Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 239:sta
  1. #31
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin.
    Kun temppuilee lankkuvirityksen kanssa ja katsoo alumiinirampin hintaa, niin se ei olekkaan enää niin kallis...
    Lainaa kurja kirjoitti Katso viesti
    Niitä alumiinisia ramppeja saa tilpehöörikaupoista, lankkuviritykset on vähän...
    Mulla oli vuosia alumiiniramppi, mutta tyhmyyksissäni sen hävitin noin 4 v sitten pois. Pitkään menin lainarampilla, jos oli rr-pyörä ja kurapyörät menee lankulla ihan mainiosti.
    On se lankku vähän köppänen rr-pyörän kanssa, mutta tekee tehtävänsä. Ja se oli tässä pointti, että ei jätä peräkärryä sen takia kotiin, ettei ole ramppia.

    Ja mun mielestä ne on ihan törkeen kalliita! Ei ne voi missään muualla maailmassa maksaa niin paljoa kuin täällä

    edit. Mä olin unohtanut vastata itse aiheeseen. Itse kannustaisin mielummin 600cc pyörään kuin 1000cc. En tiedä sun ajovauhtia, mutta katusportilla pääsee jo pirun kovaa. Harvemmin pyörän ajo-ominaisuuksia ulosmitataan.
    Kuitenkin kunnon renkaat pitää olla, koska ratarenkaat ilmoittavat pidon menetyksestä hallitusti/loogisesti ja todennäköisesti pito palaa takaisin, kunhan esim vauhti inan hidastuu. Katurengas sen sijaan ei oikein ilmoittele pidon menetystä vaan lipsahtaa alta kuin saippuapala.
    Tästä syystä keskiryhmässä ja sen hitaammalla puoliskolla on kaatoja enemmän. Voin meinaan taata, että nopeimmassa ryhmässä rengasluistoja eturenkailla ja takarenkailla on 100x määrä, mutta ratarenkaiden takia ei kaatoja synny.

    600:sen etuna on myös se, että sitä on helmpompi ajaa ja monessa kohtaa sillä ajolinjat ovat pyöreämmät / loogisemmat tonnariin verrattuna.

    Vakuutusten lisäksi kilvellinen on helpompi myydä eteenpäin, mikäli pyörästä haluaa luopua.
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 19.08.2020 klo 10:45.
    Braaaaap
  2. #32
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Ja mun mielestä ne on ihan törkeen kalliita! Ei ne voi missään muualla maailmassa maksaa niin paljoa kuin täällä
    Kieltämättä noinkin yksinkertaiseksi rakennnelmaksi maksavat yllättävän paljon. Joku 30-40 euroa voisi olla sellainen "sopiva" hinta.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  3. #33
    Ääni alurampille. Hommasin kauan sitten parin pitkähköjä ramppeja juurikin pyörän lastausta varten. Hommasin sitten koppikärryn jonka takaseinä toimii ramppina.

    Alurampeille on kyllä löytynyt käyttöä senkin jälkeen kun esim kottikärryillä kuskaa polttopuita liiteriin, joten hyvä ettei tullut hukattua.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  4. #34
    Pikku (budjetti) vinkkinä... Jokainen osaa paskarrella senverran, että nikkaroi kaksi 2x4" lankkua rinnakkain.
    Rako väliin. Tuollasella on jo heleppo lasetella mopoa ylösalas.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  5. #35
    Lainaa Desmosedici kirjoitti Katso viesti
    Kieltämättä noinkin yksinkertaiseksi rakennnelmaksi maksavat yllättävän paljon. Joku 30-40 euroa voisi olla sellainen "sopiva" hinta.
    Muutamapäivä sitten löysin tarjouksesta pari vaihtoehtoa. Taidampa laittaa samantien tilaukseen

    https://www.24mx.fi/crossitarvikkeet..._pid-PIA-48959

    https://www.24mx.fi/crossitarvikkeet...pid-PM-2845761

    Halvimman saa lähikaupasta, mutta itse tykkään taitettavasta mallista. Jos saisi kahdella nivelellä, niin sellainen olisi kaikista paras...
    https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...kpl-2000041958
    Braaaaap
  6. #36
    No nuo on kyllä jo sopivan hintasia!!!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  7. #37
    Tässä kun oon pohdiskellut niin eihän tämä mun Falco mikään kedon kaunein kukka ole, voisin tästä alkaa kyhää ratapyörää. Vääntää aivan vittuna, ei vielä ole tarvinnut painaa täydellä kaasulla radalla 

    600cc ja pyöreet linjat kuulostaa aika hyvältä, viikonloppuna KV/R koulutuksessa tuli juuri noottia pyöreistä linjoista.

    Tuli Nettivaraosassa vastaan 2kpl V990 moottoria 50€ kpl! Toisessa nokkavika ja toisessa kampiakselin epätasapaino. En kyllä tiiä mitä käytännössä meinaa nuo viat mutta voisi saada hyvän kasan varaosia falcoon! ~300€ sais kunnon kaatuma suojat suojaamaan runkoa, siihen kylkeen sit uudet kahvat, pohjaan sellanen "amme" kate, kisa renkaat ja olis aikalailla rata valmis. Kävin säädättämässä jo ratailu kartankin ja eron huomas heti!

    Voisi olla tähän väliin paras ratkaisu, ostetaan sit parempi ratailu lelu jos saan vaki duunin jostain

    Tykkään Falcosta sen verran etten sitä kyllä myy
    -Aprilia Falco 02 (ruma)
    -Suzuki GSX-R750 02 ratailuun (tuhottu)
  8. #38
    Lainaa Temezki kirjoitti Katso viesti
    Tässä kun oon pohdiskellut niin eihän tämä mun Falco mikään kedon kaunein kukka ole, voisin tästä alkaa kyhää ratapyörää.
    Paljon helpommalla, ja halvemmalla, pääset jos kyhäät japsikusiaisesta ratamopon.
    Jos taasen itse kyhääminen on se pääasia, eikä niinkään radalla ajelu, niin sitten ehdottomasti alat kyhäämään Falcoa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #39
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Temezki kirjoitti Katso viesti
    Tässä kun oon pohdiskellut niin eihän tämä mun Falco mikään kedon kaunein kukka ole, voisin tästä alkaa kyhää ratapyörää. Vääntää aivan vittuna, ei vielä ole tarvinnut painaa täydellä kaasulla radalla 

    600cc ja pyöreet linjat kuulostaa aika hyvältä, viikonloppuna KV/R koulutuksessa tuli juuri noottia pyöreistä linjoista.

    Tuli Nettivaraosassa vastaan 2kpl V990 moottoria 50€ kpl! Toisessa nokkavika ja toisessa kampiakselin epätasapaino. En kyllä tiiä mitä käytännössä meinaa nuo viat mutta voisi saada hyvän kasan varaosia falcoon! ~300€ sais kunnon kaatuma suojat suojaamaan runkoa, siihen kylkeen sit uudet kahvat, pohjaan sellanen "amme" kate, kisa renkaat ja olis aikalailla rata valmis. Kävin säädättämässä jo ratailu kartankin ja eron huomas heti!

    Voisi olla tähän väliin paras ratkaisu, ostetaan sit parempi ratailu lelu jos saan vaki duunin jostain

    Tykkään Falcosta sen verran etten sitä kyllä myy
    Keulaan K-Techin mäntäsarja ja taakse vaikkapa Nitronilta takaiskari. Voihan siitä alkuperäisestä takaiskarista kysellä, että voiko kunnostaa ja shimmata, mutta luulen, ettei se ole vaimentanut sulla vuosiin, ja on muutenkin alkujaan aivan budjetti ja susi.

    Ei näistä stanukoneet ajamalla mene miksikään. Huolehdi mielummin muusta. Milloin on esmes linkku viimeks huollettu? Ikinä?

    Iskareita:

    https://www.demon-tweeks.com/se/bran...591899be52aa8/

    Motoville voi hoitaa mäntäsarjan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #40
    MIndye:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2019
    MotOrg ry jäsen
    https://www.nettimoto.com/suzuki/gsr/2580185

    Tommonen tullut 24h sisällä. Jos haluaa ehjän 3-4k hintaluokassa olevan niin pitää aikalailla päivittäin kurkkia ja ottaa heti yhteyttä myyjään. Pari meni ohi kun mietin päivän liikaa "pitäskö soittaa..."
  11. #41
    Tuo juurikin näin. Hyvät tai pitäisikö sanoa hyvän hinta/laatu suhteen omaavat yksilöt menee heti. Itse missasin kolme pyörää, kun jäin arpomaan pitäisikö soittaa/käydä katsomassa vai ei.
  12. #42
    Copartilla (AVK) oli yks 600 gixxeri ja 600 cbr, muistaakseni eilen kattelin. Oisko niissä aihiota?
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  13. #43
    Vähän tuoreempaa aihiota,veikkaan et hintaraja yli 10k.
    K8-1000
  14. #44
    Entä ihan oikea ratapyörä, 2T piikki, samalla opit ajamaan ja säätämään tai jopa puolikas ja 2T tai puolikas nelari, mutta hinta saattaa jo nousta. Tehot näissä kaikissa riittää mainiosti rookie kuskille.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  15. #45
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Keulaan K-Techin mäntäsarja ja taakse vaikkapa Nitronilta takaiskari. Voihan siitä alkuperäisestä takaiskarista kysellä, että voiko kunnostaa ja shimmata, mutta luulen, ettei se ole vaimentanut sulla vuosiin, ja on muutenkin alkujaan aivan budjetti ja susi.

    Ei näistä stanukoneet ajamalla mene miksikään. Huolehdi mielummin muusta. Milloin on esmes linkku viimeks huollettu? Ikinä?

    Motoville voi hoitaa mäntäsarjan.
    Keula huollettu kesällä ja entinen omistaja mainitsi että se ei olisi alkuperäinen. Täytyypä tarkistaa. Takana oli Öhlinssiä.

    Pyörän huoltohistoria alkaa tämän vuoden huhtikuusta jolloin pyörän ostin. Linkusta ei mitään aavistusta millon huollettu, tuskin ikinä, ei ainakaan kahden viimesen omistajan toimesta.
    -Aprilia Falco 02 (ruma)
    -Suzuki GSX-R750 02 ratailuun (tuhottu)
  16. #46
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Paljon helpommalla, ja halvemmalla, pääset jos kyhäät japsikusiaisesta ratamopon.
    Jos taasen itse kyhääminen on se pääasia, eikä niinkään radalla ajelu, niin sitten ehdottomasti alat kyhäämään Falcoa.

    En kyllä ymmärrä miten tulee halvemmaksi ostaa uusi pyörä ja rempata se ratailuun? Ei tuota Falcoa tarvi täysveriseksi ratapyöräksi vielä muuttaa. Katotaan sitä sitten kun pääsen pois hitaasta ryhmästä
    Kuljen Falcolla myös päivittäin töihin eli täytyy pitää myös katulaillisena.
    -Aprilia Falco 02 (ruma)
    -Suzuki GSX-R750 02 ratailuun (tuhottu)
  17. #47
    Lainaa Temezki kirjoitti Katso viesti
    En kyllä ymmärrä miten tulee halvemmaksi ostaa uusi pyörä ja rempata se ratailuun?
    Noh, ymmärrät sitten jälkeenpäin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #48
    Lainaa Temezki kirjoitti Katso viesti
    Mitään brand new pärrää ei ole varaa ostaa, eikä välttämättä edes kunnollista toimivaa ratapyörää suoraan, mutta nettimotosta katsellut hyviä ehdokkaita josta ajan saatossa rakentaa ratapyörä.

    Ongelma on se etten halua koko lompakkoa törsätä tähän projectiin ja tonnin pommit räjähtää varmana radan reunaan. Kunnon kyykyt kohtuu kilometreillä tuntuu maksavan mansikoita ja niihin kuitenkin uppoaa vielä extraa jos ei ratailuun sopivia palikoita löydy.

    Voisihan sitä tietysti rakentaa oman pyörän? Kokemusta nolla ja ammattilaisen apu maksaa sekin mutta tämä:
    https://www.nettimoto.com/suzuki/gsx-r/2574963
    + siihen puuttuva keula voisi pysyä budjetissa.

    Kokemuksia ja neuvoja ensimmäisen ratapyörän hankintaan kaivataan! Saa ehdotella merkkejä ja malleja, ei sen tonninen tarvii olla, joku pikku cc käy myös.
    Laitoin sinulle YV
    4 lives so far
  19. #49
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Temezki kirjoitti Katso viesti
    En kyllä ymmärrä miten tulee halvemmaksi ostaa uusi pyörä ja rempata se ratailuun? Ei tuota Falcoa tarvi täysveriseksi ratapyöräksi vielä muuttaa. Katotaan sitä sitten kun pääsen pois hitaasta ryhmästä
    Kuljen Falcolla myös päivittäin töihin eli täytyy pitää myös katulaillisena.
    Jos teet siitä rataisan, niin sitten huomaat että se mopo loppuu kesken ja ostat paremman aihion ja laitat siihen vähintään saman rahan.

    Mitä minusta tuohon kannattaisi jos radalla käy, olisi huollattaa iskarit asiantuntevassa pajassa – ei misssään perus mp-huollossa, huoltaa tai huollattaa linkut ja jarrut. Asentaa (ehkä)kaatumatapit ja koneenposkisuojat. Sitten ehkä ratastus? Ja kakkuna päälle toinen takavanne jolle asentaa tourinkirengas(ja ehkä takarataskin tourinkiin), edessä voi pitää samaa rataisampaa kumia koko ajan. Nuo "muutokset" on plussaa silloin kun myyt mopoa pois, eikä sitä tarvi silloin myydä "radallaraiskattunarakennettuna".
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  20. #50
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Temezki kirjoitti Katso viesti
    En kyllä ymmärrä miten tulee halvemmaksi ostaa uusi pyörä ja rempata se ratailuun?
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Noh, ymmärrät sitten jälkeenpäin.


    Näinhän se menee. Pyörästä loppuu jossain välissä ominaisuudet kesken - huomaat sen joko ennen kaatoa tai sen jälkeen - ja sitten pitää se täysverinen rataraaseri kuitenkin hommata.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  21. #51
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos teet siitä rataisan, niin sitten huomaat että se mopo loppuu kesken ja ostat paremman aihion ja laitat siihen vähintään saman rahan.
    .
    Been there done that...
  22. #52
    Minusta tuo falcon on hyvinkin sportti moniin muihi hirvityksiin verrattuna jolla porukka ratailun aloittanut?
    K8-1000
  23. #53
    ^Semmosen 90-luvun puolivälin seiskapätkän kyykkymopon lukemat tehossa ja painossa, eli onhan tossa vähän huonommat lähtökohdat kuin noissa esillä olleissa kuussatkuissa.

    Mäkin äänestän vaihtoehtoa ratamopon hommaaminen erikseen, on elämä paljon helpompaa silloin. Ratailun voi ja kannattaakin aloittaa sillä pyörällä mikä sattuu olemaan alla, mutta jos enemmän tosissaan alkaa ympyrää kiertämään, niin ratamopon hankkiminen on ratkaisuista paras. Ei tartte koko aikaa säätää mopoa katu- ja ratakondiksen välillä, vaan pääsee aina suoraan ajamaan. Ainakin ite olen sen verran laiska mies, että jompaa kumpaa ajamista alkaisi nopeasti syömään se, jos yhdellä mopolla pitäisi hoitaa työmatkat ja rata-ajot. Jotkut toki ovat minua puuhakkaampia, heille voi homma sopiakin.
    1835
  24. #54
    Mitäpä jos huollan Falcon linkun, jarrut, iskarit ja ajelen sillä tän kauden loppuun ja ensi vuonna isommalla budjetilla lähden metsästämään rataratsua? Luulis pärjäävän 200€ linkun ja jarrujen kanssa. Iskarit ammattilaiselle, se sit maksaakin muutaman mansikan verran.

    Mitäs muita "must have" kilkkeitä pitää ostella? Alu ramppi? Lämppärit? Paremmat pukit ainakin!
    -Aprilia Falco 02 (ruma)
    -Suzuki GSX-R750 02 ratailuun (tuhottu)
  25. #55
    Jos sinulla ei vielä ole kertynyt paljoa rata-ajokokemusta, niin et välttämättä tarvitse muuta kuin kuljetuskaluston ja radalle sopivan katupyörän (jota sitten päivität rataisammaksi, kun kokemus karttu ja tiedät mitä siihen haluat).

    Toinen vaihtoehto (parempi mielestäni) on ostaa suoraan radalle rakennettu pyörä käytettynä. Usein näihin saa runsaasti varusteitakin mukaan kaupassa. Lisävanteet, lämppärit, ratakatteet ja kaatumavaraosia yms. Mieluummin kilvellisellä rungolla, mutta ei tuosta mahdottomasti extraa kannata maksaa kilvettömään verrattuna.

    1. R6 vm 2008->
    2. Kawa ZX-6 (636) tai Suzuki GSX-R 600 /750

    Noita katselisin.

    Edit. Siis tuon Falcon jälkeen. Sitä en taloudellisesti ajatellen lähtisi kyllä päivittämään...
  26. #56
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Temezki kirjoitti Katso viesti
    Mitäpä jos huollan Falcon linkun, jarrut, iskarit ja ajelen sillä tän kauden loppuun ja ensi vuonna isommalla budjetilla lähden metsästämään rataratsua? Luulis pärjäävän 200€ linkun ja jarrujen kanssa. Iskarit ammattilaiselle, se sit maksaakin muutaman mansikan verran.

    Mitäs muita "must have" kilkkeitä pitää ostella? Alu ramppi? Lämppärit? Paremmat pukit ainakin!
    Sanoit ajelevasi hitaassa. Toistaiseksi Falco ei välttämättä tarvitse muuta kuin bensaa ja renkaita. Talvella voi sitten miettiä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #57
    ^Juuri näin. Keskiryhmän nopeamman pään aikoja ajelee helposti katupyörällä, jossa on laadukkaat renkulat alla. Ja paikalle voi saapua mopolla ajamalla.
    .
  28. #58
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Sanoit ajelevasi hitaassa. Toistaiseksi Falco ei välttämättä tarvitse muuta kuin bensaa ja renkaita. Talvella voi sitten miettiä.

    Juu hitaassa mennään ja nyt kun kuvia kattellut omasta tekemisestä niin varmaankin tovin vielä hitaassa
    Kaatuma tapit ostin, kunnon puku ja bootsit seuraavaksi. Nykyset housut ei anna myöten mutkissa Ei saa polvea vietyä ulos.

    Edit: Ehkä mulla vaan on intoa liikaa tähän touhuun Jos vaikka vähä rauhottuis uusien hankintojen kanssa ja menis vaan sinne radalle ajelemaan
    -Aprilia Falco 02 (ruma)
    -Suzuki GSX-R750 02 ratailuun (tuhottu)
  29. #59
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Temezki kirjoitti Katso viesti
    Juu hitaassa mennään ja nyt kun kuvia kattellut omasta tekemisestä niin varmaankin tovin vielä hitaassa
    Kaatuma tapit ostin, kunnon puku ja bootsit seuraavaksi. Nykyset housut ei anna myöten mutkissa Ei saa polvea vietyä ulos.

    Edit: Ehkä mulla vaan on intoa liikaa tähän touhuun Jos vaikka vähä rauhottuis uusien hankintojen kanssa ja menis vaan sinne radalle ajelemaan
    Alle jotkut Metzelerin M9 RR:t ja järkevällä ajamisella alle 1:40, eli keskinopea, on vielä aivan turvallista ja tehtävissä Falcolla. Samoin on työmatkat.

    Huolla pyörää talvella.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #60
    Lainaa Temezki kirjoitti Katso viesti
    Juu hitaassa mennään ja nyt kun kuvia kattellut omasta tekemisestä niin varmaankin tovin vielä hitaassa
    Kaatuma tapit ostin, kunnon puku ja bootsit seuraavaksi. Nykyset housut ei anna myöten mutkissa Ei saa polvea vietyä ulos.

    Edit: Ehkä mulla vaan on intoa liikaa tähän touhuun Jos vaikka vähä rauhottuis uusien hankintojen kanssa ja menis vaan sinne radalle ajelemaan
    Tuo Falcohan vaikuttaa ihan mukavalle vietävälle radalla, eiköhän sillä saa rata-ajon perusteet hyvin haltuun. Kunnon ajokamppeet on varmaan se ensimmäinen must have -homma ja se, että pyörä on teknisesti kunnossa, hyvät renkaat alla ja puhdas. Siinä se sitten ajellessa alkaa selvitä mitä oikeasti tarvii ja mitä ei.
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen