Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 239:sta
  1. #121
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Onhan noissa ton ajan tonnareissa, ja eritoten Hondassa, tehontuotto ennakoitavaa. "Pehmeä" pitäisi olla. Olikin eri Ten Kate Honda, ku meinasin. Taitaa olla eri vuosimallikin. Noitahan on 600 CBRF: stä lähtien varikolla näkynyt.

    Mikäli haluaa lisärauhaa tiputtelee nyt ainakin aluksi öljyjä kuumana koneesta alas useammin ja etsii kultaa. Ei tartte vaihtaa suodatintakaan ku joka toinen kerta, jos ei tohdi.

    Parin kolmen vaihdon jälkeen voinee todeta, että se kestää sit minkä kestää. Voi mennä kevyessä harrasteajossa tosi pitkäänkin, jopa seuraavalle omistajalle.

    Oli kunnon luistokytkintä ja muuta herkkua. Varmasti ripeä peli. Lisäksi pyörästä löytynee kaikenlaista huoltoa ja purkamista helpottavia ratkaisuja, joten sen saa varikolla muruiksi hyvin pitkälle yhdellä avaimella

    Jos tohtisin ite kilvettömän laittaa olisi tämänkaltainen yksilö houkutteleva löytö.
    Kullanhuuhdonta on just mun laji
    Ajo on varmasti pyörän ominaisuuksin nähden kevyttä. Kuski ei marmattaa puoliso.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  2. #122
    Anteeksi, että vielä vaivaan hölmöillä kysymyksilläni, quick shifteriä tuossa laitteessa ei ole. Ebay näyttäisi hinnaksi rapiat 300 taalaa. Onnistuuko asennus itseltä, jos kädessä on keskimäärin kolme peukaloa per kämmen?

    Voisi olla fiksu kampe, niin voisi unohtaa kytkimen kokonaan. Totuttelemista on taatusti muutenkin käännettyyn kaavion.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  3. #123
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Kytkintä ei käytetä ylöspäin vaihtaessa. Shifteri on kiva lisä. Asennuksen lisäksi voi joutua säätelemään katkoaikoja.

    Saakohan tohon shifterin/ blipperin?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #124
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kytkintä ei käytetä ylöspäin vaihtaessa. Shifteri on kiva lisä. Asennuksen lisäksi voi joutua säätelemään katkoaikoja.

    Saakohan tohon shifterin/ blipperin?
    Jaa, mä en noista tiedä. Tuollaista netti tyrkyttäis...
    https://www.sportbiketrackgear.com/h...kshifter-easy/
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  5. #125
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Eipä tohon saanut kuin elektromekaanisen blipperin...

    Onhan tohon youtubeohjeet asennuksesta, että onnistunee.

    Mielummin tilaisin briteistä nykyisellä punnan kurssilla. (Bikehps tai vastaava pulju)

    Vaihtoehtoisesti viet Motovillelle ja sanot, että hommaa ja asentaa shifterin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #126
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kytkintä ei käytetä ylöspäin vaihtaessa.
    Kyllä mä busalla pikkasen kosken kytkimeen ylöspäin radalla jotta ei ole ihan niin raju se nykäisy vaihteella toiselle. Kakspäällä sen huomaa varsinki ku takana istuja liikahtaa vaihdossa
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  7. #127
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Edessä on tietojeni mukaan pyörän rakentaneen firman kit, jousista ei ole mitään tietoa. Takapamppu on WP. Painoeroa on mulla ja pojallani ehkä 15kg, eli ehkä napsu pari aina suuntaansa.
    15 kg on jotain 3-4 mm painaumassa. Pistäkää painavammalle sopivat jouset ja painaumat, nii ei mitn ongelmaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #128
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    15 kg on jotain 3-4 mm painaumassa. Pistäkää painavammalle sopivat jouset ja painaumat, nii ei mitn ongelmaa.
    Kiitos vinkistä! Kokeillaan noilla tiedoin.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  9. #129
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Eipä tohon saanut kuin elektromekaanisen blipperin...

    Onhan tohon youtubeohjeet asennuksesta, että onnistunee.

    Mielummin tilaisin briteistä nykyisellä punnan kurssilla. (Bikehps tai vastaava pulju)

    Vaihtoehtoisesti viet Motovillelle ja sanot, että hommaa ja asentaa shifterin.
    Mä luulen että Motoville on paras vaihtoehto. Menee kerralla oikein.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  10. #130
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Mä luulen että Motoville on paras vaihtoehto. Menee kerralla oikein.
    Siinä on puolensa. Tuossa itse laittamisen aloittamisessa on kynnys, ja joku kokeneempi kaverina alkuun on eduksi. Mulla oli tällaisia tuttuja useampi, ja on edelleen. Painonsa arvoisia kullassa, melkein.... pullukat .

    Pitkässä juoksussa siinä sellaista etua, että ei vaikkapa ratapäivä jää kesken, jos tulee pientä vikaa.

    Säästämisestä en niin tiiä... Tuntuu, et tulee kalliimmaks laittaa ite. Jatkuva näperrys ja hankintakierre

    Villelle vaan, ja homma jiiriin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #131
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Siinä on puolensa. Tuossa itse laittamisen aloittamisessa on kynnys, ja joku kokeneempi kaverina alkuun on eduksi. Mulla oli tällaisia tuttuja useampi, ja on edelleen. Painonsa arvoisia kullassa, melkein.... pullukat .

    Pitkässä juoksussa siinä sellaista etua, että ei vaikkapa ratapäivä jää kesken, jos tulee pientä vikaa.

    Säästämisestä en niin tiiä... Tuntuu, et tulee kalliimmaks laittaa ite. Jatkuva näperrys ja hankintakierre

    Villelle vaan, ja homma jiiriin.
    Kyllä minäkin itse vaihtelen ketjut ja rattaat, niittaan jopa D.I.D:n työkalulla, öljyt, jarrunesteet ja palat. Vanteetkin. Rengashommia en tee, enkä moottoria ryhdy aukomaan, saati keularemppaa, ne on ammattimiesten hommia. Jos tuossa shifterissä on jotain säätöhommia että keskustelee PowerCommin kanssa, niin suosiolla toinen käsi pystyyn ja toinen taskuun lompakolle.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  12. #132
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Jaa, mä en noista tiedä. Tuollaista netti tyrkyttäis...
    https://www.sportbiketrackgear.com/h...kshifter-easy/
    Toi Healtechin kampe on oikein mainio. Pääsee säätämään anturin herkkyyttä, katkoaikoja ja kierroslukualueita ihan kännykällä. Näitä on ollut saatavana Stormilla Suomessa. Healtechin asiakaspalvelu on myös vertaansa vailla, jos tulee pulmia tai muuten vaan kysyttävää.
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  13. #133
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Jos tuossa shifterissä on jotain säätöhommia että keskustelee PowerCommin kanssa, niin suosiolla toinen käsi pystyyn ja toinen taskuun lompakolle.
    Ei oo - anturi kiinni vaihdevivun työntötankoon tai sen kiinnityspulttiin, shifteriyksikölle virtaa ja johdot puolalle (tai ruiskusuuttimille, mallista riippuen). Toi on ihan itsenäinen kampe ja käyttöönotto on erinomaisen helppo.
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  14. #134
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Mitäs mieltä arvon raati on ensimmäiseksi pelkästään radalle tarkoitetuksi leluksi Honda CBR 1000RR -04?

    Kuussatanen olis muuten kiva, mutta kun ne on meikäläiselle liian ahtaita.
    Oma ratailuharrastus alkoi kesällä -18 just tonnisella -06 bladella. Ja ihan tyhjästä lähdin opettelemaan, toki oli katukilsoja takana mennävuosilta mutta ihan eri hommaa se on.
    En tiedä oisko kuussatanen parempi harrastuksen aloittamiseen, mutta tuollakin pystyy alottaan. Mutta alkuun menet jonkun oikeasti osaavan oppiin joka kertoo miten ja mitä tehdään niin oppiminen on varmasti nopeampaa kuin mulla, eikä jää väärin opittuja tapoja kummittelemaan sitten.

    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Alkuun on varmaan melkoista opettelua, tuo kun on kuitenkin suht raaka laite verrattuna tämän päivän elektronisilla avustimilla oleviin.

    Niin joo, tosiaan ihan ratalaite kyseessä. Ei sitä kilpiin edes saa.
    Ittellä nyt alla gixxeri jossa tuota elektroniikkaa on. Varovasti availen silläkin, varovasti kun hondallakin lähdin avauksia opettelemaan. Varmaan pitäis gixxerillä uskaltaa rajummin avata, en ainakaan itse huomaa luistoneston peliin juurikaan puuttuvan. Tosin mää en nyt välttämättä huomais vaikka puuttuiski
    Hondassakin kulkua kyllä riitti vaikka vakiokampe olikin.
    Muutenkin oli ihan näppärä ajella radalla.

    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Anteeksi, että vielä vaivaan hölmöillä kysymyksilläni, quick shifteriä tuossa laitteessa ei ole. Ebay näyttäisi hinnaksi rapiat 300 taalaa. Onnistuuko asennus itseltä, jos kädessä on keskimäärin kolme peukaloa per kämmen?

    Voisi olla fiksu kampe, niin voisi unohtaa kytkimen kokonaan. Totuttelemista on taatusti muutenkin käännettyyn kaavion.
    Muistelen että jos olis quick shifterin halunnu hondaan niin joku toinenkin palikka olis pitäny vielä hommata shifterin lisäksi, en nyt muista mikä se oli..? Power commander 3 siinä oli asennettuna.

    Opettelin vaihtaan ylöspäin ilman kytkintä, hyvin se onnistu kun hiukan kevensi kaasua ylös vaihtaessa. Ei ollut vaikeaa. Toki shifteri olis varmaan helpompi silti käyttää.
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  15. #135
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Kyllä mä busalla pikkasen kosken kytkimeen ylöspäin radalla jotta ei ole ihan niin raju se nykäisy vaihteella toiselle. Kakspäällä sen huomaa varsinki ku takana istuja liikahtaa vaihdossa
    Toimiiko radalla ajo? Siellä kun kallistellaan puolelta toiselle niin onko käytössä valjaat vai millä ne kyyditettävät pysyy mutkissa? Olen kyllä harkinnut vaihtavani harrikkaan, sillä on tekomiesten mukaan paremmat mahdollisuudet.
    Hayabusa+ Massey ferguson
    Stay safe stay away from COV-19 vaccine!
  16. #136
    Lainaa Peukka kirjoitti Katso viesti
    Toimiiko radalla ajo? Siellä kun kallistellaan puolelta toiselle niin onko käytössä valjaat vai millä ne kyyditettävät pysyy mutkissa? Olen kyllä harkinnut vaihtavani harrikkaan, sillä on tekomiesten mukaan paremmat mahdollisuudet.
    Mulla on bensatankin päällä pelkääjälle kahva josta se pystyy pitämään halutessaan kaksin käsin kiinni koko ajan. Se vain mutkissa päästää sisäkäden irti jotta kuski pystyy nojaamaan kunnolla. Toimii erittäin hyvin.

    Näkyy tässä videolla:
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  17. #137
    Healtecin shifterin kanssa kannattaa sitten olla se herkkä momenttiavain olemassa eikä ylikiristää anturin pulttia.

    Mulla ainakin Kawasaakelissa shifteri teki ihan omiaan jos ei ollu momentissa se anturi.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  18. #138
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Healtecin shifterin kanssa kannattaa sitten olla se herkkä momenttiavain olemassa eikä ylikiristää anturin pulttia.

    Mulla ainakin Kawasaakelissa shifteri teki ihan omiaan jos ei ollu momentissa se anturi.
    Ja liian löysällä ni jää kisa kesken ku shifteri alkaa pätkimään sytkää liian paljon ja kone vetää virhekoodin päälle sen takia.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  19. #139
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti

    Voisi olla fiksu kampe, niin voisi unohtaa kytkimen kokonaan. Totuttelemista on taatusti muutenkin käännettyyn kaavion.
    Shifteri on enemmän kuin vain fiksu kampe. Jos meinaa kovaa ajaa, niin mielestäni aivan ehdoton. Käännetty kaavio + shifteri totutteluun menee n. yksi kierros. Ja sen jälkeen se on ehdoton kombo.
    Jotta kytkimen voisit unohtaa kokonaan, tarvitsist myös blipperin. Käsittääkseni tuon ikäiseen ei blipperiä saa? Alaspäin vaihdoissa kytkimen käyttö ei tosian ainakaan itseäni ole haitannut kun siihen on kasvanut (ja ei ole koskaan blipperiä päässyt koittamaan..)
    GAAAAAZ!!!!
  20. #140
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Saa blipperin. On vain enemmän väkästämistä. Blipperin saa vaikka mun museotaksiin.

    https://www.bikehps.com/acatalog/Mec...t-Blipper.html
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #141
    Lainaa Micky kirjoitti Katso viesti
    Jotta kytkimen voisit unohtaa kokonaan, tarvitsist myös blipperin.
    Eikä tarvitse kuin välikaasua ja sillä siisti. En busalla koske kytkimeen muuta kuin liikennevaloissa. Ei ole blipperiä, pippeliä, dipperiä eikä zipperiä... Pelkästään hyvin yksinkertainen ranneliike.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #142
  23. #143
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Offtopic, mutta olihan karmea video
    Joo. Ja ois pitänyt olla molemmat kädet irti
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #144
    Vähän sivuun asiasta mutta, käänsin vaihdekaavion katupyörästäni ja kävin heittämässä pikku lenkin. Äkkiä siihen näköjään tottuu. Itselleen vaan saa vähän hokea kuinka ne vaihteet menee. Melkein 40v lihasmuisti yrittää aluksi tehdä omiaan. Mutta selkeästi helpompi kiihdyttäessä ja jarruttaessa noin päin.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  25. #145
    Lainaa TiJuKo kirjoitti Katso viesti
    Vähän sivuun asiasta mutta, käänsin vaihdekaavion katupyörästäni ja kävin heittämässä pikku lenkin. Äkkiä siihen näköjään tottuu. Itselleen vaan saa vähän hokea kuinka ne vaihteet menee. Melkein 40v lihasmuisti yrittää aluksi tehdä omiaan. Mutta selkeästi helpompi kiihdyttäessä ja jarruttaessa noin päin.
    Käänsin kanssa kaavion täksi kesäksi ja huomasin, että radalla ei ollut oikeastaan mitään ongelmia sen kanssa, mutta rauhallisessa katuajossa meni välillä väärä vaihde päälle. Ilmeisesti hitaassa vauhdissa on liikaa aikaa ajatella.
    Shifteri olisi mullakin talven projektilistalla, Healtech vaikuttaisi ihan toimivalle, tuskin sillä kierrosaikaa parantaa, mutta olisihan se hauska apuväline ajamiseen.
  26. #146
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Käänsin kanssa kaavion täksi kesäksi ja huomasin, että radalla ei ollut oikeastaan mitään ongelmia sen kanssa, mutta rauhallisessa katuajossa meni välillä väärä vaihde päälle. Ilmeisesti hitaassa vauhdissa on liikaa aikaa ajatella.
    Shifteri olisi mullakin talven projektilistalla, Healtech vaikuttaisi ihan toimivalle, tuskin sillä kierrosaikaa parantaa, mutta olisihan se hauska apuväline ajamiseen.
    Ja säästää kytkintä ja vaihdelaatikkoa.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  27. #147
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Shifteri olisi mullakin talven projektilistalla, Healtech vaikuttaisi ihan toimivalle, tuskin sillä kierrosaikaa parantaa, mutta olisihan se hauska apuväline ajamiseen.
    Joku väitti mulle kesällä Motoparkissa, että shifteri on -0,5 sek ja blipperi toiset -0,5 sek kierroksella. Melkein tekis mieli tilata tuo JMH:n linkittämä kapistus Myytinmurtajat-hengessä
    Honda CBR 954 RR '02
  28. #148
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Winegum kirjoitti Katso viesti
    Joku väitti mulle kesällä Motoparkissa, että shifteri on -0,5 sek ja blipperi toiset -0,5 sek kierroksella. Melkein tekis mieli tilata tuo JMH:n linkittämä kapistus Myytinmurtajat-hengessä
    https://m.facebook.com/gabroracingte...hread.php&_rdr

    https://m.youtube.com/watch?v=tYUMucqLFwY
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #149
    Lainaa Winegum kirjoitti Katso viesti
    Joku väitti mulle kesällä Motoparkissa, että shifteri on -0,5 sek ja blipperi toiset -0,5 sek kierroksella. Melkein tekis mieli tilata tuo JMH:n linkittämä kapistus Myytinmurtajat-hengessä
    Saa olla sit kyllä todella kehno kuski kyseessä, koska käsin annetulla välikaasulla alas vaihtaessa saa vaihteet suoraan pesään ilman aikahäviötä. Itselläni blipperi vs ilman ero on 0.0s.

    Ylöspäin vaihtaessa ei myöskään tule juurikaan lainkaan eroa jos kuski osaa hommansa. Jokin aika sitten kusiaisella kiellettiin shifteri mutta ei vauhti hidastunut käytännössä lainkaan. Itsellä varmaan joku 0.2 tulee pataan ylöspäin vaihdoissa jos vaihdan busalla throttle cutilla, senkin sais hyvin lähelle nollaa jos kiinnostaisi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  30.  
  31. #150
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Mulla on bensatankin päällä pelkääjälle kahva josta se pystyy pitämään halutessaan kaksin käsin kiinni koko ajan. Se vain mutkissa päästää sisäkäden irti jotta kuski pystyy nojaamaan kunnolla. Toimii erittäin hyvin.

    Näkyy tässä videolla:
    Olis kyllä siistii jos oikeesti pystys vetää 1.25 kemoralla kakspäällä. Olet varmaan nopeuttanut ja editoinut jotenkin mut ei kyllä oikeesti ajeta! Olin viiime kesänä at2 ja sen jälkeen vedin 1.34 miedän kouluttaja veti 2 mäntäisellä superkotarilla 1,20 tai vähän alle. Ei hyvää päivää jos jengi oikeesti uskoo ton
Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen