Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 48:een 48:sta
  1. #31
    Eikä reikänen pikitie haittaa matkantekoa, kuten tuli yhtenä päivänä todettua kun ajoin hetken aikaa katupyöräletkassa huonolla pikitiellä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  2. #32
    Advebusa
    https://www.youtube.com/watch?v=wqxFoGO4pBI

    Kaluston väärinkäyttö on kivaa, mutta ehkä seikkailupyörän voisi ajatella olevan niin kevyt että sillä uskaltaa mennä oikeastaan melkein mistä vain tietäen että sen saa nostettua/käännettyä. Silloin kalusto ei rajoita menemistä vaan kannustaa kokeilemaan uusia reittejä.
    690 Enduro
    Speed Triple 1050 Turbo
  3. #33
    KTM 400EXC Adv varustuksella ja 24l täydellä tankilla painoi 135kg, sillä oli kiva seikkailla hetken aikaa vaikka missä
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #34
    Eikös se seikkailu korostu, kun lähdetään väärällä ja jopa puutteellisella varustuksella seikkailemaan...
  5. #35
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Varmastikin joo, en vaan ole ikinä nähnyt tuollaista Suomessa.

    Sinänsä tuosta Kawasakista tulee mieleen 100 kuutioinen Kawa, vuosimalli jotain -72. Se oli varsinainen seikkailupyörä, jokainen reissu muodostui seikkailuksi että pääseekö perille ja jos niin pääsekö takaisin
    Itselläni taas on kuva satku Kawasta, ehkä vuosikertaa 80, joka oli todellinen kevarikokoinen seikkailupyörä.
    Ajoin kyseisellä Kawalla pahimmillaan Päitsin EK:ta kaverien Kotarien ja Hussejen perässä, sivulaukut paukkuen.
    Vuoden kestäneen hirmuisen rääkin jälkeen ainoat rikkoutuneet osat olivat useaan kertaan katkenneet jalkatapit( osuivat kantoihin ja kiviin ) sekä jännnitteensäädin ( ajoin kerran ilman akkua ).
  6. #36
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Eikös se seikkailu korostu, kun lähdetään väärällä ja jopa puutteellisella varustuksella seikkailemaan...
    Siksi kirjoitinkin "hetken aikaa"
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #37
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Kyl mä henkilökohtaisesti ainakin ottaisin jonkun adventuren mielummin reissuntekoon, kun nakun, matkapyörän tai jonkun cruiserin. Toki itsellä ne reissut varmasti suuntautuis ennemmin pohjoseen, kun tonne keski-euroopan puolelle.

    Varmasti kaikilla reissaaminen onnistuu, mutta tommonen adventure vaan sattuu soveltumaan parhaiten siirtymiin JA kohteeseen, jos vaikka kuvittelisi ajelevan lapissa jotain pieniä hiekkateitä.
    Näin minäkin ajattelin kunnes kokeilin ns. cruiseria Olin myyty ja parin ns. advepyörän (BMW F650GS, KTM Adv. 1190) jälkeen siirryin Harrikkaan (Harley Davidson Sport Glide). Tietysti hiekkateitä ajan oikeasti tosi vähän enkä innostunut niiden ajamisesta vaikka oli ns. adventure. Adventure oli tosi kömpelö kaupungissa ja nurkkapyörityksessä, ei tehnyt sillä mieli lähteä lyhyelle matkalle. Cruiserilla olen innostunut ajelemaan ihan päivittäisiä lyhyitä ajoja. Valoissa mukava kun maahan saa helposti laskettua molemmat jalat, eikä ole tullut vielä maavaran riittävyys ongelmaksi missän. Kävin myös molemmilla BMW:llä ja Kotarilla pidemmilläkin reissuilla, jälkikäteen ajateltuna olisi ollut molemmat reissut mukavampi tehdä cruiserilla. Ennen ihmettelin kuka jaksaa ajaa semmoisella ja ei se asentokaan voi olla hyvä mutta joudun toteamaan olleeni väärässä. Tuolla cruiserilla on vaan niin mukava ajella, tehoa on paljon vähemmän mutta ensimmäistä kertaa elämässä ei edes kaipaa lisää. Tehoa on ihan riittävästi siihen, mistä itse tunnun saavan kiksit tässä hommassa, itse siirtymisestä ja tunnelman sekä maiseman nauttimisesta.

    Teen seikkailut jatkossa Harrikalla, josta on tullut nyt minun seikkailupyöräni ;)
  8. #38
  9. #39
    Kyllä suurimmat seikkailut on kun lähtee museorekisteröiydyllä vehkeellä liikkeelle. Ikinä ei tiedä mitä sattuu...

    Mun Gessun kanssa tämän kesän suurin seikkailu on se kun se seisoo 2+kk odottamassa korjausta, johon ei itse kykene. Varsinainen adventure sekin....
  10. #40
    Päätin kokeilla tuntematonta päämäärää seikkailupyörälläni kääntymällä joka toisesta risteyksestä vasemmalle ja oikealle. Olin viiden minuutin kuluttua takaisin kotona. Pyöräni oli aivan loistava seikkailupyöräksi, kun oli selviytynyt tuosta uhkarohkeasta haasteesta.

    Suosittelen kokeilemaan samaa vaihtelun vuoksi.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  11. #41
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Eikös se seikkailu korostu, kun lähdetään väärällä ja jopa puutteellisella varustuksella seikkailemaan...
    Ehkä hetkeksi. Aika nopeasti tuosta jutusta katoaa se seikkailumieli ja huumori, kun nostelee kyykkypyörää hiekasta tai ilmavirta repii nakumotoristin päätä irti autobaanalla.
    Kawasaki W650
  12. #42
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Itselläni taas on kuva satku Kawasta, ehkä vuosikertaa 80, joka oli todellinen kevarikokoinen seikkailupyörä.
    Ajoin kyseisellä Kawalla pahimmillaan Päitsin EK:ta kaverien Kotarien ja Hussejen perässä, sivulaukut paukkuen.
    Vuoden kestäneen hirmuisen rääkin jälkeen ainoat rikkoutuneet osat olivat useaan kertaan katkenneet jalkatapit( osuivat kantoihin ja kiviin ) sekä jännnitteensäädin ( ajoin kerran ilman akkua ).
    Juu no tämä ei varsinaisesti ollut Päitsimallia. Valokuvaa ei ole mutta käsittääkseni tuollainen.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    FJR -17
  13. #43
    Tuon näköinen, mutta sininen.

    Vaihtui sitten uuteen enska Husseen ja pääsin minäkin korjaamisen makuun. Oli hyvä ajaa, mutta aivan uskomattoman paljon vikoja. Ensimmäiseen vuoteen mahtui rikkoutunut vaihdelaatikko, jatkuva keulan ja iskareiden stefojen vaihdot, kolme kytkinvaijeria ja haljennut lohko.
  14. #44
    ^ Mulla oli ongelmia männänrenkaiden kanssa, en tiedä varmuudella oliko vika 15-vuotiaassa mekaanikossa vai männänrenkaissa
    FJR -17
  15. #45
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Torissa myynnissä sisäänajettu Bemari.

    BMW R1100 RT
    Vuosimalli 1998, polttoaineenruiskutuksella varustettu.
    Mittarissa 346 000 km
    Kuvien mukainen varustus, mukaan saa alkuperäisen toimivan radion.
    Renkailla vielä ajelee. Jarrupalat vaihdettu eteen ja taakse,
    moottoriöljy ja suodatin vaihdettu -20. akku -18. Ei kuluta öljyä.

    Erittäin hyvä ajoasento keskimittaiselle.

    Miinusta : toisen kahvan lämmitys ei toimi, perän isolaakeri alkaa
    olla vaihtokunnossa, ei pidä ääntä.

    Tästä aloittelevalle motoristille edullisesti legendaarinen matkapyörä.

    Tule kokeilemaan. Pyörä Riihimäellä.

    Yhteydenotot mieluummin sähköpostilla. Ei vaihtoa. Myyn vähäisen käytön takia.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  16. #46
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Torissa myynnissä sisäänajettu Bemari.



    Näissä sentään näkee (ehkä) mittarissa ajetut kilometrit, toisin kuin saman ikäisissä riisikupeissa. Vai kuinka usein olette nähneet myynnissä samanikäisiä yli satatuhatta ajettuja Honda/Suzuki/Kawasaki/Yamaha -pyöriä?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #47
    Varsinkin kun monessa japsissa kilsat alkaa alusta 99999km jälkeen. Myydään 68tkm ajettu pyörä mutta herra ties monesko kierros on mittarissa menossa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  18.  
  19. #48
    Hyvin markkinavetoinen termi, mielikuvien myyntiä.

    Ajattelin suorittaa illan lopuksi adventuren katkoviivoille. Matkalle mahtuu melkein kaikkia mahdollisia tietyyppeja. Mainosmateriaali on tällaista. https://www.youtube.com/watch?v=n4WMj0JBp3k
    Viimeksi muokannut: taiger; 16.07.2020 klo 05:03.
    Ready to race
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12