Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Koska, tai JOS "Adolfin tykin" esittelykierrokset eivät käynnisty 12.07.2020 mennessä, kyseessä on "YäJutaus V", mutta jos käynnistyvät, niin sitten tästä tulee, jos Herramme tahtoo, "TykkiJutaus II".
    (Koronajutskat ovat sekoittaneet Harstad:in varuskunnan & turistioppaiden säännökset toistaiseksi).

    Kävi sitten kuinka kävi, programmi ja jutauskuviot menevät sitten kutakuinkin näin:

    - Startti lauantaina 11.07.2020, Tikkakosken Ilmavoimamuseolta klo 11:00, josta lähtö, ja / tai matkaan saa liittyä toki myös matkanvarrelta.

    - Jutausreitti: Oulu- Kemi- Kilpisjärvi- Bardufoss- Evenesin Hotelli Best Western Narvik Airport, jonne saavumme about 15h:n jutauksen jälkeen, (n. klo 02:00, tai mitä se sitten onkaan?)

    - Runsaan aamiaisen jälkeen, jutaus suuntautuu Lofooteille, jossa telttabeachit & turkoosin väriset vuonot kutsuu!

    Jos tälläinen reilumpi istunto nappasi, muutako ilmoittautumisia bmwk1200lt (ät) wippies.com

    Laitan paluuviestissä tarkemmat "spekcit", ja toimintaohjeet paussi- jne. jatkojutaushommista.

    Neljä Jutaajaa on ainakin jo tässä vaihessa letkassa:
  2. #2
    Mukana ollaan! Google Mapsin mukaan minulle reitin pituus on 1.416 km. Jos reitin alkuun ottaisi lisävauhtia 200 km:n verran, tulisi siitä rautaperäajo. Ehkä ei kuitenkaan
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  3. #3
    No nyt kyllä täytyy tarkistaa vielä vaimon ja mun yhteistä jutauskalenteria. Tämä reissu ilman muuta tuntuu erittäin houkuttelevalta.

    Uskaltaakohan Norjan perukoille lähteä vanhoilla renkailla, joilla on takana noin 14,000 km:n taival, josta itse olen ajellut reilun 12,000 km? Edessä urasyvyys 2,4 mm, takana 3,8 mm. Vanhojen kuittien perusteella kumit ostettu samaan aikaan, mutta joku tuossa epäilyttää.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  4. #4
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Uskaltaakohan Norjan perukoille lähteä vanhoilla renkailla, joilla on takana noin 14,000 km:n taival, josta itse olen ajellut reilun 12,000 km? Edessä urasyvyys 2,4 mm, takana 3,8 mm. Vanhojen kuittien perusteella kumit ostettu samaan aikaan, mutta joku tuossa epäilyttää.


    Uutta rengasta alle ennen reissua tai reissun aikana.
  5. #5
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    No nyt kyllä täytyy tarkistaa vielä vaimon ja mun yhteistä jutauskalenteria. Tämä reissu ilman muuta tuntuu erittäin houkuttelevalta.

    Uskaltaakohan Norjan perukoille lähteä vanhoilla renkailla, joilla on takana noin 14,000 km:n taival, josta itse olen ajellut reilun 12,000 km? Edessä urasyvyys 2,4 mm, takana 3,8 mm. Vanhojen kuittien perusteella kumit ostettu samaan aikaan, mutta joku tuossa epäilyttää.
    OT: mitkä renkaat kestää tuommoisia kilomertimääriä? Onko kulutuspinnan keskellä mitattavia uria? Eihän uusissakaan katukumeissa taida olla kuin 6-7mm.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  6. #6
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    OT: mitkä renkaat kestää tuommoisia kilomertimääriä? Onko kulutuspinnan keskellä mitattavia uria? Eihän uusissakaan katukumeissa taida olla kuin 6-7mm.
    Metzeler Tourance Next. Oon odotellut, että kuluisivat - tänä vuonna tullut 5000 km ajoa. Nyt on tulossa Anakee Adventuret.

    Keskeltä urasta mittailin. Vielä on matkaa kulumismerkkiin jonkin verran. Jos aikataulut antavat myöten ja Norjaan lähden (selvinnee viikonloppuna), niin kyllä taitaa tosiaan olla parasta vaihtaa uudet kumit alle.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  7. #7
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Uskaltaakohan Norjan perukoille lähteä vanhoilla renkailla, joilla on takana noin 14,000 km:n taival, josta itse olen ajellut reilun 12,000 km? Edessä urasyvyys 2,4 mm, takana 3,8 mm. Vanhojen kuittien perusteella kumit ostettu samaan aikaan, mutta joku tuossa epäilyttää.
    Ehdottomasti uutta kummia alle. Noilla kilsoilla ne ovat jo palvelleet riittävästi. Eikä tarvii sitten reissussa murehtia kummien riittävyyttä. Uusilla kummeilla mopokin tuntuu taas paljon mukavammalta reissussa. :-)
    https://reissu.org
  8. #8
    Kyllähän moderneihin tourinkiluokan kumeihin saa helposti 15.000km ja ylikin molempiin päihin
    kun ei vetele simona matalilla paineilla/kuumilla renkailla, eikä sudittele tai "raahaile"
    takapäätä jarrulla perässään.

    Ajelee vähän reilummilla paineilla, kallistelee riittävästi, muttei "polta" pintoja, ja käyttää takajarrua
    pari kertaa kaudessa ettei paikat ruostu.

    Kannattaa vaan pitää mielessä (samoin kuin jarrupalojenkin kanssa), että kun pinnat alkaa olla vähissä,
    kulumisen määrä alkaa kiihtyvässä tahdissa kertautumaan ja sitten taas ihmetellään kuinka
    pinnat äkkiä vaan hävisi johonkin .

    Eräs huomion arvoinen juttu normiin katukumiin liittyen on myös se, että
    pinnan käydessä vähiin, ne on helvetin arkoja ottamaan siipeensä ja POX esim. kovalla pohjalla
    olevista, suht pienistäkin terävän oloisista irtokivistä.

    Eli ehdottomasti vaihtoon
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
  10. #10
    Menoaikataulu tässä, eli matkan varrelta voi liittyä sitten mukaan:

    Startti: Tikkakoski, Suomen Ilmavoimamuseon piha 11.07 n klo: 11:00
    - II, Kärkkäisen huoltoasema, n klo: 15:00
    - Tornio n. klo: 17:00
    - Matarenki n. klo: 18:00
    - Kolarin Teboil n. klo 19:15
    - Kilpisjärvi n. klo: 23:00
    - Bardufoss n. klo: 00:00 (norjan aika!).
    - Bjerkvik n. klo 01:45
    - Evenes, Best Western Harstad Narvik Airport Hotel n. klo 02:15

    Tankkaus- & taukoevästelypaikat alleviivattuina.


    Edit: aikatauluviilausta norskin puolella
  11. #11
    Nonnih! Ja sitten kahdeksaskin YäJutaaja saatiin joukkoon!


    (alkaa olemaan jo sopivan kokoinen parvi, ettei oikiastaan enempää, kiitos!)

  12. #12
    Varustautuminen on alkanut.
    - Anakee Adventuret mopon alla ja pieni testilenkkikin jo heitetty.
    - Jos vielä vaihtais jarrupalat, vaikka enin osa jarrutuksista tapahtuukin moottorilla.
    - Leiriytymisvälineiden puolella piti ostaa parempi laavukangas/tarppi, kun ei taida Lofooteilla ja sielläpäin paljoa kasvaa puita. Hyvästä tarpista saa rakenneltua jos jonkinmoista suojaa (pitänee opetella joku versio etukäteen).
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  13. #13
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    OT: mitkä renkaat kestää tuommoisia kilomertimääriä? Onko kulutuspinnan keskellä mitattavia uria? Eihän uusissakaan katukumeissa taida olla kuin 6-7mm.
    Nyt allaolevissa anakee2 -rinkuloissa 17000, kestää vielä tonnin tai pari, ennenkuin loppu. Tosin rauhallisella ajotyylilläkin osuutta asiaan, päristin allekirjoituksessa.
    Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
  14. #14
    Lofooteilla on sitten tämä "Reinebringen", ja se 1560 askelmaa, myös ihan "Jees- juttu", jos se Adolfin pyssy jää väliin.... .

    Sain Harstad:in turistineuvonnasta @-postia, jonka mukaan esittelykierroksia tykille ei edelleenkään järjestetä, eikä ole tietoa, milloin ne mahdollisesti taas alkavat uudelleen? Joten eiköhän me vaan keskitytä suosiolla suoraan Lofoottien "Highlight- nähtävyyksiin"!

  15. #15
    Jahas! No sitten se Evenesin Best Western Airport Narvik ilmoitti, että heidän buffet- aamiainen, (se erityisen runsas!), tarjoillaankin sitten "pakattuina", elikkäs jokaiselle tullaan jakamaan aamiainen valmiina tarjoittimella.....!
    No, määrää ei kuitenkaan ole rajattu, elikkäs sitten vain useampi tarjotin käteen, ja sillei!

    Samaten päivystäjää ei ole yöllä paikalla, joten ovikoodilla mennään sisälle, ja huonekortit löytyvät sitten respan pöydältä! Että nyt jää varmaan sitten ne leivokset saamatta, samoin kuin se sauna - valitettavasti näin!
  16. #16
    Jos Herramme tahtoo, tällä Jutauksella ei tule sadetta lainkaan.....paitsi ehkä sitten hotellin pihalla!


    Lauantaina etelän sateet, (se laajempi sadealue), eivät meidän matkaan ennätä, ja pohjois-suomen kuurot voi loppua sovitusti. Bardufossissa toki satelee, mutta vasta aamu neljän jälkeen....

    Evenesin sateet alkaa justiinsa, kun pääsemme lakanoiden väliin, ja aamulla jatkuu....MUTTA sitten:

    Ramberg & sade 0mm (vihreä = varmaa!)

    Reine & sade 0mm (vihreä = varmaa!)
  17. #17
    Taasen on yksi jutaus takana ja Lofooteilla käyty.

    Mitäpä tästä taas opimme:

    - Taas olin pakannut ihan turhaa romua mukaan.
    - Tarpista saa riittävän hyvän teltan.
    - Lapissa oli hyttysiä ja mäkäräisiä aivan tolkuttomasti - onneksi riippumatossa oli hyttysverkko.
    - Pilkkihaalari käy makuupussista, joskin jalat kannattaa peitellä vaikka motskaritakilla (riippumattoillessa).
    - Reinebringenin 1560 askelmaa eivät vie aivan huipulle saakka, niitä kiivetessä tulee lämpimähkö olo ja jos ei sydän petä, niin on se hyvä urheiluharjoitus. On sieltä hyvät näköalatkin. Onneksi Huurre tiesi, mihin motskarit kannattaa parkkeerata - tietysti rappujen alapäähän!
    - Eggum on ykkösvalinta telttailijalle - ei lampaan kakkaa, voi ihailla merikotkien liitelyä ja jopa kisailua, on rauhallinen yöpymispaikka. WC:ssä lämmin käsienpesuvesi. (10€/yö).
    - Uttakleivin rannalla nuoriso metelöi yöllä (ei haitannu mua, kun nukuin niin sikeesti), telttapaikan valinta on vaikeaa, koska joka paikka on täynnä lampaan jätöksiä. Sen verran on hyvät kulkuyhteydet, että porukkaa on tungokseen asti. Hiekkarantaa oli vielä jäljellä, vaikka talvimyrsky olikin vienyt hiekat monin paikoin mennessään. Merivesi on kirkasta ja erittäin kylmää (20€/yö).
    - Norskit ja finskit vihaa ohittamista. Jos meinaat mennä ohi, niin nopeus nousee ainakin 20 km/h ja väliin enemmän. Eihän siin mitään, mutta sitten kun palaa omalle kaistalleen ja luopuu ohituksesta, niin nämä kaistapäät hidastavat vauhtia melkein heti. Sit jos ajaa vähän aikaa niiden rinnalla, niin pokka pettää ja alkavat hidastaa melko nopsaan tahtiin, varsinkin, jos pistää vilkun päälle, että "haluun tulla takas omalle kaistalle, mutta, sinun kotilosi on mun pyörän tiellä".
    - Ranualla on lakanpoiminta justiinsa tähän aikaan.
    - Porot tykkää parveilla tiellä varsinkin Ranuan ja Pudasjärven välillä, mutta oli niitä kyllä runsaahkosti myös senkin jälkeen ainakin Puolangalle saakka.
    -Vstrom (DL650) kulutti Lofooteilla 3,6 l/100km, reippaammassa jutausvauhdissa 5,6 l.
    - Anakee Adventureilla hiekkatieosuudet sujuvat paljon paremmin kuin täysin asfaltille suunnitelluilla renkailla.
    - On se hyvä, että on joku viitseliäs kaveri (mcHuurre), joka jaksaa hilata meitä sohvan nurkkaan jämähtäviä motoristeja hienoihin maisemiin ja paikkoihin.

    Olipa mukava matka, sai ajella sydämensä kyllyydestä, mutta oli meillä yksi lepo/retkeily-päiväkin, jolloin tuli otettua hyvät päiväunetkin siinä tarpista tehdyssä viritelmässä. Kun meinas tulla kuuma, niin toisesta päästä vähän helmaa ylös, niin kuumuus lähti, kun merituuli puhalsi teltan läpi.

    Kiitokset vielä kerran retkestä vetäjälle ja muille jutaajille.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  18. #18
    Kiitokset Huurukselle ja muille jutaajille täältäkin. Ilometrejä kertyi tällä kertaa 3.500.
    Juke

    - - - - - -
    BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
    Exät:
    BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
    BMW K1200 RS 2002
    BMW F650 GS 2002
    BMW K100 RS 1990
    BMW K100 RS 1986
    BMW R100 RS 1979
    Yamaha SR 500 1980
    Suzuki TS 125 M 1975
  19. #19
    Kiitos kaikille, (noin yhdeksälle), YäJutaajalle upeasta yällisestä Jutauksesta, sekä yhdessä valvomisesta!
    Toivottavasti kaikki saivat yllinkyllin kokemuksia & valokuvia huikeista, (luetaan korkeista), ja erilaisista paikoista, jota heinäkuinen norja voikaan antaa!

    Itse ainakin sain kaikki ennalta asettamani tavoitteet, yllättävän helpostikkin saavutettua, joista tässä muutamia vain mainitakseni:

    - Reinebringen
    - Mannen, (Uttakleiv)
    - Eggum
    - Kitdalshyttä
    - Bollmanveien

    Elikkäs patikointiakin tuli reilusti rinkka selässä, ja samalla paremmat Garmount- patikkakengätkin sopivasti näin "sisäänajettua".

    Viteookin tuloo, jos hillamarjoilta ennättää...(niitä ON MUUTEN NYT PALAJO!)

    ps. ja kiitos vielä "Juke" näistä aivvvvan verrattomista YäJutaus 2020- päähineistä!



















  20. #20
    Ai niin, ja se "melekein koko YäJutaajat 2020" - ryhmäkuva, ja mitä nyt vähän jokaisella hieman "silmät ristissä"..erinäisistä syistä johtuen!


    Parit ennättii jo "karata" Andenesiin & Kappiin, ja 1 oli liiankin nopia liikkeissään!


  21. #21
    "TEASER" kehiin, olokeepa hyvät! Seitsemään minuuttiin tiivistettynä hela hoito, ja kelithän oli aivvvvan liiian trooppiset, mutta mitäs!
    Ei ihime, jos ukoilla silmät ristissä väliinsä, mutta hyä reissu! Mitäs ette olleet mukana!


    ps. ja ei ole koko viteo psykedeelistä rytkettä, (ei Floyd ole rytkettä muutenkaan, sitä paitsi!)...jotta älä pelekää!

  22. #22
    Sainpa viimein aikaiseksi Yäjutaus --> Lofootit ensimmäisen päivän videon ==> https://youtu.be/pYF70l_NlJ4
    HD 1080p
  23. #23
    Lainaa LateL kirjoitti Katso viesti
    Sainpa viimein aikaiseksi Yäjutaus --> Lofootit ensimmäisen päivän videon ==> https://youtu.be/pYF70l_NlJ4
    HD 1080p

    Hyvä "LateL"! ....jatko-osia odotellessa.....

    Ja muuten, ne viralliset "YäJutaus V"- tarratkin saapuivat tänään, joten nyt sitten vain niitä kotiosoitteita @-meilillä allekirjoittaneelle, niin laitetaan tulemaan! (LateL jo sainkin...).

  24. #24
  25. #25
    Norweegia menee kuulemma taas kiinni? Joten, tässäpä sinne ajoviteota, kun vielä ennättää....

  26. #26
  27. #27
    Mukavahan näitä on katsella, kun itellä ei oikein rahkeet tuonne asti riitä.

    Vaarana on, että kipinä syttyy ja joutuu oikeasti tuonne lähtemään
    <p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
  28. #28
  29. #29
  30.  
  31. #30
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen