Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    20200723_125506_compress85.jpg
    Tällainen tuli hankittua kuukausi sitten ja täytyy reilu 2000 km jälkeen todeta, että hauskin moto mitä on tullut omistettua. Kääntyy kuin ajatus. Kevyt ja herkkä, mutta todella vakaa ajaa lujempaakin. Säädettävä alusta on hyvä ja jarrut vähintään riittävät. Aivan eri pyörä tuntumaltaan ajoasennon ja painopisteen? takia kuin Duke 690 R poislukien moottori

    Eka omistaja oli vanhempi herrasmies joka oli takarenkaasta päätellen ajanut aivan suoraan 3900 km. En ole nähnyt aiemmin tuollaista käytettyä rengasta; kyljet olivat ihan koskemattomat karvoineen

    Pieni laihdutuskuuri oli tarpeen koska vakiovaimennin 3,5 kg, matkustajan tapit 1,25 kg, akku 3,5 kg, taka-akselin kilpiteline-lokasuoja-hässäkkä 1,8 kg =10 kg.

    Tilalle litium akku 0,6 kg, Delkevic DS70 vaimennin 1,25 kg ja tällä kertaa ei tuettu Evotech/R&G vaan muutamalla eurolla DIY light kilpiteline + vaimentimen kiinnike ja samalla jäähdyttimen suoja.
    Itse kun tekee, niin tulee myös sen näköistä

    Mukavasti lähti painoa n. 8 kg

    20200723_180015.jpg

    20200723_125811_compress20.jpg

    20200723_125702_compress44.jpg

    20200723_130707_compress40.jpg

    Ne puuttuvat 2-3 hevosta saadaan näissä perusvirillä eli ilmansuodattimen kotelon kansi pois ja paremmin virtaava vaimennin + äänimaailma siirtyy next level Sekä tietysti pari piikkiä suurempi 42t takaratas, niin mukavampi junnata kakkosella.

    Jos tieto tehtaan takaisinkutsusta ei ole tullut jollekin omistajalle asti (bongasin itse sen ulkomaan foorumilta) niin on olemassa vaara, että alkup. bensatankki / tiivisteet alkavat vuotamaan = palovaara. Omaani vaihdettiin tankki ja hilppeet maahantuojan MP-Racingin huollossa Hyvinkäällä tällä viikolla. Uuden tankin seinämät ovat läpimitoiltaan paksummat ja bensaa mahtuu n. 0,7 l vähemmän. Hyvää palvelua oli maahantuojalla
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  2. #2
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Tällainen tuli hankittua kuukausi sitten ja täytyy reilu 2000 km jälkeen todeta, että hauskin moto mitä on tullut omistettua. Kääntyy kuin ajatus. Kevyt ja herkkä, mutta todella vakaa ajaa lujempaakin. Säädettävä alusta on hyvä ja jarrut vähintään riittävät. Aivan eri pyörä tuntumaltaan ajoasennon ja painopisteen? takia kuin Duke 690 R poislukien moottori
    Itse hommasin mp-messuilta esittelypyöränä olleen Svartpilen 701 Stylen (Kimi Räikkösen käytössä viime kesänä!), ja olen ollut tyytyväinen. Pitkälti sama pyörä kyseessä, mutta hieman eri painotuksella. Muita modeja tuohon ei vielä tehty kuin kilpitelineen sievennys. Olen kyllä tykännyt pyörästä, todella monipuolinen ja hauska. Viime viikolla tuli ajeltua motarilla, mutkapätkillä ja hieman sorallakin. Keveyden ansiosta on yllättävän sähäkkäkulkuinen, mutta myös todella ketterä. Ja shifteriin en kyllästy varmaan ikinä

    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Jos tieto tehtaan takaisinkutsusta ei ole tullut jollekin omistajalle asti (bongasin itse sen ulkomaan foorumilta) niin on olemassa vaara, että alkup. bensatankki / tiivisteet alkavat vuotamaan = palovaara. Omaani vaihdettiin tankki ja hilppeet maahantuojan MP-Racingin huollossa Hyvinkäällä tällä viikolla. Uuden tankin seinämät ovat läpimitoiltaan paksummat ja bensaa mahtuu n. 0,7 l vähemmän. Hyvää palvelua oli maahantuojalla
    Minulle tuli ihan postitse tämä takaisinkutsu. Samoin aiemmin kesällä tuli Mobility Servicen esite + puffihuivi. Ajattelin hoitaa takaisinkutsun sekä vuosihuollon samalla kertaa MP-Racingin talvisäilytyksessä. Tankista pitää sanoa vielä se, että todennäköisesti vakionakin on ilmoitettua pienempi. Jäin nimittäin motarin poskeen rangen näyttäessä 40km ja tripin 220km. Sen jälkeen sain tankattua vajaat 11L. Onneksi sattui liittymä ja avulias sielu lähelle niin pääsin aika pian takaisin tien päälle
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: greatLeo; 28.07.2020 klo 16:12.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  3. #3
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Minulle tuli ihan postitse tämä takaisinkutsu. Samoin aiemmin kesällä tuli Mobility Servicen esite + puffihuivi. Ajattelin hoitaa takaisinkutsun sekä vuosihuollon samalla kertaa MP-Racingin talvisäilytyksessä. Tankista pitää sanoa vielä se, että todennäköisesti vakionakin on ilmoitettua pienempi. Jäin nimittäin motarin poskeen rangen näyttäessä 40km ja tripin 220km. Sen jälkeen sain tankattua vajaat 11L. Onneksi sattui liittymä ja avulias sielu lähelle niin pääsin aika pian takaisin tien päälle
    Joo se mittari heittelee ihan mitä sattuu rangeen ja määrään vähän kuin kotareissa. Kerran tuli low fuel warning ja olen ottanut tavaksi tankata kun 200 km lähestyy.

    Mulla oli kondensoitunutta kosteutta mittarissa ostohetkellä. Vinkkinä, että sen saa purettua helposti. Neljällä ruuvilla kiinni pyörässä ja mittarin kansi 5-6 pienellä ruuvilla. Se tiivisterinkula ei ole hääppöinen. Laittaisin kyllä paremman virityksen jos säilyttäisin pyörää ulkona tai ajaisin sateella.

    Ulkomaan foorumilta luin, että kytkimen orjasylinterin kanssa on ollut näissä ongelmia. Joku o-rengas voi antaa periksi. Paras ratkaisu on varmaan Oberon. Itsellä kytkin otti aluksi melko ylhäältä kiinni, joten samalla kun vaihdoin jarrunesteet niin vaihdoin myös kytkinnesteet ja ilmasin kytkimen kahvasta sekä sylinteristä. Nyt toimii kun ajatus.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  4. #4
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Joo se mittari heittelee ihan mitä sattuu rangeen ja määrään vähän kuin kotareissa. Kerran tuli low fuel warning ja olen ottanut tavaksi tankata kun 200 km lähestyy.
    Olen huomannut että kun käyttää virrat pois niin range resetoituu. Kerran jouduin odottelemaan tietyömaalla, virrat pois niin range meni 50km -> ---- (ja low fuel warning). 200km hujakoilla tripissä on paras mittari bensalle. Onneksi edes sen verran pääsee. Aikoinaan Aprilian Dorsossa oli samankokoinen tankki mutta painoa varmaan 50kg enemmän, ja 150km kohdilla syttyi bensavalo.

    Mitään vikoja ei ole näkynyt, ja onhan tuossa takuukin onneksi vielä voimassa. Välivapaita löytyy satunnaisesti shifterillä ylöspäin vaihtaessa, se lienee ominaisuus. Onko Vitpilenissäkin muuten se "tyhjä" nappi jolla saa luistoneston pois ja keulimisen päälle?
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  5. #5
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Mitään vikoja ei ole näkynyt, ja onhan tuossa takuukin onneksi vielä voimassa. Välivapaita löytyy satunnaisesti shifterillä ylöspäin vaihtaessa, se lienee ominaisuus. Onko Vitpilenissäkin muuten se "tyhjä" nappi jolla saa luistoneston pois ja keulimisen päälle?
    Jep, on kanssa. Tuo yrittää nostaa tassua melko herkästi luistonesto päälläkin paikaltaan lähtiessä kun vaihdoin takarattaan 42t

    Shifteri toimii mielestäni ehkä pehmeämmin/paremmin kuin entisessä Dukessa. Yleensä vaihdan kuitenkin 1->2 manuaalisesti. Siinä välissä ainakin itse saan helpoimmin välivapaan jos liikerata on vähänkin vajaa.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  6. #6
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Jep, on kanssa. Tuo yrittää nostaa tassua melko herkästi luistonesto päälläkin paikaltaan lähtiessä kun vaihdoin takarattaan 42t
    Kevät tulossa, virit mielessä. Vitissä näyttää olevan samat välit vakiona kuin Svartissa, eli 16:40. Menikö tuo 42-hampainen takakiekko nätisti paikalleen ilman ketjujen lyhentämistä tms isompaa hommaa?

    Itse ajattelin laittaa Remusin sliparin. Se on ainoa joka nostaa tehoja, tosin paino pysyy samana. Jotenkin silti tuntuu nihkeältä laittaa viripalikkaa joka vähentää tehoja. Esimerkiksi LeoVincen kevyt slipari pienentää vääntöä ja tehoa. Lisäksi K&N-vapaavirtaussuodatin niin luulisi tulevan hieman lisää jerkkua. Dynotus ennen&jälkeen on vielä harkinnassa, katsoo miten jaksaa.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  7. #7
    jos meinaa tulla välivapaa, niin monesti kun säätää poljinta vähän alemmas niin poistuu ongelma täysin. kaikissa pyörissä
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Vitissä näyttää olevan samat välit vakiona kuin Svartissa, eli 16:40. Menikö tuo 42-hampainen takakiekko nätisti paikalleen ilman ketjujen lyhentämistä tms isompaa hommaa?
    Yleensä kun takaratasta isonnetaan esim. 40-42 niin joko ketjut riittää siirtämällä takarengasta eteenpäin säädöissään tai sitten joutuu ketjua jatkamaan. Toki jos ketjut on vähänkin kuluneet kannattaa vaihtaa molemmat rattaat ja ketju. Kulunut (venynyt) ketju syö takarattaan aika vauhdilla.
    FJR -17
  9. #9
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Yleensä kun takaratasta isonnetaan esim. 40-42 niin joko ketjut riittää siirtämällä takarengasta eteenpäin säädöissään tai sitten joutuu ketjua jatkamaan. Toki jos ketjut on vähänkin kuluneet kannattaa vaihtaa molemmat rattaat ja ketju. Kulunut (venynyt) ketju syö takarattaan aika vauhdilla.
    Aivan niin, jotenkin menin sekaisin eturattaan pienentämisen kanssa tässä. Jossa tapauksessa tietty ketjuja kiristetään ja mahdollisesti lyhennetään.
    Ajattelin takarattaan vaihdattaa samalla kun takarengas menee vaihtoon, jolloin voisi mennä nätisti samalla ketjulla.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  10. #10
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Kevät tulossa, virit mielessä. Vitissä näyttää olevan samat välit vakiona kuin Svartissa, eli 16:40. Menikö tuo 42-hampainen takakiekko nätisti paikalleen ilman ketjujen lyhentämistä tms isompaa homma?
    Joo, kuten tuossa ylempänä olikin, niin ei tarvitse ketjuun koskea...takahaarukassa riittää säätövara.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  11. #11
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Ulkomaan foorumilta luin, että kytkimen orjasylinterin kanssa on ollut näissä ongelmia. Joku o-rengas voi antaa periksi. Paras ratkaisu on varmaan Oberon. Itsellä kytkin otti aluksi melko ylhäältä kiinni, joten samalla kun vaihdoin jarrunesteet niin vaihdoin myös kytkinnesteet ja ilmasin kytkimen kahvasta sekä sylinteristä. Nyt toimii kun ajatus.
    Itsellä sitten poiki se kytkin Ahveniston ratapäivällä. Työsylinteri meni ilmeisesti vaihtoon, MP Racingilla sanoivat että kaikkiin nämä on vaihdettu. Onneks Hussen Mobility Service hoiti kaikki kuljetukset ja kulut, itselle jäi vain sijaisauton tankkaus. Harmi vaan kun ei ehtinyt kiertää rataa kuin parin setin verran...

    Ensiasennuskumit alkavat olla lopussa reilun 6tkm jälkeen, varsinkin takanen. Vaihdossa alle samanlaiset Pirellit sekä 42T ratas taakse. Saapa nähdä miten vaikuttaa kulkupuoleen
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  12. #12
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Tilalle litium akku 0,6 kg, Delkevic DS70 vaimennin 1,25 kg ja tällä kertaa ei tuettu Evotech/R&G vaan muutamalla eurolla DIY light kilpiteline + vaimentimen kiinnike ja samalla jäähdyttimen suoja.
    Itse kun tekee, niin tulee myös sen näköistä
    Voisiko saada tarkempaa speksiä litiumakusta, ja mistä niitä voisi ostaa?

    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Ne puuttuvat 2-3 hevosta saadaan näissä perusvirillä eli ilmansuodattimen kotelon kansi pois ja paremmin virtaava vaimennin + äänimaailma siirtyy next level Sekä tietysti pari piikkiä suurempi 42t takaratas, niin mukavampi junnata kakkosella.
    42t ratas on nyt paikallaan ja pyörä toimii paljon paremmin. Oletusvälitykset ovat itse asiassa todella oudot aavikkovälit.
    Itse ajattelin tilata LeoVincen sliparin, LV-10 miellyttää silmää. Tosin tuo hieman syö vääntöä keskialueelta, joten pitänee airbox-modaus tehdä myös. Se ei taida olla kummoinenkaan homma tuo kotelon kannen poistaminen?
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  13. #13
    Motonetistä ostin MTX merkkisen litium akun. Alkuperäisen akun mittojen mukaan. Tämä sama akku oli mulla Huskyn jälkeen Kawasakissa ja nyt Dukessa. Hyvin on pelittänyt ilman lataamista...talvella oli vain piuha irti.

    Se kotelon kansi on muistaakseni vain muutamalla ruuvilla kiinni eli helppo nakki.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  14. #14
    Nyt alkaa Svartti olla mintissä. Päädyin kuitenkin kalliimpaan Remusin slipariin, se kun on niitä harvoja joka tuo lisätehoa ja - vääntöä. LeoVince yms eivät anna kuin hieman painonsäästöä ja tehonvähennystä. Samalla lähti matkustajan jalkatapit.
    Db-killerin otin tietysti pois, oli niin tiukassa että vasaran varrella ja kumipäävasaralla piti naputtaa irti.

    Ja kylläpä oli ilo pommittaa tänään! Parempi virtaus tuo juuri sopivasti lisäjerkkua keskirekisteriin. Ratastuksen kanssa tämä pienentää tylsää pienemmälle vaihtamisen tarvetta, mutta kasvattaa kivaa shifterillä ylöspäin paukuttamisen mahdollisuutta. Lisäksi kolmosella voi rullata hitaitakin pätkiä mukavasti. Ja äänet ovat juuri sopivat: murisevaa papatusta, pauketta ja pörinää olematta kammottavan meluisa. Olen tyytyväinen
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  15. #15
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Ja äänet ovat juuri sopivat: murisevaa papatusta, pauketta ja pörinää olematta kammottavan meluisa. Olen tyytyväinen
    Hienoa hankin kyllä itse varmaan vielä uudestaan 701:n joskus. Sen verran hauska pyörä oli. Meinasi mennä jo ostohousut jalkaan kun yksi kaupitteli kuutosella alkavalla
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  16. #16
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Hienoa hankin kyllä itse varmaan vielä uudestaan 701:n joskus. Sen verran hauska pyörä oli. Meinasi mennä jo ostohousut jalkaan kun yksi kaupitteli kuutosella alkavalla
    Svarttiko tuli nyt? Olisihan sillä voinut Ahvenistollakin kurvailla, kuten profiilikuvasta näkyy
    Väänsin alustan säädöt urheillullisiin asetuksiin niin meno tuntui vakaammalta ja nopeammalta.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  17. #17
    Lainaa greatLeo kirjoitti Katso viesti
    Svarttiko tuli nyt? Olisihan sillä voinut Ahvenistollakin kurvailla, kuten profiilikuvasta näkyy
    Väänsin alustan säädöt urheillullisiin asetuksiin niin meno tuntui vakaammalta ja nopeammalta.
    Sepä se -2020 800 km nähnyt vasta tietä. Hyvin meni soratien pätkääkin. Tuo sun Remus on kyllä hieno, mutta taidan tilata tähän saman Delkevic DS70 budjetti vaimentimen mikäli oli Vitpilenissä. Litium akun vaihdoin edellisessä pyörästä. Ja luppakorvapeilit kun pyörän mukana tuli kolmet erilaiset peilit sekä edellinen omistaja oli jo siistinyt kilpitelineen. Sekä sen lisälevikepalan taakse asensin takaisin kun oli otettu irti, mutta tuli onneksi pyörän mukana. Voi varmaan vähentää roiskeita jos joutuu sateella ajelemaan.

    edit..kytkimestä olikin jo juttua ylempänä

    20220613_182240_compress15.jpg
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  18. #18
    Päädyin kuitenkin Leo Vince LV10...pörisee sopivasti, mutta ei liikaa. Ja 42t takaratas. On nää vaan hauskoja pelejä

    20220628_211624.jpg
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  19. #19
    Tuo LV on kyllä siisti ja hyvät murinat. Vakioputkella mitattiin Ahvenistolla muistaakseni tyyppikilven sallimat 93 dB ja Remus ilman killeriä tasan sata
    Tässä yksi omaan vauhtiin nopeahko kierros: https://youtu.be/FquiHcaTHiA

    Soralla Svartti suoriutuu ihan hyvin ja pieni sladikin onnistuu. Itse hankin kuitenkin siihen hommaan eri pyörän eli WR:n. Husse oli aikoinaan hieman kompromissi tielle ja soralle, mutta nyt on alkanut pitkään haaveilemani Hypermotard kiinnostaa. Sillä olisi kiva käydä muitakin ratoja joille 701 on vähän pienehkö. Vaan onhan se silti niin hauska peli, viimeksi mutkapätkällä taas sen muistin.
    Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
    Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
  20.  
  21. #20
    Poiki se kytkinsylinterin männän tiiviste sitten tästäkin 2400 km kohdalla Onneksi siinä kohtaa kätevästi kun olin lähdössä autotallista. Sain kuitenkin lopulta suoraan uuden vahvistetun kytkinsylinterin itse vaihdettavaksi Bike Doctorilta koska tehtaan takaisinkutsu. Pisteet sinne hyvästä palvelusta

    Näyttää tuo uudempi kytkinsylinteri olevan Oberonin tyyppinen. Ulompi tiiviste puuttuu kokonaan.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"