Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Minulla on GL1800 vm2000 jossa ongelmaa laturin kanssa jota en ymmärrä

    Vaihdoin talvella siihen tehdaskunnostetun laturin kun entisestä meni laakerit.
    Ajoin pyrällä muutama sata kilometriä ja laturi ujelsi kuin vanha josta laakerit oli hajalla.
    Latoin laturin takuuhuoltoon jossa ilmoittivat että molemmat laakerit vaihdettu.
    Onnesta soikeena laitoin laturin paikalleen ja noin 20 sekuntia oli hiljaista ja alkoi kuulumaan pientä kolinaa laturista.
    Kävin ajamassa n 20km ja laturi alkoi ulisemaan saman lailla kuin vanha laturi ja uusi ennenkuin lähetin takuu huoltoon.
    Onko minulla huonoa tuuri vai voiko mooottorissa mennä joku niin väljäksi että hajoittaa laturin.
    Pyörällä ei ole ajettu vasta kuin 250 tuhatta. HELP

    t Markku
  2. #2
    Oireet viittaa siihen, että ADG (Alternator Drive Gear) on hajalla. Google kertoo tuolla haulla lisää.
    Osat ei niin kovin arvokkaita ole mutta kone pitää pudottaa alas ja työtunteja kuluu.
    Korialla osataan tämä kyllä korjata.
    -MK-
  3. #3
    Kiitoksia paljon vastauksestasi.

    Rupean omatoimisesti purkamaan pyörää kun tuntuu olevan hieman hinnakas teettää muualla.
    t Markku
  4. #4
    Kannattaa ekana käyttää asiantuntijaa kuuntelemaan laturia ja sitä syöttävää vaihdetta.
    Jos pystyt ajamaan Korialle niin sieltä saat paljon neuvoja sekä vaihdettavat osat.
    Tuo purku-/kasaustyö on se työläin osa. Jos ryhdyt ite hommiin niin hanki korjaamokäsikirja, löytyy netistä (free).
    Ota paljon kuvia työn eri vaiheista. Netistä löytyy 2-3 hyvää videota koneen irrotuksesta ja avaamisesta.
    Onneksi konetta ei tarvitse halkaista. Koneen takaosasta täytyy laippa irroittaa, jonka takaa ADG löytyy.
    -MK-
  5.  
  6. #5
    Löysin netistä service manuaalin ja irroitin itse moottorin.
    Olit oikeassa adg oli sökö.
    Jouset olivat syöneet melko urat jo koteloon.
    Samalla uusin kytkimen kun levyt ovat aika rajoilla ja muutaman tiivisteen ja ja HUH