Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Noniin. Nyt ois Kemoran kuvat sunnuntailta 5.7.2020 julkaistu. Hiukan kesti, työt ja muu elämä kun tuppaa sisältymään tuohon samaan käytettävään aikaan per vrk. Eli täytyy priorisoida.
    Uus runko Canon EOS 5Dmk4 sai "tulikasteensa", ja pääsin testaan pistinkö hillot haisevaan vai saanko katetta investoinnille. Ja täytyy sanoo, että suupielet nyki korvia kohti noita kehitellessä

    Pidemmittä puheitta, katskokaa, lainatkaa someen yms. jos katsotte tarpeelliseksi ja jos kelpaa, jos poistatte vesileiman mainitkaa kuvaajan nimi muulla tavoin, kiitos! Kaupalliseen ja ansaintakäyttöön kuviani käyttäessä lupa kysyttävä suoraan minulta.

    Kuvat löytyy tuolta => https://www.flickr.com/photos/holtsu...57715130278226

    Olkaapa hyvät!
    Viimeksi muokannut: Holtsu; 17.07.2020 klo 19:45.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  2. #2
    Ookko sää ny pannannu enempi, kun aikasemmin? Myöskin pitää huomauttaa, että kivasti niinkin tylsä paikka, kuin kahvilan mutka sisäpuolelta näyttää kivalta kun tausta hiukan blurrina ja etualan heinä mukana kuvassa.



    edit. Nyt kun selaa pidemmälle niin on taas enempi paikallaan olevaa kuvaa, jos nyt ihan asiallista. Ykkösmutkan kuvat omaa kivaa kisafiilistä.

    Huomioiden kuinka kiva 2-3-4 mutka on ajaa Kemoralla, niin kovin tylsää kuvaa siitä saa. Katsomosuorallepäin kuvatut omaa tiettyä kivaa, kun tuo radan painauma tulee esille.

    Mitä tulee omaan ajamiseen, niin kivasti kuvista näkyy, että ainakin pyörän päällä hyvä asento, sopivasti kyyryssä. En sentään mahdottomasti enää aja pystyssä. Kallistuskuvaa hiukan toivoin, mutta tietäen ettei mitään isoja kulmia tullut ajettua. Pelkäsin mahdollista tappien/kenkien osumista, varmaan samalla syy reilun kympin Suzukilla ajoa hitaampiin mutkavauhteihin esim. karusellissa.
    Testi
  3. #3
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Ompa komeaa kuvaa.

    Iso kiitos taas kerran.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  4. #4
    Lainaa S^Hansu kirjoitti Katso viesti
    Ookko sää ny pannannu enempi, kun aikasemmin? Myöskin pitää huomauttaa, että kivasti niinkin tylsä paikka, kuin kahvilan mutka sisäpuolelta näyttää kivalta kun tausta hiukan blurrina ja etualan heinä mukana kuvassa.



    edit. Nyt kun selaa pidemmälle niin on taas enempi paikallaan olevaa kuvaa, jos nyt ihan asiallista. Ykkösmutkan kuvat omaa kivaa kisafiilistä.

    Huomioiden kuinka kiva 2-3-4 mutka on ajaa Kemoralla, niin kovin tylsää kuvaa siitä saa. Katsomosuorallepäin kuvatut omaa tiettyä kivaa, kun tuo radan painauma tulee esille.
    Uus täyskenno 5Dmk4 ekalla, testireissulla. Pannaamisen luonne muuttuu hieman, jos 100-400 on 100-400 eikä 160-560mm. Näin ollen myös suljinajat putoo samassa suhteessa, mutta, ei se tee tuota pannaamista helpommaksi. Voihan croppiinkin laittaa lyhyemmän putken, ja saada sillä polttovälit alas - ja helpottaa elämää Eli voi olla, että olen pannannu enemmän -en mä silleen sitä seuraa Mut joo, tää oli testireissu ja uuden rungon rajojen hakua, ja toki ittensäkin "synkronoimista". Sen huomasin, että rajausvaraa on nyt täyskennon 30megapikselillä aika hemmetisti, joskin pyrin zoomaan kohteen lähelle mieluummin kuin jälkikäteen rajaan. Nois kuvissa on nyt täyden resot rajauksen jäljiltä, eli en ole ajanut niitä mihkään tiettyyn esim. 4000x jotain kokoon. Tiedostokoot on helposti 5 megaa, joten lataaminen voi kestää sekunnin pidempään kuin normisti.
    Jossain kohtaa kokeilin myös 1.4x jatketta, jolla tarkennuspisteitä oli F8:lla vielä käytössä leijonan osa, kun 7D2:lla niitä oli tasan yksi keskellä ruutua. Ny voi käyttää matriisia, jolla voi vielä paikkaa vaihtamalla sommitella etukäteen.
    Niin tai näin, ei kuvaaminen nytkään yhtä juhlaa ollut, vaan jossain valossa ja tilanteessa meinas tulla pelkkää sutta ja paskaa - ihan kuin kamera (tai kuvaaja) ois vaatinu kahvitauon tai jotain. Varikolla käytin 7D2:sta ja uutta 24-105L mk2:sta ja kyllähän tuonkin eron kuvanlaadussa kittilinssiin verrattuna huomaa

    Mitä tulee 2-3-4 mutkiin niin samaa mieltä - hiukan ajanhukkaa, kun en itekkää tiedä miten siellä olis. Toisaalta aurinko oli koko päivän aika paskalla suunnalla, mikä rajoitti osaltaan - vastavaloon kun ei viitti tuhlata aikaansa senkään vertaa. Kemora on vaan kans vuosien varrella niiiiiiiiin koluttu, että kuvistani saa varmaan eniten irti he, joille ne on uudehko juttu. 2-3-4 on ittelleni lähinnä vaihtelua saman mutkan kuvaamisesta.
    Viimeksi muokannut: Holtsu; 17.07.2020 klo 19:49.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  5. #5
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mä ymmärrän niin vähän kuvaamisesta, Kun mun mielestä sun kuvat oli ennenkin täydellisiä
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  6. #6
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Mä ymmärrän niin vähän kuvaamisesta, Kun mun mielestä sun kuvat oli ennenkin täydellisiä
    Mulle toi kuvaaminen on vähän kuin teille rataketuille kelloo vastaan ajaminen. Joka setin jälkeen löytyy hiomista, eikä täydellistä settiä meinaa tulla kirveelläkään -mut lähes kuitenkin
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  7. #7
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Holtsu kirjoitti Katso viesti
    Mulle toi kuvaaminen on vähän kuin teille rataketuille kelloo vastaan ajaminen. Joka setin jälkeen löytyy hiomista, eikä täydellistä settiä meinaa tulla kirveelläkään -mut lähes kuitenkin
    Itseasiassa mä en ole niitä ratakettuja. Mulla ei ole edes ajanottoa. Ja vauhti ollut samaa jo vuosia. Mulle noi radat on vähän niinku mutkapätkiä, joissa ei tarvi pelätä poliisia
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  8. #8
    On kyllä hienoa jälkeä, kiitos!
    Ei tehrä tästä ny numeroo.
  9. #9
    Lainaa Holtsu kirjoitti Katso viesti
    Noniin. Nyt ois Kemoran kuvat sunnuntailta 5.7.2020 julkaistu. ...
    ISOT kiitokset! Huippua!
  10. #10
    Hienoja kuvia, ammattimies asialla, Kiitoksia! Saisko noita vielä sillee photoshopattua että mun ajoasento näyttäs edes hiukan sinnepäin-olevalta
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  11. #11
    Klassinen pyytää photoshoppausta internetissä. Im tempted to comply... ;)
    Testi
  12. #12


    Erittäin hienoja kuvia! Kiitos
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  13. #13
  14. #14
  15. #15
    Hyviä kuvia taas kerran, kiitos!
    -
  16. #16
    Mahtavaa jälkeä. Isot kiitokset!
    Kawasaki ZX-6R 2008
  17.  
  18. #17
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä kannatti odottaa. Vielä makoisammaksi koko setin teki se, että se julkaistiin kun itse oli inteeernetin saavuttamattomissa erämaassa.

    Iso kiitos taas Holtsu.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)