Suzuki
Yamaha
Kawasaki
Honda
Moi!
Piikkiajoista (DT125R) on pyörähtänyt jo reilu kymmenen vuotta ja nyt uusi kipinä aiheeseen on syttynyt. Kiinnostuksen kohteeksi on valikoitunut muutama nakumalli, joista pitäisi valinta tehdä. Ei tule rälläykseen eikä kaahailuun, mutta napakkaan hupiajeluun kylläkin. Todennäköisesti suurimmat kilsat kertyvät yksin pikkuteitä kaarrellessa, mutta motaria ja kaksin ajelua on taatusti myöskin luvassa.
Vaihtoehdot:
Kawasaki Z900 -20
Suzuki GSX-S 1000 -18
Yamaha MT-09 -19
Honda CB 1000R -14
Vaan mikä näistä nyt sitten olisi itselle se paras?
Äänestin Yamahaa, koska niin paljon paukkua taalalle, mut susna ois voinut olla kanssa. Liekö kaks päällä parempi, ja onhan siinä herkullinen kone.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mielenkiintoinen lähestymistapa...luota omaan fiilikseen...
Mut kerran mielipidettä kysytään, Kawahan se tietty pitää olla, uusin ja tehokkain noista listan laitoksista.
No Compromise.
No mutjoo, itselleni jos nakua olisin hankkimassa niin tää MV Rush ois vahvoilla:
https://m.nettimoto.com/mv-agusta/rush/2491417
Ja sitä tietenkin tää:
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Satunnaisena huomiona nostettakoon esiin Yamahan pieni kuormankantavuus, saattaa tulla haasteeksi kaksi päällä liikkumiselle varsinkin jos matkatavaraakin haluaisi. Riippuu toki paljon niin kuskista kuin kyytiläisestäkin.
Ei mikään noista vaan...
http://www.biketeam.fi/moottoripyora...?ominaisuudet=
R1250GS
Jos pitää olla tonninen, niin GSX-S on saakelin hyvä. Tosi hauska peli. Sen jälkeen varmaankin Yammu, sen moottori on upea. Kawasaki on ihan jees, mutta aika painava. Ja ei Hondaa.
Sitte toi mun vakiovastaus, eli Street Triple, se on aivan älyttömän hyvä laite. Ja jokerina KTM 890 Duke R, ajoin sellaista viime viikolla ja sepä oli niin mahtava pyörä, että ostohousut on jo tukevasti jalassa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
No joo, mutta melkein samoilla ominaisuuksilla tosta.
https://www.nettimoto.com/bmw/r/2571478
Ei puutu kuin avaimeton käynnistys ja ABS Pro (kaarre ABS(saa päivitettyä suolaiseen hintaan)). Tosin en tiedä onko tuossa sifteriä ja muita härpäkkeitä. Yleensä noissa on kaikki raksittuna, mutta tuossa on jäänyt joku paketti raksimatta.
R1250GS
Paras äänestystulos itsellesi on käydä ajamassa kaikkia niitä pyörämalleja, jotka kiinnostavat sinua ostomielessä.
Älä aja korttelin ympäri, vaan pyydä lupa parin tunnin koeajoon.
Ajat 50 km sellaisissa olosuhteissa, joissa aiot tulevaisuudessa enimmäkseen ajaa ja toiset 50 km takaisin.
100 kilsan jälkeen ensimmäinen, vau tämä on makee-reaktio on poissa ja olet alkanut rauhassa ajaessasi kiinnittää huomiota myös niihin ei-mukaviin asioihin.
100 kilsan matkalla huomaa aika kivasti onko satula/ajoasento sopivat, täriseekö kone häiritsevästi ja miellyttävätkö ajo-ominaisuudet yleensä.
Tuota suzukia on kehuttu ja itsellä on monia pyöriä ollut ja suzukit on olleet aina varmatoimisia. Ehkä sen ottaisin jos tiedossa myös kaksi päällä ajelua.
Itselle tuli juuri MT 09 koska tiedän että pariin vuoteen ei ole tiedossa kaksi päällä ajelua juurikaan, ehkä ei yhtään. Yksin mennessä todella hauska ja helppo pyörä ajaa, suosittelen kokeilemaan.
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Kun sulla on tuollainen endurotaustakin niin Duken maavaralla ei tartu pohjasta kiinni joka katukiveen.
Ready to race
^Totta ja kun on tuo luonteva ja paras ajoasentokin iskostunut takaraivoon niin mitäpä sitä muuhun muuttamaan. Nudia on harvakseen myynnissä, mutta nyt näkyy olevan yksi ja arvo säilyy.
Viimeksi muokannut: tst; 30.07.2020 klo 12:24.
Eipä ole z900 tehokkain. Hyvä jos tuolle Hondalle pärjää.
Z900 voimalinja todella sulava mutta alusta epätasapainoinen.
Yamaha on aika erilainen kuin muut. Korkeampi ja hieman "supermotomaisempi". Kone tuntuu vahvalta lyhyiden välitysten ja sähäkän kaasuvasteen ansiosta, vaikka loppujen lopulta reserviä ei löydykään aivan älyttömästi. Alustassa parantamisen varaa.
Itse ottaisin varmaan Suzukin asfalttimutkapätkänautiskelukaahaukseen, koska moottori ja kaikin puolin tasapainoinen ja miellyttävä laitos.
Kokemattomammalle cb1000r voi olla paras, helpoin, turvallisin ja yllätyksettömin vaihtoehto. Niitä saa sen verran vanhempinakin, ettei taloudellinen tappio ole parin vuoden päästä eteenpäin myydessä yhtä suuri kuin muissa.
Olen tehnyt koeajoraportit muista paitsi Kawasta.
https://www.youtube.com/playlist?lis...YTEQ22PtE1cMJm
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Oma ääni menee Hondalle, sopivan sporttinen mutkapätkille, mutta kumminkin mukava.
Honda VFR 800 Fi
EX Honda CB1000R
EX Suzuki GSX-R 750
Ota suiza, Zetori tuntu.. ainaki meigen mielestä vähä polkupyörämäisen kapeelta jalkojen välis..
Mut parhaan saat testaamalla kaikkii ja vertaamalla.. mikä parhaalta tuntuu ni se![]()
GSR750
ex.Z800
ex.ER6n