Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Nopeaa ryhmää lauantailta pisteiltä 2 ja 3, kännykkä videoo..

    https://youtu.be/aki3h3M3Vq8
  2. #2
    Varovainen nopean kierros, yritetty pitää avaukset hillittyinä:

    https://youtu.be/vxwHY2BmtaE
    -
  3. #3
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mollila kirjoitti Katso viesti
    Varovainen nopean kierros, yritetty pitää avaukset hillittyinä:

    https://youtu.be/vxwHY2BmtaE
    1) Tuo ei ole nopean ryhmän kierros vaikka olisi ajeltu missä ryhmässä.
    2) Tuo ajolinja on nopeaan ryhmään arvaamaton.
    3) Sulla puuttuu monesta paikkaa aika reilusti vauhtia nopean ryhmän kyydistä.
    4) Tuolla ajolla olet turvallisuusriski nopeassa.
    5) Ratajärkkäreille sattunu mun mielestä kyllä virhe, että sua ei oo liputettu sieltä pois jos ajettu nopeassa.

    Pahoittelut tästä aika tylystä viestistä, mutta turvallisuus ratapäivillä on aika korkealla prioriteetillä ja tuo videolla nähty ajaminen ei valitettavasti ole nopeammille kuskeille mitenkään ennakoitavaa. Nopeassa kyllä pärjää vähän heikommallakin kierrosajalla, jos siitä ajamisesta pystyy näkemään, että mihin kuski seuraavaksi on menossa, eli se ajaminen on ennakoitavissa. Jos taasen se aika tulee roiskimalla sinne tänne, tulee nopeasti vaaratilanteita, kun kaveri onkin yllättäen ihan väärässä paikassa rataa. Nyt olisi hyvä hetki oikeasti miettiä noita ajamisen perusasioita ja yrittää saada ajolinja kuntoon niin kierrosaikakin tipahtaa turvallisesti nopean puolelle ja muut pystyvät ennakoimaan mihin olet menossa.
    Superbike #7
  4. #4
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    5) Ratajärkkäreille sattunu mun mielestä kyllä virhe, että sua ei oo liputettu sieltä pois jos ajettu nopeassa.
    Itte olin lippumiehenä molempina päivinä, ja vaikka siinä näkee jos joku on hiukan hitaampi ryhmässään, vaikea siitä lippupisteeltä on sanoa kuka on liian hidas tai ei aja turvallisesti, jos ei ole niiiin selkeästi hitaampi tai törttöile ihan selkeästi. Kuitenkin seurattavia pyöriä/lippupiste riittää... Ainakin tällä kokemuksella, joku vois kokeneempana tällaset erottaakin.
    Ja varsinaiset järkkärithän eivät lippupisteillä ajoa ole seuraamassa...
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  5. #5
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Ja ryhmäjako voi elää. Nyt oli ässämmät samana viikonloppuna. Kevään Kemoran nopean raja oli jokin 1.14-1.15 kun oli kisahemuleita enempi paikalla . Kaipa se voi venyä toiseenkin suuntaan.

    Ymmärrän Nitrouksen pointin kuiteskin. Eli tarkoitus vain huomauttaa, että järkkärit tekee ryhmäjakoa saatavilla olevasta materiaalista, haha.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #6
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    1) Tuo ei ole nopean ryhmän kierros vaikka olisi ajeltu missä ryhmässä.
    2) Tuo ajolinja on nopeaan ryhmään arvaamaton.
    3) Sulla puuttuu monesta paikkaa aika reilusti vauhtia nopean ryhmän kyydistä.
    4) Tuolla ajolla olet turvallisuusriski nopeassa.
    5) Ratajärkkäreille sattunu mun mielestä kyllä virhe, että sua ei oo liputettu sieltä pois jos ajettu nopeassa.

    Pahoittelut tästä aika tylystä viestistä, mutta turvallisuus ratapäivillä on aika korkealla prioriteetillä ja tuo videolla nähty ajaminen ei valitettavasti ole nopeammille kuskeille mitenkään ennakoitavaa. Nopeassa kyllä pärjää vähän heikommallakin kierrosajalla, jos siitä ajamisesta pystyy näkemään, että mihin kuski seuraavaksi on menossa, eli se ajaminen on ennakoitavissa. Jos taasen se aika tulee roiskimalla sinne tänne, tulee nopeasti vaaratilanteita, kun kaveri onkin yllättäen ihan väärässä paikassa rataa. Nyt olisi hyvä hetki oikeasti miettiä noita ajamisen perusasioita ja yrittää saada ajolinja kuntoon niin kierrosaikakin tipahtaa turvallisesti nopean puolelle ja muut pystyvät ennakoimaan mihin olet menossa.

    Kiitos palautteesta ja kommenteista. Vähän epävarmana lähdin nopeaan ja ajatuksena se että kai liputetaan pihalle jos olen väärässä paikassa. Näin ei käynyt eli lippumiehillä käynyt ilmeisesti virhe tässä kohtaa.
    -
  7. #7
    Lainaa mollila kirjoitti Katso viesti
    Kiitos palautteesta ja kommenteista. Vähän epävarmana lähdin nopeaan ja ajatuksena se että kai liputetaan pihalle jos olen väärässä paikassa. Näin ei käynyt eli lippumiehillä käynyt ilmeisesti virhe tässä kohtaa.
    En nyt menis liputtajien piikkiin laittamaan. Moniko liputtajista on nopean ryhmän kokenut kaveri joka osaa sanoa, välillä kaukaakin katsottuna, onko joku niin selkeästi hitaampi ja varsinkaan että ajaako joku sellasta linjaa joka ei ole ryhmään sopivaa. Jos itse ajais perässä niin sitten vois olla helpompi sanoa. Ei siinä lippupisteellä missä pitää laajaakin aluetta valvoa.
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  8. #8
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    En nyt menis liputtajien piikkiin laittamaan. Moniko liputtajista on nopean ryhmän kokenut kaveri joka osaa sanoa, välillä kaukaakin katsottuna, onko joku niin selkeästi hitaampi ja varsinkaan että ajaako joku sellasta linjaa joka ei ole ryhmään sopivaa. Jos itse ajais perässä niin sitten vois olla helpompi sanoa. Ei siinä lippupisteellä missä pitää laajaakin aluetta valvoa.
    Ehkä väärin muotoiltu, ei ollut tarkoitus yrittää siirtää syytä lippumiehille. Virhe oli oma. Ei tule jatkossa toistumaan, varmistan korjaavat toimenpiteet, tavalla tai toisella.
    -
  9.  
  10. #9
    Kuskeilta joskus tullut palautetta liian hitaasti tai muuten häiritsevästi ajelevasta. Joku lippumies joskus nähnyt vaivaa ja kellotellutkin niitä mikä mun mielestä turhaa kyttäämistä.
    K8-1000