Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 169:een 169:sta
  1. #151
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Ei kai nyt sentään 400€? Olen ymmärtänyt, että alle satasen saa putsauksen ja jauhemaalauksen. Nuo suojaushommat toki tärkeitä ja ymmärtääkseni monesti vedetään ns. vituiksi, jos ei itse ole kunnolla hoitanut suojia.
    Mistä noin halvalla?
    Olisi etu- ja takavanne odottelemassa...
  2. #152
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mistä noin halvalla?
    Olisi etu- ja takavanne odottelemassa...
    En tiedä, voin kysellä

    Itse lähetin magnesium vanteet britteihin pari vuotta sitten ja niiden maalinpoistot, magnesium käsittelyt ja maalaukset maksoivat ns. pro tyypillä karvan alla 300 puntaa.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  3. #153
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Noi ko. modaukset on kaikki sellasia että joku osaavampi täytyy kyl olla vieressä jotta tollasia uskaltaisin tehdä.
    Homma on kyllä semmoinen että kun sait laakerit vaihdettua
    niin siihen verrattuna ei homma rikä mikään,
    (jos tuon voisi tehdä yhtä monta kertaa yhteen pyörään,
    kun sitä ehdotettu ennen tätä viimeisintä niin kyllä kevenisi... )

    mutikka pois sieltä pakosarjan takaa katsot siinä kohdin mihin siitä menee letkut ja putket sitten tulpaata ne
    mahdolisiman läheltä paikka mistä tulevat/menevät(keven mahdolisimman paljon)
    ne 4 metalista putkea mitkä menee kanteen voi tulpata lapuilla(mutta hyi painaa...)tai sitten kiertää lyhyet pultit
    kanteen jäävin reikiin
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  4. #154
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Ei kai nyt sentään 400€? Olen ymmärtänyt, että alle satasen saa putsauksen ja jauhemaalauksen. Nuo suojaushommat toki tärkeitä ja ymmärtääkseni monesti vedetään ns. vituiksi, jos ei itse ole kunnolla hoitanut suojia.
    En tiedä, heitin sen hatusta. Silloin kolme vuotta sitten ku en ollut ite töissä maalaamossa ni porilainen kaveri maalasi mun vanteet. Hiekkapuhallus piti silloin ulkoistaa ja se maksoi 150e. Ihan siltä pohjalta arvioin.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #155
    En tunne Suzukeja tarkkaan, mutta jos siellä on ne PAIR / AIS / SAS -mitkälie laitteet jotka työntää ilmaa pakopuolelle, niin niistäkin saa jonkun sata grammaa pois, eikä poksuttele pakosarjassa moottorijarrussa.
    Eräs varsin pätevä lajitoveri on kertonut Busan koneesta irtoavan 1-2 ilmaista hevosta sillä, että kytkee koneen huohotinletkun pair-valven liityntään kannessa. Ja samalla tulppaa huohottimen paikan airboxissa. Idea tässä on kait se, että koneen huohotinkaasut menevät suoraan pakoputkeen kulkematta koneen kautta parantaen sen täytöstä. Omaa kokemusta tästä minulla ei ole. Netistä löytyy jonkun verran huhuja asiasta.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  6. #156
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Eräs varsin pätevä lajitoveri on kertonut Busan koneesta irtoavan 1-2 ilmaista hevosta sillä, että kytkee koneen huohotinletkun pair-valven liityntään kannessa. Ja samalla tulppaa huohottimen paikan airboxissa. Idea tässä on kait se, että koneen huohotinkaasut menevät suoraan pakoputkeen kulkematta koneen kautta parantaen sen täytöstä. Omaa kokemusta tästä minulla ei ole. Netistä löytyy jonkun verran huhuja asiasta.
    Siihen että eivät huohotus mössöt
    vietäytökseltä tilaa ei tarvitse kuin ottaa se huohotinletku putsarista irti ja tulpata sen paikka putsarissa,
    Se hyöty mitä tuolla pakoputkeen liitämisellä voi savutta on
    Kampikammion paineen aleneminen(siellä oleva paine vastustaa vähemän männän alaspäin menoa)
    Jos/kun pako pulssi imee kampikammiosta
    E: mukkansa niitä huohotin kaasumoskia ja tekkee siine saamalla pienmän paineen
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  7. #157
    Propinta Lahdessa on hiekkapuhaltanut/maalannut ainakin autojen vanteita varsin sopivaan hintaan. Joitakin vuosia sitten oli luokkaa 200€/kierros eli siis 4kpl. Mikseivät myös moottoripyörienkin vanteita maalaisi, tästä ei tosin ole minulla parempaa tietoa.

    https://propinta.fi/
    -- Brake later and open the gas earlier --
  8. #158
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    200€/kierros eli siis 4kpl.
    Jotain tämän suuntaista olen itsekin ymmärtänyt näiden olevan. Varmaan jossain nyhtävät enemmän ja ehkä tarjoavat suojauspalveluita yms. mukaan pakettiin, joka sitten nostaa hintoja.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  9. #159
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Propinta Lahdessa on hiekkapuhaltanut/maalannut ainakin autojen vanteita varsin sopivaan hintaan. Joitakin vuosia sitten oli luokkaa 200€/kierros eli siis 4kpl. Mikseivät myös moottoripyörienkin vanteita maalaisi, tästä ei tosin ole minulla parempaa tietoa.

    https://propinta.fi/
    Ihan sekä mp vanteet että pakun vanteet puhaltaneena/maalanneena voin sanoa että mp vanne on 4x enemmän töitä... auton vanteessa ei ole mitään suojattavaa ja puhallus on helppo. MP vanteessa täytyy laakeripesä ja jarrulevyn tassut sekä vetopakan kehä suojata puhallukselta. Sitte puhalluksen jälkeen täytyy teipata/imuroida laakeripesät yms yms ku se jauhe on vedetty pintaan.

    Helposti tulee huntti lisää.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  10. #160
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Noi ko. modaukset on kaikki sellasia että joku osaavampi täytyy kyl olla vieressä jotta tollasia uskaltaisin tehdä.
    Ei ole vaikeaa, tarvitset vaan peitelevyt kanteen ja pari (vaikka lyhyttä pulttia) tulpaa millä saa letkut tulpattua
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  11. #161
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Puhalsin itse, suojasin laakeripesät itse, maalasin itse. Hommalle hintaa yhteensä noin.... 0.72e. Jos ton ulkoistaisi ni hinta olis varmaan 400e paikkeilla.
    400 on aika kova hinta. Esimerkkinä tuon mun caferacer2.0 jauhemaalaus maksoin muistaakseni 170€ ja siinä oli vanteet runko takahaarukka lokarit ja iso kasa muita osia. Itse suojasin toki. Maali oli mustaa sekä hieman kallimpaa ”kromi” jauhetta. Suojaustyö on toki kallista mutta itse suojaamalla hintaa saa alas kummasti.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  12. #162
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    400 on aika kova hinta. Esimerkkinä tuon mun caferacer2.0 jauhemaalaus maksoin muistaakseni 170€ ja siinä oli vanteet runko takahaarukka lokarit ja iso kasa muita osia. Itse suojasin toki. Maali oli mustaa sekä hieman kallimpaa ”kromi” jauhetta. Suojaustyö on toki kallista mutta itse suojaamalla hintaa saa alas kummasti.
    Niinku sanoin, toi oli hatusta heitetty arvio ku se hiekkapuhallus 2 vanteeseen maksoi itellä tosiaan sen 150e.
    Veikkaan että jos 200e/4kpl oli auton vanteet, ni mp vanteet on sama summa 2kpl tai vähä enempi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #163
    Lainaa Jammu-Pappa kirjoitti Katso viesti
    Ei ole vaikeaa, tarvitset vaan peitelevyt kanteen ja pari (vaikka lyhyttä pulttia) tulpaa millä saa letkut tulpattua
    Eikä edes mitään peitelevyjä nekin reiät voi tulpatta pulteilla,

    ja muistin virkistämiseksi(jo tuolla aimenikn mainittu)
    jos innosttu konetta keventämään heivaamala tasapaino akselin pois niin siihenkin on turha ostella mitään "dymy" akselia tillalle pari pirkaa(korilevyä) 8mm pultti, muttei ja tiiviste llisteriä niiden väliin
    sekä yksi hiukan pitempi 6mm pultti öljykanvaa tukkimaan
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  14. #164
    Dodih jarrurempat on tehty, tänää pääsin putkiston yms kimppuun. Valitettavasti vartin kämmi aamulla tarkoitti sitä että piti yksin ropata parkkipaikalla, ni ei iha mahdottomia voinu odottaa ku ekaa kertaa busan sisuskaluja räplään.

    En saanu pakoputkiston pultteja irti ilman että piti syyläri purkaa pois edestä, ja se sitte toi ylimäärästä ohjelmaa ku piti vedet valuttaa pois jne... Homma jäi siihen pisteeseen päivän päätteeksi, että syyläri on irti, pakoputki on kiinni ainoastaan keskipultin varassa, sliparit on irti sekä slipariin tuleva putkenpätkä.

    Huomenna sitte haasteena saada se orkkis putkisto irti, ja kasata uus putki tilalle. Sit jos saan putken irti ni tunkilla pyörä ilmaan jotta saa swingin roikkumaan, ja sit pitäs vaihtaa koiranluut.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  15. #165
    Ja päivitystä:

    Tänään kerkesin pari tuntia puuhastelemaan lisää. Piti se öljynlauhdutinkin irrottaa kannattimelta koska kannatin oli putkiston poistamisen tiellä, ei onneks tarttenu sitä systeemiä tyhjentää. Putkisto lähti erittäin vaivattomasti irti, ja mitä katoin ni kaikki orkkis tiivisteet moottorin pakorööreissä oli todella siistin näköset joten en niitä kyl lähde vaihtamaan.

    Koiranluut tuli takaa vaihdettua tunkin ja remmien avulla. Nyt on busan perse 25mm korkeammalla, ehkä jopa kääntyyki johonki radalla Kysyin momenttia koiranluun pultteihin ni yks taho sano 140Nm ja yks sanoi 78Nm... Pistin vähän tiukempaan kuin 78 ennenku sain vastauksen mutta aukaan ne huomenna ja kiristän uudestaan, ei se noilla ajoon mee kuitenkaan.

    Nyt on vielä jäljellä 520 ketjut + rattaat sekä uuden putkiston asentaminen paikoilleen. Sit syyläri takas ja nesteet sisään ja pyörä on valmis ajoon.

    Pyörästä on lähteny ennen ketjuja ja rattaita 8,3kg painoo pois. Tästä takapyörän osuus on vähä reilu puoli kiloa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  16. #166
    Nonnih! Proggis tältä keväältä valmis!

    Uus putki paikallaan, ketjut+rattaat vaihdettu, koiranluut vaihdettu, jarrut rempattu, jarrulevyt vaihdettu, laakerit vaihdettu, vanteet maalattu.

    Hyvin lähti käyntiin ilman mutinoita, hetken aikaa "savutti" ku tuli putkesta shaibat ulos. Mukavat saundit ku dB killerin irrotti Ja oli muute helkkarin tiukassa dB killer ku piti pihtien kanssa kiskoa ulos. Siel oli kivasti metallisilppua killerin ja putken pinnan välissä, joten ei mikää ihme että oli tiukassa.

    Alla eritelty miten lähti painoa pois. Syksyllä sitte mahdollisesti jotain uutta alumiinia tms kevyttä päälle Kiitos kaikille eri ongelmien kanssa avustaneille!
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  17. #167
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Nonnih! Proggis tältä keväältä valmis!

    Uus putki paikallaan, ketjut+rattaat vaihdettu, koiranluut vaihdettu, jarrut rempattu, jarrulevyt vaihdettu, laakerit vaihdettu, vanteet maalattu.

    Hyvin lähti käyntiin ilman mutinoita, hetken aikaa "savutti" ku tuli putkesta shaibat ulos. Mukavat saundit ku dB killerin irrotti Ja oli muute helkkarin tiukassa dB killer ku piti pihtien kanssa kiskoa ulos. Siel oli kivasti metallisilppua killerin ja putken pinnan välissä, joten ei mikää ihme että oli tiukassa.

    Alla eritelty miten lähti painoa pois. Syksyllä sitte mahdollisesti jotain uutta alumiinia tms kevyttä päälle Kiitos kaikille eri ongelmien kanssa avustaneille!
    Hyvä taulukko ja ennen muuta hyvä että valmistui ajokauden alkuun
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  18. #168
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Juu, piä taulukko ajan tasalla. Se on hyvä.

    Lifepo akku varmaan helpoin ja halvin/ gramma jatkossa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19.  
  20. #169
    Renkaisakin on yllätäviä painoeroja
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456