Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 37:een 37:sta
  1. #31
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Kaikennäköisiä ohjeita tässä onkin jo aloittajalle tullut, mutta ne kaikkein olennaisimmat vielä puuttuu.

    Silvuplee
    ja mä kun luulin ravintolabaikkerin omistavan vain jonkun prätkämerkin t-paidan, tms. vermeet, jolla luodaan illuusio prätkänomistuksesta...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  2. #32
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    5 paria kenkiä, 5 takkia, 4 housut, 5 hanskat tullu hommattua kolmessa huodessa joista noin puolet olleet täysin hukka-ostoksia ja lopulta päätynyt siihen kalliimpaan ratkaisuun jota koitti ensin korvata halvemmalla, "Tää on ihan ok mulle" tavaralla.

    Lopulta on ihan sama vaikka olisi kuinka kiva pyörä ja mutkatie alla, mutta jos varusteissa ei oo mukava olla, koko homma lässähtää.
    Joo, mulla vähän sama tilanne noiden kamppeiden kanssa. Ylimääräiset oon saanu myytyä pois mutta onhan niitä vielä jäljellä. Kannattaa hommata heti aluksi kunnon vermeet jos näyttää siltä että mopoilu nappaa kunnolla.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #33
    Lainaa MIndye kirjoitti Katso viesti
    Vantaalla löytyy vierekkäin Bikeworld, Storm motor
    Molemmissa sekä Biketeamissa kävin viime kesänä ostohousut jalassa sovittamassa Rukan pukua ja hanskoja. Kaupat tuli Bike Worldista, hinta kohdallaan ja samaa voi sanoa palvelusta, myös kauppojen jälkeen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #34
    Lainaa Rockafella kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kaikille avusta. Ajotaito kurssit vaikuttavat myöskin erittäin mielenkiintoisilta!
    Hienoa että tapahtumia myöskin löytyy, omaan lähipiriin ei itselläni kuulu ainuttakaan MP harrastajaa.

    Online kaupat näyttää olevan vahvana myös MP-varusteissa. Onko Xlmoto, FC-moto, Motocard, Motardinn kaikki ihan OK puljuja, vai tulisiko erityisesti jotain välttää? Onko jotain tiettyjä merkkejä Rukan lisäksi jota pidetään laadukkaina?

    Tarkoitus olisi kulkea aluksi varsin lyhyt työmatkani toimistolle helsingin ydinkeskustassa, tämä ainakin konseptitasolla, eri juttu sitten miten se toimii käyttännössä kun en ole keskustan liikennettä päässyt kuskina kokemaan

    Kaikista noista olen tilaillut, toimitusaika joskus venähtänyt muttei muuta pahaa sanottavaa.
    Itse tykkään alpinestarsin kamoista, hinta/laatusuhde hyvä, mitoitus niissä pienehkö, mikä tulee huomioida jos kokeilematta tilaa.. Motonetissa on myös melko paljon valikoimaa mopokamoissa, sieltä olen useimmiten richaa ostanut. Ei suunnittelultaan yllä ihan huipulle, mutta hinnat monesti hyvin järkeviä.

    Entisenä hki-keskusta asukkina en tykännyt siellä pyörällä ajosta yhtään, mutta tästäkin on yhtä monta mielipidettä kuin kuskiakin...
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  5. #35
    Edullinen ja halpa ei useinkaan ole sama asia vaikka ne helposti sekaantuukin.

    Kaikenlaisen vaatetuksen kanssa on oikeastaan ihan sama tilanne lajissa kuin lajissa.

    Pitäisi täyttää hyvin "tekniset vaatimukset", mutta se ei huipussaankaan riitä, ellei
    "vermeet istu ruotoon" niin että niiden olemassa olon välillä suorastaan unohtaa....
    tai huomaa käyttävänsä niitä jopa "tarpeettomasti" .

    Tästä päästäänkin tähän pahaan netti/kivijalka problematiikkaan.
    Loistavasti istuvia vermeitä ei pysty hankkimaan ilman ajan kanssa tapahtuvaa sovittelua
    ja "kylmiä tyyppejä".

    Jos hintaerot eivät ole aivan järkyttäviä ostopaikoissa/tavoissa, kannattaa kyllä pitkässä juoksussa
    arvostaa kivijalan tarjoamia mahdollisuuksia ja lähteä siitä, että kauppiaalle pitää oikeastaan
    maksaa hieman "kipurahaa" jo siitä, että joutuu katselemaan hyvän tovin hartaudella vermeitä
    myymälässä koeajavaa asiakasta ..
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #36
    Kiitoksia taas kaikille vastauksista ja hyvistä vinkeistä!

    Tuen mieluusti kivijalkakauppoja kunhan palvelu on vain kunnossa. Pidän nämä helsingin lähellä olevat vaihtoehdot mielessä.

    Osaako joku sanoa huomioitavaa seuraavista pyörävaihtoehdoista? Indian Scout, Triumph Speedmaster tai Yamaha XVS950. Optiona myös pidän Ducati Diavel 1260/xDiavel, mutta se ehkä hieman liian kiukkuinen ensimmäiseksi pyöräksi?

    Rehellisyyden nimissä myös BMW R18 aiheuttaa suuria tunteita, mutta tiedostan oman kuolevaisuuteni rajat - 345KG,1800cc pyörä ei välttämättä ole se paras vaihtoehto aloittaa harrastus.
  7.  
  8. #37
    Lainaa Rockafella kirjoitti Katso viesti

    Osaako joku sanoa huomioitavaa seuraavista pyörävaihtoehdoista? Indian Scout, Triumph Speedmaster tai Yamaha XVS950. Optiona myös pidän Ducati Diavel 1260/xDiavel, mutta se ehkä hieman liian kiukkuinen ensimmäiseksi pyöräksi?
    XDiavelia ei voi kuin suositella seuraavin perustein: modernin näköinen custom, jossa tyyliä ilman kromia ja 50-luvun henkeä. Nykyaikaiset herkut kuten vakkari, led valot, kahvalämppärit ja seksikäs takarengas pitää mut näpeissään. Menee myös mutkissa hyvin. Esim Diavel 1260 verrattuna ajoasento on rennompi kun saa ajella jalat edellä. Muita en ole kokeillut, mutta R18:ssa luulen moottorin tulevan ikävästi jalkojen tielle. Koeajoin yhtä Jammua jossa mua häiritsi jo ilmanputsarikin kun tuli vähän polven tielle. Luulen, että BMW on kertaluokkaa pahempi siinä mielessä.

    XDiavelissa harmittaa vain kovahko jousitus. Joku HD on paljon pehmeämpi, mutta toisaalta Ducatin vaste kaasun kääntöön omaa luokkaansa. Mukulakivet keskustassa ei ole kovin hauskoja ajella.

    Ja toistaiseksi en ole nähnyt yhtään pyörää, joka lähtisi nopeammin kuin kuski käskee kahvasta. Eli kyllä Ducati liikkuu ihan just niin hiljaa kun haluaa, en tehojen takia ottaisi aluksi pienempää pyörää. Itse tosin kyllä aloitin ihan perus 600 nakulla, mutta silloin en tiennytkään mitä haluaisin. Nyt tiedän enkä ole vaihtamassa XD:stä mihinkään, ainakaan ihan heti.
    Ducati XDiavel
    ex. Suzuki GSR600
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12