Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 58:sta
  1. #1
    Palsta on jumittanut pahasti ( ei käytännössä toimi lainkaan ) noin viikon ajan, mikäli yhteydessä käytetään F-securen VPN:ää.

    Toimii, kuin ennen VPN:llä, kun kytkee sen pois.

    Ongelmaa ei ole muilla käyttämälläni sivustoilla.
  2. #2
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Olen havainnut, että Freedome jumittaa joskus satunnaisia sivuja tai koko yhteyttä. Ongelma on VPN:ssä, ei palstassa.

    Pois päältä ja takaisin päälle niin toimii taas.

    Tämä viesti on lähetetty Freedome päällä.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  3. #3
    Miksi minulla ei ole sitten ollut ongelmia minkään muun sivuston kanssa, eikä tämänkään palstan kanssa aiemmin?

    PS tätäkään viestiä ei ole voitu lähettää moottoripyora.orgiin Freedome päällä.
  4. #4
    Freedome estää ajoittain kaiken liikenteen. Laittakaa F-Securelle palautetta, niin saadaan ehkä asiaan parannusta.
  5. #5
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Miksi minulla ei ole sitten ollut ongelmia minkään muun sivuston kanssa, eikä tämänkään palstan kanssa aiemmin?

    PS tätäkään viestiä ei ole voitu lähettää moottoripyora.orgiin Freedome päällä.
    Ymmärräthän, että ongelma ei ole sivuston yleinen, jos homma toimii muilla?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  6. #6
    Pulse Securella toimii ilman ongelmia.
    FJR -17
  7. #7
    F-Secure tekee tunnetusti pahimmat tietokoneiden haittaohjelmat.
  8. #8
    Mikä idea tossa vpn käytössä on, päästä läpi firman palomuurista?
    K8-1000
  9. #9
    Jumittaa. Sivun päivittyminen kestää noin 10 minuuttia. Sehän on huonompi homma kun ei voi lähettää kuin yhden viestin päivässä ja asiaa olisi sadan edestä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #10
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Mikä idea tossa vpn käytössä on, päästä läpi firman palomuurista?
    Kotikäytössä teoriassa estää seurantaa siitä mitä teet internetsissä. Jos tällaisista välittää. Toimii vaikkapa nettipankkia selatessa yhtenä lisämuurina internetsin pahisten ja sinun tietoliikenteen välillä.

    Suoratoistopalveluissa kuten Netflix tai Amazon prime saattaa päästä käsiksi muiden maiden tarjontaan kun laittaa VPN:n yhdistämään vaikka amerikkalaiseen välityspalvelimeen.
    Netflix on tätä vastaan tapellut jonkin verran ja ainakaan viimeksi kun koitin niin ei Freedomella toiminut.

    Jotkut saattavat käyttää esimerkiksi jos latailevat sarjoja tai elokuvia internetsistä ja tieto siitä mitä sun koneelle imuroidaan ei näy palveluntarjoajalle kun kaikki liikenne rullaa VPN läpi.
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  11. #11
    Lainaa Rekkakalevi kirjoitti Katso viesti
    Kotikäytössä teoriassa estää seurantaa siitä mitä teet internetsissä. Jos tällaisista välittää. Toimii vaikkapa nettipankkia selatessa yhtenä lisämuurina internetsin pahisten ja sinun tietoliikenteen välillä.

    Suoratoistopalveluissa kuten Netflix tai Amazon prime saattaa päästä käsiksi muiden maiden tarjontaan kun laittaa VPN:n yhdistämään vaikka amerikkalaiseen välityspalvelimeen.
    Netflix on tätä vastaan tapellut jonkin verran ja ainakaan viimeksi kun koitin niin ei Freedomella toiminut.

    Jotkut saattavat käyttää esimerkiksi jos latailevat sarjoja tai elokuvia internetsistä ja tieto siitä mitä sun koneelle imuroidaan ei näy palveluntarjoajalle kun kaikki liikenne rullaa VPN läpi.
    Joku kiihottelee kansanryhmää vastaan kotikoneelta, toinen tekee ostoksia silkkitiellä. Molemmat kuvittelee olevansa turvassa viranomaisilta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #12
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joku kiihottelee kansanryhmää vastaan kotikoneelta, toinen tekee ostoksia silkkitiellä. Molemmat kuvittelee olevansa turvassa viranomaisilta.
    Kyllähän ne viranomaiset sinne väliin pääsee jos välttämättä haluavat vaikka VPN tarjoaja mitä lupaisi 🤔
    GSF1250S

    SV1000S \ 990SD \ ER6n \ VFR750F\ NSR125 \ PV50
  13. #13
    Yhdellä kotikoneella on käytössä Freedome, toisella kotikoneella ei VPN:ää, työkoneella korporaation VPN, en huomaa eroja tämän sivuston eikä muidenkaan selailussa.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat ät moottoripyora.org
  14. #14
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kokeilin pingata suomalaisia sivustoja Freedome päällä, ja tämä sivusto oli ainakin tuolla mittarilla nopeiden joukossa. En ole huomannut mitään sivustokohtaista Freedome-ongelmaa (paitsi jos kohde on Kiinassa) enkä tähän hätään keksi miten voisikaan olla. Ainakin Macin Freedome osaa hukata kaistasta 90 % kun sille päälle sattuu, mutta se ei tokikaan selitä tuota mainittua ongelmaa. Kannatta kokeilla, vaikuttaako koko Freedomen uudelleenkäynnistäminen (ei vain VPN:n alhaalla käyttäminen) sekä virtuaalisen sijainnin vaihtamista. Jos nämä eivät vaikuta mitään ja ongelma on systemaattisesti vain tämän sivuston kohdalla, niin sitten ainakin multa puuttuu se fiksu idea millä tuon selittäisi.
    Viimeksi muokannut: Hannula; 26.08.2020 klo 14:37.
    1000
  15. #15
    Omat havainnot luurilla käytettäessä että freedome ei tykkää wifin ja 4g:n välillä pomppimisesta. Eniten tökkii kun siirtyy 4g -> wifi jolloin aika usein joutuu freedomen sammuttamaan ja käynnistämään uudelleen.
    04 Buell xb12s

  16. #16
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Mikä idea tossa vpn käytössä on, päästä läpi firman palomuurista?
    Katselin viikonlopun motogp-lähetykset vpn:n avulla ilmaiskanavalta. Harvoin joutaa seuraamaan niin ei oikein maksukanavat nappaa.
    haistakaa vittu, viva ukraina!
  17. #17
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Palsta on jumittanut pahasti ( ei käytännössä toimi lainkaan ) noin viikon ajan, mikäli yhteydessä käytetään F-securen VPN:ää.

    Toimii, kuin ennen VPN:llä, kun kytkee sen pois.

    Ongelmaa ei ole muilla käyttämälläni sivustoilla.
    Ei ole mitään VPN:ä koneella, mutta tää orgin sivusto yksi hitaimmista millä mä surffailen.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  18. #18
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Mikä idea tossa vpn käytössä on, päästä läpi firman palomuurista?
    Mä käytän aika paljon avoimia verkkoja, ja olen ainakin siinä harhaluulossa, että tuo edes vähän vaikeuttaa väliin pääsemistä. Lisäksi aina silloin tällöin joutuu huijaamaan duuniasioissa sijainnin suhteen.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  19. #19
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mitään VPN:ä koneella, mutta tää orgin sivusto yksi hitaimmista millä mä surffailen.
    Samat mietteet täällä.
    .
  20. #20
    Hidas on minustakin. ExpressVPN käytössä mutta ei vaikutusta vaikka selailee ilmankin. Samalla lailla toimii.
  21. #21
    Valitettavan suuri osa hidastelusta taitaa näppituntumalta valitettavasti liittyä noihin mainosbannereihin. Jos osaisi käyttää noita selainten developer-työkaluja niin niistä saisi varmaan tarkempaakin erittelyä mikä sivunlatayksessa kestää, mutten ole koskaan perehtynyt sen enempää.
  22. #22
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Mä käytän aika paljon avoimia verkkoja, ja olen ainakin siinä harhaluulossa, että tuo edes vähän vaikeuttaa väliin pääsemistä.
    Täällä kun jostain käsittämättömästä syystä ei vieläkään ole HTTPS käytössä, niin avoimessa WLANissa tänne kirjautuessa tunnus & salasana on erittäin helppo noukkia verkkoliikenteestä. Ja tuohon ei tarvita mitään erityistaitoja kun valmiita työkaluja löytyy vaikka puhelimeen ja Googlella ohjeet. Ilman VPN:n käyttöä tänne ei kannata mistään salaamattomasta WLANista kirjautua.
    Nopeet liikkeet on näyttäviä...
  23. #23
    Kuten kerroin aloitusviestissäni, VPN ongelma on alle viikon vanha, eikä ilmene millään muilla käyttämilläni sivustoilla, joita on aika paljon.

    Virtuaalisen sijainnin vaihtaminen ei vaikuttanut loputtoman hitaaseen lataamiseen VPN-yhteyttä käytettäessä, koko Freedomen uudelleenkäynnistämistä en osaa tehdä.

    Selaimen vaihtaminen ei vaikuta ongelmaan.
  24. #24
    En huomaa mitää eroa sivujen avautumisessä oli F-Secure VPN päällä tai pois. HTTPS puuttuminen tietenkin tekee sen, että ekan sivun avautuminen kestää.
    -O!O-
  25. #25
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tuo mainosasia saattaa olla ongelman ytimessä, mainokset lienee kuitenkin kohdennettuja(?) ja voinee olla että joku tietty mainos tulee vain tietyille henkilöillä ja on Freedome+foorumi "epäyhteensopiva".
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #26
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mitään VPN:ä koneella, mutta tää orgin sivusto yksi hitaimmista millä mä surffailen.
    Juuri näin eli eipä sitä voi paremmin sanoa.
    <p>Ninja 636 2013 Motoville</p><p><span style="font-size: 12px;">Yamaha XSR 700 2019</span></p>
  27. #27
    En tiiä, mutta miula ORG toimii ihan yhtä rivakasti kuin muutkin nettisivut.
    Miula on tosin kaapelinetistä tehty kahden purkin WLan, joten liekkö sillä osuutta asiaan ja olen täällä läppärillä (WLan) tai pöytäkoneella (kaapeli).
  28. #28
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mitään VPN:ä koneella, mutta tää orgin sivusto yksi hitaimmista millä mä surffailen.
    Jep sama homma. Kerkiää paskalla käymään kun etusivu latautuu
    Yamaha Tenere 700 -23
  29. #29
    Ongelmaa näyttää olevan useammallakin, mielenkiintoista on se että tämä noin viikon ikäinen VPN-ongelma ei ilmene etusivun latauksessa ( kuten monella ), se on yhtä nopea kuin ennekin, mutta sen jälkeen kirjautuminen tai jonkin keskustelun avaaminen on käytännössä mahdotonta. Lataa, lataa, lataa.................

    Freedom pois, niin kaikki tapahtuu yhtä nopeasti, kuin ennen VPN:ää käyttäessä.
  30.  
  31. #30
    Mozilla julkaisi versiopäivityksen ja sen asentumisen jälkeen tykittää hyvin. Mahtaisiko olla tekemistä asian kanssa, eli olisi ollut joku mainoksen lataamisessa syntyvä henkien taistelu tms?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen