Sivu: 2 / 2:sta EnsimminenEnsimminen 12
Tulokset 31:st 47:een 47:sta
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Jebbe kirjoitti Katso viesti
    Tuon ikisist on tyyppiviat jo korjattu isolla todennkisyydell. Ota se mit on pidetty paremmassa kunnossa, huollettu ja ajettu. Jos homma maistuu niin parin vuoden sisn kuitenkin pyr vaihtuu....
    No, asiahan tuli kiteytetty jo tss. 20+ vuotta vanha mopo. Mit paremmin on selvill tehdyt huollot ja niiden ajankohdat, niin sit parempi. Konehan ei noista ajamalla lopu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Eli kysymykseen vastaus on ett turbobusa alle ilman abseja ja radalle ajamaan, kaikki muu on tissiposkien touhua

Ihan sama mit kysytn niin thn lopputulokseen pstn 99% varmuudella.
    Kyltason kurapyrilij.
    Onkohan siell radalla kymisess joku huono vaikutus ylphn. Jos maksimijarrutus on se ett puristaa kahvaa niin lujaa kuin jaksaa eik lys ennenkuin liike loppuu niin huonostihan siin ky. Luultavasti ei ole siit kyse? Kun ihan kunnolla jarruttelee (ihan katuolosuhteissa), tulee joskus hentoa mustaa viivaa, per menee vhn ilmassa, rengas meinaa lukkiutua ja joutuu vhn lysmn. Nutullaan ei oo tarvinu olla. Ei jarruttaminen mitenkn ylivoimaisen vaikeaa ole, mutta tietenkin sitkin pit harjoitella.
    Ready to race
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Hyvin lhti lapasesta tmkin sie, aloittaja kysyi asiallisen kysymyksen # Ensipyrn ostaja kaipaa vinkkej (Honda Shadow 600 tai 750 kiikarissa)#, muutaman postauksen jlkeen keskustelu ky kiivaana , miten rata-ajossa absit toimii vai ei toimi. Voihan tst olla hytykin sikeen aloittelijalle. Muutama asiallinen vastaus, sitten se lhti.....kohta muistuttaa Suomi24 reuhaamista.
    Normimenoa.
    Samat tietjt tiet, radalla ei sitjatt, kilpakuskitkaan ei kyt ABS- jrjestelm koska tuntuma, w- w- w.
    .
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Normimenoa.
    Samat tietjt tiet, radalla ei sitjatt, kilpakuskitkaan ei kyt ABS- jrjestelm koska tuntuma, w- w- w.
    Samaa mielt, isolta osalta rata sit rata tt. Tst yhdistyksest ei perusmotoristi paljoa saa.
    .
    Lainaa Kirvesmiesbarrow kirjoitti Katso viesti
    Moikka,

Alottelija hankkimassa pyr, lytyisk tlt vinkkej?

Olen tsekkaillut Honda Shadow 600 (vm 02.) ja 750 netist (vm 98). Kummassakin kilsoja noin 30-45k. 600 koeajettu. Vaikutti ihan mukavalta pelilt aloittelijan alla.

Mit mielt itse olette olleet nist pyrist? Erityisesti mit eroja olette havainneet kytss niden pyrien vlill? Mit kannatta erityisesti huomioida niden ostossa? Onko ns tyyppivikoja?
    Saanko kysy ett miksi juuri Honda? Jos asustelet pk-seudulla niin neuvon pysymn kaukana Hondista koska sillon joudut todennkisesti asioimaan BikeWorldin kanssa josta ei oo mit muuta ku huonoa sanottavaa mun puolesta viimeisen 15 vuoden ajalta

Olen itse omistanu 2 Hondaa, 1100XX Blackbirdin ja CBR1000RR:n ... molemmat toimivat oikein luotettavasti, eik Hondalla luotettavuuden ja ajettavuuden kanssa ole ollut mitn ongelmia. Varaosat yms onki sitte se murheenkryyni.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Yksi Honda ollut ja kaikenlaista kauppaa on tehty Bike Worldin kanssa, ei ongelmia ja aina saanut hyv palvelua. skettin uusin ajokamat sattuneesta syyst ja palvelusta sek hinnoittelusta tysi kymppi. Eik ole varaosat tai huolto tkkinyt silloin kun niit aikoinaan tarvitsi, pyrmyynnilt on aina saanut palvelua ja vastauksia kysymyksiin.
    Kyltason kurapyrilij.
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Saanko kysy ett miksi juuri Honda? Jos asustelet pk-seudulla niin neuvon pysymn kaukana Hondista koska sillon joudut todennkisesti asioimaan BikeWorldin kanssa josta ei oo mit muuta ku huonoa sanottavaa mun puolesta viimeisen 15 vuoden ajalta

Olen itse omistanu 2 Hondaa, 1100XX Blackbirdin ja CBR1000RR:n ... molemmat toimivat oikein luotettavasti, eik Hondalla luotettavuuden ja ajettavuuden kanssa ole ollut mitn ongelmia. Varaosat yms onki sitte se murheenkryyni.
    Tm on kaikkien keskustelusikeiden vastausten iti ja is. Lainataan alkuperinen kysymys ja vastataan mit sattuu. Kysyj kysyy tietyist pyrist, tm ei vastaajalle kelpaa. Jopa asuinpaikkakunta on arveluttava. Samalla haukkuu paikallisen yrittjn. Ei kait kysyj tt kysynyt?
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45 -42 _FLH74 -57 _FLSTC -94 _T120R -69 _K100RS -91 _CR500Hm -05 _CR 500-88&nbsp; _RD125 -70 _HVA120 -71_KTM EXC300 -05_R 1200 GSA-12_ Kawasaki G5 100,&nbsp;</p>
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Tm on kaikkien keskustelusikeiden vastausten iti ja is. Lainataan alkuperinen kysymys ja vastataan mit sattuu. Kysyj kysyy tietyist pyrist, tm ei vastaajalle kelpaa. Jopa asuinpaikkakunta on arveluttava. Samalla haukkuu paikallisen yrittjn. Ei kait kysyj tt kysynyt?
    Vastataan mit sattuu? Huoltopalvelut ei ole sun mielest olennainen asia pyrn kanssa? Selke homma!

Ja mit hemmetin pahaa siin on jos kysyjlt kysyy ett miksi juuri nm pyrt? Ite ku olin turbottamassa muinoin pyrni ni kaveri kysyi ett miksi haluat juurikin turbottaa ton pyrn ku tykkt ajaa rataa? Miksei ratapyr kiinnosta. No en ollu sill hetkell miettinyt sit vaihtoehtoa ku luulin olevan liian kalliita... no, pdyin tmn "lin kysymyksen" saattelemana ostamaan kilpurin, eik ole harmittanut pivkn.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    20v Hondalla tuskin on pakko kytt huollossa pkaupungin merkkiliikkeess. Eikhn tuon huolla itse tai kuka vain. Abseja ei ole ja radallekaan ei mikn tykki, joten siitkn ei kannata kinastella sivutolkulla Turbotukseenkin on parempia pyri.

Mammalla on ollut vuosia Virago 535 ja appiukolla Shadow 750. Ovat erittin hyvi ajaa hiljaa ja itse tykkn ajella Viragolla taajamacruisingia keslmpisill shortsit jalassa ja avopotta pss. Ei ole miehekkin peli, mutta kestn sen. Parhaimmillaan nuo pikkukustomit ovat alle 80 nopeuksissa. Trinttmi koneita ja vetvt tyhjkynnilt alkaen. Matkaan, urheiluun ja isoille teille on parempia pyri olemassa.

Tuommoinen pikkukustomi on skootterin jlkeen vaivattomin taajamapyr. Matala ja jokaisella ylt jalat maahan. Lyhyet vlitykset, jolloin helppo ajaa hiljaa. Parhaimmillaan naisen tai suht pienikokoisen miehen alla. Isolle korstolle vhn alimittaisia.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    20v Hondalla tuskin on pakko kytt huollossa pkaupungin merkkiliikkeess. Eikhn tuon huolla itse tai kuka vain. Abseja ei ole ja radallekaan ei mikn tykki, joten siitkn ei kannata kinastella sivutolkulla Turbotukseenkin on parempia pyri.

Mammalla on ollut vuosia Virago 535 ja appiukolla Shadow 750. Ovat erittin hyvi ajaa hiljaa ja itse tykkn ajella Viragolla taajamacruisingia keslmpisill shortsit jalassa ja avopotta pss. Ei ole miehekkin peli, mutta kestn sen. Parhaimmillaan nuo pikkukustomit ovat alle 80 nopeuksissa. Trinttmi koneita ja vetvt tyhjkynnilt alkaen. Matkaan, urheiluun ja isoille teille on parempia pyri olemassa.

Tuommoinen pikkukustomi on skootterin jlkeen vaivattomin taajamapyr. Matala ja jokaisella ylt jalat maahan. Lyhyet vlitykset, jolloin helppo ajaa hiljaa. Parhaimmillaan naisen tai suht pienikokoisen miehen alla. Isolle korstolle vhn alimittaisia.
    Onkohan nyt pikkuisen liian jrkev ja kiihkoton kirjoitus thn keskusteluun...
    Nyt kun rupesin tarkemmin miettimn ni mhn koeajoin exn siskolle juuri tuollaisen 600:n muutama vuosi sitten. Oli kyll todella pehme ja mukava kyyti. Voimaa siin oli omaan makuun liian vhn mutta oli kyll todella mukava vehje kadulla kruisia.
    amerikoissa on muuten ruettu ajaa rataa kovalaukkucruisereilla l. ns. baggereilla

https://www.youtube.com/watch?v=0LKepXPBt3U

Mit tulee alkuperiseen kysymykseen niin Shadow 600 / 750 myyntimrt Suomessa eivt taida olla niin isoja ett merkittv yleist tietoutta mistn vikapaikoista olisi pssyt syntymn. Pitnee kaivella ulkomailta esim. https://www.hondashadow.net.

Ehk yleisell tasolla todettava ett kun kyse matalatehoisesta pyrluokasta jossa ei myskn tavoitella keveint mahdollista painoa niin ainakin edellytykset luotettavuudelle ovat olemassa. Mutta kaiken saa pilalle huonolla yllpidolla. Kun kuitenkin puhutaan 20 vuotta vanhasta laitteesta niin pyryksiliden vliset erot merkitsevt paljon paljon paljon enemmn kuin pyrmallien vliset.

Mit tulee ABS-jarrujen tarpeisiin niin eivt ne vlttmttmt ole. Mutta jos (JOS) ky niin ett valoristeyst ennen joku kuorkki valuttanut dieseli keskilinjalle tai jos (JOS) aamusumuisella taipaleella hirvi hypp eteen niin absit saattaapi pelastaa pienmmlt tai isommalta probleemalta. Mutta kysymyst siit ett onko absit vaiko eik, niin viel isompi asia ett onko jarrut yliptn hyvss toimintakunnossa ts. ei ilmaa nesteen seassa yms.
    Att tnka innan man talar r som att torka sej i rven innan man skiter... - Arne Anka
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    amerikoissa on muuten ruettu ajaa rataa kovalaukkucruisereilla l. ns. baggereilla

https://www.youtube.com/watch?v=0LKepXPBt3U
    No joo, rataharrikkaan laitettu etuaura ja taakse chopatut superohuet laukun kuoret. Ihan vauhdikasta ja hauskan nkist menoa silti.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

Omat kokemukset ja ksitykset yleisten:

Honda huollot ja vara-osat sek pienet asennukset, muutokset ja modaukset ei ole mikn ongelma nin espoolaisesta nkkulmasta:
    Motokka => http://www.moottoripyora.org/keskust...300703-Motokka
    Honda Transalp XL700VA
    "Elm on mutkikasta" onneksi!!
    Turku - Espoo TA:lla ~12 h & 450 km
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    20v Hondalla tuskin on pakko kytt huollossa pkaupungin merkkiliikkeess. Eikhn tuon huolla itse tai kuka vain.
    Juurikin nin, pyr jolla ei varmaan en mraikaishuoltoja takuun takia merkkiliikkeess tehd, toisin kuin nm kerran vuodessa uuteen vaihtavat!

Ja foorumin yleinen ksityshn tuntuu olevan, ett varaosia ei Suomesta kannata ostaa, kun ne saa "paljon halvemmalla" jostain maailmalta (CMSNL yms.). Itse kyll noihin pariin Hondaan aikojen saatossa olen osat saanut kivuttomasti Brandtilta, pl. ihan kulutusosat, joita nyt saa joka kioskista.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600

How far can you travel when you're six feet underground?
  17.  
    Bike World on kyll vhn outo paikka. Ostin sielt muutama vuosi sitten kytetyn Busan kteisell Helmikuussa (ei pssyt tekemn koeajoa). Kaupanteon yhteydess sovittiin mys, ett katsotaan pyrn laukkusarja kiinnikerautoineen sopuhintaan sitten kevll, kun noudan pyrn. Noh, kevll sitten palasin asiaan ja kytiin ihmettelemss niit laukkuja. Jivt ostamatta, koska hinta oli aivan posketon. Sama setti Tuusmotorista 400 halvemmalla...

Busassa mys havaittiin aika pian moottoriljyvuoto, merkkasi reviirin parilla ljytipalla. Tt Bike World pariin otteeseen yritti korjata siin onnistumatta (vaihtoivat vain ljypropun tiivisteet tms. valohoitoa). Kolmannella kerralla asiaan palatessani kertoivat, ett huolto on kiireinen seuraavat puolitoista kuukautta, eivt ehdi Busaa rassata. Onneksi jrjestivt minulle sopimuskorjaajan, huoltoplikk kski vied pyrn JL-Bikeen, jossa kunnostus BW:n piikkiin. Sinne siis ja siellhn Busa tuli kuntoon pivss (se on mys valtuutettu Honda huolto, jos joku etsii pk-seudulta Honda huoltoa, jossa homma toimii).

Ett sellainen tapaus. Ei tuo ljyvuodon armoton korjaus nyt niin harmittanut, kun pyr kuntoon tuli mutta toi laukkusettijuttu oli sellainen, ettei tarvitse toistamiseen BW:n ovensaranoita kuluttaa. Vhn omituista, ett kertovat maksavalle asiakkaalle osan hinnalla, ettei meidn kiinnosta tehd kauppaa kanssasi. Vaikka olin ihan kohtuullisen pinon setelirahaa sinne vasta kantanut. Tai sitten pitivt minua ihan tyhmn.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimminenEnsimminen 12