Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Pyörä seisoi ~1kk pihassa ajamatta ja eilen kokeilin käynnistää - pyörittää kyllä mutta ei käynnisty. Laitoin akun yöksi lataukseen ja aamulla uusi yritys, mutta ei käynnisty edelleenkään.

    Tarkistin akun jännitteen ( 13.8V virrat pois ollessa, 13.4V virrat päällä ja 11.5V startatessa). Tulpan kärjet kastuvat joten bensaa saa. Tulppaan ei tule kipinää ( testasin etummaisen sylinterin molemmat tulpat).

    Löytyisikö hiukan neuvoja kuinka lähteä ongelmaa selvittämään eteenpäin ?
  2. #2
    Voisi kokeilla toisella uudella akulla tai antamalla lisävirtaa auton akusta tai boosterilla. Minusta tuntuu että Monsterin käynnistys on tarkka starttauksen aikaisesta jännitteestä. Jos se tippuu liikaa niin ei tunnu sytyttävän vaikka pyörittää. Vaihdoin Litium akkuun jossa on koko ajan 13V niin lopetti käynnistysongelmat.
  3. #3
    Lainaa jupja kirjoitti Katso viesti

    Tarkistin akun jännitteen ( 13.8V virrat pois ollessa).

    Löytyisikö hiukan neuvoja kuinka lähteä ongelmaa selvittämään eteenpäin ?
    Pitääkö tuo jännite paikkansa vai onko siinä kirotusvihre?
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  4. #4
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö tuo jännite paikkansa vai onko siinä kirotusvihre?
    Ei toi virrat päällä -jännitekään järkevä ole. Joskus noi halpamittarit näyttävät mitä sattuu jos mittarin oma paristo on tyhjä.
  5. #5
    Kampiakselin asentoanturi voi olla viallinen tai sen liittimessä hapettumaa / vettä. Tappokatkaisijan johto voi hankautua runkoputkea vasten ja aiheuttaa sen että pyörä ei käynnisty. En tiedä starttaako jos tuo tapahtuu mutta kannattaa tarkistaa. Samoin katsoisin sivujalassa olevan kytkimen ja sen liittimen.
    Scuderia Schiamazzo
    -----------------------------
    Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
  6. #6
    Vaihdoin Fluken mittariin ja jännitteet nyt 13.2V virrat päällä ja 12.2-11.8V startatessa. Joten en usko että vika olisi akussa - varsinkin kun otin kokeeksi lainaan akun rinalle vielä Nocon GB40 starttiavustajan - mutta ei merkkiäkään että edes yrittäisi kipinää aikaan saada.

    Onko kellään tietoa miten toimii startti ns. kokonaisuutena ? - näyttää että pyörittää niin kauan kun akussa virtaa, mutta mitkä syyt voi estää sytytyksen ? Ja löytyykö jostain kaavio mistä mahdolliset sytytyksen estävät ehdot voisi käydä mittarilla läpi?
  7. #7
    Moi.

    Ilman sähkökaaviota hyvin hankala muuta kuin arvailla. Mun monsterissa seisontatuki, vapaavalo, kytkin tms. terminoi starttipiirin, eli jos joku näistä ehdoista on päällä, startti ei pyöritä. Tämä siis S4R Monsterissa ja sullahan on tuo 1000sie, joten 100% varmaksi en osaa tätäkään sanoo.

    Googleta sähkökaavio tuohon sun Monsteriin ja linkkaa tänne niin helpottaa kummasti.

    -Ile-
  8. #8
    Toiselta foorumilta linkkejä: https://www.ducati.ms/threads/servic...anuals.136183/
    S2R 1000 voi esim soveltaa aika suoraan 1000 S.ie:hen sähköjen osalta.
  9. #9
    Ei kait tuo kovin monimutkainen vika voi olla. Johonkin on päässyt vettä ja se on oikosessa. Osassa pyöristä tosiaan startti pyörii vaikka jalka olisi alhaalla tai tappokytkin off asennossa, niistä minäkin lähtisin liikkeelle. Naksuttelee molempia aikansa ja kokeilee josko pyörä heräisi henkiin.
    Ei riemulla rajaa kun pappiksella ajaa!
  10.  
  11. #10
    Lainaa jupja kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin Fluken mittariin ja jännitteet nyt 13.2V virrat päällä ja 12.2-11.8V startatessa. Joten en usko että vika olisi akussa - varsinkin kun otin kokeeksi lainaan akun rinalle vielä Nocon GB40 starttiavustajan - mutta ei merkkiäkään että edes yrittäisi kipinää aikaan saada.
    Mulla ei ole yhdenkään auton eikä moottoripyörän jännite ollut yli 13volttia paitsi akkua ladattaessa ja tai heti akun latauksen jälkeen. Eli normaalilla lyijyakulla en ole moisia lukemia nähnyt. Kysymys kuuluukin minkä tyyppinen akku tuossa laitteessa on?
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>