Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Kertokaas ny viisaammat että mitäs hittoa teen etujarrulle kun se pitää ääntä. Eli kun esimerkiksi kun lähtee liikkeelle niin pitää sellaista ulinaa... Joskus myös jarruttaessa pitää samaa ääntä.
    Satuloihin on vaihdettu uudet tiivisteet, putsattu. On myös kokeiltu toisilla jarrupaloilla, sama ilmiö.
    Mitäpä sit yritetään? Joskus saattaa olla ettei ns kylmänä pidä ääntä
  2. #2
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PetriPahula kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas ny viisaammat että mitäs hittoa teen etujarrulle kun se pitää ääntä. Eli kun esimerkiksi kun lähtee liikkeelle niin pitää sellaista ulinaa... Joskus myös jarruttaessa pitää samaa ääntä.
    Satuloihin on vaihdettu uudet tiivisteet, putsattu. On myös kokeiltu toisilla jarrupaloilla, sama ilmiö.
    Mitäpä sit yritetään? Joskus saattaa olla ettei ns kylmänä pidä ääntä
    Onko levyjen niitit putsattu ja herkistelty? Levyjä voi koittaa myös kevyesti hioa, että saisi pinnasta siihen kiinni jääneen jarrupalajäämän pois.

    Pääsylinteri voi myös vaatia korjaussarjan, jos sen mäntä jumittaa niin saattaa jäädä jarrut laahaamaan.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  3. #3
    On niitit putsattu ja herkistetty. Milläs levyä uskaltaisi hioa?
  4. #4
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Karkealla hiekkapaperilla ihan käsin olen noita hieraissut. Tähtää sen pinnan puhdistamiseen, ei niinkään itse levyn hieromiseen.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  5. #5
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Karkealla hiekkapaperilla ihan käsin olen noita hieraissut. Tähtää sen pinnan puhdistamiseen, ei niinkään itse levyn hieromiseen.
    Karkeus on suhteellista. Itse olen todennut noin 500 olevan hyvä karkeus ehkä jopa 250. Ja veden kanssa tietysti.
    Palat voi myös hangata hiomapaperilla tai betonilaattaa vasten. Ja vaikka vielä bräkleenillä levyjen ja palojen putsaus varmuuden välttämiseksi.
    Sitten vaan hiottujen pintojen sisäänajo tietysti ihan aluksi varovammin, mutta pian jo kovaa jarruttelua, ettei jarrupinnat lasitu.

    Onko levyjen jäähdytysreijät puhtaat, ettei vaan niistä tulisi jatkuvasti lisää paskaa jarrupinnoille..

    Pääseekö palat liikkumaan herkästi liukutapeissa? Niille myös puhdistus/ruosteenpoisto hiomapaperilla.

    Mikä Hornet on kyseessä? Ettei vaan ole yhdistelmäjarrut..
    Mitkä palat?
    Onko ulina tasaista?
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  6. #6
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Karkeus on suhteellista. Itse olen todennut noin 500 olevan hyvä karkeus ehkä jopa 250. Ja veden kanssa tietysti.
    Palat voi myös hangata hiomapaperilla tai betonilaattaa vasten. Ja vaikka vielä bräkleenillä levyjen ja palojen putsaus varmuuden välttämiseksi.
    Sitten vaan hiottujen pintojen sisäänajo tietysti ihan aluksi varovammin, mutta pian jo kovaa jarruttelua, ettei jarrupinnat lasitu.

    Onko levyjen jäähdytysreijät puhtaat, ettei vaan niistä tulisi jatkuvasti lisää paskaa jarrupinnoille..

    Pääseekö palat liikkumaan herkästi liukutapeissa? Niille myös puhdistus/ruosteenpoisto hiomapaperilla.

    Mikä Hornet on kyseessä? Ettei vaan ole yhdistelmäjarrut..
    Mitkä palat?
    Onko ulina tasaista?
    600 vm:06.
    Liikkeessä tänään käytetty ja todettu että ei mitään vikaa ole havaittavissa.
    Sintteri paloja epäilivät, mutta eipä auttanu vaikka vaihdoin toiset palat. Taas.
  7.  
  8. #7
    Niin mitkä palat vaihdoit? Ja mitkä palat olivat ensin?

    Ainakin 03 Firebladen palat sai vinkumaan todella helposti, jos jarrutteli etujarrulla varovasti laahaillen.

    Teeppäs niin, että hiot net palat sekä levyt ja sen jälkeen jarruttelet ainoastaan lähes maksimiteholla. Jos moinen ajotapa ei tule kysymykseen, niin sitten kehiin paskimmat orgaaniset kruiseripalat.

    Jarrut voivat jäädä laahaamaan ja kiillottua jos palojen liukutapit jumittavat.

    Toki voisit vielä varmuuden välttämiseksi linjata keulan, akselin ja jarrut
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net