Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Servomoottori vetää venttiilin kyllä nolla-asentoon kun kääntää virrat päälle. Mutta exup-venttiili ei reagoi kaasuun ollenkaan.
    Mikähän mahtaa olla vialla?
  2. #2
    Voisi auttaa mahdollisia vastaajia, jos kertoisit pyörän mallin ja vuosimallin...
  3. #3
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Voisi auttaa mahdollisia vastaajia, jos kertoisit pyörän mallin ja vuosimallin...
    Aivan turhaa.
    Ei taaskaan ketjun aloittaja kirjoita prätkästä, vaan exup-venttiililistä.
  4. #4
    Omassa mopossa ainakin tarkistaisin että venttiili pääsee liikkumaan oikein.
    Putsaus ja voitelu auttaa myöskin asiaa, yleensä tulee myös vikakoodia esiin.
    Ja oma yammu on yzf 750 r jos auttaa kysyjää
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  5. #5
    Ja pyörä on yamaha fz1s abs 2007. Tuhat kuutioinen siis.. Auttoko asiaa?
  6. #6
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Omassa mopossa ainakin tarkistaisin että venttiili pääsee liikkumaan oikein.
    Putsaus ja voitelu auttaa myöskin asiaa, yleensä tulee myös vikakoodia esiin.
    Ja oma yammu on yzf 750 r jos auttaa kysyjää
    Joo, maailmallahan seliteltiin, että vaikka toi kone sammuksissa saa itsensä resetoitua, niin ei välttämättä liiku enää koneen käydessä, jos paikat jumissa

    Servohan tuossa toimii, jos kerran nollakohta haetaan, ECU:han tuota aukeamista ohjaa, ohjaako myös tuota resetointia?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  7. #7
    Itse venttiili siis liikkuu? Mulla oli FZR:ssä ongelma, että se servomoottori kyllä koitti liikutella, mutta sen servopyörän pultti oli irti venttiilistä ja pyöri itsekseen. No tämä tuskin on sulla vika, mutta tosiaan tolla venttiilillä on ainakin vanhemmissa taipumus jumittua. Sen putsaamisesta ja voitelusta on videoita ja sivustoja.
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  8. #8
    Joo. Venttiili liikkuu sen verran että se menee virrat päälle laittaessa kiinni. Ja pysyy kiinni koko ajan kun ajaa. Tein siihen nyt sellaisen väliaikaisen virityksen että se on lukittuna auki-asentoon. Ja vaijerit on pois käytöstä kokonaan. Eipähän ahista moottoria koko aikaa. Ei tee muuten moottorille saatikka moottorin imu- ja pakoventtiileille hyvää jos putki on aina tukossa kun ajaa. Polttoaineen kulutuksesta hokasin, että nyt ei ole kyllä kaikki kunnossa.. yli 11litraa ja matkaa oli vain 140km.. Nyt ainakin tohtii ajella ja kulkupuolikin parani aika paljon.
  9. #9
    Tais alavääntö kärsiä aika lailla? Eli venttiili ei ole jumissa, servomoottori toimii, vaijerit ehjät. Taitaa olla silloin sähköpuolen hommia...
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  10. #10
    Lainaa Kähis kirjoitti Katso viesti
    Tais alavääntö kärsiä aika lailla? Eli venttiili ei ole jumissa, servomoottori toimii, vaijerit ehjät. Taitaa olla silloin sähköpuolen hommia...
    Juuh.. sähköpuolen hommiahan ne täytyy olla.
    Tukkoseen putkeen verrattuna pyörä liikkuu tosi keveästi nyt. Perstuntumalla vaikea sanoa miten paljon tuo venttiili vaikuttaa mutta ilmeisesti se venttiili on juminut/liikkunut huonosti jo aiemmin, koska tuntuu ettei se ole minun aikana koskaan noin pirteästi liikkunut kuin tällä hetkellä.. jopa alakierroksilla.
    Kannattaa tosiaan tsekkailla sen venttiilin toimintaa ja huoltaa sitäkin voidella ja rasvata, putsata yms.. jos sellainen pyörästä löytyy. Ennakoivasti huoltaa.
  11. #11
    Lainaa Yamahakuski kirjoitti Katso viesti
    Juuh.. sähköpuolen hommiahan ne täytyy olla.
    Tukkoseen putkeen verrattuna pyörä liikkuu tosi keveästi nyt. Perstuntumalla vaikea sanoa miten paljon tuo venttiili vaikuttaa mutta ilmeisesti se venttiili on juminut/liikkunut huonosti jo aiemmin, koska tuntuu ettei se ole minun aikana koskaan noin pirteästi liikkunut kuin tällä hetkellä.. jopa alakierroksilla.
    Kannattaa tosiaan tsekkailla sen venttiilin toimintaa ja huoltaa sitäkin voidella ja rasvata, putsata yms.. jos sellainen pyörästä löytyy. Ennakoivasti huoltaa.
    Kävin ostohousut jalassa tällä omallani ajamassa ja siinä tosiaan servo toimi ja vaijerit liikkui, mutta se "väkipyörä" joka on kiinni venassa, oli melkein irti ja otti vain silloin tällöin (en tiennyt edes siinä vaiheessa mikä on EXUP). Motti kävi ihan p*skasti kyllä ja ajoin takaisin ja sanoin että eihän tämä käy kunnolla, ei tule kauppoja. Myyjä lähti paikalta kuin luoti ja tuli takas "hyvin tää toimii". Lähdin uudestaan ja olihan se pyssy. Sitten seuraavana aamuna vaihtokaupat ja kävi taas paskasti. No otin riskin ja vaihdettiin tuo mun KX250:een. Kansi auki ja huomasin että irti on, joten pikahuolto ja hienosti kävi.
    Kun se toimii kunnolla, se kyllä tuo lisää vääntöä alas ja kiertää sitten kyllä kauniisti ylhäällä.
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  12. #12
    Nyt oon itse sitten samassa tilanteessa kuin aloittaja. EXUP-vaijeri rispaantui loppuvuodetsa ja kiersi vain noin 4krpm. Uusin molemmat vaijerit. Eilen pistin pyörän käyntiin eka kertaa ja toimi mielestäni hyvin. Servo liikkui ja kiekkoja otti kiltisti.
    Tänään kokeilin samaa niin nollaa servon mutta ei aukaise kun antaa hanaa.

    Mitä tein välissä oli että kiinnitin servomoottorin runkoon, oli unohtunut. Kiristin vaijerit, olivat aika löysällä.

    Pitää varmaan ottaa rungosta irti ja löysyttää vaijerit, josko toimis sitten
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  13.  
  14. #13
    Avasin EXUP-servon (tosin 15v vanhempi kuin aloittajan), oli siellä öljyn sekaista skeidaa sisällä mutta ei niin paljon että se jotain estäisi.
    Jos aloittaja haluaa kokeilla toimiiko servo (takaisinveto on hyvä merkki), aseta EXUP-vena pakoputken puolelta auki, silloin mikään ei "ahista" konetta. Kone käyntiin ilman vaijereita (eli irti sieltä pakoputken venasta) niin siitä näkee toimiiko servo (kun kone kiertää niin servo liikkuu). Olen kokeillut ja se mulla "yrittää avata" venaa. Eli servo toimi mulla ainakin.
    Mulla on yksi juttu mikä vois olla tuo ongelma. Löysin tämän eilen mutta päivitän että korjasko se jutun...Mutta tuo vaatii että servo toimii!
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup