Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Syksyjä kaikille.

    Kaipaisin plussia ja miinuksia valintaa helpottamaan kun mietin seuraavaa pyörää.
    8 vuotta olen siis ajellut nyt 2006vm R1 kanssa katua ja kokeillut rataakin johon tarkoitukseen vanha olisi jäämässä.

    Eli tavoite seuraava:
    - Pirteä naku millä ei jää jalkoihin
    - Pystympi ajoasento (kuin orkkis R1)
    - Käytännöllisempi (jälleen kuin orkkis R1)

    Olen päätynyt että Yamaha on merkki ja reittejä näen kaksi.

    1.
    Ostaa ensimmäisen sukupolven crossplane R1 ja rakentaa siitä naku.
    Plussaa:
    - Edullisempi
    - Saa suruttomammin modata kun halvempi pyörä
    - Tehokkaampi

    Miinukset:
    - Enemmän ajettu kone

    2.
    Ostaa MT-10.
    Plussaa:
    - Valmis naku
    - Elektroniikka kehittyneempää ja sen tuomat mukavuudet
    - Paremmin tehoa alhaalla ? Vai onko ?

    Miinukset:
    - Isompi reikä taskunpohjalla
    - Rajoittaako moderni tekniikka säätämistä jos kaipaa rakennella ?
  2. #2
    itse jättäisin varhaiset crossplanet ostamatta. menee kampura poikki
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Noin yleisellä tasolla valmiilla pääsee helpommalla ja jälleenmyyntikin on helpompaa. Rakentamalla taas pääsee puuhastelemaan ja saa tosiaan modata suruttomasti, mutta lopputuloksesta ei välttämättä tule edullisempaa, jos rakentelua ei malta lopettaa ajoissa. Parempi voi silti tulla.
  4. #4
    Moottoripyöriä on kolmea eri sorttia: vakio, rakennettu ja räpelletty. Eka on kaikkien mielestä sama, mutta sitten mutkistuu. Rakentajan mielestä tulee kyllä hieno, mutta ei miellytä kuin pientä osaa ostajaehdokkaista. Räpeltäjän mielestä tuli sairaan hieno, mutta ei miellytä ketään, eikä edes toimi kaksisesti. Mun kaksi pyörää on suht. vakiot, koska en osaa rakentaa/ei kiinnosta ja ei ole varaa alkaa räpeltämään.

    Sitten taas en ymmärrä, miksi näitä pitää täällä kysellä? Omat mopot yhtä lukuunottamatta olen ostanut koeajamatta, koska halusin ko. kulkineen. Yksikään ei ole kaduttanut ja eroon on päässyt tarvittaessa, kun en ole itseäni rakentajaksi luullut ja räpeltäjäksi päätynyt. Osta se mikä miellyttää ja vaihda jos osoittautui virheeksi. Avot, homma ratkaistu, mitä voitin?
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  5. #5
    Halpa tää ei oo, mutta aikas sielukas Vuodelta 2010.

    https://www.cycleworld.com/greggs-cu...zf-r1-tracker/



    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    ...Avot, homma ratkaistu, mitä voitin?
    Braaaaap
  6. #6
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Moottoripyöriä on kolmea eri sorttia: vakio, rakennettu ja räpelletty. Eka on kaikkien mielestä sama, mutta sitten mutkistuu. Rakentajan mielestä tulee kyllä hieno, mutta ei miellytä kuin pientä osaa ostajaehdokkaista. Räpeltäjän mielestä tuli sairaan hieno, mutta ei miellytä ketään, eikä edes toimi kaksisesti. Mun kaksi pyörää on suht. vakiot, koska en osaa rakentaa/ei kiinnosta ja ei ole varaa alkaa räpeltämään.

    Sitten taas en ymmärrä, miksi näitä pitää täällä kysellä? Omat mopot yhtä lukuunottamatta olen ostanut koeajamatta, koska halusin ko. kulkineen. Yksikään ei ole kaduttanut ja eroon on päässyt tarvittaessa, kun en ole itseäni rakentajaksi luullut ja räpeltäjäksi päätynyt. Osta se mikä miellyttää ja vaihda jos osoittautui virheeksi. Avot, homma ratkaistu, mitä voitin?
    Tarkoitus olisi toki pitää vakio osat nurkissa myyntiä varten.

    Mitä tulee rakentajan ja räpeltäjän erotukseen. Itse hieman vieroksun rakennettuja kun ei tiedä mikä on edellisen taito/huolellisuus taso ollut, etsin siis orkkista tai missä orkkis osat mukaan josta tehdä.

    Itse en ole isoja rakennellut mutta pyörää on puuhattu suorituskyky mielessä ja jos ei ole ollut varma niin on käännytty ammattiliikkeen puoleen.

    Itselle ajotuntuma on iso juttu ja olen MT-10 koeajanut ja tykännyt. Ajatus kuitenkin heräsi kun MT-10 pohjaa R1 tekniikkaan että mitä siitä saisi aikaiseksi.

    jaket kiitos kannana otosta. Tämän tyyppiset itsellä mielessä. R1 eka sukupolvi kuitenkin kerännyt kilometrejä kun taas MT-10 saa aika vähillä kilometreillä. Toki uudehko malli niin eihän niistä tiedä jos jokin tyyppivika joka ilmenee myöhemmällä iällä.

    Tarkoitus kuitenkin tosiaan kerätä ihmisten kantoja ideaan ja tehdä siitä sitten "valistunut" päätös.
    Honda NSR 125, 2003vm (ex)
    Husqvarna TE 610, 1998vm (ex)
    Yamaha Thunderace, 1998vm (ex)
    Yamaha R1, 2006vm
    Yamaha MT-10, 2016vm
  7. #7
    KTM 890 Duke R. Kovempaa ei ole.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  8. #8
    Jos ei ole kokemusta rakentelusta yhtään, niin sitten MT10, johon voi tehdä pieniä bolt-on osanvaihtoja.
    En usko, että R1:stä saa tehtyä hyvää nakua helposti. Esim. Kun vaihdat fatbarin ensimmäiseksi, niin vaatii uudet jarruletkut, johtojem uudelleen viennit, yläkolmion, peilit, kaiken.. Kun samalla revit katteet, niin joudut valmistamaan monta osaa, jolla peität rumat näkyvät osat jne.. Toki mukavaa muokkaaminen on, mutta ei todellakaan halpaa, jos ei omista valmiiksi työstökoneita ja kädentaitoja työkalujen lisäksi..
  9.  
  10. #9
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Joku saksalainen rakentaja tyrkkäs R1:n tekniikan MT-10 runkoon. Aika villi laite vissiin tuli, tais olla performance bikessa juttu siitä muutama vuosi sitten. Ruttutukusta molemmat ja siitä rakenteleen
    The Lakkivaari


    Yamaha R6