt syntymään. Pitänee kaivella ulkomailta esim. https://www.hondashadow.net.

    Ehkä yleisellä tasolla todettava että kun kyse matalatehoisesta pyöräluokasta jossa ei myöskään tavoitella keveintä mahdollista painoa niin ainakin edellytykset luotettavuudelle ovat olemassa. Mutta kaiken saa pilalle huonolla ylläpidolla. Kun kuitenkin puhutaan 20 vuotta vanhasta laitteesta niin pyöräyksilöiden väliset erot merkitsevät paljon paljon paljon enemmän kuin pyörämallien väliset.

    Mitä tulee ABS-jarrujen tarpeisiin niin eivät ne välttämättömät ole. Mutta jos (JOS) käy niin että valoristeystä ennen joku kuorkki valuttanut dieseliä keskilinjalle tai jos (JOS) aamusumuisella taipaleella hirviö hyppää eteen niin absit saattaapi pelastaa pienmmältä tai isommalta probleemalta. Mutta kysymystä siitä että onko absit vaiko eikö, niin vielä isompi asia että onko jarrut ylipäätään hyvässä toimintakunnossa ts. ei ilmaa nesteen seassa yms.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  14. #44
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    amerikoissa on muuten ruettu ajaa rataa kovalaukkucruisereilla l. ns. baggereilla

    https://www.youtube.com/watch?v=0LKepXPBt3U
    No joo, rataharrikkaan laitettu etuaura ja taakse chopatut superohuet laukun kuoret. Ihan vauhdikasta ja hauskan näköistä menoa silti.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #45
    Omat kokemukset ja käsitykset yleistäen:

    Honda huollot ja vara-osat sekä pienet asennukset, muutokset ja modaukset ei ole mikään ongelma näin espoolaisesta näkökulmasta:
    Motokka => http://www.moottoripyora.org/keskust...300703-Motokka
    Honda AT AS DCT 1100
    Honda Transalp XL700VA
    Honda CRF 300 Rally
    "Elämä on mutkikasta" onneksi!!
    Turku - Espoo TA:lla ~12 h & 450 km
  16. #46
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    20v Hondalla tuskin on pakko käyttää huollossa pääkaupungin merkkiliikkeessä. Eiköhän tuon huolla itse tai kuka vain.
    Juurikin näin, pyörä jolla ei varmaan enää määräaikaishuoltoja takuun takia merkkiliikkeessä tehdä, toisin kuin nämä kerran vuodessa uuteen vaihtavat!

    Ja foorumin yleinen käsityshän tuntuu olevan, että varaosia ei Suomesta kannata ostaa, kun ne saa "paljon halvemmalla" jostain maailmalta (CMSNL yms.). Itse kyllä noihin pariin Hondaan aikojen saatossa olen osat saanut kivuttomasti Brandtilta, pl. ihan kulutusosat, joita nyt saa joka kioskista.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17.  
  18. #47
    Bike World on kyllä vähän outo paikka. Ostin sieltä muutama vuosi sitten käytetyn Busan käteisellä Helmikuussa (ei päässyt tekemään koeajoa). Kaupanteon yhteydessä sovittiin myös, että katsotaan pyörään laukkusarja kiinnikerautoineen sopuhintaan sitten keväällä, kun noudan pyörän. Noh, keväällä sitten palasin asiaan ja käytiin ihmettelemässä niitä laukkuja. Jäivät ostamatta, koska hinta oli aivan posketon. Sama setti Tuusmotorista 400€ halvemmalla...

    Busassa myös havaittiin aika pian moottoriöljyvuoto, merkkasi reviirin parilla öljytipalla. Tätä Bike World pariin otteeseen yritti korjata siinä onnistumatta (vaihtoivat vain öljypropun tiivisteet tms. valohoitoa). Kolmannella kerralla asiaan palatessani kertoivat, että huolto on kiireinen seuraavat puolitoista kuukautta, eivät ehdi Busaa rassata. Onneksi järjestivät minulle sopimuskorjaajan, huoltopäälikkö käski viedä pyörän JL-Bikeen, jossa kunnostus BW:n piikkiin. Sinne siis ja siellähän Busa tuli kuntoon päivässä (se on myös valtuutettu Honda huolto, jos joku etsii pk-seudulta Honda huoltoa, jossa homma toimii).

    Että sellainen tapaus. Ei tuo öljyvuodon armoton korjaus nyt niin harmittanut, kun pyörä kuntoon tuli mutta toi laukkusettijuttu oli sellainen, ettei tarvitse toistamiseen BW:n ovensaranoita kuluttaa. Vähän omituista, että kertovat maksavalle asiakkaalle osan hinnalla, ettei meidän kiinnosta tehdä kauppaa kanssasi. Vaikka olin ihan kohtuullisen pinon setelirahaa sinne vasta kantanut. Tai sitten pitivät minua ihan tyhmänä.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12