Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Sattui silmään ksml.fi:n sivulla liikennejutun lopusta maininta:

    Kesäkuun alussa voimaan tullut uusi tieliikennelaki kieltää korttelirallin ja muun turhan ajelun koko maassa – myös taajaman ulkopuolella.
    Valvookohan tätä kukaan tosissaan? Onkohan ksml:n toimittaja ymmärtänyt voimaan tulleen lain ihan oikein? Olisko tuohon pitänyt laittaa lisäksi sana "häritsevä"? Ja kuka sen nyt sitten tulkitsee, että miten asia on, häiritseekö vai ei tahi onko turhaa vai ei?

    Onko terapialuonteinen ajelu turhaa? Entäs onko lomailuun liittyvä ajelu turhaa...? Tai vapaa-ajan viettoon liittyvä ajelu? Täytyykö tässä kohta ryhtyä lainrikkojaksi?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  2. #2
    toi on laitettu sen takia, että esim nuoriso voidaan ajaa pois kun alkavat kokoontua tms, myös esim mopojen kortteli ralli. Jos oon ymmärtänyt että toi laki on ollut voimassa pitkään, mutta nyt tuotu pöydälle uudellee ja erikseen. Kun tuon korona rajoitusten aikana oli jossain päin suomea aika pahoja kortteli rallia ja kokoontumisia tms
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  3. #3
    Joo, lain tarkoitus on mikä mainittiin, mutta kyllä sananmuodot antaa viranomaisille mahdollisuuden melkoiseen liikkujien terrorisointiin jos joku poliittinen ryhmä haluaisi sitä mala fide tulkita. Mikähän ryhmä se voisi olla.....
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  4. #4
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Joo, lain tarkoitus on mikä mainittiin, mutta kyllä sananmuodot antaa viranomaisille mahdollisuuden melkoiseen liikkujien terrorisointiin jos joku poliittinen ryhmä haluaisi sitä mala fide tulkita. Mikähän ryhmä se voisi olla.....
    Varmaan se sama kun oli herrojen leluja laittamassa verolle
    Lajin halpuus viehättää.
  5. #5
    Tässä kannattanee siteerata erästä toisinaan moottoripyöräilevää kokkia, joka ei kuulemma koskaan aja huviajoa.
  6. #6
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Varmaan se sama kun oli herrojen leluja laittamassa verolle


    Tai sitten nämä meidän autovastaiset fanaatikot, joille kaikki ajaminen on turhaa.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  7. #7
    Pitää olla äiteeltä lupalappu mukana, että oikeilla asioilla liikutaan. Varmaan nykyinen älykäs lääketiede pystyy myös kehittämään halvan testerin jolla kuljettajan kortisoli- ja endorfiinitasot voidaan mitata tien päällä. Niistä sitten arvioidaan, ollaanko hupi- vai työmatkalla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #8
    kyllä liikkumiseen tulee saastuttamisraja ....... esim kilo/vrk..... siinä ei 250g/km pitkällä käy......
  9. #9
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    kyllä liikkumiseen tulee saastuttamisraja ....... esim kilo/vrk..... siinä ei 250g/km pitkällä käy......
    Näin varmaan käy, viimeistään sitten, kun kaupasta et saa kuin sähkömopon kera päristimen.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #10
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti


    Tai sitten nämä meidän autovastaiset fanaatikot, joille kaikki ajaminen on turhaa.
    Missä näitä voi äänestää? Ei haittais yhtään, oispahan enemmän tilaa ratsastaa moottoripyörällä
    Lajin halpuus viehättää.
  11. #11
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Missä näitä voi äänestää? Ei haittais yhtään, oispahan enemmän tilaa ratsastaa moottoripyörällä
    Meinaatko että puolueen jäsenenä saisit erityisluvan?
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  12. #12
    Tarkkaan ottaen laissa sanotaan "tarpeeton ja häiritsevä" TLL54§.

    Jos ajaa jostain jonnekkin laillisilla meluilla niin voi olla vaikea väittää tai todistaa että ajo on häiritsevää.
    Ilmeisesti vastaavasti ajo saa olla häiritsevää jos se on tarpeellista
    FJR -17
  13. #13
    Syytön, kunnes toisin todistetaan.

    Ajan samaa tienpätkää edestakaisin useita kertioja putkeen ja poliisi saapuu paikalle.
    Kerron poliisille, että olen juuri menossa kotiin, joten en aja turhaan.
    Voiko minua sakottaa?
  14. #14
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Syytön, kunnes toisin todistetaan.

    Ajan samaa tienpätkää edestakaisin useita kertioja putkeen ja poliisi saapuu paikalle.
    Kerron poliisille, että olen juuri menossa kotiin, joten en aja turhaan.
    Voiko minua sakottaa?
    Tuo lainpykälähän on ollut aikaisemminkin, tosin vain taajamissa, nyt kaikkialla.
    -70 luvulla poliisit jäi kotikaupungin p***urallireitin varrelle ja laski kierroksia,
    ja neljä taisi olla raja jonkajälkeen asiaan puututtiin, en enää muista tuliko
    sakot vai huomautus.
    FJR -17
  15. #15
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Tuo lainpykälähän on ollut aikaisemminkin, tosin vain taajamissa, nyt kaikkialla.
    -70 luvulla poliisit jäi kotikaupungin p***urallireitin varrelle ja laski kierroksia,
    ja neljä taisi olla raja jonkajälkeen asiaan puututtiin, en enää muista tuliko
    sakot vai huomautus.
    Nuoruudessa Porvoossa poliisilaitos oli siinä torin vierellä ja poliisi kyttäsi autot suoraan laitoksen ikkunasta.
    Sakot kuulemma tuli, fiksummat osattiin kiertää välillä kauempaakin :-) Muuten vahtiminen oli
    aika tarkkaa, kolmiolla kun ajoin ja kävin kertaamassa viimeisenä iltana ennen inssiä niin silloin tarkastettiin kaikki, ilman huomautuksia. Muuten porvoon poliiseista ei ole mukavia mielikuvia, kerran sain sakot kun väistin kaistan poikki kaivettua ( ja jo täytettyä) kaapelikaivantoa. Väärällä kaistalla ajaminen oli syynä lapussa. Opinpahan kunnioittamaan auktoriteetteja :-(
  16. #16
    Miksi kaikki kiva aina kielletään? No, mutta jos ajaa tarpeettomasti, niin kannattaa ainakin noudattaa nopeusrajoituksia. Muuten saa sakkoa tarpeettomasta ylinopeudesta
    <p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
  17.  
  18. #17
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Syytön, kunnes toisin todistetaan.

    Ajan samaa tienpätkää edestakaisin useita kertioja putkeen ja poliisi saapuu paikalle.
    Kerron poliisille, että olen juuri menossa kotiin, joten en aja turhaan.
    Voiko minua sakottaa?
    Yritin avata tällä sitä puolta, että miltä näytämme lain edessä.

    Jos ko. tapauksessa poliisi sanoo, että menkää kotiin, niin lain kirjainta on noudatettu.

    Jos ko. tapauksessa poliisi kirjoittaa sakon (vai mikä se nykyään on), niin silloin voi soittaa ihan rauhassa poliisille ja sanoa että naapurin henkilö ajaa juuri 166km/h meidän kadulla ja poliisin pitää tulla sakottaa naapurin henkilöä, vaikka naapurin henkilö olisi nukkumassa.