Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    #Kardaanijuhannus = juhannuksen moporeissu!

    https://youtu.be/drYwz8-9B2s


    Tässä parin minuutin video minun juhannuksen saunareissusta Jäämerelle. Kotoa Helsingistä lähdin Juhannusaattona perjantaina aamuyöstä klo 3.30 ja olin Jäämeren rannalla Pykeijassa illalla klo 20.00 kilometrejä päivälle tuli 1470km. Jäämeren sauna sitten tulille ja saunaan. Nukutun yön jälkeen sitten Juhannuspäivänä aamusta klo 10.00 Kawasaki GTR1400 tulille ja kohti kotia, kotona Helsingissä olin hieman ennen kahta yöllä ja kilometrejä 1450km. Reissulle mahtavassa aurinkoisessa säässä kertyi mittaa tuo reilu 2900 km ja aikaa 46,5h. Aivan mahtavaa oli ajella läpi juhannuksen halki Suomen, kun liikennettä oli muutenkin todella vähän ja sää suosi.

    *
    PS. *videon musiikkivalinta ei taida olla ihan päivittäin mopovideoilla kuultua
    Yamaha T700
  2. #2
    YouTube-linkki taitaa johtaa väärään videoon.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  3. #3
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    YouTube-linkki taitaa johtaa väärään videoon.
    Kiitos, nyt korjattu linkki oikeaan videoon.
    Yamaha T700
  4. #4
    Mies tekee mitä haluaa...
  5. #5
    Nowiisi
    Se on tuo vapauden pakko ja elämän nälkä! Hieno matka varmasti! Itsekin ensi viikon puolella noissa maisemissa, kylläkin autolla ja matkavaunu perässä.
  6. #6
    Pykeija nostatti välittömästi kaukokaipuun takaisin tuonne. Aivan upea paikka!

    Ei kyllä meikäläisen kunnolla tuota reissua noin nopeasti tehtäisi. Parin viikon keikka minulle. Viimeksi Jäämeren Saunalla olin 2011.
  7. #7
    Erittäin hieno paikka ja vaikka vain kertaalleen pari vuotta sitten käyty niin ei varmaan jää viimeksi reissuksi tuonne ja saunahan on yksi parhaista. Hieno kappale passasi videoon mainiosti ja varsinkin tuollaiselle yön yli keikalle, mies tekee mitä mies tekee. Vieläkös lahtelaiset Jari ja rouvansa pitelivät paikkaa ja jokohan oli tullut muutto tuonne Eldoradoonsa?
  8. #8
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Erittäin hieno paikka Vieläkös lahtelaiset Jari ja rouvansa pitelivät paikkaa ja jokohan oli tullut muutto tuonne Eldoradoonsa?
    Jaa itse en ole tästä ollut tietoinen.

    Ne kerrat, kun olen käynyt, saunaa on pitänyt vanhempi rouva Elsa, vaikuttanut jo pitkään Pykeijassa, tarjoaa myös majoitusta saunan ohella. Elsa on kova juttelemaan ja Suomikin taipuu. Hänellä on ollut kyllä Suomalaisia "apulaisia" palkattuna töissä, kun on hoidettavana sauna, mökit ja pari vuokrattavaa taloa Pykeijassa.

    Nytkin olisi avun tarvetta, kun olisi hommia teetettävänä kuulemma.
    Yamaha T700
  9. #9
    Aikas kova veto!
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  10. #10
    Ajoasento taitaa olla kohillaan? Enivei, tiukka veto. Itekkin tykkään joskus vetää pitkää legiä. Siinä on oma fiiliksensä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #11
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    #Kardaanijuhannus = juhannuksen moporeissu!

    PS. *videon musiikkivalinta ei taida olla ihan päivittäin mopovideoilla kuultua
    Hieno video johon valittu musiikki sopi täydellisesti.
    Ja ainakin itselleni oli jäänyt huomioimatta että Irwin tehnyt muunkinlaista ,"herkempää", kuin mistä parhaiten tunnetaan.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  12. #12
    ^^ kiitosta vaan

    Yleensä kerran vuodessa tulee ajettua jokin yksittäinen pidempi veto, siinä on tosiaan oma viehätyksensä, kun pistää pitkää matkaa putkeen. Mullakin noita eri mopoja ehtinyt tähän ikään oleen, niin kaksi on ollut ajoasennoltaan ja vakiosatulan osalta sellaisia, että niillä vois ajaa vaikka putkeen maailman ympäri. Toinen oli bemarin 1200 GSA ja toinen on tämä kawan gtr1400 kaikissa muissa mopoissa on ahteri alkanut huutamaan jossain vaiheessa matkaa, joskus nopeastikin.

    Tää Irwinin biisi tuli tähän vähän sattumalta. Yleensä en ajaessa kuuntele mitään, nyt laitoin kuitenkin viimeiselle etapille Hartolasta Helsinkiin (tylsä motari) radion soimaan ja tää biisi tuli siinä jossain vaiheessa puolen yön jälkeen, niin mietin heti siinä, että tästähän saa hyvän musan tähän #Kardaanijuhannus ajoon.
    Yamaha T700
  13. #13
  14. #14
    Hyvä "roof"! Oikiaa meininkiä tuo tollanen! Itekkin ohjastelin eilen Bygøynesin ohi, kun olin "Jäähyajolla" Hamningbergissä näitä armottomia +33'c:n helteitä karussa.

    No siellähän se vieno-, ja "kevyt thuulenväre" piti kyllä sitten jäähdytyksestä huolen!
  15. #15
    Tuonne menen miekin. Tuoreen masennusdiagnoosin ja sen jatkohoitona saadun ohjeen perusteella on tehtävä sitä mikä hyvältä tuntuu. No kyllä, moottoripyöräily yleensäkin toimii mulle. Ja nyt kun oikein käsketään reissuun...
    Jäämerelle kuitenkin menen.
  16. #16
    Hieno paikka tosiaan eikä mikään pakkopulla rahat pois Nordkapp. http://www.pykeijanystavat.fi/
  17. #17
    Pakko arvostaa, kun ite ei pysty moiseen
    <p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
  18. #18
    Nowiisi
    Hieno paikka! Itsekin nyt tutustuin Pykeijaan ja vietimme siellä rouvan kanssa pari yötä autolomalla. Ehkä ensi vuonna pidempään?!
  19. #19
    Nowiisi
    Vaimo pyysi kyselemään motoristeilta, että minkälainen on Jäämeren sauna Pykeijassa? Ehkä ensi kesänä sinne, jos rajat on auki. Onko sauna perinteinen suomalainen, vai jokin norjalaisversio? Onko puulämmitteinen ja kiukaassa kivet? Saako heittää löylyä? Muistan kuulleeni Länsi-Norjan Halsnöyssä viime vuosituhannella, että paikallisen uimahallin saunan sähkökiukaassa ei ollut kiviä?? Löylyn heittäminen vastuksille oli syystäkin kielletty.
  20. #20
    ^Parhaita saunoja missä olen ollut ja muutenkin paikka on mahtimesta. Vastaava kuin suomalainen sauna ja ehkä kiuas olikin finski bastu aggrekat kuten luki Trysilin saunassa missä ei saanut heittää vettä (meiltä tosin lipesi, olikohan niin ettei Tärnäby Fjällhotellin maisemasaunassakaan saanut heittää vettä), puilla lämmitetään ja löylyä heitetään normaalisti ja käydessäni paikkaa piti yllä lahtelainen pariskunta ja paikan omistaja Elsa moikkaili parvekkeelta. Ilman muuta sinne!!
  21. #21
    Nowiisi
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^Parhaita saunoja missä olen ollut ja muutenkin paikka on mahtimesta. Vastaava kuin suomalainen sauna ja ehkä kiuas olikin finski bastu aggrekat kuten luki Trysilin saunassa missä ei saanut heittää vettä (meiltä tosin lipesi, olikohan niin ettei Tärnäby Fjällhotellin maisemasaunassakaan saanut heittää vettä), puilla lämmitetään ja löylyä heitetään normaalisti ja käydessäni paikkaa piti yllä lahtelainen pariskunta ja paikan omistaja Elsa moikkaili parvekkeelta. Ilman muuta sinne!!
    Hyvä juttu, kiitos tiedoista! Kyllä hieno paikka! Siellä voisi viettää rauhallisen viikon vaunun kanssa, tai telttaillen puskaparkissa!
  22. #22
    ^Samma här. En ole kuin kerran käynyt ja silloinkin hangoittelin vastaan, että mitä tuonne umpiperälle ees taas puskemaan, mutta kyllä kannatti. http://www.pykeijanystavat.fi/
  23. #23
    Nowiisi
    Miten mahtaa päästä Norja rajan yli tänä kesänä?
  24.  
  25. #24
    Lainaa Nowiisi kirjoitti Katso viesti
    Miten mahtaa päästä Norja rajan yli tänä kesänä?
    https://www.fhi.no/en/op/novel-coron...ravel-covid19/
    DVV:lta asuinpaikkatodistus mukaan, niin homma rokkaa. https://dvv.fi/asuinpaikkatodistus
    Italopyöriä + Japsi lälläripyörä